DISKUZE K ČLÁNKU McLaren: Šetření paliva nás stálo 50 sekund, jinak bychom mohli bojovat s Williamsy

McLaren poháněný Hondou musel v Rusku hodně šetřit benzínem, což jej během závodu podle Erica Boulliera stálo 50 sekund - jinak by si to mohl rozdat i s Williamsy.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: McLaren: Šetření paliva nás stálo 50 sekund, jinak bychom mohli bojovat s Williamsy

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 12, poslední 02.05.2016 19:59 Vložte komentář

Nejlepší názory

» achmed-cz (Hlasovalo 8 lidí) 02.05.2016 11:55
no nevím, ale řekl bych, že šetřit museli všichni… »
» Petr (Hlasovalo 7 lidí) 02.05.2016 12:58
Ne každý dokáže ze 100 kg paliva dostat stejné… »
» Adi (Hlasovalo 7 lidí) 02.05.2016 13:49
Myslím, že Boullier má přesná data z Mclarenu a… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • Adi

    Adi

    176.74.140.XXX
    Myslím, že Boullier má přesná data z Mclarenu a ví, že kdyby se nemuseli dívat na palivo vůbec, byli by o 50s rychlejší, to je určitě pravda, protože to dokážou inženýři jeho týmu velmi přesně spočítat. Druhá část jeho výroku už je pouze spekulace, protože nemůže přesně vědět jak moc šetřili palivo u Williamsu, všichni pouze víme, že týmy s PJ Mercedes nešetřili tolik jako ostatní, ale nikdo přece nemůže říct, že mohli jet s maximálním módem motoru celý závod. Nikdo nepochybuje, že ve spotřebě je Mercedes nejlepší (je to dáno tím, že jeho PJ mají nejlepší efektivitu), myslet si však, že jeho týmy se spotřebou nemuseli vůbec zabývat a ostatní ano, je naivní.Samozřejmě, že museli, jen o něco méně. Takže logicky jim to dává určitou výhodu a proto hlasovali proti zvýšení množství paliva na závod. Suma sumárum - jestliže bude k dispozici energie ze 100 kg paliva, nebo ze 105 kg paliva, to bude nakonec asi vcelku jedno, protože, dokud se ostatní výrobci nedostanou na stejnou efektivitu svých PJ, budou mít týmy s PJ Mercedes výhodu v Soči i příští rok.

    + 7 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Kelner

    Kelner

    46.23.52.XXX
    McLaren odjel pěkný závod.

    + 6 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • achmed-cz

    achmed-cz

    212.24.138.XXX
    no nevím, ale řekl bych, že šetřit museli všichni. Nebýt limitů paliva, i ten Williams by mohl jet rychleji.

    + 8 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • HellHogr

      HellHogr

      90.180.138.XXX
      ti co měli motory mercedes nemuseli šetřit palivo skoro vůbec 11

      + 5 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • airwar1939

        airwar1939

        77.240.188.XXX
        ??? A to si jako představuješ jak? Všichni mají cca. 100 kg paliva a v něm je jasně dané množství energie, jestliže na začátek závodu zvolím výkonnější, ale žíznivější mód, tak logicky budu mít pak problém s množstvím spotřebovaného paliva. To že Mercedesi ten problém údajně neměli, je tedy logicky dáno tím že už od začátku jeli jen to co jim spotřeba umožňovala...

        Jinak reálně v kvalifikaci kde spotřebou týmy nejsou omezeny, jen průtokem 100 kg paliva za hodinu nadělil Williams McLarenu cca. 1 sekundu na kolo.

        + 4 / − 4

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • HellHogr

          HellHogr

          90.180.138.XXX
          vetřinu McLarenu? no, McLaren byl 2s za PP, pokud vím, tak ztráta Williamsu na PP byla víc jak 1s .. a az další asi si neuvědomuješ že trať v rusku je čistě o motoru, počkej si na Barcelonu, Monako, Silverstone, Hungaroring atd. tedy tratě kde je hlavní spíše šasi a uvidíme kde bude williams a kde McLaren, btw ano Honda žere daleko ívce než Mercedes, to je známý fakt, takže 50s tomu odpovídá 03

          + 4 / − 1

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • airwar1939

            airwar1939

            77.240.188.XXX
            To který motor má jaký výkon či jakou má kdo spotřebu žádný známý fakt není, nikde oficiální hodnoty nejsou k mání, žádný výrobce motorů je oficiálně nesdělil, to jsou jen domněnky. Ano Mercedes má asi nejvýkonnější motor a tudíž je i z jednotky množství paliva nejefektivnější, ale kolik to dělá těžko skutečně zjistíme.

            Jediný moment kdy se dá skutečná rychlost porovnávat je kvalifikace, protože tam nejsou týmy omezeny množstvím paliva a tam byl následující výsledek:

            Bottas: 1:36,536
            Massa: 1:37,016
            Button: 1:37:701
            Alonso: 1:37,807

            Průměrný rozdíl je 0,987 sekundy na kolo.

            A závěrem, to jestli je Rusko o motoru hraje jakou roli v tom, že McLaren by nebyl s větším množstvím paliva blíž konkurenci?

            + 3 / − 2

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
        • Petr

          Petr

          109.81.245.XXX
          Ne každý dokáže ze 100 kg paliva dostat stejné množství výkonu. Viz tepelná efektivita, v které je Mercedes nejdále. V kvalifikaci Mercedes umožňuje použití hodně agresivních mapování, které u Hondy v takové míře nepřicházejí v úvahu. Nenadarmo existují rozdíly mezi závodní a kvalifikační rychlostí.

          + 7 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • airwar1939

            airwar1939

            77.240.188.XXX
            Ano s tím souhlasím, ale to neznamená že kdyby měli více paliva, jezdili by rychleji jen oni a nikoli i týmy s motory Mercedes.

            Pravidla ohledně paliva mají pro závod dvě omezení, 100 kg na závod, a okamžitá spotřeba nesmí být nikdy větší než 100 kg/hod. V kvalifikaci není množství paliva omezeno, ale platí opět jen omezení okamžité spotřeby na 100 kg/hod. Všechny týmy myjí pro kvalifikaci agresivnější mody, ale vždy se musí opet udržet pod onou okamžitou spotřebou, pokud se pod ní udrží Mercedes v kvalifikaci. musí být pro závod kdy mají méně agresivní mapování jejich spotřeba o dost nižší, tudíž i Mercedes musí mít dost velký prostor pro zrychlení - pokud by měl více paliva.

            Krom toho právě ta kvalifikace kde vůz není omezen množstvím paliva a životností gum jasně ukazuje skutečnou výkonnost vozu.

            + 3 / − 1

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • vojtano

              vojtano

              95.143.132.XXX
              Souhlas, Mercedes je v účinnosti zatím nejlepší a přidáme-li všem palivo, moc se to nezmění.

              + 1 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
  • Situs

    Situs

    85.70.164.XXX
    Taky doufáme v další body - snad jich bude opět dost. Z posledních zpráv jsem pochopil že Honda se pokusí nasadit vylepšení už ve Španělsku - uvidíme, snad to vyjde. Alonsova PU poprvé zvládla 3 závodní víkendy bez problému, což je povzbudivé a mám trochu bobky zda zvládne i čtvrtej závod, tak by se novej motor ve Španělsku celkem hodil 04

    + 4 / − 4

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Lewis Hamilton získal ocenění Pilota dne a nadchl bojovným výkonem (ilustrační foto)

Nadvláda Mercedesů v Las Vegas, Verstappen proměnil hned první matchball

Pierre Gasly pokračuje v dobrých výsledcích (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše

George Russell si vyjel letošní třetí pole-position

Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

Lance Stroll bude očekávat, zda defekt jeho vozu bude do kvalifikace možné opravit

Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama