DISKUZE K ČLÁNKU Vettel je přesvědčen, že Halo koncept mohl zachránit lidské životy
Od premiéry při čtvrtečních testech, kdy s nainstalovanou ochranou kokpitu monopostu F1 vyrazil Räikkönen, se kolem tohoto řešení rozpoutala obvyklá směsice názorů. Jedni jsou pro, další proti, někteří si vůbec neumí F1 v této podobě představit.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Vettel je přesvědčen, že Halo koncept mohl zachránit lidské životy
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
» uzivatel001924
(Hlasovalo 9 lidí)
04.03.2016 22:02
Mám pro něj stejnou radu jako pro Massu můžou jít… »
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
MeVo
15:57 04.03.2016 89.102.207.XXXCo to ten Vetel plácá o ospravedlnování ? Proč teda zavody nezruší když je to tak nebezpečné? Oni si tam žijí svuj sen a nikdo znich se ho vzdát samozdřejmě nechce, ale snaží se za každou cenu f1 změnit. Kéž by byl další velký úbytek sledovanosti aby se chytli za nos a začali tu f1 vést, tak jak si f1 zaslouží.
Jeden z největších rozdílů dřívější f1 a nynější je vtom že dřív tam jezdilo víc podobných Hamiltonovi a Hulkenbergovi:Jezdci kteří si uvědomovali že dělají velmi nebezpečné povolání kdy občas byli vemi blízko smrti ale právě proto to bylo pro všechny tak vzrušující a byli to hrdinové.-
-
MeVo
10:03 05.03.2016 89.102.207.XXXNe to určitě ne to bych se díval spíš na fotbal, tam je jistě více umrtí než v f1 ale o tom to není. Spíš to chápej tak že třeba když lezou horolezci na nejakou osmitisícovku tak tam taky nejdou umřít ale je to vzrušující právě pro to že je tam i velké riziko a každej by to nezvládl jak po fyzické tak mentální strance.Když by to bylo snadné a bez rizika tak by to zdaleka nebylo tak vzrušující. Tak nějak jsem to myslel.-
Mike17
10:24 05.03.2016 93.99.87.XXXSice jsem nikdy nelezl na osmitisícovku, ale na hory se neleze kvůli pocitu, že je to nebezpečné a můžeš umřít. Jde o to zvládnout něco těžkého, "pokořit" nějakou metu, jde o kontakt s drsnou a nádhernou přírodou. Přitom udělat naprosté maximum, aby to bylo co nejvíc bezpečné a hrozilo CO NEJMÍŇ ÚMRTÍ. Nikdo si nezvolí cestu svahem, o kterým si myslí, že se utrhne a zasype ho lavina. Zvolí si cestu, co nejvíc bezpečnou v rámci toho, co chce vylízt. Rizika je dost i tak.
Aź na tu přírodu je to v F1 o tom samém. Když se zruší všechny bezpečnostní opatření, atraktivitu to nijak nezvětší. Lízt na K2 je 100x nebezpečnější, než jezdit F1 a přesto to žádný miliony lidí nesledují. O riziku to není. Kromě jedinců, kteří touží po tom vidět krev a těch snad není moc.-
MeVo
10:48 05.03.2016 89.102.207.XXXBereš mě moc doslova nechceš to pochopit, zdá se.jinak co se týče toho že si nikdo nezvolí cetu která je nejvíce nebezpečná to se mýlíš.Právě ti nejlepší horolezci vždy vyhledávali ty nejtěžší a zároven nejnebezpečnější cesty který do té doby nikdo před nimi nezdolal.Chtěli být hrdiny a něco si dokázat. O tom jestli vidět krev nebo ne to je uplně mimo mísu. Samozdřejmě že se nikdo nechce zranit a nikdo ani nechce nikoho vidět raněnýho. Jde jen o to vzrušení a to že je něco ve vzduchu.Ale stejně si myslím že mě uplně nepochopíš a budeš mě chytat za slova.jen pochop že to co tu píšu není o žádné touze vidět raněné nebo mrtvé o to mě opravdu nejde.-
Mike17
11:10 05.03.2016 93.99.87.XXXJá taky neříkám, že zrovna ty chceš vidět krev. Nevím jak moc vidíš do horolezectví. Ti nejlepší horolezci si vyberou těžký a nebezpečný cíl a pak dlouho vymýšlí, jak to co nejbezpečněji podniknout. Vyberou si těžkou cestu a ne "klasiku"? Jo. Ale nikdo nepoleze cestu pod drolícím se sérakem, nikdo nepovede cestu lavinózním svahem. Nikdo nepoleze, tam kde hrozí lavina den po tom, co napadl metr sněhu. Počká se, až se sníh usadí a laviny nebudou tolik hrozit a pak se ten úsek přeleze co nejrychlejší a nejkratší cestou. Nikdo si nepostaví bivak na místě, kde na tebe něco spadne, nebo kde se to pod tebou utrhne. Nikdo si nezvolí výškový tábor v 8500m. Nikdo nepoleze ve vichřici. Nikdo to nepoleze s vybavením z 50-tých let, aby si něco dokázal, ale vezme si co nejlepší a nejlehčí výbavu atd, atd.
Prostě udělají naprosté maximum proto, aby se jim nic nestalo. A v tom je paralela. Někdo dělá nebezpečný sport, ale je blbost se úmyslně vystavovat většímu riziku, když to tvůj cíl nezmění. Pro to riziko to nikdo nedělá. Jezdit F1 bez bezpečnostních opatření je asi taková blbost, jako lízt K2 v pantoflích (nadsázka).
Rozumíš mi?
-
MeVo
13:59 05.03.2016 89.102.207.XXXDobře, o tom by jsme se mohli bavit asi dlouho. Ty určitě uznáš když už jsme u toho horolezení že v lezení na skalách musí být vždy nějaké riziko zachováno aby mělo samotné lezení nejakou morální hodnotu.nemůžeš prostě odbourat všechny rizika a pak se cítit jako hrdina.Pokud by se lezec jistil na každém kroku šroubama nebo vkliněncama atd.. jistě nebude mět jeho počit takovou hodnotu než kdyby se jistil každé 3,4 a po více metrech.Nakonec by to ztrácelo tak trochu i smysl, jde o překonání strachu.Ale nechme už srovnávání s jinýma discíplínama, jak koliv se to hodí či ne.Já proste cítím že když udělají všechno proto aby se v f1 už nemohlo nic stát už to nikdy nebude ono.Jezdci nebudou muset mět takové koule.Mít kolem sebe ochranou bublinu aby se ti nic nestalo jiste dokážeš mnohem více věcí než když bys jí neměl protže už tě nelimituje strach.Todle odbourání strachu nakonec pomáhá tem kteří by na to normálně neměli.Dál bych se otom asi už nebavil protože každej máme svoji pravdu a nic mě myslím nepřesvědčí na to zmenit názor, jsem přesvědčen že překonat svuj strach a něco dokázat má větší hodnotu, (je to i výtězství nad sama sebou) než to dokázat bez něj. Pokud v f1 eliminují strach a statečnost potom např. 17 Verstapen (jakokoli bych nechtěl zpochybnovat jeho statečnost ) může porazit kohokoliv, je jen otázkou zda by ale na to měl pokud by usedl do vozu s Ayrtonem Sennou a dokázal ho porazit v f1 z 80let přesto že by musel sakra bojovat se svým strachem aby se nezabil, pod tímto tlakem by zcela jistě nejel vše na limitu.-
Mike17
16:03 05.03.2016 93.99.87.XXXVíš ono je to o tom, proč ten sport děláš. Když tedy přejdu ke skalám, nejde ani tak o počet jištění, ale o obtížnost cesty. Pokud budou ve stěně navrtané nýty každé 2m, budu se cvakat každé 2m. Pokud tam jištění není, pak si sám zvolíš, jak často ho uděláš. Tak, abys nevisel každý metr za jednu ruku 5 minut, než ho založíš, ale zase tak často, aby ses nezabil. Budu si víc cenit přelezené dobře zajištěné sedmičky, než špatně zajištěné pětky. Osobně to nedělám kvůli adrenalinu (ikdyž je jistě součástí), ale protože mne baví překonávat překážky a sebe samotného a je to fajn posilovna v přírodě. Když jsem ve stěně, snažím se urputně nemyslet na to, že jsem vysoko nad jištěním. Pokud začnu mít strach, že se zabiju, lezení nejde dobře a je lepší toho včas nechat, než to blbě dopadne.
Abych přešel k F1: Pilot při jízdě podle mne vůbec nepřemýšlí nad tím, jestli se zabije, nebo kolik má bezpečnostních prvků kolem nebo únikových zón. Pojede co to jde. A když se podíváš do minulosti, najdeš tam podobný počet nehod a podobnou agresivitu jako dnes. Když jim sundáš helmy, pásy, kevlarové kokpity apod, stejně pojedou naplno. Styl jízdy to neovlivní. Jezdil jsi někdy na motokáře? Jestli ano, myslel jsi při jízdě na to, co se ti stane když vyletíš? Já nikdy. Jen jsem se snažil jet co nejrychleji. Cílem není překonat strach, ale porazit ostatní.
Jo, až je po všem, máš dobrý pocit, že jsi strach překonal. Ale neděláš to kvůli tomu. Ikdyž nemůžu mluvit za všechny.-
MeVo
16:33 05.03.2016 89.102.207.XXXSamozdřejmě že na to nemyslíš při tom co děláš. V motokáře nebo v f1 není čas na to myslet ale podvědomě to víš a ten strach tam je a to si piš že každýho limituje a limitoval i dřívější jezdce f1.Každý jel na plno jen do té míry co mu dovolila hlava.Když jedeš v motokáře tak většina lidí asi žádný strach nectí ale to neznamená že tam není a že podle toho jedeš.Když máš strach nepustíš se bezhlavě do rizika a nejedeš s autem na limitu.Proto si i myslím že by faktor strachu a jistého nebezpečí měl být v motorsportu zachován aby si jezdci uvědomovali že némužou jezdit jako hovada.Todle dřív v f1 odělovalo zrno o plev když to řeknu drsně.Asi si můžeme jen s těží myslet že by dnešní jezdci porazili jezdce třeba z 70 a 80 let v jejich strojích, právě díky riziku a velkému strachu by jistě nejeli na limitu jako dnes.Pokud by ale jeli bez rizika jistě by byli ve většině případů, dnešní cepovaní, vytrenovaní jezdci, lepší než jezdci z dřívějích časů.
pak jsem si četl ještě zajímavou reakci od JURASE na konkureci:
Základ všeho je podle mě ten že nikdo nikoho nenutí aby do monopostu usedl. Pokud by to bylo tak hrozné s bezpečností, proč by se o možnost usednout do monopostu ucházelo tolik závodníků?
A vůbec...teď se tady chystá zprznění formule 1...a co ostatní formule? Těch se snaha o bezpečnost a ochranu pilotovi hlavy netýká?-
Mike17
10:17 06.03.2016 93.99.87.XXXNo v tom se prostě neshodneme. Já si nemyslím, že by dnešní piloti jezdili jinak, kdyby neměli tolik bezpečnostních prvků. Každý se snaží jet na limitu vozu (tedy pokud by nemuseli šetřit gumy) a snaží se jet tak, aby se nenaboural. Samozřejmě se občas stane chyba a nehoda se stane. Jestli nehoda znamená smrt nebo nějaké zlomeniny, pořád je to něco, co nechceš aby se stalo. Když se podíváš na jezdecký styl Senny a Hamiltona, nenajdeš rozdíl. Přestože za Sennových časů smrt hrozila běžně. Ikdyž se podíváš na 50-té roky, pořád uvidíš auta jedoucí na totálním limitu a nehody podobné dnešním. Prostě v tu chvíli neřešíš případné následky nehody, soustředíš se na 100% na to, abys jel co nejrychleji a bez nehody. Na tom se nic nezměnilo.
Co se týká množství uchazečů, je jich teď možná o něco víc, ale je to pouze tím, že má mnohem větší množství mladých kluků možnoist sednout do vozů nižších sérií a i počet těch sérií je mnohem vyšší než dřív.
Prznění F1 je to v tvých očích. Podle mne kdysi nadávali stejně na opuštění doutníkového tvaru, zavedení křídel, vzorku na gumách atd., atd.-
MeVo
11:28 06.03.2016 89.102.207.XXXNo jo ale zrovna srovnáváš jezdecké styly které vychází z toho že se ani jeden jezdec smrti nebál nebo nebojí.hamolton je známí svým postojem k jízdě za deště i k svatozáři kolem hlavy.Věř že právě ona nebojácnost a ochota jít na samou mez bezpečnosti dřív odlišovala jezdce toho nejlepšího kalibru a naopak.Pokud by jsi starašáka v podobě smrti eliminoval, kdo ví jestli by byl Sena tak dominantní. To že píšeš že to nehralo dřív roli není pravda.I z dokumentů a výpovědí jezdců té doby je jasné že byli ti kteří byli ochoti riskovat více a někteří prostě do toho nešli takže mě tu netvrd že to jízdu neovlivnuje.to se tu nemusíme hadal to je fakt.
Další věc je ta že F1 je mnohem bezpečnější než celá řada dalších sportů od Hokeje, rugby, ližování, ciklistice, všemožné nižší zavodní serie, atd. atd... Indy car. Zajímavé také je, že v indy kde se stala nehoda Justina Wilsona a kde by dávalo větší smysl se tímto zabívat, to není na pořadu dne, jak říká viceprezident : mnoho jiných věcí má přednost.
jsem přesvědčený že F1 by měla řešit zcela jiné problémy a mnohem duležitější než je tadle šaškárna o které ani nikdo neví jestli bude vubec dobře fungovat.-
Mike17
13:28 06.03.2016 93.99.87.XXXJezdecký styl Senny nebyl dán tím, že by se smrti nebál, nebo bál míň. Byl dán tím, že počítal, že mu ostatní uhnou a samozřejmě talentem. Stejně jako u Hamiltona. Je to o agresivitě a umění, ne o strachu ze smrti. Nevím jak to u koho bylo před 50-ti lety. Pokud se bavíme o okruzích, prostě šlápneš na plný plyn a jedeš dokud ti nepřestanou držet kola na silnici. Ať už to bude mezi betonovými zdmi, nebo mezi širokými únikovými zónami. Vidíš nějaký rozdíl mezi Monakem a moderními tratěmi? Já ne. Nikdo nejezdí v Monaku pomaleji jen proto, že jsou kolem zdi. Stejně tak, jako tam jezdili na plný plyn v padesátých letech a stejně i tehdy míjeli zdi o milimetry. Vždycky samozřejmě jedeš tak, abys nevyletěl z tratě. Ale nikdo v zatáčce neřeší, jestli vyjetím jen ztratí závod, nebo život. Prostě jede tak, aby byl co nejrychlejší a přitom nevyletěl z tratě (samozřejmě tam, kde se vyjetí nepromítne ztrátou, neřeší asi nic).
Některé sporty jsou jistě riskantnější (zrovna tebou jmenované asi ne, pokud zohledníš počet lidí, kteří to dělají), ale jsou proto populárnější? Drtivá většina lidí nesleduje F1 proto, že se tam může někdo zabít. Ale proto, že chtějí vidět nejrychlejší vozy a souboje mezi piloty. Pokud se všichni piloti zabijí, atraktivita se nezvedne. Příklad je Bianchi. Zvedla se popularita F1 jeho smrtí? Ne. Zase klesla.
Ameriku bych do toho netahal, tam jsou 100 let za opicema. Vždycky převezmou něco, co už v Evropě 20 let funguje.
Ale na tom, že má F1 větší probmlémy se s tebou shodnu.-
MeVo
14:49 06.03.2016 89.102.207.XXXted už ale opravdu pleteš hrušky s jablky :-) Z výpovědí některých jezdců je jasné že se piloti do jisté míry bali aby se nezabili a to znamená že né vždy jeli na limitu jak pořád dokala vykládáš. To bych tím uzavřel. Jinak že drtivá většina lidí nesleduje F1 proto že se tam muže někdo zabít o tom se stebou nikdo nepře. Příklad Bianchiho je trochu mimo, o tom jsme se vubec nebavili a už vůbec nemáš jedinej důkaz jestli se popularita zvedla či klesla, mužeš se jen domnívat ale o tom bych se nebavil.Když už jsi zmínil Bianchiho tak odborníci tvrdí že by tento sistem jemu vubec nepomohl takže to není nejlepší příklad.V případě zranení Massi se mužeme hádat jestli by ho pružina netrefila i tak.nakonec kdo ví jestli by to vubec někomu pomohl.Nehledně na to že když by začla formule hořet určitě to nezlepší čas uniku pilota a když bude monopost obracen vzhuru nohama tak onom už ani nemluvím. podtrženo sečteno je to hloupost, zkus to uznat.
A to že by jsi do toho netahal Ameriku je špatně protže bezpečnost v závodních seriích by se jistě neměla omezovat jen na hranice určitých zemí.
A dost možná se halo system zavadí právě jako reakce na poslední nehodu právě v Indycar ( ne jenom samozdřejmě ).-
MeVo
14:53 06.03.2016 89.102.207.XXXPokud se něco takového zavede tak by to mělo být nepoviné, souhlasím s Lewisem který říka :Pokud to projde, snad budeme moci sami rozhodnout, zda to chceme používat nebo ne. V konečném důsledku jde přece o ochranu jezdce, takže by si jezdec měl sám vybrat. Já sám bych měl rozhodnout, jestli to chci mít na mém voze. A já bych si to tam nedal.-
Mike17
16:35 06.03.2016 93.99.87.XXXTěžko to může být nepovinné, když to ovlivní hmostnost a aerodynamiku vozu. To by mohli zavést 2 serie. Pokud Lewis touží po větším riziku, může jezdit bez helmy, nehořlavé kombinézy nebo bez pásů (nebo si nějak upravit cokoliv nepovinného).
Víš ono je to něco jako helma v hokeji. Když to zavedli povinně, byla spousta keců, že to hráči nechtějí, že na ně není pořádně vidět, že se v tom potí.... Dnes by těžko někdo z nich bez hlemy na led vyjel, i kdyby povinná nebyla. Stačí jen být otevřený novým pohledům.
Já sám bych si ten kryt zvolil, stejně jako si beru do stěny lano a jistítka. Připadalo by mi hloupé, umřít naprosto zbytečně, jen abych někomu ukázal, že mám větší "koule". Rodině bych neudělal, aby mne viděli jako kandidáta na Darwinovu cenu.
-
-
Mike17
16:26 06.03.2016 93.99.87.XXX-Ono by to chtělo rozebrat konkrétní slova. To, že se někdo bojí o život ještě neznamená, že to řeší přímo v nějaké zatáčce. A asi taky záleží na okolnostech. Podobné slova za tu dobu, co F1 sleduji, jsem takto o tom nikoho neslyšel mluvit. A to to sleduju určitě od dob, kdy o život šlo.
-Popularita F1 obecně za ten rok ještě klesla. Takže tomu Bianchoho smrt asi nepomohla.
-Možná by to nepomohlo ani Bianchimu, ani Massovi. Ale několikrát v poslední době byla hodně velká haluz, že někdo nepřišel o hlavu. Těch příkladů, kdy monopost někomu těsně proletěl nad nebo vedle hlavy by se pár našlo. Má se to řešit, až se to stane?
-Na rozdíl od argumentu s hořícím vozem. Můžeš mi uvést příklad, kdy za posledních 20-30 let někdo musel rychle opustit auto kvůli požáru? Já si nic takového nepamatuju. A evidentně přišli na to, jak to "halo" rychle a bez problémů otevřít.
-To, že se nějaká nehoda v Americe stala neznamená, že tam jdou v pokroku příkladem. Naopak. Tam se něco zavede až po tom, co to "20 let" v Evropě funguje. Viz třeba límce u helmy.
-Stejně jako většině pilotů, co tu byli zmíněni, ani mně nepřipadá tento systém hloupý. Atraktivitu závodů naprosto neovlivní, tak proč někomu nezachránit život.-
MeVo
17:34 06.03.2016 89.102.207.XXXuvidíme já doufám že ten odpor ze strany pořádných jezdců předčí uplakánky v podobě Massi a Vetela. Pokud se někdo bojí nemá v motorsportu co dělat. jsou jezdy co se bojí i za mírného deště. Hlavně že za to berou miliony. Berou je taky hlavně diky tomu že to lidi sledují a mělo by se přihlížet na to co chtějí fanoušci a co tak čtu skrz na skzr forama tak fanoušci to z 90 % nechtějí.Proč zavádět něco co nehce zatím většina jezdců a ani fanoušku?-
Mike17
17:57 06.03.2016 93.99.87.XXXHmm, uplakánky sis mohl odpustit. Je spousta lidí co z pohodlného gauče označí za uplakánky horolezce, co kvůli počasí zruší výstup na K2. Ono to totiž z toho gauče, vypadá všechno jako sranda a v tom gauči má každý 2x větší ramena.
Vettel i Massa podstupují stejné riziko, jako Hamilton. To, že má někdo jen plnou hubu keců na tom nic nemění.
Už k tomu asi nemám co dodat. Prostě se neshodneme a stejně je to fuk, Na nás nezáleží.
Dík za diskusi.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
uzivatel001924
22:02 04.03.2016 178.17.92.XXXMám pro něj stejnou radu jako pro Massu můžou jít hrát šachy. Když se bojí závodit. Nebo můžou jezdit doma u televize.
-
Nadcházející závod 1.12.2024
GP Kataru57 kol (308.611 km)
Losail International Circuit
-
Pátek
- 1. Trénink (15:30 - 16:30)
- Kvalifikace (19:00)
-
Sobota
- 2. Trénink (15:30 - 16:30)
- 1. Závod (19:30)
-
Neděle
- 2. Závod (18:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek