DISKUZE K ČLÁNKU "To je vtip! Pravidla neplatí pro všechny stejně," zlobí se Räikkönen

Naštvaný Kimi Räikkönen po Velké ceně Maďarska tvrdí, že Formule 1 musí změnit svůj přístup k dodržování pravidel a k tomu, jak na ně komisaři dohlížejí.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: "To je vtip! Pravidla neplatí pro všechny stejně," zlobí se Räikkönen

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 31, poslední 26.07.2016 09:34 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Hr3bec (Hlasovalo 8 lidí) 25.07.2016 08:41
Je v tom binec. Posuzovat manévry a nehody okej,… »
» Pikaso (Hlasovalo 7 lidí) 25.07.2016 10:45
Trapnost komisařů a celé FIA při posuzování… »
» Petr (Hlasovalo 6 lidí) 25.07.2016 09:22
V Q1. Viz: http://autoroad.cz/files/2016/07/25… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • Martin Z.

    Martin Z.

    185.14.233.XXX
    Uživateli bylo zakázáno přispívání do diskuzí. Opakovaně porušoval podmínky diskuze.

    + 2 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • pidro

    pidro

    88.100.206.XXX
    Současná pravidla jedním slovem?Buzerace!

    + 5 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Pikaso

    Pikaso

    77.104.216.XXX
    No a ještě jsem tu našel narážku na modré vlajky. Ty bych já osobně zrušil úplně. Pravidla k předjíždění jsou jasně daná a i poslední závodník závodí. Pokud mistři světa a ti nejlepší ze startovního pole dojedou soupeř s horší technikou za pár kol závodu tak ať si je také regulérně předjedou. Nechápu proč by mu měl někdo uhejbat. Dost často jedou i ti pomalejší svůj závod a chtějí závodit. Nevím proč by si měl kazit svůj závod kvůli někomu kdo je schopnej ho předjet i bez modrých vlajek. Nevím proč by měl sundavat nohu z plynu a kazit si svůj závod.

    + 1 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • hixaxon

      hixaxon

      62.141.0.XXX
      S předchozími dvěmi příspěvky zcela souhlasím. Ale co se modrých vlajek týče, jednou jsou v pravidlech. tak platí stejně jako to ostatní. Ale rozumím ti. Ale je to na delší debatu (strategie, gumy, teoreticky "závod" mezi špičkou apod.). Někdy příště.

      + 1 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Pikaso

        Pikaso

        77.104.216.XXX
        Teď je to jasně v pravidlech a rovněž souhlasím s tím, že pokud to tam je tak se to má trestat. Zatáčky jsou tam tuším dokonce jenom tři a pak má přijít trest. Bohužel to rozhodování komisařů je i zde zcela špatné jako ve všem. Prostě bych je zrušil.

        + 3 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • skejpa

          skejpa

          88.146.158.XXX
          Souhlas. Ale když už to pravidlo modrých vlajek existuje, měli by ho dodržovat. Stejně jako všechny ostatní. Proto je to komedie. Jednou jo, jednou ne, ten se nám líbí, ten ne, ten nemá vliv, ten jo... hnus.

          + 1 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
        • Easy

          Easy

          46.135.96.XXX
          V pravidlech je ohledně modrých vlajek toto:
          As soon as a car is caught by another car which is about to lap it during the race the driver must allow the faster driver past at the first available opportunity. If the driver who has been caught does not allow the faster driver past, waved blue flags will be shown to indicate that he must allow the following driver to overtake.

          Takže je to uvedeno dost volně, kdy má okolista pustit rychlejšího před sebe.

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
    • mi88ki

      mi88ki

      165.72.200.XXX
      Tak to by byla hrozná bramboračka, pokud by neměly existovat modré vlajky. Už vidím jak by to dopadlo např. v Monaku. 18
      Přece nemůže rozhodovat závod kolize mezi prvním a posledním, protože ten první by podle tebe musel do souboje, pokud by chtěl předjet o kolo a v souboji se může přihodit ledacos, zvláště když to ten poslední může beztrestně zavřít.
      To si snad nemyslel vážně?

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • Pikaso

    Pikaso

    77.104.216.XXX
    Trapnost komisařů a celé FIA při posuzování jednotlivých incidentů je stará věc. Osobně souhlasím s KR a vlastně to tak píšu pořád. Nejlepší na celé věci je to, že stále nadáváme, ale vlastně nejsme schopni se dohodnout ani mezi sebou. Viz. problém mezi KR a MV. Někdo píše po shlédnutí stejné situace to a druhý ono. Osobně si myslím, že v prvním případě při kolizi měl být MV zcela jasně potrestán, protože prostě dvakrát změnil stopu což je zakázané a podle telemetrie zcela jednoduše prokazatelné. při nájezdu do zatáčky jasně zvolil obranou stopu (místo zprava jako vždy, najel zatáčku středem), KR toho chtěl využít najel na vněješek, MV mu tam cuknul (změna pohybu vpravo), KR to ještě stihnul vrátit na vnitřek a MV mu to zavřel podruhé. Ano dalo by se říci, že najížděl zatáčku, ale změnil při brzdění směr dvakrát a zatáčku zcela jistě neprojel normálně, i když po první změně směru už byl v pozici, kdy mohl a podle pravidel tedy měl jet závodní stopu. Tolik můj pohled na věc. A v neposlední řadě si myslím, že všichni chceme závody a ne kroužení. Tahle ubohá rozhodnutí závody kazí a když pak ještě komentátor mluví o skvělé obraně je mi z toho na nic. Je to stejné jako nedovolené bránění ve fotbale. Pravidlo tam jasně je, je jasně popsané, v každém zápase jeho porušení vidíme minimálně 5 krát a komentátor i rozhodčí faulujícího ještě chválí za skvělou obranu. Skákat kolem míče a nehrát s ním je jasné porušení pravidel, stejně jako ve formuli 1 kličkování před zatáčkou nebo i na rovince podle pohybu toho kdo na mě útočí. jasné NEDOVOLENÉ BRÁNĚNÍ V OBOU PŘÍPADECH.

    + 7 / − 5

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • mi88ki

    mi88ki

    165.72.200.XXX
    Kimi se mýlí, Max změnil vždy směr jen jednou v jednom kole, takže bránil pozici zcela dle pravidel.

    A co se týče pravidla 107%, myslím si, že zrovna Q1 byl případ, kdy se pravidlo nemělo uplatňovat, protože se neustále měnily povětrnostní podmínky, samé červené vlajky. A taky předpokládám a vždy bylo zaběhlou praxí, že pravidlo 107% má především eliminovat standardně velmi pomalé vozy, což určitě Redbull nebude. Pokud by to bylo obráceně a Kimi by díky těmto okolnostem a pravidlu 107%nepostoupil do další části kvalifikace, tak bychom nyní od něj četli zcela obracenou kritiku 03

    + 4 / − 7

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Pikaso

      Pikaso

      77.104.216.XXX
      KR nefadním, ale v jednom se ho zastanu. Pravidla jsou jasně napsaná. Správně měli všechny z q1 co nedosáhli 107 % neměli pustit do další části kvalifikace a je jedno, že pršelo. V pravidlech o podmínkách nic není. Je tam jenom to, že na startovním roštu se nekvalifikovaní seřadí podle výsledků z posledního tedy třetího tréninku. (samozřejmě pokud požádají o vyjímku a logicky jí dostanou) Toď vše a pravidla jsou jasně napsaná, bohužel však ne jasně aplikovaná. Nikdo neříkal, že je neměli pustit do závodu, ale měli prostě být vyřazení z další části kvalifikace. Q2 by se jela v 11 autech a vypadl by už jenom jeden. KR nakonec do Q3 také nepostoupil né kvuli své chybě, ale prostě kvůli tomu, že už se v lepších podmínkách nevešel na trať v časovém limitu, což by se vlastně při správné aplikaci pravidel prostě nestalo a byl by v Q3 naprosto v pohodě. Zcela chápu jeho náladu. A navíc si naopak myslím, že je jeden z těch, který bývá takto poškozen dost často. Třeba loni v Monaku byl za malý prohřešek penalizován FA (a podle mě to byl normální závodní incident v první zatáčce nebo měl být potrestán NH, zmíně jenom pro doplnění a dokreslení neschopnosti komisařů a FIA). Oproti tomu ve stejném závodě DR, který jasně "zprasil" právě KR a dostal se tím před něj, potrestán nebyl. A to mám DR rozhodně raději než KR. Osobně si prostě myslím, že KR má pravdu.

      + 6 / − 3

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • tom11

        tom11

        77.48.94.XXX
        trošku se celkově zapomíná, že pravidlo 107% je přežitek z doby, kdy se kvalifikace jezdila zcela odlišným způsobem - hodinové libovolné kroužení všech. aplikovat toto pravidlo v dnešním formátu je poněkud zvláštní ( i když máte všichni pravdu - je to tam a má to být dodržováno ). ale má to být 107% v každé části? má to být 107% z času celkového vítěze? podle mého je to opět jen čurbes FIA v nejasnostech a uplatňování svých vlastních předpisů.......

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Pikaso

          Pikaso

          77.104.216.XXX
          Vyšel asi tak před 7 lety nějakej dodatek pravidel, kde se upřesnilo v rámci současné kvalifikace, že je to čas nejlepšího z dané části. Dnes už je to tam implementováno normálně. I proto jsi mohl vidět, že těm 5 o kterých je řeč čas zmizel hned po zajetí toho nejlepšího v Q1. Nejprve časy měli a pak zmizeli těsně před koncem.

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • tom11

            tom11

            77.48.94.XXX
            přiznám se, že jsem kvaldu naživo neviděl, takže nemohu soudit, kdy které časy zmizely a v těch pravidlech jsem to fakt nehledal. ale pokud je to tam dáno takto striktně, tak by správně podle toho mělo být postupováno. to, že je to v některých případech nesmysl, je druhá věc. ale pokud si chce někdo zachovat nějakou vážnost a respekt, tak by měl především tvůrce pravidel tato striktně dodržovat.

            zkusme dovést tuhle myšlenku do úplného absurdna v hypotetické, i když ne zcela nereálné, situaci: začátek kvaldy. všichni v boxech. řekněme Manor zajede měřené kolo a následně se spustí průtrž a nikdo další nezajede 107% jeho času. budeme se pak v dalších dvou částech kvalifikace koukat na osamoceně kroužící formulku ( v tom lepším případě ), nebo spíše na prázdnou trať? a následně start celého pole z boxů? to bychom asi nikdo nechtěli.
            Maďarská GP ukázala další zcela zásadní nedostatky a nejasnosti v závodních pravidlech. když si to za posledních pár závodů shrneme, tak je potřeba vyjasnit: průběh kvalifikace, respektování modrých vlajek, respektování žlutých vlajek, respektování limitů trati a hlídání jejich dodržování ( jednotný systém ), komunikaci jezdců s boxy...... a koho ještě napadne nějaká nejasnost z poslední doby? je toho i tak dost, že ano 05

            + 3 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Pikaso

              Pikaso

              62.240.164.XXX
              Skoro není co dodat. To proč to pravidlo neaplikovali bylo zcela jistě kvůli televizním právům a miliónům nebo spíš miliardám, které tam jasně frčí. Nedostatky jsi vyjmenoval taky hezky a je jich daleko víc, už jenom paradoxi, že něco je v pravidlech a něco tam není a přesto se to trestá jak se komu hodí. Dodnes tam například není to, že pilot nesmí druhého zavřít jakmile má alespoň část vozu tedy přední křídlo na jeho úrovni, ale už za to tresty padly. Pokud bychom měli zachovat dekórum, tak MV porušil i toto nepsané pravidlo a konzistentně ke starším trestům měl dostat tedy tresty hned dva, protože vlastně porušil pravidla dvě, i když jedno nepsané. Těch nedokonalostí je tam prostě mnoho a nemusí to být dokonalé, jenom by to mělo řešit běžné možnosti, což např. počasí určitě je. Další paroadox a vlastně potvrzení toho, že se bere čas prvního z dané části Q je kvalda na Baku. Tam LH v Q3 nezajel 107 procent času NR a přesto startoval z 10 místa. Taky je to část nedořešená, ale v zápisem o Q má čas, který ho řadí na poslední místo, ale i přesto je 10 a startoval 10. Smutné na tom všem je, že nikomu v první řadě nejde o sport, ale jenom o prachy. To je asi vše. Stejně jako s limitama trati. Kdysi tam byl kačírek a nikdo tam nejezdil, protože tím zpravidla závod končil. Bylo to bezpečnější a jasné a nemusel nikdo řešit jestli někdo podvádí nebo ne. Dejme jim tam zpět kačírek a je to.

              + 1 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
  • HellHogr

    HellHogr

    90.180.138.XXX
    Naprosto souhlasím s Kimim, tá Q a 107 limit je opravdu špatný vtip i vzhledem k okolnostem, prostě se tak stalo, btw nechápu, že Alonso, Grosjean dostali 3 napomenutí za porušení limitů tratě, ale když jsem viděl onboardy Merců nebo Versta nebo obou ferrari tak jsem tam napočítal víc jak 3, to se top týmum taky odpouští? ... prostě pravdilo pro všechny stejný a hotovo ne furt výjmky a to je jinak a to byli jiný okolnosti, tohle je fakt směšný

    + 2 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Easy

      Easy

      46.135.96.XXX
      Ty limity tratě se hlídaly pouze ve dvou zatáčkách. Jestliže by to tam porušili víc jak 3x a nic nepřišlo, tak musela selhat elektronika.

      + 2 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Jezdí spolu čtvrtý rok - bude to platit i v tom pátém?

Staronový mistr přiznává: Přehodnotil jsem své působení v Red Bullu. Na paškál se dostal i Pérez

Max Verstappen se zařadil po bok pětice pilotů se čtyřmi a více mistrovskými tituly

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Spontánní gratulace k Verstappenovu čtvrtému titulu

Ne vždy je vše sluncem zalité jako na stupních vítězů v Austrálii - o osm měsíců později létala éterem zvučná slova

Leclerc se vztekal, Vasseura to vůbec nezajímá. Radiokomunikace se lehce červenala

Lewis Hamilton získal ocenění Pilota dne a nadchl bojovným výkonem (ilustrační foto)

Nadvláda Mercedesů v Las Vegas, Verstappen proměnil hned první matchball

Pierre Gasly pokračuje v dobrých výsledcích (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše

George Russell si vyjel letošní třetí pole-position

Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

Lance Stroll bude očekávat, zda defekt jeho vozu bude do kvalifikace možné opravit

Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

  • Pátek

    • 1. Trénink (15:30 - 16:30)
    • Kvalifikace (19:00)
  • Sobota

    • 2. Trénink (15:30 - 16:30)
    • 1. Závod (19:30)
  • Neděle

    • 2. Závod (18:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama