DISKUZE K ČLÁNKU FIA bude hlídat výjezdy mimo trať elektronicky, reakce pilotů jsou smíšené
Rozhodnutí Mezinárodní automobilové federace (FIA) hlídat výjezdy mimo trať v Maďarsku elektronicky se mezi piloty setkalo se smíšenými reakcemi.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: FIA bude hlídat výjezdy mimo trať elektronicky, reakce pilotů jsou smíšené
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
Pepan
11:52 22.07.2016 89.24.157.XXXZkuste se vyjádřit k mé myšlence:
Elektronických udělátek je v autě hromada, určitě by nebylo těžké udělat následující omezení - elektronicky ošetřit to, aby při výjezdu mimo trať poklesl výkon motoru na polovinu. Takže pilot by si sice "narovnal" zatáčku, zároveň by mu ale poklesl výkon tak významně, že by této výhody nemohl využít a spíše by se propadl v pořadí. Výhodou by bylo, že by nebylo mechanicky poškozeno auto jako to může být u obrubníků, případně by pilot neuvízl v kačírku, ale potrestán by byl.-
Adi
12:26 22.07.2016 176.74.140.XXXDokážeš si představit, co by s formulí udělal náhlý propad výkonu při drobné chybě? To náhlé zpomalení akcelerace je vyloženě nebezpečné, hlavně v případě soubojů, kdy je pilot dalšího vozu těsně za ním. To se rovná téměř nevyhnutelné kolizi... za mě je to hrozná blbost. Myslím, že momentální systém je funkční - několik varování o tom, že ten a ten jezdec porušuje limity tratě a když se neumravní, tak mu dát penalizaci.-
-
rock
14:41 22.07.2016 37.188.228.XXXKdyž cutne zatáčku až přes její limit, tak se na trať vrátí možná o půl sekundy později, ale už bez výkonu a přímo do náruče soupeře, který výkon neztratil. Dtto na vnějším okraji tratě, když na výjezdu ze zatáčky první pilot ze dvojice bojujících ztratí výkon, protože je 30 cm za čárou a ten druhý ho neztratí, protože je vnitřními koly ještě na čáře, tak můžeš rovnou vyslat partu traťovejch maršálů se košťaty a lopatami, o safety caru nemluvě.-
Pepan
15:38 22.07.2016 89.24.157.XXXA neměl by pilot, který vylítne z trati a de facto se na trať vlastně vrací, zjistit, zda svým návratem nikoho neohrozí? A další fakt, proč je tedy trať vytyčena bílými čárami, když je piloti neustále porušují? Chce to nastavit pravidla tak, aby pilot musel vědět, že když i částečně opustí trať, riskuje poškození vozu.-
tom11
18:42 22.07.2016 193.86.205.XXXnejde ani tak o ty, kteří vyjedou z dráhy v řádu o metry a pak se na ni vracejí, ale o centimetrová vyjetí. je běžná situace, že dvě těsně za sebou jedoucí auta mají obdobnou stopu a ten první řekněme o centimetr přesáhne limit trati a náhle ztratí výkon. druhý v těsném závěsu za ním limit o centimetr dodrží a v plné rychlosti trefí toho před sebou. tak nevím. kdo je potrestaný?
-
-
-
-
-
-
airwar1939
10:22 22.07.2016 77.240.188.XXXKoukám že Sebastian má chvílema myšlenky jak mentálně postiženej. Trať je na obou stranách vymezena plnou bílou čárou, za ní by se jezdit nemělo... to, že ze bílou čarou je další asfalt tam není z důvodu aby se tam jezdilo, ale proto aby si jezdci při vyjetzí z trati nezničili vůz... nebo by se stavitelé okruhů měli vrátit k patníkům a příkopům aby to jezdci F1 pochopili? -
-
Hr3bec
10:18 22.07.2016 85.135.106.XXXTak ono v době kdy jezdil Seb za RedBull to bylo snad každou jeho kvalifikaci vidět jak lítá celým autem mimo a nikdy se mu za to žádné odměny nedostalo. Ano tenhle postoj je špatný a moc se to Sebovi nepovedlo.
Ale celkově bych jako ideální řešení viděl kačírky. Nejen, že to donutí jezdce nevyjíždět z trati, ale pokud se tak stane, tak za to dostanou i bonus v podobě zapadnutí, popřípadě špinavých gum atd...
A nebo....kombinaci, když už tak lpí na bezpečnosti....obrubník, hned od obrubníku dám 2m kačírek s trávou nebo štěrkem a pak vyasfaltuju zbytek. To by asi splnilo všechny požadavky jak na bezpečnost, tak na omezení podvodů a navíc jako bonus by to bylo určitě levnější, než zabudovávat nějaké čidla....-
airwar1939
10:28 22.07.2016 77.240.188.XXXJeště bezpečnější než pruh trávy či kačírek je udělat na asfaltu vedel trati 1-2 metru široký pruh s nulovou adhezí. To by si pak jezdci dali sakra pozor tam vjíždět, ale na druhou stranu by jim při vyjetí ztratě v podstatě nic nehrozilo, vůz by se jen na chvíli stal neovladatelný, ale to by se po přejetí tohoto pásu okamžitě srovnalo.-
Petr
13:26 22.07.2016 109.81.245.XXXFIA si nyní hodně hlídá bezpečnost a po Bianchiho nehodě je opatrná. Obojí je nebezpečné v případě, že auto dostane v zatáčce smyk či dojde k nějaké nepředvídatelné události - při kontaktu se štěrkem by došlo k rotaci a saltům, v případě hladkého povrchu by nemohlo dojít k potřebnému snížení rychlosti před nárazem do bariéry. -
-
-
-
rock
09:16 22.07.2016 37.188.228.XXXUdělal bych kombinaci Kvjatova a Alonsova názoru. Tedy "Zkrátka tam dejte normální obrubník" a současně "je dobré, že ji (tu technologii) využijeme. Ve Formuli 1 byste měli využívat všechno na maximum"
Dyť ty dva přístupy se hezky doplňují. Naopak se mi nelíbí Vettelův přístup. Co je mu do toho, že je to mimo trať rychlejší, on má udělat všechno proto, aby na té trati zůstal. Jestliže dá přednost jízdě mimo vytýčenou trať jenom proto, že je to možné a že je to výhodnější, pak je to do očí bijící forma podvodu a mělo by se podle toho k tomu přistupovat.-
tom11
12:49 22.07.2016 77.48.94.XXXpřesně tak.
jen fakt nerozumím tomu, proč zase něco zkoušejí při závodě, když měli minulý týden testy, kde si to mohli dosytosti vyzkoušet. to by ale FIA musela jednat nějak konzistentně s nějakým dlouhodobějším výhledem a ne vždy při nějaké lapálii hned metat jedno řešení za druhým a zkoušet, co se jak ujme.....
-
Nadcházející závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
- 1. Trénink (5:30 - 6:30)
- 2. Trénink (9:00 - 10:00)
-
Sobota
- 3. Trénink (5:30 - 6:30)
- Kvalifikace (9:00)
-
Neděle
- Závod (7:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek