DISKUZE K ČLÁNKU "Papírově nejjednodušší trať," přesto to nešlo. Vettel a Hamilton o předjídění
Předjíždění na Interlagosu s dlouhou rovinkou a DRS zónou by mělo být teoreticky velmi snadné. Někteří piloti včetně Lewise Hamiltona se ale během závodu přesvědčili, že opak je pravdou a předjíždění je téměř nemožné. Sebastian Vettel vysvětluje proč.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: "Papírově nejjednodušší trať," přesto to nešlo. Vettel a Hamilton o předjídění
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
rock
14:41 16.11.2015 37.188.225.XXXad skejpa & Mike17
Takže to bude fungovat tehdy, když pravidla dokážou současně omezit aerodynamický grip. OK, to dává smysl (i když to nebude jednoduchý, aerodynamici jsou vynalézavá cháska).
Furt mi tam ale ještě vadí, že piloti získají víc jistoty v pomalejších technických pasážích.
Kdybych měl tu moc, asi bych ta pravidla tlačil někam do moderní inerpretace téhle
https://primotipo.files.wordpress.com/2015/05/clark-jarama-67.jpg
éry. Ta auta měla (na dnešní dobu) málo mechanickýho gripu, žádný aerodynamický a výkonu asi tak dvojnásobek, než na co bylo stavěný šasi-
Mike17
16:41 16.11.2015 93.99.87.XXXMyslím si, že přilnavější (širší) gumy by byly v tomto přínosem. Zvlášť, pokud by se zhoršilo proudění na zádi (rozšíření auta i zadních gum, větší křídla).
Pokud nebudou muset šetřit gumy, nebudou mít strach s probrždění nebo driftování a budou jezdit zatáčky na maximum přilnavosti, bude prostor i pro jezdecké chyby podobně jako na mokru. -
Fanda.LH
13:33 17.11.2015 78.102.41.XXXMyslím si, že takhle jednoduše to nefunguje... Téměř vždy jsou závody zajímavější na mokru, kdy je špatná mech. přilnavost... A jelikož se jede celkově pomaleji, tak je k dispozici i méně přítlaku (Lepší aero dělá menší rozdíl)...
Bohužel cesta k dobrým závodům vede skrz horší aero, horší pneu a silnější motory... Z čehož vyplývá spíše zpomalení v časech na kolo, než zrychlení... Uvidíme změny 2017... Pokud povede cesta přes aero a lepší pneu, jsem si jist, že to F1 hodně uškodí...
-
-
rock
10:25 16.11.2015 37.188.225.XXXZkusím se zeptat, třeba tomu někdo rozumí líp a dokáže líp domyslet důsledky: větší mechanický grip znamená, že zatímco dneska jim sedí v rychlých zatáčkách, protože tam funguje aerodynamický grip, tak v budoucnu by to jelo jak po kolejích i v těch středně rychlých a pomalých, kde by se o to postaral grip mechanický?
V zásadě se dá říct, že největší prostor pro jezdeckou chybu je v mokrých závodech - tedy tehdy, kdy je mechanický grip minimální.
Nepřijdeme o něco, když se mechanický grip nějak dramaticky zlepší? Nebude to další věc, která smaže rozdíly v pilotním umění? Za sucha i za mokra, projeví se to všude.-
-
skejpa
11:47 16.11.2015 88.146.158.XXXNepřijdeme o nic protože jak se přidá mechanický grip, tak se ubere gripu aerodynamického. Tedy formule bude stejně rychlá (možná i rychlejší díky lepší trakci a menšímu aerodynamickému odporu) a navíc bude snazší jezdit blíže u sebe a to zase usnadní předjíždění. Píšu to tu již delší dobu, že je nutné omezit aero tak, aby za formulí nebyl takový nedostatek aerodynamického gripu pro druhou formuli a tím, že by se zvýšil mechanický grip by se to ještě umocnilo.
-
-
Mike17
12:49 16.11.2015 93.99.87.XXXTuším je to myšleno tak, že pokud nahradíš aerodynamický grip mechanickým, nerozhodí tě tolik auto před tebou. Můžeš se ho tedy držet v zatáčce víc a pak nepotřebuješ tak dlouhou rovinku s drs, abys ho předjel.
Nevím, jestli to srovnávat s mokrou tratí. Tam kromě toho, že se ztratí mechanický a stejně tak i aerodynamický přítlak, hraje roli víc věcí. Zvýšit výkon může být cesta, ale asi to nevyřeší úplně. Zvlášť, pokud ti hlídá trakci elektronika.-
-
-
rock
14:55 16.11.2015 37.188.225.XXXPodle mne to zakázali současně s tím, jak přišly jednotný řídící jednotky od McLarenu. Díky tomu ten zákaz dokážou kontrolovat (dokud byly řídící jednotky individuální, tak se v nich nikdo externí nevyznal).
Doufám teda, že teď neplácám nějaký koniny-
Petr
15:10 16.11.2015 109.81.245.XXXŽe zrovna vy dva máte potřebu nás takhle zkoušet - neříkejte, že nemáte technická pravidla vytištěná nad postelí?
Elektronická kontrola trakce je v součné době (myslím, že opět od r. 2008) samozřejmě zakázaná. Článek 9.3 zakazuje jakýkoliv systém či zařízení, které by dokázalo zabránit kolům v otáčení při sešlápnutí plynu nebo kompenzovat příliš velký požadavek pilota na krouticí moment. Pochopitelně je zakázáno také jakékoliv zařízení či systém, který by na počátek prokluzu kol upozorňoval. Týmy se to snaží dohnat různými mapami krouticího momentu. -
-
-
-
-
-
Nadcházející závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
- 1. Trénink (5:30 - 6:30)
Lewis HAMILTON - 2. Trénink (9:00 - 10:00)
- 1. Trénink (5:30 - 6:30)
-
Sobota
- 3. Trénink (5:30 - 6:30)
- Kvalifikace (9:00)
-
Neděle
- Závod (7:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek