DISKUZE K ČLÁNKU FIA bude hlídat výjezdy mimo trať elektronicky, reakce pilotů jsou smíšené

Rozhodnutí Mezinárodní automobilové federace (FIA) hlídat výjezdy mimo trať v Maďarsku elektronicky se mezi piloty setkalo se smíšenými reakcemi.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: FIA bude hlídat výjezdy mimo trať elektronicky, reakce pilotů jsou smíšené

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 18, poslední 22.07.2016 18:44 Vložte komentář

Nejlepší názory

» rock (Hlasovali 2 lidé) 22.07.2016 09:16
Udělal bych kombinaci Kvjatova a Alonsova názoru.… »
» Hr3bec (Hlasoval 1 člověk) 22.07.2016 10:18
Tak ono v době kdy jezdil Seb za RedBull to bylo… »
» airwar1939 (Hlasoval 1 člověk) 22.07.2016 10:22
Koukám že Sebastian má chvílema myšlenky jak… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • Pepan

    Pepan

    89.24.157.XXX
    Zkuste se vyjádřit k mé myšlence:
    Elektronických udělátek je v autě hromada, určitě by nebylo těžké udělat následující omezení - elektronicky ošetřit to, aby při výjezdu mimo trať poklesl výkon motoru na polovinu. Takže pilot by si sice "narovnal" zatáčku, zároveň by mu ale poklesl výkon tak významně, že by této výhody nemohl využít a spíše by se propadl v pořadí. Výhodou by bylo, že by nebylo mechanicky poškozeno auto jako to může být u obrubníků, případně by pilot neuvízl v kačírku, ale potrestán by byl.

    + 0 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Adi

      Adi

      176.74.140.XXX
      Dokážeš si představit, co by s formulí udělal náhlý propad výkonu při drobné chybě? To náhlé zpomalení akcelerace je vyloženě nebezpečné, hlavně v případě soubojů, kdy je pilot dalšího vozu těsně za ním. To se rovná téměř nevyhnutelné kolizi... za mě je to hrozná blbost. Myslím, že momentální systém je funkční - několik varování o tom, že ten a ten jezdec porušuje limity tratě a když se neumravní, tak mu dát penalizaci.

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Pepan

        Pepan

        89.24.157.XXX
        Pokud jsi mimo trať, tak už s nikým nebojuješ. Leda tak sám s vozem.

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • rock

          rock

          37.188.228.XXX
          Když cutne zatáčku až přes její limit, tak se na trať vrátí možná o půl sekundy později, ale už bez výkonu a přímo do náruče soupeře, který výkon neztratil. Dtto na vnějším okraji tratě, když na výjezdu ze zatáčky první pilot ze dvojice bojujících ztratí výkon, protože je 30 cm za čárou a ten druhý ho neztratí, protože je vnitřními koly ještě na čáře, tak můžeš rovnou vyslat partu traťovejch maršálů se košťaty a lopatami, o safety caru nemluvě.

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Pepan

            Pepan

            89.24.157.XXX
            A neměl by pilot, který vylítne z trati a de facto se na trať vlastně vrací, zjistit, zda svým návratem nikoho neohrozí? A další fakt, proč je tedy trať vytyčena bílými čárami, když je piloti neustále porušují? Chce to nastavit pravidla tak, aby pilot musel vědět, že když i částečně opustí trať, riskuje poškození vozu.

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • tom11

              tom11

              193.86.205.XXX
              nejde ani tak o ty, kteří vyjedou z dráhy v řádu o metry a pak se na ni vracejí, ale o centimetrová vyjetí. je běžná situace, že dvě těsně za sebou jedoucí auta mají obdobnou stopu a ten první řekněme o centimetr přesáhne limit trati a náhle ztratí výkon. druhý v těsném závěsu za ním limit o centimetr dodrží a v plné rychlosti trefí toho před sebou. tak nevím. kdo je potrestaný?

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
  • airwar1939

    airwar1939

    77.240.188.XXX
    Koukám že Sebastian má chvílema myšlenky jak mentálně postiženej. Trať je na obou stranách vymezena plnou bílou čárou, za ní by se jezdit nemělo... to, že ze bílou čarou je další asfalt tam není z důvodu aby se tam jezdilo, ale proto aby si jezdci při vyjetzí z trati nezničili vůz... nebo by se stavitelé okruhů měli vrátit k patníkům a příkopům aby to jezdci F1 pochopili? 12 12 12

    + 1 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Hr3bec

    Hr3bec

    85.135.106.XXX
    Tak ono v době kdy jezdil Seb za RedBull to bylo snad každou jeho kvalifikaci vidět jak lítá celým autem mimo a nikdy se mu za to žádné odměny nedostalo. Ano tenhle postoj je špatný a moc se to Sebovi nepovedlo.
    Ale celkově bych jako ideální řešení viděl kačírky. Nejen, že to donutí jezdce nevyjíždět z trati, ale pokud se tak stane, tak za to dostanou i bonus v podobě zapadnutí, popřípadě špinavých gum atd...
    A nebo....kombinaci, když už tak lpí na bezpečnosti....obrubník, hned od obrubníku dám 2m kačírek s trávou nebo štěrkem a pak vyasfaltuju zbytek. To by asi splnilo všechny požadavky jak na bezpečnost, tak na omezení podvodů a navíc jako bonus by to bylo určitě levnější, než zabudovávat nějaké čidla....

    + 1 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • airwar1939

      airwar1939

      77.240.188.XXX
      Ještě bezpečnější než pruh trávy či kačírek je udělat na asfaltu vedel trati 1-2 metru široký pruh s nulovou adhezí. To by si pak jezdci dali sakra pozor tam vjíždět, ale na druhou stranu by jim při vyjetí ztratě v podstatě nic nehrozilo, vůz by se jen na chvíli stal neovladatelný, ale to by se po přejetí tohoto pásu okamžitě srovnalo.

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Petr

        Petr

        109.81.245.XXX
        FIA si nyní hodně hlídá bezpečnost a po Bianchiho nehodě je opatrná. Obojí je nebezpečné v případě, že auto dostane v zatáčce smyk či dojde k nějaké nepředvídatelné události - při kontaktu se štěrkem by došlo k rotaci a saltům, v případě hladkého povrchu by nemohlo dojít k potřebnému snížení rychlosti před nárazem do bariéry.

        + 1 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • rock

          rock

          37.188.228.XXX
          Nakonec dospějou k tomu, že nejbezpečnější jsou svodidla a mantinely hned u tratě jak v Montrealu.

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • tom11

            tom11

            193.86.205.XXX
            já bych byl pro. ubyla by spousta sporů a "šedých zón" v pravidlech.
            ta svodidla bych dával přesně o šířku auta za limit trati a bylo by 03

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
      • rock

        rock

        37.188.228.XXX
        "...udělat na asfaltu vedle trati 1-2 metru široký pruh s nulovou adhezí..."

        Některé tratě se během sezóny používají i pro jiné závody. Pokud by na takovej pás vjela motorka, je vymalováno.

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
  • rock

    rock

    37.188.228.XXX
    Udělal bych kombinaci Kvjatova a Alonsova názoru. Tedy "Zkrátka tam dejte normální obrubník" a současně "je dobré, že ji (tu technologii) využijeme. Ve Formuli 1 byste měli využívat všechno na maximum"

    Dyť ty dva přístupy se hezky doplňují. Naopak se mi nelíbí Vettelův přístup. Co je mu do toho, že je to mimo trať rychlejší, on má udělat všechno proto, aby na té trati zůstal. Jestliže dá přednost jízdě mimo vytýčenou trať jenom proto, že je to možné a že je to výhodnější, pak je to do očí bijící forma podvodu a mělo by se podle toho k tomu přistupovat.

    + 2 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • tom11

      tom11

      77.48.94.XXX
      přesně tak.
      jen fakt nerozumím tomu, proč zase něco zkoušejí při závodě, když měli minulý týden testy, kde si to mohli dosytosti vyzkoušet. to by ale FIA musela jednat nějak konzistentně s nějakým dlouhodobějším výhledem a ne vždy při nějaké lapálii hned metat jedno řešení za druhým a zkoušet, co se jak ujme.....

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

George Russell sice dostal pokutu, ale výsledku na trati se netýkala

Poslední rest vyřízen - čtveřice provinilců, která porušila startovní proceduru, zná verdikt

Alex Albon a Williams zažili opravdu krutý závodní víkend (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappena uznává i konkurence

Pierre Gasly a Esteban Ocon dokázali téměř nemožné a posunuli Alpine z devátého na šesté místo v Poháru konstruktérů

Ani závod se neobešel bez červené, hrdinský výkon Alpine zastínil Verstappen

  • Pátek

    • 1. Trénink (5:30 - 6:30)
    • 2. Trénink (9:00 - 10:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:00)
  • Neděle

    • Závod (7:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama