DISKUZE K ČLÁNKU Mercedes: Aktuální V6 jsou silnější, než byly V8. Jak dopadá srovnání s V10?

Andy Cowell je se současnými motory V6 s turbem velmi spokojený - podle něj přeplňované motory zdaleka nejsou na konci vývojových možností. Serveru 'motorsport-total.com' prozradil spoustu dalších zajímavostí o současné pohonné jednotce 'stříbrných šípů'.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Mercedes: Aktuální V6 jsou silnější, než byly V8. Jak dopadá srovnání s V10?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 21, poslední 14.12.2015 11:27 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Alfred (Hlasovalo 19 lidí) 13.12.2015 09:23
V10 motor byl na vrcholu takřka na stropu svých… »
» rock (Hlasovalo 18 lidí) 13.12.2015 09:24
"Toho všeho" dosáhli za cenu miliardy… »
» Mike17 (Hlasovalo 14 lidí) 13.12.2015 14:20
Nevěřím, že to píšu: Nesouhlasím s tebou a… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • Mike17

    Mike17

    93.99.87.XXX
    Pořád si myslím, že ERS je funkční zbytečně dlouho. Piloti jej můžou používat skoro celý okruh a tím se ztrácí možnost využít jej jindy než soupeř.
    Buď mohli mít menší baterie a ušetřit peníze a váhu, nebo měli udělat silnější elektromotor, aby se rozdíl ve výkonu ještě víc projevil.

    + 11 / − 4

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • hixaxon

      hixaxon

      213.220.203.XXX
      ERS nemá fungovat jako KERS ke "zpestření" podívané, ale jako součást pohonné jednotky. Optimum by pro automobilky byla plná funkčnost po všechna kola závodu. Pak by mohli tvrdit, že mají motory více koní než V10.

      + 10 / − 4

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Mike17

        Mike17

        93.99.87.XXX
        No právě, že je chyba, že nemá fungovat jako zpestření. Umožnilo by to předjíždění i na místech, kde to jinak nehrozí. S novými pravidly se za chvíli nebude předjíždět ani na kilometrových rovinkách. 05

        + 11 / − 8

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
  • Milan B.

    Milan B.

    88.80.244.XXX
    Toto chce Bernie zabiť motormi z minulého storočia.

    + 11 / − 12

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • DBBS

      DBBS

      185.94.5.XXX
      Příspěvek byl smazán na základě porušení podmínek diskuze.

      + 9 / − 9

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Alfred

        Alfred

        78.41.168.XXX
        V10 motor byl na vrcholu takřka na stropu svých výkonových možností a to byl snad neomezený vývoj. Současné motory jsou výkonově srovnatelné při masivním omezení parametrů i vývoje a s takřka poloviční spotřebou...jak by vypadalo srovnání obou koncepcí, kdyby měli taky srovnatelné požadavky na otáčky, plnící tlak a životnost tak je současný motor bezkonkurenčně to nejsilnější co se kdy v F1 objevilo.
        Co se týče elektroniky a kroucení volantem....tak to je stupidní argument, protože třeba kolem r. 2003 fungovala dvousměrná telemetrie - tedy to, co musí dnes jezdec obsloužit volantem (změna motorové mapy, rozložení brzdních sil, změna diferenciálu etc), obsloužili páni inženýři na dálku z boxů - dnes se z boxů NESMÍ na dálku měnit NIC. Teď se můžeš zamyslet co může říct pouze idiot....

        + 19 / − 9

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
    • rock

      rock

      82.117.159.XXX
      "Toho všeho" dosáhli za cenu miliardy euro na vývoj nové pohonné jednotky a porovnávají to s 10 let starými V10, nebo s V8, který byly po prvotním návrhu a jedné sezóně zmrazený a dalších 6 sezón se nesměly vyvíjet.

      Když si představím, jaká by dneska mohla F1 být, kdyby na začátku éry V8 ta pravidla uvolnili, místo toho, aby je svázali naprosto beznadějně... Těch 1000 k jsme mohli mít, a s zlomkovými náklady.

      + 18 / − 10

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Cooper

        Cooper

        188.120.212.XXX
        01 01 s tím co jsi napsal plnej souhlas... Ekofašistům to ale nevysvětlíš... 17

        + 11 / − 6

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Alfred

          Alfred

          78.41.168.XXX
          Nevím proč sem taháš ekofašisty....je to zatím nejefektivnější motor a on V10 taky nebyl moc levný když Ferrari od Prosta požadovalo za své motory sumu která jej nakonec z F1 vyhnala a s ohledem na inflaci byla cena za motory na celou sezonu srovnatelná s dnešní.

          + 12 / − 5

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • rock

            rock

            82.117.159.XXX
            Efektivita je zdroje vs výsledek. Jestliže dáš o 10 mil euro za sezónu víc při úspoře 20 000 euro za nižší spotřebu a při srovnatelným výkonu -a že by ho ty V8 mohly mít už jenom prostým uvolněním parametrů KERSu-, tak to nemá s efektivitou nic společnýho.

            + 10 / − 4

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Alfred

              Alfred

              78.41.168.XXX
              V8 byla koncepce přímo navazující na předešlý x-letý vývoj V10 s minimálním prostorem na nárust výkonu, který je při současných motorech za předpokladu absence omezení která předešlé motory neomezovala nesrovnatelně větší. Úložiště rekuperované energie je dnes taky výkonově omezeno a třeba u předešlého KERSu měly týmy problém v plné míře nabít i onu omezenou kapacitu. S cenou souvisí také to, že dnešní motory jsou de facto pořád v plenách a se železnou pravidelností hrozícími změny motorových pravidel si všichni logicky chtějí pokrýt náklady co nejdříve. Jestli dnes činí náklady menších týmů zpoloviny ty na motor, tak to v historii F1 taky není níc co by tady nebylo už mnohokrát. Týmy automobilek by dali těch 10 mil. na víc dali do vývoje třeba i kosačky na trávu. Nemluvě o tom, že nová technologie v F1 byla vždy dražší než předešlá a zlevnila až po letech vývoje.
              A to bychom mohli taky diskutovat o tom, jak se na dnešní rychlosti podepisují "závodní" pneumatiky Pirelli, kterým při přechodu na dnešní motory zamítli úpravu rozměrů a které se najednou upravovat budou...a jen tohle samo o sobě má údajně přinést 2 1/5 - 3 vteřiny na kolo...etc, etc.

              + 11 / − 5

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
            • Mike17

              Mike17

              93.99.87.XXX
              Nevěřím, že to píšu: Nesouhlasím s tebou a souhlasím s Alfredem. 12
              Ona ta cena souvisí s tím, že jde o nové technologie. Časem jejich cena jako u všech novinek klesne. Kromě toho, všechno jde cenově nahoru, F1 není vyjímka. Časem to nebude velký cenový rozdíl a rozdíl v efektivitě motorů bude velký. Hlavně, je v tom budoucnost automobilového průmyslu.
              A to píšu přesto, že jsem si opět zcela úmyslně a záměrně pořídil auto s atmosferickým motorem. 03

              + 14 / − 2

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • rock

                rock

                82.117.159.XXX
                Jsem ochotnej se smířit s tím, že se v F1 budou používat modernější technologie, než v dřívějších dobách. Naprosto ale nesouhlasím s tím, že F1 tu technologii vyvíjí v podstatě od nuly a tedy v plném rozsahu platí. Pro mne přijatelnej postup je vzít technologii osvědčenou a používanou v (alespoň malo-)sériové výrobě a pro závodní účely ji přizpůsobit. Tak, abys nebyl závislej na několika málo z velkých automobilek. Protože existující technologii může s relativním úspěchem přizpůsobit i někdo menší, ale od nuly ji už dneska udělat nedokáže.

                + 7 / − 4

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • Mike17

                  Mike17

                  93.99.87.XXX
                  Chápu. Ale ona ta technologie už existovala, jen se ze základního vynálezu vyvíjí. Připadá mi to podobné, jako se v minulosti vyvíjely, nebo spíš zdokonalovaly jiné technologie. Přeplňování, používání drahých kovů v motorech, spalovací prostory, pádlové převodovky, keramické brzdy, difuzory, různá elektronika.....
                  Ale souhlasím s tím, že to pár automobilek dost zneužívá. Přitom by jen stačilo dát strop na cenu, nebo je donutit poskytnout stejné jednotky i ostatním.

                  + 5 / − 4

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

George Russell sice dostal pokutu, ale výsledku na trati se netýkala

Poslední rest vyřízen - čtveřice provinilců, která porušila startovní proceduru, zná verdikt

Alex Albon a Williams zažili opravdu krutý závodní víkend (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappena uznává i konkurence

Pierre Gasly a Esteban Ocon dokázali téměř nemožné a posunuli Alpine z devátého na šesté místo v Poháru konstruktérů

Ani závod se neobešel bez červené, hrdinský výkon Alpine zastínil Verstappen

  • Pátek

    • 1. Trénink (5:30 - 6:30)
    • 2. Trénink (9:00 - 10:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:00)
  • Neděle

    • Závod (7:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama