DISKUZE K ČLÁNKU Tlak v pneumatikách se bude měřit živě, žádá si to FIA

Známá situace z Grand Prix Itálie sice nevedla k žádným restrikcím, nicméně hodnoty tlaku v pneumatikách Mercedesu přiměly FIA k jednání, které by mělo podobným situacím předcházet

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Tlak v pneumatikách se bude měřit živě, žádá si to FIA

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 28, poslední 21.10.2015 18:08 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Mike17 (Hlasovalo 9 lidí) 21.10.2015 11:19
Tak proč se o referenční rovině vůbec bavíme??? I… »
» Mike17 (Hlasovalo 7 lidí) 21.10.2015 10:19
Jak by ty kamery měřily nerovnosti trati, smím-li… »
» Mike17 (Hlasovalo 7 lidí) 21.10.2015 11:02
Protože nerovnosti trati mění sklon referenční… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • Alfred

    Alfred

    78.41.168.XXX
    Poslyš, jestli je tedy i dle tebe i přes údajný pohyb kamery její pozice v každém okamžiku jasná....tak bys měl vysvětlit v čem vězí problém, ovšem nikoliv chemický ale fyzický který neumožňuje dostatečně přesné měření...a návdavkem můžeš napsat co a kde je referenční rovina. To abys příště netahal do diskuzí podobné nesmysly o měření nerovností trati. Nebo se můžeš opět a zas jednou rozloučit..nebylo by to dnes ani poprvé ani naposled

    15:17 "Víc k tomu nemám co dodat."
    16:40 "Tímto končím, nemám čas na stupidní hádky o ničem. "
    17:45 "Měj se. "

    + 6 / − 6

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Alfred

    Alfred

    78.41.168.XXX
    Zajímavé, když přední křídla za jízdy už volným pohledem kmitali jak sloní uši tak to za jízdy měřit nešlo a to stačilo využít již existující kamery....teď nevadí ani budování celé sítě aby se i defekt mohl stát takřka trestním činem 20

    + 4 / − 7

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Mike17

      Mike17

      93.99.87.XXX
      Jak by ty kamery měřily nerovnosti trati, smím-li se zeptat? 03

      + 7 / − 5

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Alfred

        Alfred

        78.41.168.XXX
        A smím li se zeptat proč by měli měřit nerovnoti trati? Kamera by přece měřila to, co je, nebo bylo dáno pravidly - tedy ne pohyb křídla vůči trati ale šasi jakožto odpružené části vozu...a právě na téhle části vozu se kamery nachází - " Must remain immobile in relation to the sprung part of the car."
        Krom toho od trati jako takové se neodvíjí žádné technické pravidlo, od toho je referenční rovina kterou si lidi mylně stotožňují právě s povrchem trati. Nicméně u kontroly průhybu předních křídel je irelevantní obé....

        + 6 / − 7

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Mike17

          Mike17

          93.99.87.XXX
          Protože nerovnosti trati mění sklon referenční roviny a to v několika směrech? A proto může být měření odchylky křídel od různě nakloněné roviny poněkud složité? 03

          + 7 / − 4

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Alfred

            Alfred

            78.41.168.XXX
            Opravdu? A jak nerovnost trati změní sklon referenční roviny vůči přednímu křídlu?...to si rád přečtu a snad i to jestli vůbec víš co referenční rovina je, i když nerad se opakuji, ale referenční rovina s měřením průhybu nemá nic, opravdu zhola nic společného.

            + 4 / − 6

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Mike17

              Mike17

              93.99.87.XXX
              Tak proč se o referenční rovině vůbec bavíme???
              I křídlo má jiný sklon, pokud je vůz na nerovnostech. A pokud má jedna kamera něco měřit, pak musí mít nějaký referenční bod, podle kterého měří velikost změny. A pokud je křídlo nakřivo, nemusí být výpočet správný. Na to by bylo potřeba více kamer.

              + 9 / − 3

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Alfred

                Alfred

                78.41.168.XXX
                Protože jsi psal jako první o trati, kterou si mnozí zaměňují s referenční rovinou a o které jsem ti hned prvně psal že s měřením průhybu nemá nic společného tak si na otázku proč se o referenční rovině bavíš odpověz sám.
                Kamera je na odpružené části vozu a všechny části karoserie ovlivňující aerodynamický výkon musí být pevně, bez žádného stupně volnosti připevněny k zcela odpružené části vozu a musí vůči ní zůstat nepohyblivá. Samozřejmě materiál ze kterých jsou přední křídla vyráběna nejou absolutně tuhá a to řešil statický test, který připoštěl jistou toleranci - která ovšem volným pohledem za jízdy dodržena nebyla, protože se místo milimetrů očividně hejbalo o cenťáky [odkaz na stránku]

                článek technických pravidel 3.15
                Aerodynamic influence :
                ..... any specific part of the car influencing its aerodynamic performance :
                - Must comply with the rules relating to bodywork.
                - Must be rigidly secured to the entirely sprung part of the car (rigidly secured means not having any degree of freedom).
                - Must remain immobile in relation to the sprung part of the car.
                _ ........

                + 5 / − 5

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • Mike17

                  Mike17

                  93.99.87.XXX
                  Já se nebavil o referenční rovině, ale o referenčním bodu, vůči kterému se změna měří. A ten je potřeba, protože i kamera (nejen křídla) se na voze pohybuje. A pohybuje se trochu jinak, než křídla. Díky aerodynamickým silám i díky nerovnostem tratě a tlumičům.
                  Prvotně jsem předpokládal, že myslíš kamery na trati, protože si nejsem jistý, že všechny vozy musí mít kameru mířící na přední křídlo. A tam bez zjištění nerovnosti na trati nemáš vůbec šanci změřit výkyv křídla. Protože neznáš úhel, pod kterým měření provádíš. Takže to není asi tak jednoduché, jak předpokládáš. 03
                  Ale stejně vůbec nechápu, proč to křídlo řešíš. Bylo stanoveno o kolik se prohnout může i přesná měřící metodika. Každý tým mohl udělat křídlo, aby to splňoval stejně jako RB. Že to jiní nezvládli tak dobře, není vina RB ani FIA. 04

                  + 7 / − 3

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • Alfred

                    Alfred

                    78.41.168.XXX
                    t camera se nehýbe vůbec...dochází ti argumenty, nebo ti chybá elementární znalost fyziky
                    ...
                    Příspěvek byl redakčně upraven.

                    + 4 / − 6

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                    • Mike17

                      Mike17

                      93.99.87.XXX
                      Pokud máš ty elementární znalosti fyziky, tak každý materiál je pružný. U některých jde o nanometry, ale u kompozitů jde o měřitelné jednotky, jak ukazuje zrovna pružnost křídel, o kterých je řeč. 12
                      Video jen ukazuje fakt, že je méně pohyblivá než křídlo, ale pokud chceš něco přesně měřit..... 03

                      + 7 / − 2

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
                      • Alfred

                        Alfred

                        78.41.168.XXX
                        Takže dle tebe vlastně nejde měřit nic, protože všechny materiály jsou pružné...12 No..tak to potěš koště...
                        Video ukazuje jen jeden fakt - a to ten že křídlo se vůči odpružené části vozu pohybuje víc než jen pár milimetrů tolerance. To co vidíš ve videu jako fakt ty, je s prominutím nesmysl, který jsi ostatně nijak nedoložil ani nevyložil, krom zase jen nesmyslů. 12

                        + 3 / − 7

                        ohodnotit kladně záporně

                        Reagovat Nahlásit
                        • Mike17

                          Mike17

                          93.99.87.XXX
                          Promiň, ale ty ses tu oháněl znalostí fyziky. A to, že materiály a všechny atomy jsou v pohybu patří mezi naprosté základy. Jde jen o velikost pohybu. Měřit samozřejmě lze leccos, ale vždy máš u toho nějakou odchylku a musíš mít podmínky k tomu, aby odchylka byla co nejmenší. A tvoje verze měření by měla (podle mne, nemám čas to důkladně propočítat) odchylku v milimetrech. Takže měřit věco v centimetrech a mít milimetrové odchylky přece nemá smysl.
                          Kdyby to byl nesmysl a šlo to lehce a levně změřit, tak by to FIA zavedla. Protože to lehké není, tak to měřili lehce a levně staticky. A neměli ani žádný důvod na tom něco měnit, protože podmínky měli všichni stejné. 03

                          + 7 / − 4

                          ohodnotit kladně záporně

                          Reagovat Nahlásit
                          • Alfred

                            Alfred

                            78.41.168.XXX
                            Opět a zas je vidět jak jsi v koncích.....pohyb atomů hraje roli i při statickém měření.
                            A srovnávat dle mě neměritelný pohyb kamery na robustní části karoserii s pohybem předním křídel je jen další důkaz toho jak jsi argumentačně v koncích...nemluvě o tom jak se ti nechce propočítat iluzorní odchylku asi tak moc, jak se mě nechce propočítavt kvadraturu kruhu. Zatím jsi neprokázal ani to, jetli vůbec víš co a kde je referenční rovina...prvně si chtěl chybně (opět) odvozovat průhyb křídel vůči trati a teď chceš namluvit (nevím sice komu) že pevně uchycená a statická kamera není schopna naměřit něco v řádech co vidí pouhé oko volným pohledem.
                            Zřejmě slušný relativistický oddíl....co bude příště? Schrödingerova kočka? Možná o ní víš tolik co o referenční rovině 14

                            + 4 / − 5

                            ohodnotit kladně záporně

                            Reagovat Nahlásit
                            • Mike17

                              Mike17

                              93.99.87.XXX
                              Nevím kdo je v koncích. Já ti dal jasné argumenty. Že ty ani nevíš, že se každý materiál ohýbá a přitom se oháníš znalostí fyziky, není můj problém.
                              Ano, každý atom i částice v něm se pohybují. A když působí na vazby mezi atomy nějaká síla, pak se pohybují ještě více. Stíháš? Proto každý materiál má nějaký ohyb. Ať už se měří v nanometrech, milimetrech, nebo metrech (v závislosti na pevnosti vazeb mezi atomy). A pokud na vzdálenost 1cm naměříš odchylku 0,01mm, pak na vzdálenost 1m naměříš odchylku 1mm a na vzdálenost 1km odchylku 1m. Pořád stíháš? Pokud si myslíš, že na povrchu karoserie nejsou vibrace v řádech mikrometrů ani při nárazech při přejezdu obrubníků, pak jsi hodně naivní. Promiň. Stačí si jen všimnout, jak moc rozhodí takový náraz přední křídlo z podobného materiálu. Tam jde o centimetry. U lépe připevněné karoserie to nejsou centimetry, ale zlomky milimetru zcela jistě. Už chápeš?
                              Vím co je referenční rovina. Ale to, že jsi ji zmínil ty a pořád se k ní nesmyslně vracíš značí to, že právě tobě došly argumenty k tématu a utíkáš k něčemu, co s tím nesouvisí. Nemám žádný relativistický oddíl, jen jsem studoval "pár" let chemii a s tím související fyziku. Chápu, že vygooglit si, co je v F1 referenční rovina ti nedalo moc práce. Zkus si tedy něco zjistit i o fyzice. 03

                              + 6 / − 3

                              ohodnotit kladně záporně

                              Reagovat Nahlásit
                              • Alfred

                                Alfred

                                78.41.168.XXX
                                jasně já si referenční rovinu vygooglil...co kdybys zagooglil ty a konečně napsal co a kde referenční rovina je? ...
                                jestli ti vadí z prstu vycucaný mikropohyb u kamery, proč stejný mikropohyb nevadí u statického měření?... 12 zbytek světa si vystačí pravítkem z umělé hmoty, která je ještě pružnější než papír na kterých ty tečky budou a výsledky měření budou pro všechny krom tebe dostatečně přesné. ... 12
                                Příspěvek byl redakčně upraven.

                                + 4 / − 7

                                ohodnotit kladně záporně

                                Reagovat Nahlásit
                                • Mike17

                                  Mike17

                                  93.99.87.XXX
                                  A proboha proč bych ti tady dokazoval, že dokážu napsat heslo "referenční rovina v F1" do googlu?????? To je nějaký důkaz inteligence nebo znalostí?????
                                  Rozdíl mezi "pravítkem" (oni asi nepoužívají pravítko, že?) a kamerou je v tom, že pravítko si nepřiložíš před oči a neměříš na vzdálenost 1 metru (pak bys došel k takovým odchylkám, jako u kamery). Ale přiložíš ho přímo na měřený materiál. A proto dojdeš pravítkem odchylce ve zlomcích milimetrů a ne v milimetrech. Napsal jsem to srozumitelně nefyzicky???
                                  Dál už to nemá smysl rozebírat. Pokud si myslíš, že jsi přišel na něco geniálního, co nikoho jiného nenapadlo, pak zajdi za FIA. Určitě slušně finančně ocení levné a jednoduché měření. Víc k tomu nemám co dodat. 20

                                  + 7 / − 2

                                  ohodnotit kladně záporně

                                  Reagovat Nahlásit
                                  • Alfred

                                    Alfred

                                    78.41.168.XXX
                                    hochu, hochu...kamera je v tomhle případě přece tvým okem, stejně jako se přiložením pravítka nezmění vzdálenost mezi dvěma body na papíře jen proto, že se na pravítko budeš dívat jednou zleva a pak zprava, tak ani hypotetický pohyb kamery (řádově třeba i v cm) nijak neovlivní naměřenou vzdálenost třeba od špičky kuželového nosu k předem zvolenému bodu na předním křídle. Kamera bude pokaždé stát na vrcholu pomyslného trojúhelníku....jako na vrcholu pomyslného trojúhelníku leží tvé oko (které mimochodem vůči měřenému objektu "plave" mnohem víc než ccd snímač kamery) při měření pravítkem dvou bodů na papíře. I kdyby jsi měl byť jen z promile částečně pravdu, což tedy nemáš, pořád to bude jednodušší než u měření tlaku v pneu během jízdy - a toho se hlavně týkal můj první komentář na který jsi reagoval svým prvním příspěvkem.

                                    PS - a víš kde a co je referenční rovina? Aha....nevíš....nebo žeby strejda Google nebyl tak všemocný jak si myslíš že byl všemocný u mne? Majku, ty ne, ty opravdi nebudeš tím, kde zrovna mě může poučovat o fyzice. Ty ne.... 12

                                    + 3 / − 5

                                    ohodnotit kladně záporně

                                    Reagovat Nahlásit
                                    • Mike17

                                      Mike17

                                      93.99.87.XXX
                                      Ano, se zbytečným měřením tlaku za jízdy máš pravdu. To je asi tak všechno.
                                      Kamera je v tomto tvým okem, ale i pravítkem. Nebo to máš někde na křídle? Ne, měříš to přece na obraze z kamery. A pokud pravítkem hýbeš (byť nepatrně) u oka (nebo přímo v oku - kameře), pak se odchylka zvětšuje geometrickou řadou se vzdáleností měřeného předmětu od oka.
                                      Ne, opravdu tě poučovat o fyzice nebudu. Nejsou ti jasné ani základy. Je to házení hrachu na zeď. Na rozdíl od tebe na referenční rovinu nepotřebuju ani google. 20
                                      Tímto končím, nemám čas na stupidní hádky o ničem.

                                      + 5 / − 3

                                      ohodnotit kladně záporně

                                      Reagovat Nahlásit
                                      • Alfred

                                        Alfred

                                        78.41.168.XXX
                                        haha, vzdálenost kamery lze určit v jakémkoli okamžiku díky tomu, že vše na voze má své známé a přesné rozměry, tohle fakt není trigonometrie hochu. a co referenční rovina? hádat se nechceš, nic nevíš, nic neznáš ale stupidně se hádáš teď už celý den. Opravdu si myslíš že jsi někoho přesvědčil svým mikro myšlením otom, že kamera není schopna naměřit ani to, co všichni vidí i primitivníhogifu? Já myslím, že nepěvědčil ani sebe, jen máš hodně času na stupiní hádku o ničem....a to ani po celém dnu nebyls schopen vyvětlit ani to, co a kde je referenční rovina...máš řádky textu plné fyziky, ale myšlenku ani jednu 20

                                        + 4 / − 4

                                        ohodnotit kladně záporně

                                        Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

George Russell sice dostal pokutu, ale výsledku na trati se netýkala

Poslední rest vyřízen - čtveřice provinilců, která porušila startovní proceduru, zná verdikt

Alex Albon a Williams zažili opravdu krutý závodní víkend (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappena uznává i konkurence

Pierre Gasly a Esteban Ocon dokázali téměř nemožné a posunuli Alpine z devátého na šesté místo v Poháru konstruktérů

Ani závod se neobešel bez červené, hrdinský výkon Alpine zastínil Verstappen

  • Pátek

    • 1. Trénink (5:30 - 6:30)
    • 2. Trénink (9:00 - 10:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:00)
  • Neděle

    • Závod (7:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama