DISKUZE K ČLÁNKU Statistiky Pirelli 2015: Nejčastěji předjížděl Verstappen

Pirelli zveřejnilo zajímavá čísla z uplynulé sezóny 2015. Týkají se nejen pneumatik, ale i okruhů, předjížděcích manévrů, rychlostí, teplot a dalších faktů, které se týkají italského výrobce.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Statistiky Pirelli 2015: Nejčastěji předjížděl Verstappen

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 12, poslední 15.12.2015 21:05 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Petr (Hlasovalo 12 lidí) 14.12.2015 15:20
Nepomůže kliknutí na štítek "statistika"… »
» rock (Hlasovalo 11 lidí) 14.12.2015 13:11
ad Toro Rosso Verstappen 49 předjetí Sainz 45… »
» Mike17 (Hlasovalo 11 lidí) 14.12.2015 16:28
No jedna statistika mne zaujala nejvíc. Počet… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • odin

    odin

    77.240.103.XXX
    - Pilot, který získal nejvíce pozic v prvním kole: Fernando Alonso - 28

    Zdroj: [odkaz na stránku]
    To mne zaujalo. Maximálně startovalo 20 pilotů, to by musel předjet všechny a ještě některé podruhé. Jenže to by už nebylo v prvním kole. Tak že půjde asi o jiné chápání údaje. Znamená to, že Alonso získal 28 pozic v součtu všech závodů? A pokud ano, počítal se zisk pozice jako plus a ztráta jako mínus. A z takovéhoto řetězce kladných a záporných čísel vzniklo po sečtení kladné číslo 28? Nebo se sčítaly jen zisky pozic a ztráty se zanedbávaly? Nebo je to celé úplně jinak? 03 04

    Jo a ještě něco mě zaujalo. V prvním závodě sezóny, v době uměle degradujících pneumatik (vždy trochu jiné konstrukce pro každou sezónu), bylo nejméně zastávek.
    Asi se Pirellky tolik nelišily od minulé (vlastně předminulé) sezóny. A asi to takové hadry nejsou, když každému týmu stačila jediná povinná zastávka. Přitom závod byl rychlejší oproti sezóně 2014.

    + 9 / − 4

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • rock

      rock

      37.188.230.XXX
      Očividně nějaká alternativa téhle
      [odkaz na stránku]
      statistiky, akorát Pirelli asi v některém bodu odlišně nastavilo kritéria (viz Petrovo upřesnění pod tabulkou)

      + 8 / − 5

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • Petr

      Petr

      109.81.245.XXX
      Jak přesně počítalo Pirelli ta první kola, to nevím - mělo by jít zhruba o metodiku, kterou popisuješ: změny pozic v součtu všech závodů, zisk pozice jako plus a ztráta jako mínus. Já jsem se to snažil dělat min. týden "čistěji," tj. když předjel někoho, kdo mířil do boxů, tak jsem mu to jako plus nepočítal atd (a pozice jsem pochopitelně odpočítával, pokud je během prvního kola ztrácel a nezamířil do boxů). Většina zahraničních serverů se s tím ale moc nemazala, uznávaný Clip the Apex například Alonsovi ve svých statistikách napočítali +44.

      + 10 / − 5

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Easy

        Easy

        46.135.33.XXX
        Tak jako tak, už se mi z těch čísel motá palice :-D
        Jinak hezké statistiky, plus ta pěkná grafika.

        + 10 / − 3

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • odin

          odin

          77.240.103.XXX
          Souhlasím.
          Ono je třeba na statistiku pohlížet trochu s nadhledem. Nebrat ji až tak vážně (vypovídajícně). Protože, (Petr to naznačil) co autor, to jiná čísla, nejspíše jiná metodika a jiný závěr. Já ta čísla beru jako indicie. Aby měla vyšší váhu, muselo by se zohlednit za jakých podmínek byla dosažena. A to je u každého ojektu jiné.
          Přesto sem chodím rád Petrovy statistiky "študovat". Podle mne statistické údaje na tomto serveru patří k těm s vyšší vypovídající hodnotou. A já si podle nich "dokresluji" názory na piloty, týmy, pneumatiky atd. 03

          + 10 / − 4

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
    • Mike17

      Mike17

      93.99.87.XXX
      K tomu druhému odstavci:
      Nejspíš to bude tím, že do závodu odstartovalo jen 17 vozů a hned 4 odstoupili do konce prvního kola, Verstappen v půlce (nevím, jestli stihl přezout). Takže ne všichni jeli na jednu výmenu. 03

      + 7 / − 4

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • Mike17

    Mike17

    93.99.87.XXX
    No jedna statistika mne zaujala nejvíc. Počet předjetí. Kleslo z 636 na 509. Loni jich bylo víc skoro o čtvrtinu. Jestli to tak půjde dál, brzy to bude míň než před DRS a degradujícími gumami. 05

    + 11 / − 5

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Mike17

    Mike17

    93.99.87.XXX
    Nešel by dát odkaz na podobné loňské statistiky? Nemám moc čas to hledat a srovnání těch 2 roků by mne celkem zajímalo. 04

    + 6 / − 5

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • rock

    rock

    37.188.229.XXX
    ad Toro Rosso

    Verstappen 49 předjetí
    Sainz 45 předjetí

    při velmi podobné průměrné pozici na startu. Vezmu-li v úvahu, že Verstappen najezdil v závodech přibližně o jednu GP víc (asi o 300 km) a že míval asi agresivnější strategie (viz rekordy v km odjetých na superměkké / tvrdé směsi), tak mi z toho -nemohu si pomoci- vychází, že Sainz jezdil přinejmenším stejně agresivně jak ten Verstappen.
    Ale jezdcem roku je holt Max...

    + 11 / − 9

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • odin

      odin

      77.240.103.XXX
      Já si myslím, že Max má trochu větší "tlačenku" v F1. Něco jako svého času Hamilton.
      Jak často jsi viděl tatíka Jose v depu a jak často tam byl Carlos? Kolik se toho napsalo o Versteppenovi a kolik o Sainzovi? Dokonce i ty předjížděcí manévry byly v televizi vidět většinou v podání Maxe (třeba ze záznamu), zatímco na Sainze se jaksi pozapomínalo.
      Mám podobný způsob vnímání...

      Verstappen je díky svému mládí atraktivnější objekt.

      + 6 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Oscar Piastri se podle Ecclestonea stane brzy šampionem

Ecclestone chválí Piastriho: "Do 2 let bude mistrem světa." Sedí přirovnání k Prostovi?

Fernando Alosno

Alonso proti většině: Max by se měl v nadávkách krotit

Carlos Sainz s Ferrari SF-24

Ferrari vyřešilo anomálii a je zpět. V Austinu nasadí poslední letošní vylepšení

U Red Bullu bijí na poplach

Překvapení Verstappen s Markem vedli po Singapuru rozsáhlý hovor kvůli výkonu Norrise

Max Verstappen po úspěšném začátku sezóny odvrací útoky Landa Norrise (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Před poslední přestávkou hledají týmy i piloti optimismus

Charles Leclerc pod singapurskými světly poněkud napravil pošramocenou reputaci Ferrari (ilustrační foto)

Chybující Norris opět převýšil „zbytek světa“, Ferrari se rehabilitovalo

Guanyu Zhou už má poslední místo na startu téměř předplaceno

Prohlášení po kvalifikaci - většina pilotů se vkládá naděje do zítřejšího závodu

Carlos Sainz jr. zakončil kvalifikaci nejhorším možným způsobem (ilustrační foto)

Zoufalá kvalifikace pro Ferrari, Norris zúročil tréninkovou převahu

Max Verstappen v třetím tréninku poněkud ožil (ilustrační foto)

Ještěr se postaral o červenou vlajku, soupeře smetl Norris

Juki Cunoda si po několika slabších závodech vedl velmi nadějně (ilustrační foto)

Druhý trénink patřil Norrisovi s oběma Ferrari v závěsu, Russell boural

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama