DISKUZE K ČLÁNKU "F1 udělala chybu, když začala naslouchat fanouškům," tvrdí Villeneuve
Formule 1 se dle bývalého jezdce a šampiona Jacquese Villeneuva vydala špatným směrem v okamžiku, kdy začala naslouchat svým fanouškům. Zavedení systému pro omezení odporu (DRS) na zadním křídle podle něj zničilo předjíždění.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: "F1 udělala chybu, když začala naslouchat fanouškům," tvrdí Villeneuve
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
-
Easy
18:20 16.01.2017 178.209.132.XXXFIA žádné zvláštní přání fanoušků nevyřešila. Vše dělá ode zdi ke zdi:
- supertrvanlivé gumy (Bridgestone) nahradila přesným opakem, o "mokrých" specifikacích snad ani nemá cenu diskutovat
- limity dráhy jsou nejprve prakticky ignorovány, aby je následně začala všemožně kontrolovat a poté se mohla opět na ně vykašlat
- kejkle s kvalifikačním formátem (opět kafrala do něčeho, co docela fungovalo)
- omezování vývoje motorů, aby je pak následně úplně rozmrazila (hlavně že se "šetřilo")
No aspoň že vyřešila malichernosti, jako jsou přilby a čísla pilotů.
-
-
Pepan
13:54 16.01.2017 89.24.157.XXXVillenevue je vedle jako ta jedle. F přichází o diváky z více důvodů:
1) Složitost pravidel a nejednotnost jejich výkladu, která vede k rozporuplným rozhodnutím komisařů v jednotlivých závodech.
2) Sterilní závody díky velkým únikovým zónám, které umožňují jezdcům návrat na trať leckdy i rychleji než kdyby jeli přímo po dráze. Výjimek, kdy vyjetí vozu z trati jezdce vytrestá, je minimum.
3) Nekvalitní pneumatiky a to zejména do deště. Viděli jsme v loňské VC Brazílie, kdy se procesí vozů couralo bůhvíkolik kol za SC a když ten pak zajel do boxů, následovala série havárií díky tomu, že se vozy nemohly udržet na trati.
........................................................................................................................
A tak by se dalo pokračovat. To předjížděcí tlačítko je jenom malou vadou na kráse F1. Ty největší průsery jsou někde jinde. -
Situs
08:52 16.01.2017 85.70.164.XXXTady má Villeneuve velkou pravdu a vidím to velice podobně. Já osobně kombinaci DRS s pneumatiky Pirelli které podléhaj rychlé degradaci vidím jako hlavní devastující element F1. Je to motorismus a je důležité nejen to že někdo někoho předjede, ale také to jak ho předjede, jak si to připravil, jak a kde všude se o to pokoušel a kde se to nepovedlo, to totiž odděluje zrno od plev. Pro mě je napínavej souboj který trvá několik kol, i klidně celej závod a neúspěšnej, to je to co mi v F1 strašně schází.-
Mike17
14:26 16.01.2017 93.99.87.XXXS gumama souhlasím, s drs ne. Když se nedokáží v zatáčkách udržet těsně za sebou, na rovinkách bez drs ztrátu nedoženou. A v zatáčce se opět nedokáží udržet. Díky drs jsou souboje i v zatáčkách, protože se na rovince dokáží dostat na soupeřovu úroveň.-
-
Mike17
17:29 16.01.2017 93.99.87.XXXKvůli šetření gum to nedělají. Kdyby šlo o předjetí, opotřebení z jedné zatáčky určitě obětují. Na co jim je neopotřebit si gumu a nedokázat předjet? Nedokáží se udržet protože ztrácí přítlak na přední nápravě způsobený vozem před nimi. To platí desítky let a čím dokonalejší je aerodynamika, tím víc to platí.
A kvůli spoléhání na DRS to není ani omylem. Kolikrát jim ani DRS nestačí na předjetí a stejně se v závěsu neudrží.
-
-
-
-
-
-
Easy
18:08 16.01.2017 178.209.132.XXXV roce 2009 se pravidla upravovala kvůli usnadnění předjíždění (letošní sezóna to opět zneguje). Jestli je technická skupina FIA celou záležitost ohledně předjíždění řešit pouze umělým dočasným snížením aerodynamického odporu... S širšími gumami jsem čekal, že zvýšení mechanického gripu je prioritou. Ale tím, že vozy budou účinnější i po aero stránce, tak celá snaha zlepšit souboje na trati zřejmě přijde vniveč. Jo, auta budou rychlejší, ale to situaci nezlepší.-
-
-
Mike17
19:12 16.01.2017 93.99.87.XXXProč? Dřív se dělo navlas to samé, jen k tomu nebyl potřeba čudlík. Nikdo se nerozčiloval, že ten vepředu je v nevýhodě, když ten vzadu využívá jeho vzdušného pytle a pohodlně ho na rovince objede. Pokud byl rychlý, příští kolo mu to mohl stejným způsobem vrátit. Stejně jako teď.
Bohužel dnes je aerodynamika tak skvělá, že ty vzdušné víry už prakticky neexistují a předjíždí se málo. Pohodlné předjetí na rovince není nic moc na pohled, ale pořád lepší, než vláček jedoucí za sebou celý závod. A nebýt drs, neproběhla by ani drtivá většina pěkných soubojů v zatáčkách.
-
-
-
-
-
Nadcházející závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
- 1. Trénink (5:30 - 6:30)
Lewis HAMILTON - 2. Trénink (9:00 - 10:00)
- 1. Trénink (5:30 - 6:30)
-
Sobota
- 3. Trénink (5:30 - 6:30)
- Kvalifikace (9:00)
-
Neděle
- Závod (7:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek