DISKUZE K ČLÁNKU Mateschitz vylučuje "neschopný" Renault, s "Hondou bychom si pohoršili"
Majitel Red Bullu Dietrich Mateschitz se na svém Speedweeku ostře vyjádřil na adresu Renaultu a současné situace kolem motorů na příští rok. Ve své kritice se dotkl také nejsilnějších týmů automobilek i japonské Hondy.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Mateschitz vylučuje "neschopný" Renault, s "Hondou bychom si pohoršili"
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
» uzivatel000190
(Hlasovalo 22 lidí)
04.11.2015 14:09
Já se upřímně zasmál po přečtení tohoto článku,… »
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
-
-
uzivatel001890
14:48 04.11.2015 90.183.77.XXXNo McLaren, Williams, Beneton, Tirell Lotus a další si dokázali SEHNAT dobré motory + šasi a byli dobří. Měli ale i sezóny se slabými motory a tolik pokud vím nebulili, ale sháněli lepší.
Mclaren nyní; aby měl tovární motor raději odešel od Mercedesu - protože než aby bulil, je si vědom, že to záleží na něm, co do auta namontují a nikdo jim negarantuje konkurenceschopný motor.-
Mike17
15:31 04.11.2015 93.99.87.XXXNo má tu jednu vadu. Tenkrát nebyl problém, konkurenceschopný motor sehnat. Když vyrobila Honda motor, poskytla stejný jak Williamsu, tak Mclarenu. Pokud výrobci dodávali více týmům, pak jim poskytovali stejné motory. Pokud byly 2 týmy, které si vyráběly vlastní motory, pak byli dodavatelé, kteří poskytovali konkurenceschopné motory dalšímu 10-ti týmům. Příští rok budou nejspíš 3 tovární týmy, které si vyrobí vlastní motor a jeden výrobce, který má výhradní smlouvu jen s jedním týmem. Co zbývá ostatním? Smířit se s podřadnými jednotkami. Další výrobci do toho nepůjdou. Takže bude pole rozděleno na tovární týmy a zbytek. A pokud se některá fabrika rozhodne odejít, můžeme sledovat závody FerrarixMercedes a zbytek pole s kolem ztráty. Není něco v F1 špatně?-
jumpman
12:12 05.11.2015 178.255.168.XXXsorry, ale stejný motor nikdy nikdo neměl, technologie v podstatě neumožní vyrobit dva naprosto identické kusy, natož celou serii a vždycky byl někdo preferovanější. Problém je, že ten rozdíl nikdy nebyl velký a jestli měl motor 550 nebo 555 koní zas takovej rozdíl nebyl...-
Mike17
13:00 05.11.2015 93.99.87.XXXJistě. +- nějaký koník se liší vždy. Ale jak sám píšeš je rozdíl ztrácet 5k a 60k. Sám RB prohlásil, že jim ztráta pár koní na fabrické motory vadit nebude. KOupit si za 20 mega něco, co jim nedá šaci na boj o vítězství ztrácí význam. To už pak dávají smysl Bernieho "univerzální" motory za pár mega a stejným výsledkem.
-
-
-
-
uzivatel001890
14:50 04.11.2015 90.183.77.XXXTyrell no to je zas moje gramer a já spik asi zádnou řečí
-
-
-
Ferda
08:28 04.11.2015 46.47.176.XXXMates je jako baba.
Neví co chce, ale nedá pokoj dokud to nedostane.
Oproti ženské kromě pomluv ale nemá co nastavit.
Že má peníze?
Nedostatečné, když se výrobcům podaří Grglavky vystrnadit, tak vydělají bezpracně mnohem více na bonusech od Bernieho.-
Duncan66
09:47 04.11.2015 89.29.32.XXXTo nemusi byt vubec pravda. Mene aut na rostu rovna se mensi sledovanost, mene divaku na okruzich a tudiz mene penez na prerozdeleni. Navic pokud se situace s motory nevyresi zavcasu, budou odchazet i dalsi, Renault to muze zabalit taky uplne a kdo se pak bude divat na Mercedes, Ferrarri, Mclaren a jejich juniorky placajici se o kolo zpet?-
Ferda
10:52 04.11.2015 46.47.176.XXXRB dostává od Bernieho pro oba týmy bonus 270 melounů dolarů.
Kdyby odešli, tak tyhle bonusy se přerozdělí mezi ostatní týmy a to už je slušný balík.
Jen nevím zda by se mezzi týmy přerozdělila i pentle, kterou by Grglavky musely Berniemu zaplatit za nedodržení smlouvy.-
uzivatel001893
12:15 04.11.2015 95.102.98.XXXodkial mas, ze RB dostava bonus 270mil. dolarov?
RB dostava od bernieho bonus 75mil. dolarov a STR nedostava ziadny bonus-
Ferda
13:38 04.11.2015 46.47.176.XXXJe to z jiného webu.
Red Bull 202,7 11,2%
Toro Rosso 68,3 3,8%
Je to pouze odhad za rok 2013.
Tady jsou čísla jiné, ale taky nejsou zrovna malé.
Bull obdrží 90 milionů USD za umístění plus 72 milionů USD jako bonus za věrnost, tedy dohromady 162 milionů USD.
Toro Rosso za osmé místo dostane 50 milionů USD
Zdroj: [odkaz na stránku]
-
uzivatel001893
14:11 04.11.2015 95.102.98.XXXno ale pleties bonus co dostava 5 timov a peniaze za umiestnenie :)
-
-
-
Mike17
13:20 04.11.2015 93.99.87.XXXPokud sledovanost a příjmy od sponzorů klesnou jen o 10%, tak to bude ztráta víc peněz, než je nějaký bonus pro RB. Ať už je to 270 nebo 75mega.
Bernie žádné peníze za nedodržení smlouvy nedostane. Jinak mu z toho RB udělá ještě větší šaskárnu, než to momentálně je a bude to taková ostuda, že by ho to stálo nakonec mnohanásobek té pentle.
Takže odchodem RB a STR rozhodně ostatní týmy nic nezískají.-
Pepan
14:45 04.11.2015 89.24.157.XXXJá se obávám že Red Bull Berniemu z toho žádnou šaškárnu dělat nebude. Náklady na provoz jsou zhruba stejné ať bojuje o vítězství nebo se jezdí uprostřed pole. A pokud by nenastoupili do příští sezóny, tak kromě 500 mil. pokuty nedostanou prachy za umístění. Kromě toho penále Renaultu za vypovězení smlouvy a vypovězení smluv sponzorů A věř mi, že tu pokutu vy Bernie vysoudil. Má minimálně stejně dobré právníky jako Mateschitz a věřím, že kdyby se schylovalo k soudu, ještě rád by to Mateschitz vyřešil formou mimosoudního vyrovnání.-
Mike17
15:46 04.11.2015 93.99.87.XXXMáš pravdu v tom, že RB do toho dává jeden z největších balíků peněz a jezdí půlku pole. A protože kvůli tomu přijde nejspíš o většinu svých příjmů, bude ve stovkách milionů ve ztrátě. To se dlouhodobě utáhnout nedá a výhled je takový, že rok až dva zlepšení nehrozí. Takže jsou 2 řešení (pokud nepřijde nějaký "zázrak"). Buď zkrouhne rozpočet a stane se natrvalo průměrným týmem. DM výslovně řekl, že to dělat nehodlá. Druhá možnost je odejít.
Bernie by prachy asi vysoudil, ale pokud bude chtít. A proč si myslím, že Bernie prachy chtít nebude? Protože pokud bude Bernie trvat na setrvání RB a STR v F1, můžou jezdit oba týmy jen formálně. Přijet na okruh s letošním vozem, vykašlat se na vývoj a upravit je jen na to, aby vyjeli do kvalifikace a tam se nevešly do limitu. Náklady? Minimální zlomek současných. Stačí přivést 4 vozy, 4 mechaniky, 4 "platící" piloty, nějakého človíčka, co je v kvaldě bude řídit. Náklady na vývoj 0Eur. Vystačí si s jedním jakýmkoliv motorem na celou sezonu pro jeden vůz. Řekl bych, že z těch stovek milionů můžou jít na řádově statisíce, max nějaký milion. Co zbyde Berniemu? Obrovská ostuda, devalvace jména F1, miliardové (podle mne) škody. Bude toto chtít? Myslím, že ten trapas mu za nějakou pokutu nestojí.-
Pepan
16:33 04.11.2015 89.24.157.XXXTu ostudu by měl v prvé řadě Red Bull. Mít nálepku jako Manor v prvním závodě letošní sezóny, to není nic lichotivého. A pokud by nevyvíjeli, brzy by se asi nedostali přes kvaldu kvůli 107 procentům, možná by jim pak Bernie už neplatil náklady na cestovné a je docela možné že v případě přístupu, který avizuješ, by jim odmítl vyplatit i peníze za umístění. Možná nějaká taková doložka ve smlouvách je. Celkově ale stávající situaci Mateschitzovi nezávidím. Akorát nechápu, proč je tak zatvrzelý a vede stejné řeči jako Marko. Přitom je evidentní, že za současnou situaci může hlavně šéf sportu. Mateschitz zřejmě ustoupil do pozadí, dal Markovi větší pravomoci a tak to dopadlo. A protože s Mateschitzem spolupracuje dlouho roky, Mateschitz nechce udělat nic jinak. Přitom za ty roky vybudoval velké impérium. Jeho limonády se prodávají po celém světě, má dva týmy formule jedna, sponzoruje spoustu jiných sportovních odvětví, má vlastní závodní okruh, takže je dobrý podnikatel a teď to jde do kopru. On totiž přístup, který avizuješ by znamenal odchod z F1 a tím i ztráta značných příjmů, protože tím, že značka je vidět v F1, je tou nejlepší reklamou. Já sice do Red Bullu šiju, ale určitě bych si nepřál, aby odešli. Snad se "spokojí" s motorem Ferrari a vydrží.-
uzivatel001893
21:05 04.11.2015 95.102.98.XXXdostat sa cez 107% nieje podmienka
za ucast sa povazuje ked auto prejde vo stvrtok cez technicku kontrolo
a ked uz ide o to RB aj ked 2 roky nebude vyvijat tak sa cez 107% s prehladom dostane
ak by v buducom roku nasadili tohtorocne auto tak este budu aj pravidelne bodovat-
Pepan
07:07 05.11.2015 89.24.157.XXXTak proč Bernie v prvním letošním závodě vyhrožoval Manoru? Taky přijeli, přešli přes technickou a pak nevyjeli. V druhém závodě poslali na trať jeden vůz a i tak Bernie prskal. Myslím si, že na takové, kteří by jenom přijeli a nevyjeli, je v pravidlech pamatováno. Na to je Bernie dost chytrý, aby tohle nedopustil. A to, že kdyby nevyvíjeli, tak by s pohodě splnili ten limit, je báchorka, které nevěříš ani sám.
-
-
Mike17
10:44 05.11.2015 93.99.87.XXXOstudu mít nemusí. Na autech nemusí být jediná zmínka o RB. Můžou být třeba celé černé s bílým číslem bez jediné reklamy. A přejmenovat se dá za jistých podmínek i týmy. Vzbouřit se proti "vrchnosti" pro ně žádná ostuda není. Zapadá to do jejich reklamní strategie v ostatních sponzorských aktivitách. Všimni si kde se RB propaguje.
Pokud se zúčastní kvalifikace, pak by měli mít proplaceny i náhrady za cesty. Manor to nedostal, protože se kvalifikace nezúčastnil ani s jedním vozem. A i kdyby to nedostali, poslat 2 auta a 10 lidí zas takový balík není. Takže stačí přijet, zajet 1 "rychlé" kolo za 3 minuty, sbalit vozy a přesunout se dál. To by byla vizitka pro F1. Mít 18 vozů, 4 se nedostanou do závodu, 4 budou závodit o počet kol ztráty, 6 bude jezdit s půl kolem ztráty a když to bude hodně dobré, tak někdy Ferrari potrápí Mercedes. Podívaná za všechny prachy. Ale chápu, že fandové LH budou tvrdit, jak jsou ty závody napínavé, ikdyž dojede půl kola před zbytkem pole.
Kdo tahá u RB za nitky je mi jedno. Osobně bych jen rád viděl víc konkurence a trochu napětí, kdo závod vyhraje. A pokud bude mít RB konkurenceschopný motor, bude Mercedesu dělat konkurenci při nejmenším stejnou jako Ferrari. Pro F1 to bude jedině dobře.
Určitě by odchod pro RB znamenal ztrátu nějakých příjmů z reklam. Ale F1 už není takovým reklamním tahákem jako dřív a rozhodně to Mateschitzovi nebude stát za stamiliony ročních ztrát. Nehledě na to, že jejich výkonostní propad sám o sobě znamenal snížení jejich příjmů z reklam určitě víc jak o polovinu. Takže pro ně bude asi lepší přijít i o tu necelou zbývající polovinu a neplatit stamiliony nákladů, než mít stabilně necelou polovinu příjmů, proti nákladům. Jestli mám pravdu se jistě brzy dovíme.
-
-
-
-
-
-
-
Aktuálně
Poslední závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
-
Sobota
-
Neděle
- Závod (7:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek