DISKUZE K ČLÁNKU Mateschitz vylučuje "neschopný" Renault, s "Hondou bychom si pohoršili"

Majitel Red Bullu Dietrich Mateschitz se na svém Speedweeku ostře vyjádřil na adresu Renaultu a současné situace kolem motorů na příští rok. Ve své kritice se dotkl také nejsilnějších týmů automobilek i japonské Hondy.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Mateschitz vylučuje "neschopný" Renault, s "Hondou bychom si pohoršili"

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 56, poslední 09.11.2015 14:53 Vložte komentář

Nejlepší názory

» achmed-cz (Hlasovalo 23 lidí) 04.11.2015 11:51
hlavně všechny pomluvte, a pak se hrozně divte,… »
» uzivatel000190 (Hlasovalo 22 lidí) 04.11.2015 14:09
Já se upřímně zasmál po přečtení tohoto článku,… »
» Pepan (Hlasovalo 20 lidí) 04.11.2015 15:06
On tu lhůtu prodlužuje proto, že do F1 nacpal… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

      • uzivatel001890

        uzivatel001890

        90.183.77.XXX
        No McLaren, Williams, Beneton, Tirell Lotus a další si dokázali SEHNAT dobré motory + šasi a byli dobří. Měli ale i sezóny se slabými motory a tolik pokud vím nebulili, ale sháněli lepší.
        Mclaren nyní; aby měl tovární motor raději odešel od Mercedesu - protože než aby bulil, je si vědom, že to záleží na něm, co do auta namontují a nikdo jim negarantuje konkurenceschopný motor.

        + 10 / − 3

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Mike17

          Mike17

          93.99.87.XXX
          No má tu jednu vadu. Tenkrát nebyl problém, konkurenceschopný motor sehnat. Když vyrobila Honda motor, poskytla stejný jak Williamsu, tak Mclarenu. Pokud výrobci dodávali více týmům, pak jim poskytovali stejné motory. Pokud byly 2 týmy, které si vyráběly vlastní motory, pak byli dodavatelé, kteří poskytovali konkurenceschopné motory dalšímu 10-ti týmům. Příští rok budou nejspíš 3 tovární týmy, které si vyrobí vlastní motor a jeden výrobce, který má výhradní smlouvu jen s jedním týmem. Co zbývá ostatním? Smířit se s podřadnými jednotkami. Další výrobci do toho nepůjdou. Takže bude pole rozděleno na tovární týmy a zbytek. A pokud se některá fabrika rozhodne odejít, můžeme sledovat závody FerrarixMercedes a zbytek pole s kolem ztráty. Není něco v F1 špatně? 03

          + 9 / − 3

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • jumpman

            jumpman

            178.255.168.XXX
            sorry, ale stejný motor nikdy nikdo neměl, technologie v podstatě neumožní vyrobit dva naprosto identické kusy, natož celou serii a vždycky byl někdo preferovanější. Problém je, že ten rozdíl nikdy nebyl velký a jestli měl motor 550 nebo 555 koní zas takovej rozdíl nebyl...

            + 0 / − 1

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Mike17

              Mike17

              93.99.87.XXX
              Jistě. +- nějaký koník se liší vždy. Ale jak sám píšeš je rozdíl ztrácet 5k a 60k. Sám RB prohlásil, že jim ztráta pár koní na fabrické motory vadit nebude. KOupit si za 20 mega něco, co jim nedá šaci na boj o vítězství ztrácí význam. To už pak dávají smysl Bernieho "univerzální" motory za pár mega a stejným výsledkem. 05

              + 2 / − 1

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
      • uzivatel001890

        uzivatel001890

        90.183.77.XXX
        Tyrell no to je zas moje gramer a já spik asi zádnou řečí

        + 0 / − 3

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
  • Skull55

    Skull55

    195.158.253.XXX
    Vyborne, Renault a Hondu nechteji a Ferrari i Mercedes jim naopak nechteji motory dodavat. Tak at uz se zbalej a tahnou.

    + 17 / − 6

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Ferda

    Ferda

    46.47.176.XXX
    Mates je jako baba.
    Neví co chce, ale nedá pokoj dokud to nedostane.
    Oproti ženské kromě pomluv ale nemá co nastavit.
    Že má peníze?
    Nedostatečné, když se výrobcům podaří Grglavky vystrnadit, tak vydělají bezpracně mnohem více na bonusech od Bernieho.

    + 8 / − 8

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Duncan66

      Duncan66

      89.29.32.XXX
      To nemusi byt vubec pravda. Mene aut na rostu rovna se mensi sledovanost, mene divaku na okruzich a tudiz mene penez na prerozdeleni. Navic pokud se situace s motory nevyresi zavcasu, budou odchazet i dalsi, Renault to muze zabalit taky uplne a kdo se pak bude divat na Mercedes, Ferrarri, Mclaren a jejich juniorky placajici se o kolo zpet?

      + 4 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Ferda

        Ferda

        46.47.176.XXX
        RB dostává od Bernieho pro oba týmy bonus 270 melounů dolarů.
        Kdyby odešli, tak tyhle bonusy se přerozdělí mezi ostatní týmy a to už je slušný balík.
        Jen nevím zda by se mezzi týmy přerozdělila i pentle, kterou by Grglavky musely Berniemu zaplatit za nedodržení smlouvy.

        + 6 / − 4

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • uzivatel001893

          uzivatel001893

          95.102.98.XXX
          odkial mas, ze RB dostava bonus 270mil. dolarov?
          RB dostava od bernieho bonus 75mil. dolarov a STR nedostava ziadny bonus

          + 1 / − 2

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Ferda

            Ferda

            46.47.176.XXX
            Je to z jiného webu.
            Red Bull 202,7 11,2%
            Toro Rosso 68,3 3,8%
            Je to pouze odhad za rok 2013.
            Tady jsou čísla jiné, ale taky nejsou zrovna malé.
            Bull obdrží 90 milionů USD za umístění plus 72 milionů USD jako bonus za věrnost, tedy dohromady 162 milionů USD.
            Toro Rosso za osmé místo dostane 50 milionů USD

            Zdroj: [odkaz na stránku]

            + 2 / − 1

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • uzivatel001893

              uzivatel001893

              95.102.98.XXX
              no ale pleties bonus co dostava 5 timov a peniaze za umiestnenie :)

              + 1 / − 2

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Ferda

                Ferda

                46.47.176.XXX
                Já myslím, že právě celkový součet je mnohem důležitější.
                Peníze by se mezi ostatní týmy nepřerozdělovaly pouze z nějaké části.
                A čísla jsem tu dával pouze ty které berou Grglavky a né nějakých pět týmů, na které sis zrovna vzpoměl.

                + 4 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
        • Mike17

          Mike17

          93.99.87.XXX
          Pokud sledovanost a příjmy od sponzorů klesnou jen o 10%, tak to bude ztráta víc peněz, než je nějaký bonus pro RB. Ať už je to 270 nebo 75mega.
          Bernie žádné peníze za nedodržení smlouvy nedostane. Jinak mu z toho RB udělá ještě větší šaskárnu, než to momentálně je a bude to taková ostuda, že by ho to stálo nakonec mnohanásobek té pentle. 03
          Takže odchodem RB a STR rozhodně ostatní týmy nic nezískají.

          + 3 / − 6

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Pepan

            Pepan

            89.24.157.XXX
            Já se obávám že Red Bull Berniemu z toho žádnou šaškárnu dělat nebude. Náklady na provoz jsou zhruba stejné ať bojuje o vítězství nebo se jezdí uprostřed pole. A pokud by nenastoupili do příští sezóny, tak kromě 500 mil. pokuty nedostanou prachy za umístění. Kromě toho penále Renaultu za vypovězení smlouvy a vypovězení smluv sponzorů A věř mi, že tu pokutu vy Bernie vysoudil. Má minimálně stejně dobré právníky jako Mateschitz a věřím, že kdyby se schylovalo k soudu, ještě rád by to Mateschitz vyřešil formou mimosoudního vyrovnání.

            + 5 / − 3

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Mike17

              Mike17

              93.99.87.XXX
              Máš pravdu v tom, že RB do toho dává jeden z největších balíků peněz a jezdí půlku pole. A protože kvůli tomu přijde nejspíš o většinu svých příjmů, bude ve stovkách milionů ve ztrátě. To se dlouhodobě utáhnout nedá a výhled je takový, že rok až dva zlepšení nehrozí. Takže jsou 2 řešení (pokud nepřijde nějaký "zázrak"). Buď zkrouhne rozpočet a stane se natrvalo průměrným týmem. DM výslovně řekl, že to dělat nehodlá. Druhá možnost je odejít.
              Bernie by prachy asi vysoudil, ale pokud bude chtít. A proč si myslím, že Bernie prachy chtít nebude? Protože pokud bude Bernie trvat na setrvání RB a STR v F1, můžou jezdit oba týmy jen formálně. Přijet na okruh s letošním vozem, vykašlat se na vývoj a upravit je jen na to, aby vyjeli do kvalifikace a tam se nevešly do limitu. Náklady? Minimální zlomek současných. Stačí přivést 4 vozy, 4 mechaniky, 4 "platící" piloty, nějakého človíčka, co je v kvaldě bude řídit. Náklady na vývoj 0Eur. Vystačí si s jedním jakýmkoliv motorem na celou sezonu pro jeden vůz. Řekl bych, že z těch stovek milionů můžou jít na řádově statisíce, max nějaký milion. Co zbyde Berniemu? Obrovská ostuda, devalvace jména F1, miliardové (podle mne) škody. Bude toto chtít? Myslím, že ten trapas mu za nějakou pokutu nestojí. 03

              + 4 / − 5

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Pepan

                Pepan

                89.24.157.XXX
                Tu ostudu by měl v prvé řadě Red Bull. Mít nálepku jako Manor v prvním závodě letošní sezóny, to není nic lichotivého. A pokud by nevyvíjeli, brzy by se asi nedostali přes kvaldu kvůli 107 procentům, možná by jim pak Bernie už neplatil náklady na cestovné a je docela možné že v případě přístupu, který avizuješ, by jim odmítl vyplatit i peníze za umístění. Možná nějaká taková doložka ve smlouvách je. Celkově ale stávající situaci Mateschitzovi nezávidím. Akorát nechápu, proč je tak zatvrzelý a vede stejné řeči jako Marko. Přitom je evidentní, že za současnou situaci může hlavně šéf sportu. Mateschitz zřejmě ustoupil do pozadí, dal Markovi větší pravomoci a tak to dopadlo. A protože s Mateschitzem spolupracuje dlouho roky, Mateschitz nechce udělat nic jinak. Přitom za ty roky vybudoval velké impérium. Jeho limonády se prodávají po celém světě, má dva týmy formule jedna, sponzoruje spoustu jiných sportovních odvětví, má vlastní závodní okruh, takže je dobrý podnikatel a teď to jde do kopru. On totiž přístup, který avizuješ by znamenal odchod z F1 a tím i ztráta značných příjmů, protože tím, že značka je vidět v F1, je tou nejlepší reklamou. Já sice do Red Bullu šiju, ale určitě bych si nepřál, aby odešli. Snad se "spokojí" s motorem Ferrari a vydrží.

                + 1 / − 3

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • uzivatel001893

                  uzivatel001893

                  95.102.98.XXX
                  dostat sa cez 107% nieje podmienka
                  za ucast sa povazuje ked auto prejde vo stvrtok cez technicku kontrolo

                  a ked uz ide o to RB aj ked 2 roky nebude vyvijat tak sa cez 107% s prehladom dostane 12
                  ak by v buducom roku nasadili tohtorocne auto tak este budu aj pravidelne bodovat 12

                  + 3 / − 4

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • Pepan

                    Pepan

                    89.24.157.XXX
                    Tak proč Bernie v prvním letošním závodě vyhrožoval Manoru? Taky přijeli, přešli přes technickou a pak nevyjeli. V druhém závodě poslali na trať jeden vůz a i tak Bernie prskal. Myslím si, že na takové, kteří by jenom přijeli a nevyjeli, je v pravidlech pamatováno. Na to je Bernie dost chytrý, aby tohle nedopustil. A to, že kdyby nevyvíjeli, tak by s pohodě splnili ten limit, je báchorka, které nevěříš ani sám.

                    + 2 / − 3

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                • Mike17

                  Mike17

                  93.99.87.XXX
                  Ostudu mít nemusí. Na autech nemusí být jediná zmínka o RB. Můžou být třeba celé černé s bílým číslem bez jediné reklamy. A přejmenovat se dá za jistých podmínek i týmy. Vzbouřit se proti "vrchnosti" pro ně žádná ostuda není. Zapadá to do jejich reklamní strategie v ostatních sponzorských aktivitách. Všimni si kde se RB propaguje. 03
                  Pokud se zúčastní kvalifikace, pak by měli mít proplaceny i náhrady za cesty. Manor to nedostal, protože se kvalifikace nezúčastnil ani s jedním vozem. A i kdyby to nedostali, poslat 2 auta a 10 lidí zas takový balík není. Takže stačí přijet, zajet 1 "rychlé" kolo za 3 minuty, sbalit vozy a přesunout se dál. To by byla vizitka pro F1. Mít 18 vozů, 4 se nedostanou do závodu, 4 budou závodit o počet kol ztráty, 6 bude jezdit s půl kolem ztráty a když to bude hodně dobré, tak někdy Ferrari potrápí Mercedes. Podívaná za všechny prachy. Ale chápu, že fandové LH budou tvrdit, jak jsou ty závody napínavé, ikdyž dojede půl kola před zbytkem pole. 12
                  Kdo tahá u RB za nitky je mi jedno. Osobně bych jen rád viděl víc konkurence a trochu napětí, kdo závod vyhraje. A pokud bude mít RB konkurenceschopný motor, bude Mercedesu dělat konkurenci při nejmenším stejnou jako Ferrari. Pro F1 to bude jedině dobře.
                  Určitě by odchod pro RB znamenal ztrátu nějakých příjmů z reklam. Ale F1 už není takovým reklamním tahákem jako dřív a rozhodně to Mateschitzovi nebude stát za stamiliony ročních ztrát. Nehledě na to, že jejich výkonostní propad sám o sobě znamenal snížení jejich příjmů z reklam určitě víc jak o polovinu. Takže pro ně bude asi lepší přijít i o tu necelou zbývající polovinu a neplatit stamiliony nákladů, než mít stabilně necelou polovinu příjmů, proti nákladům. Jestli mám pravdu se jistě brzy dovíme. 03

                  + 3 / − 4

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Pierre Gasly pokračuje v dobrých výsledcích (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše

George Russell si vyjel letošní třetí pole-position

Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

Lance Stroll bude očekávat, zda defekt jeho vozu bude do kvalifikace možné opravit

Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama