DISKUZE K ČLÁNKU Návrat ke kořenům? Podle Hornera by F1 neměla s vozy pro rok 2017 promeškat příležitost

Pro rok 2017 se chystají novinky v pravidlech a podle Christiana Hornera musejí být vyřešeny nedostatky, jinak by F1 promeškala velkou příležitost.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Návrat ke kořenům? Podle Hornera by F1 neměla s vozy pro rok 2017 promeškat příležitost

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 23, poslední 11.03.2016 10:58 Vložte komentář

Nejlepší názory

» airwar1939 (Hlasovalo 9 lidí) 10.03.2016 08:12
Ano F1 není o spotřebě, ale když by archaický tří… »
» uzivatel001924 (Hlasovalo 8 lidí) 09.03.2016 16:46
Pořád řeči jen o razantní změně pravidel a pořád… »
» airwar1939 (Hlasovalo 8 lidí) 09.03.2016 17:47
Tak oba víme že současné motory jsou… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • rock

    rock

    37.188.139.XXX
    Jak prosté; dál zlepšujte poměr výkon/hmotnost, dramaticky snižte grip (aero i mechanický), okrouhejte co nejvíc udělátek, která jakýmkoliv způsobem pomáhají pilotovi (včetně radiokomunikace a online přenosu telemetrie) a máte splněno.

    + 6 / − 3

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Milan B.

    Milan B.

    88.80.244.XXX
    Už dlhšie sledujem, že najväčším problémom sú fyzikálne zákony. Rôzni chytráci chcú poručit větru dešti.

    + 4 / − 6

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • uzivatel001924

      uzivatel001924

      178.17.92.XXX
      Pořád řeči jen o razantní změně pravidel a pořád nic. Zase tam bude ten odpornej hybrid a v6. Největší problém je v přetechnizování. Měli by se řídit heslem V jednoduchosti je krása.

      + 8 / − 10

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Cooper

        Cooper

        188.120.212.XXX
        Myslíš ten nejlepší motor všech dob co je o 10sec pomalejší než atmosféry? :-D jistě mě tu někdo hned sprdne že to bylo aerem :-D já s tebou souhlasím a kdyby byl pod kapotou V12 skákal bych radostí 01

        + 6 / − 8

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • airwar1939

          airwar1939

          176.74.128.XXX
          Tak oba víme že současné motory jsou nejvýkonnější motory od roku 1988, kdy platila předchozí 1,5 litrová turba s omezením cca. 180 litrů na závod. V motoru ten problém není, ten není dokonce ani v aeru (současné vozy jsou aerodynamicky účinnější než formule kolem roku 2000), ale jen a pouze v pneumatikách. Ale za to Pirrelli nemůže protože tyto pneu byly vytvořeny přesně dle zadání.

          Mě na tom celém vadí Hornerův alibismus, on vede RedBull někdy od roku 2007, auta jsou celou tu dobu v podstatě stejná, došlo jen k omezení některých aero fičur typu dvojitý difuzor, foukaný difuzor, ohebné aero prvky a podobně, ale rozměrově jsou auta stejná. Takže jeho pláč že by Formule měli být širší, nižší a mít širší kola přicháze se spožděním 10 let.

          + 8 / − 5

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Petr

            Petr

            78.157.160.XXX
            Jaký výkon dosahovala ta předchozí 1,5litrová turba v závodě? 03

            + 5 / − 3

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • airwar1939

              airwar1939

              77.240.188.XXX
              Na to se dá těžko odpovědět. Podle knížek co mám tak BMW mělo výkon cca. 800-880 koní, Honda 900-1100 koní, Ferrari asi 850-880 koní. Mělo by jít o výkon v závodě, v kvalifikaci a s větším turbem měl jít výkon údajně až ke 1400 koní. Ale to srovnáváme nesrovnatelné, protože tehdy byl kvalifikační motory a závodní motor mnohdy nepřežil ani těch 300 km. Nehledě na to že nejdříve neměli omezené ani množství paliva ani plnící tlak, později se omezoval plnící tlak a paliva měli povoleno 220 litrů a následně 180 litrů (v roce 1988).

              Současné motory mají jen 100 kg paliva na závod a v závodě loni výkon kolem 800-850 koní, s tím že se předpokládá, že v kvalifikačním módu měl Mercedes cca. 900 koní už loni a letos se čeká že v závodě bude mít 900-920 koní a v kvalifikaci až 950 koní. To vše jsou ale odhady.

              Takže suma sumárum, do loňska byly péředchozí turbomotory asi o něco výkonnější, ale letos už bude současná technologie výkonnější, nehledě na to, že současné motory mají cca. poloviční spotřebu a vydrží přes 4000 km.

              Jinak já bych se nebránil tomu kdo chce ať použije předchozí motory V8 2,4 litru či V10 3,0 litru, ale ty už jsou dnes méně výkonné, nehledě na to že při omezení paliva by byly nekonkurenceschopné, a bez omezení paliva rovněž (z důvodu vyšší váhy paliva). To by musela FIA ledy pro tyhle archaické motory nastavit nějaká další zvýhodnění... ale to je jednak postavené na hlavu. A hlavně bude s těmito motory Formule 1 výstavní skříní autosportu. Přiznejme si to na rovinu, zákaz turbo motorů v roce 1988 a návrat k atmosférám byl krokem do automobilového "pravěku".

              + 7 / − 6

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Petr

                Petr

                109.81.245.XXX
                Podle lidí z F1 ani tehdy v závodě nikdo nedosahoval přes 900 koní - v kvalifikaci ano, ale ty motory byly po jednom ostrém kole na odpis. Současné pohonné jednotky v závodě v pohodě dávají přes 900 koní. Rozdíly ve spotřebě nemá snad ani cenu komentovat, 50% termální efektivita je úchvatná věc, neuvěřitelný pokrok díky F1. Dva druhy motorů by v F1 nedělaly dobrotu (kvůli potřebě ekvalizace výkonnosti).

                + 5 / − 4

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • airwar1939

                  airwar1939

                  77.240.188.XXX
                  Trochu bych tvé tvrzení rozporoval, Renault loni udával výkon 850 koní, u Ferrari se mluvilo o 880 koních a Mercedes řekl že dosáhl 900 koní... jestli to drželi běžně v závodech druhá věc, ale to si hrajeme se slovíčky. To že předchozí turbomotory byly jinak koncipované pokud jde o spotřebu a životnost jsem již psal.

                  Ale v zásadě s tebou plně souhlasím, nepolemituji, jen doplňuji. Předchozí atmosferické V12, V10 3 litry či V8 2,4 litry měly tepelnou účinnost s paliva 29-30% a pro dosažení výkonu 900 koní potřebovali cca. 194 kg paliva na závod a otáčky motoru až 20 tisíc. Současné 1,6 litrové turbo hybridy mají výkon 900 koní při spotřebě 100 litrů paliva na závod a při maximálních otáčkách 15 tisíc, přičemž se hovoří u Mercedesu o tepelné účinnosti 49-50%.

                  Pokud člověk má alespoň základní znalosti fyziky, tak ví že ten rozdíl je brutální a tolik vzývané třílitrové atmosféry by byly nekonkurenceschopné. Tomu kdo měl z fyziky za čtyři a horší známku, bych doporučil v běžném provozu porovnat 1,6 litrovou atmosféru s 1,2 litrovým turbem. Rozdíl v nástupu výkonu už v nízkých otáčkách je celkem zásadní.

                  + 6 / − 6

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • Petr

                    Petr

                    109.81.245.XXX
                    To, co udávali oficiálně v materiálech pro veřejnost a co dosahovali, se liší. Mercedes už loni 900 koní nedosáhl, ale přesáhl. Já měl ale na mysli současné, ne loňské pohonné jednotky. 03 Jinak souhlas, archaické motory v F1 už nemají co dělat.

                    + 6 / − 4

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                  • Cooper

                    Cooper

                    188.120.212.XXX
                    Víceméně s většinou toho co jsi psal souhlasím poměr výkon spotřeba jsou tyhle hybridy bezkonkurenční. Já reagoval na příspěvěk V12 kterej psal že v jednoduchosti je krása a s tím souhlasím, protože tyhle motory a vše kolem té rekuperace a všeho jsou hrozně složité a bez armády ingenýrů a techniků počítačů a všeho dalšího to ani nenastartuješ... na archaický motory stačil šroubovák kladivo a pár šikovnejch mechaniků (nadsázka) Já jsem fanda archaických motorů a proto na ně tak rád nostalgicky vzpomínám i když vím že se to už nikdy nevrátí... za dalších 10let budeme mít 1,0 V4 biturbo a za další generaci bude 0,8 V2 quatroturbo... z toho je mi do breku :-D
                    Ale chtěl jsem reagovat na hodinu fyziky zrovna nedávno jsem uplně náhodou porovnával s kamarádam 1,6 shnilou felicii s uplně novou fabii 1,2tsi no a nevím jak je to možný ale Fabie TSi koukala 20let starý shnilý feldě akorát tak na zadek... (nástup výkonu ani spotřebu neporovnávám) je možný že to byla jen nějaká náhoda ale prostě to tak bylo .)

                    + 4 / − 2

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                  • rock

                    rock

                    37.188.128.XXX
                    Nooo... turbo má určitě lépe využité spektrum otáček, ale od toho pán bůh stvořil řadící páku. Kdybych si měl na základě porovnání v běžným provozu vybrat mezi řekněme 1.5 Skyactiv od Mazdy a běžným koncernovým 1.2 TSI, oba cca 100 k, tak neváhám ani sekundu a beru atmosféru.
                    Turbo není samospasitelný. Jeho současný boom v produkčních autech vychází spíš z toho, že přeplňované motory jde líp naladit pro normovaný cyklus při měření emisí (což se pak v běžným provozu stejně neprojeví) než z toho, že by atmosféry dospěly na konec svého vývojového cyklu.

                    + 3 / − 4

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                    • Mike17

                      Mike17

                      93.99.87.XXX
                      Pokud se bavíme o běžném provozu, vidím to stejně. Zatím turbomotory nemají moc výhod. Co člověk ušetří na benzínu, vrazí do opravy turba a příslušenství.
                      A hlavně, přece jen 1,8 atmosferický motor zní mnohem líp, než nějaký 1,2 turbo. 04

                      + 3 / − 3

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
                      • rock

                        rock

                        37.188.140.XXX
                        Nejhorší na tom je, že ani na tom benzínu člověk v reálném světě nic moc neušetří. Zrovna ty dva mnou zmiňovaný příklady jsou na tom při předpisové jízdě v podstatě nastejno a při agresivnější a razantnější jízdě bude za atmosférická 1.5 pravděpodobně úspornější.

                        + 3 / − 3

                        ohodnotit kladně záporně

                        Reagovat Nahlásit
        • uzivatel001924

          uzivatel001924

          178.17.92.XXX
          Mohli by vybrat třeba dva motory třeba V8 a V10. Také by mohl být maximální výkon 1000 koní. A váhu bych neomezoval. Systémy jako KERS,DRS by se měli zakázat (možná se to už přejmenovalo). Také systémy k ulehčování jízdy bych zakázal. A bezpečnostní opatření jako Halo do f1 nepatří. Na f1 se kvůli smrtelných nehodám nedívám, ale určité riziko zde musí být. Kdyby se nemohlo nic stát tak by to nebylo ono. Už by nebyl důvod jezdce obdivovat mohl by tam sedět kdokoliv.

          + 6 / − 9

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Milan B.

            Milan B.

            88.80.244.XXX
            V tom sú tie fyzikálne zákony. Muzeálne motory 1000 koní by znamenali najmenej dvojnásobnú spotrebu, nutnosť tankovania a odchod automobiliek, sponzorov a náročných divákov k nejakej kategórii so špičkovou technikou. Z F1 by sa stal okresný prebor veteránov.

            + 6 / − 8

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • uzivatel001924

              uzivatel001924

              178.17.92.XXX
              F1 není o spotřebě.

              + 8 / − 7

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Milan B.

                Milan B.

                88.80.244.XXX
                Správne, je o peniazoch. Tak ako všetko.

                + 4 / − 2

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
              • airwar1939

                airwar1939

                77.240.188.XXX
                Ano F1 není o spotřebě, ale když by archaický tří litrový V12 měl dvojnásobnou spotřebu, tak jak bude s o 100kg více paliva ten vůz konkurenceschopný?

                Snažte se pochopit že atmosferické motory už sjou technologicky překonané, ve Formuli 1 byly nekonkurencečschopné někdy od roku 1982, to že se tahle archaická technologie udržela ve Formuli 1 až do roku 2013 je záležitost pravidel, nikoli vývoje techniky. Formule 1 je jedná z posledních TOP sérií co používala atmosferické motory.

                + 9 / − 3

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

George Russell sice dostal pokutu, ale výsledku na trati se netýkala

Poslední rest vyřízen - čtveřice provinilců, která porušila startovní proceduru, zná verdikt

Alex Albon a Williams zažili opravdu krutý závodní víkend (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappena uznává i konkurence

Pierre Gasly a Esteban Ocon dokázali téměř nemožné a posunuli Alpine z devátého na šesté místo v Poháru konstruktérů

Ani závod se neobešel bez červené, hrdinský výkon Alpine zastínil Verstappen

  • Pátek

    • 1. Trénink (5:30 - 6:30)
    • 2. Trénink (9:00 - 10:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:00)
  • Neděle

    • Závod (7:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama