DISKUZE K ČLÁNKU "To je vtip! Pravidla neplatí pro všechny stejně," zlobí se Räikkönen
Naštvaný Kimi Räikkönen po Velké ceně Maďarska tvrdí, že Formule 1 musí změnit svůj přístup k dodržování pravidel a k tomu, jak na ně komisaři dohlížejí.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: "To je vtip! Pravidla neplatí pro všechny stejně," zlobí se Räikkönen
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
Martin Z.
22:26 25.07.2016 185.14.233.XXXUživateli bylo zakázáno přispívání do diskuzí. Opakovaně porušoval podmínky diskuze. -
-
-
Pikaso
11:53 25.07.2016 77.104.216.XXXNo a ještě jsem tu našel narážku na modré vlajky. Ty bych já osobně zrušil úplně. Pravidla k předjíždění jsou jasně daná a i poslední závodník závodí. Pokud mistři světa a ti nejlepší ze startovního pole dojedou soupeř s horší technikou za pár kol závodu tak ať si je také regulérně předjedou. Nechápu proč by mu měl někdo uhejbat. Dost často jedou i ti pomalejší svůj závod a chtějí závodit. Nevím proč by si měl kazit svůj závod kvůli někomu kdo je schopnej ho předjet i bez modrých vlajek. Nevím proč by měl sundavat nohu z plynu a kazit si svůj závod.-
hixaxon
12:10 25.07.2016 62.141.0.XXXS předchozími dvěmi příspěvky zcela souhlasím. Ale co se modrých vlajek týče, jednou jsou v pravidlech. tak platí stejně jako to ostatní. Ale rozumím ti. Ale je to na delší debatu (strategie, gumy, teoreticky "závod" mezi špičkou apod.). Někdy příště.-
Pikaso
12:42 25.07.2016 77.104.216.XXXTeď je to jasně v pravidlech a rovněž souhlasím s tím, že pokud to tam je tak se to má trestat. Zatáčky jsou tam tuším dokonce jenom tři a pak má přijít trest. Bohužel to rozhodování komisařů je i zde zcela špatné jako ve všem. Prostě bych je zrušil.-
Easy
13:37 25.07.2016 46.135.96.XXXV pravidlech je ohledně modrých vlajek toto:
As soon as a car is caught by another car which is about to lap it during the race the driver must allow the faster driver past at the first available opportunity. If the driver who has been caught does not allow the faster driver past, waved blue flags will be shown to indicate that he must allow the following driver to overtake.
Takže je to uvedeno dost volně, kdy má okolista pustit rychlejšího před sebe.
-
-
mi88ki
09:34 26.07.2016 165.72.200.XXXTak to by byla hrozná bramboračka, pokud by neměly existovat modré vlajky. Už vidím jak by to dopadlo např. v Monaku.
Přece nemůže rozhodovat závod kolize mezi prvním a posledním, protože ten první by podle tebe musel do souboje, pokud by chtěl předjet o kolo a v souboji se může přihodit ledacos, zvláště když to ten poslední může beztrestně zavřít.
To si snad nemyslel vážně?
-
-
Pikaso
10:45 25.07.2016 77.104.216.XXXTrapnost komisařů a celé FIA při posuzování jednotlivých incidentů je stará věc. Osobně souhlasím s KR a vlastně to tak píšu pořád. Nejlepší na celé věci je to, že stále nadáváme, ale vlastně nejsme schopni se dohodnout ani mezi sebou. Viz. problém mezi KR a MV. Někdo píše po shlédnutí stejné situace to a druhý ono. Osobně si myslím, že v prvním případě při kolizi měl být MV zcela jasně potrestán, protože prostě dvakrát změnil stopu což je zakázané a podle telemetrie zcela jednoduše prokazatelné. při nájezdu do zatáčky jasně zvolil obranou stopu (místo zprava jako vždy, najel zatáčku středem), KR toho chtěl využít najel na vněješek, MV mu tam cuknul (změna pohybu vpravo), KR to ještě stihnul vrátit na vnitřek a MV mu to zavřel podruhé. Ano dalo by se říci, že najížděl zatáčku, ale změnil při brzdění směr dvakrát a zatáčku zcela jistě neprojel normálně, i když po první změně směru už byl v pozici, kdy mohl a podle pravidel tedy měl jet závodní stopu. Tolik můj pohled na věc. A v neposlední řadě si myslím, že všichni chceme závody a ne kroužení. Tahle ubohá rozhodnutí závody kazí a když pak ještě komentátor mluví o skvělé obraně je mi z toho na nic. Je to stejné jako nedovolené bránění ve fotbale. Pravidlo tam jasně je, je jasně popsané, v každém zápase jeho porušení vidíme minimálně 5 krát a komentátor i rozhodčí faulujícího ještě chválí za skvělou obranu. Skákat kolem míče a nehrát s ním je jasné porušení pravidel, stejně jako ve formuli 1 kličkování před zatáčkou nebo i na rovince podle pohybu toho kdo na mě útočí. jasné NEDOVOLENÉ BRÁNĚNÍ V OBOU PŘÍPADECH. -
mi88ki
10:27 25.07.2016 165.72.200.XXXKimi se mýlí, Max změnil vždy směr jen jednou v jednom kole, takže bránil pozici zcela dle pravidel.
A co se týče pravidla 107%, myslím si, že zrovna Q1 byl případ, kdy se pravidlo nemělo uplatňovat, protože se neustále měnily povětrnostní podmínky, samé červené vlajky. A taky předpokládám a vždy bylo zaběhlou praxí, že pravidlo 107% má především eliminovat standardně velmi pomalé vozy, což určitě Redbull nebude. Pokud by to bylo obráceně a Kimi by díky těmto okolnostem a pravidlu 107%nepostoupil do další části kvalifikace, tak bychom nyní od něj četli zcela obracenou kritiku-
Pikaso
11:31 25.07.2016 77.104.216.XXXKR nefadním, ale v jednom se ho zastanu. Pravidla jsou jasně napsaná. Správně měli všechny z q1 co nedosáhli 107 % neměli pustit do další části kvalifikace a je jedno, že pršelo. V pravidlech o podmínkách nic není. Je tam jenom to, že na startovním roštu se nekvalifikovaní seřadí podle výsledků z posledního tedy třetího tréninku. (samozřejmě pokud požádají o vyjímku a logicky jí dostanou) Toď vše a pravidla jsou jasně napsaná, bohužel však ne jasně aplikovaná. Nikdo neříkal, že je neměli pustit do závodu, ale měli prostě být vyřazení z další části kvalifikace. Q2 by se jela v 11 autech a vypadl by už jenom jeden. KR nakonec do Q3 také nepostoupil né kvuli své chybě, ale prostě kvůli tomu, že už se v lepších podmínkách nevešel na trať v časovém limitu, což by se vlastně při správné aplikaci pravidel prostě nestalo a byl by v Q3 naprosto v pohodě. Zcela chápu jeho náladu. A navíc si naopak myslím, že je jeden z těch, který bývá takto poškozen dost často. Třeba loni v Monaku byl za malý prohřešek penalizován FA (a podle mě to byl normální závodní incident v první zatáčce nebo měl být potrestán NH, zmíně jenom pro doplnění a dokreslení neschopnosti komisařů a FIA). Oproti tomu ve stejném závodě DR, který jasně "zprasil" právě KR a dostal se tím před něj, potrestán nebyl. A to mám DR rozhodně raději než KR. Osobně si prostě myslím, že KR má pravdu.-
tom11
12:54 25.07.2016 77.48.94.XXXtrošku se celkově zapomíná, že pravidlo 107% je přežitek z doby, kdy se kvalifikace jezdila zcela odlišným způsobem - hodinové libovolné kroužení všech. aplikovat toto pravidlo v dnešním formátu je poněkud zvláštní ( i když máte všichni pravdu - je to tam a má to být dodržováno ). ale má to být 107% v každé části? má to být 107% z času celkového vítěze? podle mého je to opět jen čurbes FIA v nejasnostech a uplatňování svých vlastních předpisů.......-
Pikaso
13:21 25.07.2016 77.104.216.XXXVyšel asi tak před 7 lety nějakej dodatek pravidel, kde se upřesnilo v rámci současné kvalifikace, že je to čas nejlepšího z dané části. Dnes už je to tam implementováno normálně. I proto jsi mohl vidět, že těm 5 o kterých je řeč čas zmizel hned po zajetí toho nejlepšího v Q1. Nejprve časy měli a pak zmizeli těsně před koncem.-
tom11
14:51 25.07.2016 77.48.94.XXXpřiznám se, že jsem kvaldu naživo neviděl, takže nemohu soudit, kdy které časy zmizely a v těch pravidlech jsem to fakt nehledal. ale pokud je to tam dáno takto striktně, tak by správně podle toho mělo být postupováno. to, že je to v některých případech nesmysl, je druhá věc. ale pokud si chce někdo zachovat nějakou vážnost a respekt, tak by měl především tvůrce pravidel tato striktně dodržovat.
zkusme dovést tuhle myšlenku do úplného absurdna v hypotetické, i když ne zcela nereálné, situaci: začátek kvaldy. všichni v boxech. řekněme Manor zajede měřené kolo a následně se spustí průtrž a nikdo další nezajede 107% jeho času. budeme se pak v dalších dvou částech kvalifikace koukat na osamoceně kroužící formulku ( v tom lepším případě ), nebo spíše na prázdnou trať? a následně start celého pole z boxů? to bychom asi nikdo nechtěli.
Maďarská GP ukázala další zcela zásadní nedostatky a nejasnosti v závodních pravidlech. když si to za posledních pár závodů shrneme, tak je potřeba vyjasnit: průběh kvalifikace, respektování modrých vlajek, respektování žlutých vlajek, respektování limitů trati a hlídání jejich dodržování ( jednotný systém ), komunikaci jezdců s boxy...... a koho ještě napadne nějaká nejasnost z poslední doby? je toho i tak dost, že ano-
Pikaso
16:32 25.07.2016 62.240.164.XXXSkoro není co dodat. To proč to pravidlo neaplikovali bylo zcela jistě kvůli televizním právům a miliónům nebo spíš miliardám, které tam jasně frčí. Nedostatky jsi vyjmenoval taky hezky a je jich daleko víc, už jenom paradoxi, že něco je v pravidlech a něco tam není a přesto se to trestá jak se komu hodí. Dodnes tam například není to, že pilot nesmí druhého zavřít jakmile má alespoň část vozu tedy přední křídlo na jeho úrovni, ale už za to tresty padly. Pokud bychom měli zachovat dekórum, tak MV porušil i toto nepsané pravidlo a konzistentně ke starším trestům měl dostat tedy tresty hned dva, protože vlastně porušil pravidla dvě, i když jedno nepsané. Těch nedokonalostí je tam prostě mnoho a nemusí to být dokonalé, jenom by to mělo řešit běžné možnosti, což např. počasí určitě je. Další paroadox a vlastně potvrzení toho, že se bere čas prvního z dané části Q je kvalda na Baku. Tam LH v Q3 nezajel 107 procent času NR a přesto startoval z 10 místa. Taky je to část nedořešená, ale v zápisem o Q má čas, který ho řadí na poslední místo, ale i přesto je 10 a startoval 10. Smutné na tom všem je, že nikomu v první řadě nejde o sport, ale jenom o prachy. To je asi vše. Stejně jako s limitama trati. Kdysi tam byl kačírek a nikdo tam nejezdil, protože tím zpravidla závod končil. Bylo to bezpečnější a jasné a nemusel nikdo řešit jestli někdo podvádí nebo ne. Dejme jim tam zpět kačírek a je to.
-
-
-
-
-
-
HellHogr
10:09 25.07.2016 90.180.138.XXXNaprosto souhlasím s Kimim, tá Q a 107 limit je opravdu špatný vtip i vzhledem k okolnostem, prostě se tak stalo, btw nechápu, že Alonso, Grosjean dostali 3 napomenutí za porušení limitů tratě, ale když jsem viděl onboardy Merců nebo Versta nebo obou ferrari tak jsem tam napočítal víc jak 3, to se top týmum taky odpouští? ... prostě pravdilo pro všechny stejný a hotovo ne furt výjmky a to je jinak a to byli jiný okolnosti, tohle je fakt směšný -
Nadcházející závod 1.12.2024
GP Kataru57 kol (308.611 km)
Losail International Circuit
-
Pátek
- 1. Trénink (15:30 - 16:30)
- Kvalifikace (19:00)
-
Sobota
- 2. Trénink (15:30 - 16:30)
- 1. Závod (19:30)
-
Neděle
- 2. Závod (18:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek