DISKUZE K ČLÁNKU Tlak v pneumatikách se bude měřit živě, žádá si to FIA
Známá situace z Grand Prix Itálie sice nevedla k žádným restrikcím, nicméně hodnoty tlaku v pneumatikách Mercedesu přiměly FIA k jednání, které by mělo podobným situacím předcházet
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Tlak v pneumatikách se bude měřit živě, žádá si to FIA
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
Alfred
18:08 21.10.2015 78.41.168.XXXPoslyš, jestli je tedy i dle tebe i přes údajný pohyb kamery její pozice v každém okamžiku jasná....tak bys měl vysvětlit v čem vězí problém, ovšem nikoliv chemický ale fyzický který neumožňuje dostatečně přesné měření...a návdavkem můžeš napsat co a kde je referenční rovina. To abys příště netahal do diskuzí podobné nesmysly o měření nerovností trati. Nebo se můžeš opět a zas jednou rozloučit..nebylo by to dnes ani poprvé ani naposled
15:17 "Víc k tomu nemám co dodat."
16:40 "Tímto končím, nemám čas na stupidní hádky o ničem. "
17:45 "Měj se. " -
-
-
Alfred
10:37 21.10.2015 78.41.168.XXXA smím li se zeptat proč by měli měřit nerovnoti trati? Kamera by přece měřila to, co je, nebo bylo dáno pravidly - tedy ne pohyb křídla vůči trati ale šasi jakožto odpružené části vozu...a právě na téhle části vozu se kamery nachází - " Must remain immobile in relation to the sprung part of the car."
Krom toho od trati jako takové se neodvíjí žádné technické pravidlo, od toho je referenční rovina kterou si lidi mylně stotožňují právě s povrchem trati. Nicméně u kontroly průhybu předních křídel je irelevantní obé....-
-
Alfred
11:07 21.10.2015 78.41.168.XXXOpravdu? A jak nerovnost trati změní sklon referenční roviny vůči přednímu křídlu?...to si rád přečtu a snad i to jestli vůbec víš co referenční rovina je, i když nerad se opakuji, ale referenční rovina s měřením průhybu nemá nic, opravdu zhola nic společného.-
Mike17
11:19 21.10.2015 93.99.87.XXXTak proč se o referenční rovině vůbec bavíme???
I křídlo má jiný sklon, pokud je vůz na nerovnostech. A pokud má jedna kamera něco měřit, pak musí mít nějaký referenční bod, podle kterého měří velikost změny. A pokud je křídlo nakřivo, nemusí být výpočet správný. Na to by bylo potřeba více kamer.-
Alfred
11:44 21.10.2015 78.41.168.XXXProtože jsi psal jako první o trati, kterou si mnozí zaměňují s referenční rovinou a o které jsem ti hned prvně psal že s měřením průhybu nemá nic společného tak si na otázku proč se o referenční rovině bavíš odpověz sám.
Kamera je na odpružené části vozu a všechny části karoserie ovlivňující aerodynamický výkon musí být pevně, bez žádného stupně volnosti připevněny k zcela odpružené části vozu a musí vůči ní zůstat nepohyblivá. Samozřejmě materiál ze kterých jsou přední křídla vyráběna nejou absolutně tuhá a to řešil statický test, který připoštěl jistou toleranci - která ovšem volným pohledem za jízdy dodržena nebyla, protože se místo milimetrů očividně hejbalo o cenťáky [odkaz na stránku]
článek technických pravidel 3.15
Aerodynamic influence :
..... any specific part of the car influencing its aerodynamic performance :
- Must comply with the rules relating to bodywork.
- Must be rigidly secured to the entirely sprung part of the car (rigidly secured means not having any degree of freedom).
- Must remain immobile in relation to the sprung part of the car.
_ ........-
Mike17
12:20 21.10.2015 93.99.87.XXXJá se nebavil o referenční rovině, ale o referenčním bodu, vůči kterému se změna měří. A ten je potřeba, protože i kamera (nejen křídla) se na voze pohybuje. A pohybuje se trochu jinak, než křídla. Díky aerodynamickým silám i díky nerovnostem tratě a tlumičům.
Prvotně jsem předpokládal, že myslíš kamery na trati, protože si nejsem jistý, že všechny vozy musí mít kameru mířící na přední křídlo. A tam bez zjištění nerovnosti na trati nemáš vůbec šanci změřit výkyv křídla. Protože neznáš úhel, pod kterým měření provádíš. Takže to není asi tak jednoduché, jak předpokládáš.
Ale stejně vůbec nechápu, proč to křídlo řešíš. Bylo stanoveno o kolik se prohnout může i přesná měřící metodika. Každý tým mohl udělat křídlo, aby to splňoval stejně jako RB. Že to jiní nezvládli tak dobře, není vina RB ani FIA.-
-
Mike17
13:00 21.10.2015 93.99.87.XXXPokud máš ty elementární znalosti fyziky, tak každý materiál je pružný. U některých jde o nanometry, ale u kompozitů jde o měřitelné jednotky, jak ukazuje zrovna pružnost křídel, o kterých je řeč.
Video jen ukazuje fakt, že je méně pohyblivá než křídlo, ale pokud chceš něco přesně měřit.....-
Alfred
13:34 21.10.2015 78.41.168.XXXTakže dle tebe vlastně nejde měřit nic, protože všechny materiály jsou pružné... No..tak to potěš koště...
Video ukazuje jen jeden fakt - a to ten že křídlo se vůči odpružené části vozu pohybuje víc než jen pár milimetrů tolerance. To co vidíš ve videu jako fakt ty, je s prominutím nesmysl, který jsi ostatně nijak nedoložil ani nevyložil, krom zase jen nesmyslů.-
Mike17
13:51 21.10.2015 93.99.87.XXXPromiň, ale ty ses tu oháněl znalostí fyziky. A to, že materiály a všechny atomy jsou v pohybu patří mezi naprosté základy. Jde jen o velikost pohybu. Měřit samozřejmě lze leccos, ale vždy máš u toho nějakou odchylku a musíš mít podmínky k tomu, aby odchylka byla co nejmenší. A tvoje verze měření by měla (podle mne, nemám čas to důkladně propočítat) odchylku v milimetrech. Takže měřit věco v centimetrech a mít milimetrové odchylky přece nemá smysl.
Kdyby to byl nesmysl a šlo to lehce a levně změřit, tak by to FIA zavedla. Protože to lehké není, tak to měřili lehce a levně staticky. A neměli ani žádný důvod na tom něco měnit, protože podmínky měli všichni stejné.-
Alfred
14:08 21.10.2015 78.41.168.XXXOpět a zas je vidět jak jsi v koncích.....pohyb atomů hraje roli i při statickém měření.
A srovnávat dle mě neměritelný pohyb kamery na robustní části karoserii s pohybem předním křídel je jen další důkaz toho jak jsi argumentačně v koncích...nemluvě o tom jak se ti nechce propočítat iluzorní odchylku asi tak moc, jak se mě nechce propočítavt kvadraturu kruhu. Zatím jsi neprokázal ani to, jetli vůbec víš co a kde je referenční rovina...prvně si chtěl chybně (opět) odvozovat průhyb křídel vůči trati a teď chceš namluvit (nevím sice komu) že pevně uchycená a statická kamera není schopna naměřit něco v řádech co vidí pouhé oko volným pohledem.
Zřejmě slušný relativistický oddíl....co bude příště? Schrödingerova kočka? Možná o ní víš tolik co o referenční rovině-
Mike17
14:36 21.10.2015 93.99.87.XXXNevím kdo je v koncích. Já ti dal jasné argumenty. Že ty ani nevíš, že se každý materiál ohýbá a přitom se oháníš znalostí fyziky, není můj problém.
Ano, každý atom i částice v něm se pohybují. A když působí na vazby mezi atomy nějaká síla, pak se pohybují ještě více. Stíháš? Proto každý materiál má nějaký ohyb. Ať už se měří v nanometrech, milimetrech, nebo metrech (v závislosti na pevnosti vazeb mezi atomy). A pokud na vzdálenost 1cm naměříš odchylku 0,01mm, pak na vzdálenost 1m naměříš odchylku 1mm a na vzdálenost 1km odchylku 1m. Pořád stíháš? Pokud si myslíš, že na povrchu karoserie nejsou vibrace v řádech mikrometrů ani při nárazech při přejezdu obrubníků, pak jsi hodně naivní. Promiň. Stačí si jen všimnout, jak moc rozhodí takový náraz přední křídlo z podobného materiálu. Tam jde o centimetry. U lépe připevněné karoserie to nejsou centimetry, ale zlomky milimetru zcela jistě. Už chápeš?
Vím co je referenční rovina. Ale to, že jsi ji zmínil ty a pořád se k ní nesmyslně vracíš značí to, že právě tobě došly argumenty k tématu a utíkáš k něčemu, co s tím nesouvisí. Nemám žádný relativistický oddíl, jen jsem studoval "pár" let chemii a s tím související fyziku. Chápu, že vygooglit si, co je v F1 referenční rovina ti nedalo moc práce. Zkus si tedy něco zjistit i o fyzice.-
Alfred
14:49 21.10.2015 78.41.168.XXXjasně já si referenční rovinu vygooglil...co kdybys zagooglil ty a konečně napsal co a kde referenční rovina je? ...
jestli ti vadí z prstu vycucaný mikropohyb u kamery, proč stejný mikropohyb nevadí u statického měření?... zbytek světa si vystačí pravítkem z umělé hmoty, která je ještě pružnější než papír na kterých ty tečky budou a výsledky měření budou pro všechny krom tebe dostatečně přesné. ...
Příspěvek byl redakčně upraven.-
Mike17
15:17 21.10.2015 93.99.87.XXXA proboha proč bych ti tady dokazoval, že dokážu napsat heslo "referenční rovina v F1" do googlu?????? To je nějaký důkaz inteligence nebo znalostí?????
Rozdíl mezi "pravítkem" (oni asi nepoužívají pravítko, že?) a kamerou je v tom, že pravítko si nepřiložíš před oči a neměříš na vzdálenost 1 metru (pak bys došel k takovým odchylkám, jako u kamery). Ale přiložíš ho přímo na měřený materiál. A proto dojdeš pravítkem odchylce ve zlomcích milimetrů a ne v milimetrech. Napsal jsem to srozumitelně nefyzicky???
Dál už to nemá smysl rozebírat. Pokud si myslíš, že jsi přišel na něco geniálního, co nikoho jiného nenapadlo, pak zajdi za FIA. Určitě slušně finančně ocení levné a jednoduché měření. Víc k tomu nemám co dodat.-
Alfred
15:40 21.10.2015 78.41.168.XXXhochu, hochu...kamera je v tomhle případě přece tvým okem, stejně jako se přiložením pravítka nezmění vzdálenost mezi dvěma body na papíře jen proto, že se na pravítko budeš dívat jednou zleva a pak zprava, tak ani hypotetický pohyb kamery (řádově třeba i v cm) nijak neovlivní naměřenou vzdálenost třeba od špičky kuželového nosu k předem zvolenému bodu na předním křídle. Kamera bude pokaždé stát na vrcholu pomyslného trojúhelníku....jako na vrcholu pomyslného trojúhelníku leží tvé oko (které mimochodem vůči měřenému objektu "plave" mnohem víc než ccd snímač kamery) při měření pravítkem dvou bodů na papíře. I kdyby jsi měl byť jen z promile částečně pravdu, což tedy nemáš, pořád to bude jednodušší než u měření tlaku v pneu během jízdy - a toho se hlavně týkal můj první komentář na který jsi reagoval svým prvním příspěvkem.
PS - a víš kde a co je referenční rovina? Aha....nevíš....nebo žeby strejda Google nebyl tak všemocný jak si myslíš že byl všemocný u mne? Majku, ty ne, ty opravdi nebudeš tím, kde zrovna mě může poučovat o fyzice. Ty ne....-
Mike17
16:40 21.10.2015 93.99.87.XXXAno, se zbytečným měřením tlaku za jízdy máš pravdu. To je asi tak všechno.
Kamera je v tomto tvým okem, ale i pravítkem. Nebo to máš někde na křídle? Ne, měříš to přece na obraze z kamery. A pokud pravítkem hýbeš (byť nepatrně) u oka (nebo přímo v oku - kameře), pak se odchylka zvětšuje geometrickou řadou se vzdáleností měřeného předmětu od oka.
Ne, opravdu tě poučovat o fyzice nebudu. Nejsou ti jasné ani základy. Je to házení hrachu na zeď. Na rozdíl od tebe na referenční rovinu nepotřebuju ani google.
Tímto končím, nemám čas na stupidní hádky o ničem.-
Alfred
17:37 21.10.2015 78.41.168.XXXhaha, vzdálenost kamery lze určit v jakémkoli okamžiku díky tomu, že vše na voze má své známé a přesné rozměry, tohle fakt není trigonometrie hochu. a co referenční rovina? hádat se nechceš, nic nevíš, nic neznáš ale stupidně se hádáš teď už celý den. Opravdu si myslíš že jsi někoho přesvědčil svým mikro myšlením otom, že kamera není schopna naměřit ani to, co všichni vidí i primitivníhogifu? Já myslím, že nepěvědčil ani sebe, jen máš hodně času na stupiní hádku o ničem....a to ani po celém dnu nebyls schopen vyvětlit ani to, co a kde je referenční rovina...máš řádky textu plné fyziky, ale myšlenku ani jednu
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Nadcházející závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
- 1. Trénink (5:30 - 6:30)
- 2. Trénink (9:00 - 10:00)
-
Sobota
- 3. Trénink (5:30 - 6:30)
- Kvalifikace (9:00)
-
Neděle
- Závod (7:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek