DISKUZE K ČLÁNKU Statistiky Pirelli 2015: Nejčastěji předjížděl Verstappen
Pirelli zveřejnilo zajímavá čísla z uplynulé sezóny 2015. Týkají se nejen pneumatik, ale i okruhů, předjížděcích manévrů, rychlostí, teplot a dalších faktů, které se týkají italského výrobce.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Statistiky Pirelli 2015: Nejčastěji předjížděl Verstappen
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
odin
09:47 15.12.2015 77.240.103.XXX- Pilot, který získal nejvíce pozic v prvním kole: Fernando Alonso - 28
Zdroj: [odkaz na stránku]
To mne zaujalo. Maximálně startovalo 20 pilotů, to by musel předjet všechny a ještě některé podruhé. Jenže to by už nebylo v prvním kole. Tak že půjde asi o jiné chápání údaje. Znamená to, že Alonso získal 28 pozic v součtu všech závodů? A pokud ano, počítal se zisk pozice jako plus a ztráta jako mínus. A z takovéhoto řetězce kladných a záporných čísel vzniklo po sečtení kladné číslo 28? Nebo se sčítaly jen zisky pozic a ztráty se zanedbávaly? Nebo je to celé úplně jinak?
Jo a ještě něco mě zaujalo. V prvním závodě sezóny, v době uměle degradujících pneumatik (vždy trochu jiné konstrukce pro každou sezónu), bylo nejméně zastávek.
Asi se Pirellky tolik nelišily od minulé (vlastně předminulé) sezóny. A asi to takové hadry nejsou, když každému týmu stačila jediná povinná zastávka. Přitom závod byl rychlejší oproti sezóně 2014.-
rock
10:10 15.12.2015 37.188.230.XXXOčividně nějaká alternativa téhle
[odkaz na stránku]
statistiky, akorát Pirelli asi v některém bodu odlišně nastavilo kritéria (viz Petrovo upřesnění pod tabulkou) -
Petr
10:37 15.12.2015 109.81.245.XXXJak přesně počítalo Pirelli ta první kola, to nevím - mělo by jít zhruba o metodiku, kterou popisuješ: změny pozic v součtu všech závodů, zisk pozice jako plus a ztráta jako mínus. Já jsem se to snažil dělat min. týden "čistěji," tj. když předjel někoho, kdo mířil do boxů, tak jsem mu to jako plus nepočítal atd (a pozice jsem pochopitelně odpočítával, pokud je během prvního kola ztrácel a nezamířil do boxů). Většina zahraničních serverů se s tím ale moc nemazala, uznávaný Clip the Apex například Alonsovi ve svých statistikách napočítali +44.-
-
odin
16:49 15.12.2015 77.240.103.XXXSouhlasím.
Ono je třeba na statistiku pohlížet trochu s nadhledem. Nebrat ji až tak vážně (vypovídajícně). Protože, (Petr to naznačil) co autor, to jiná čísla, nejspíše jiná metodika a jiný závěr. Já ta čísla beru jako indicie. Aby měla vyšší váhu, muselo by se zohlednit za jakých podmínek byla dosažena. A to je u každého ojektu jiné.
Přesto sem chodím rád Petrovy statistiky "študovat". Podle mne statistické údaje na tomto serveru patří k těm s vyšší vypovídající hodnotou. A já si podle nich "dokresluji" názory na piloty, týmy, pneumatiky atd.
-
-
-
-
-
-
rock
13:11 14.12.2015 37.188.229.XXXad Toro Rosso
Verstappen 49 předjetí
Sainz 45 předjetí
při velmi podobné průměrné pozici na startu. Vezmu-li v úvahu, že Verstappen najezdil v závodech přibližně o jednu GP víc (asi o 300 km) a že míval asi agresivnější strategie (viz rekordy v km odjetých na superměkké / tvrdé směsi), tak mi z toho -nemohu si pomoci- vychází, že Sainz jezdil přinejmenším stejně agresivně jak ten Verstappen.
Ale jezdcem roku je holt Max...-
odin
21:05 15.12.2015 77.240.103.XXXJá si myslím, že Max má trochu větší "tlačenku" v F1. Něco jako svého času Hamilton.
Jak často jsi viděl tatíka Jose v depu a jak často tam byl Carlos? Kolik se toho napsalo o Versteppenovi a kolik o Sainzovi? Dokonce i ty předjížděcí manévry byly v televizi vidět většinou v podání Maxe (třeba ze záznamu), zatímco na Sainze se jaksi pozapomínalo.
Mám podobný způsob vnímání...
Verstappen je díky svému mládí atraktivnější objekt.
-
Aktuálně
Poslední závod 22.9.2024
GP Singapuru62 kol (306.143 km)
Singapur
-
Pátek
-
Sobota
-
Neděle
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
Příští závod 20.10.2024
GP USA 56 kol (308.405 km)
Circuit of the Americasdní | hod | min | sek