DISKUZE K ČLÁNKU Situace u Red Bullu kritická, Ferrari mu nabízí jen rok staré motory
Red Bull vážně hrozí odchodem z Formule 1 poté, co nemůže pro příští sezónu sehnat konkurenceschopné pohonné jednotky.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Situace u Red Bullu kritická, Ferrari mu nabízí jen rok staré motory
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
-
skejpa
08:34 29.09.2015 88.146.158.XXX... Souhlasíte ? ... NE :)
Je to jejich vina, stejně jako vina Renaultu. Prostě mají slabý motor ale jako měli časy dobré, tak mají časy zlé. Red Bull není stejný tým jako Sauber nebo Torro Rosso. Není to klasický zákaznický tým. Má svůj velký vývoj a velké zázemí. Sám si dělal softwarové úpravy na motoru apod. To žádný jiný zákaznický tým neměl šanci (nebo ne v takové míře). Takže se teď nemůžou stavět do role malinkého týmu, kterému chudáčkovi nikdo nechce dát motor. Chtěj hrát nejvyšší ligu, tak si musí poradit sami, stejně jako to udělal McLaren a jako to dělá Ferrari s Mercedesem a vlastně jako to dřív dělal Red Bull s Renaultem... Byl to vlastně tovární tým Renaultu. A když se na ně vyprdli, tak teď nemůžou čekat, že jim někdo dá jejich nejlepší motory.
Vsadil bych se, že kdyby šlo o Torro Rosso, dostali by jak motor Ferrari, tak i Mercedes. Ale to je tým středu pole a ne špička, která jede svůj level. -
erdedy
09:22 29.09.2015 195.80.165.XXXTy sa zamysli nad tym "co" velebime. Nikto tu nepisal, ze V6T je nejaky zazrak, tak nemiesaj jabka s hruskami. A vobec, zabudas, ze Caterham nezdrhol ale skrachoval takze 50/50.
K veci - RedBull nedostnane uz ziadny vazny upgrade (mohli ale nechcu a je jedno z akych dovodov). Stejne tak ako sa nedivime ich nespokojnosti, nedivime sa ani postoju Renaultu - zacala doba "sporenia" vychytavok/vylepseni len pre seba.
Ale stale ide v tejto diskusii uplne o nieco ine:
A co mysleli? Ze dostanu od MB ci Fer nieco lepsie ako ostatni zakaznici?
Ten "slabsi/starsi" motor od MB ci Fer je podla ich slov stejne silnejsi ako Renault tak kde je problem? Ved maju ako vravis silne aero, ci zrazu uz nie az tak silne? Ved s dogmou "nase aero a sasi su naj" by pre nich deficit 20-30 koni nemal byt ziany problem - ved udajne aj v dobach V8 (aj podla nich) bol rozdiel "taky nejaky" a predsa drtili. Ci si myslis, ze medzigeneracny rozdiel vo vykone je 50-100koni? Mozno prvu/druhu sezonu, ale urcite nie 2/3/4 atd.
Nikto ich do tejto situacie nenatlacil, len oni sami sa do nej dostali! Bud s tym budu zit a cakat kym sa vyvoj niekde zastavi a "zrovna sa to" (tak ako vzdy) alebo odidu. Nikto ich nevyhana, oni sami chcu.-
Duncan66
10:05 29.09.2015 89.103.167.XXXTakze jako maji si proste naplanovat, ze holt utrati miliardu eur za cekani, ze se to mozna jednou zmeni a to bez garance a potom se bernie a spol rozhodnout, ze udelaji nove motory a RB bude zase cekat 5 let? Navic se zetony krati kazdy rok, takze dotahovani bude slozitejsi a slozitejsi. Nebo se jim an tu miliardu eur slozi Bernie a dalsi?-
erdedy
10:15 29.09.2015 195.80.165.XXXKolko maju cakat, kolko utratia alebo kto im to zaplati mna nezaujima. To je ich vec.
Nikde/nikto/nikomu negarantuje ani nikdy negarantoval, ze vyhra. Alebo ano? Zvysit sance je jedna vec, garantovat druha.
Tak nech zvysia svoje sance s inym pohonom.
Ze nedostanu to najlepsie/najnovsie je (momentalne) dnes prirodzene. Este je velmi skoro aby bolo vsetko vychytane, najprv musi testovat novinky tovarny team. Nikto si nevezme na triko, ze im ten agregat (u zakaznika) bude vybuchovat a potom bude pravidelne oznacovany za somraka.
Ber alebo nechaj tak, ale potom neplac a neobvinuj cely svet (len seba nie, ze?).
-
-
-
uzivatel000635
10:19 29.09.2015 88.101.0.XXXAno jurgenbe, v zásadě máš pravdu, ale v tvém příspěvku postrádám morální rovinu. Je to krásně vidět na rozdílném přístupu RB k Renaultu a McL k Hondě. Nehledě na to, že RB prohrává i s TR a přitom mají navlas stejný motor. Takže ty problémy nebudou jen motorem. Zkrátka velkohubý heLmut si nevidí ani na špičku nosu, je to hulvát a tak sklízí, co zasel. Do této situace se RB dostal jen sám (resp. hlavně díky heLmutovi) a to je ta morální rovina problému, kterou přehlížíš. Od začátku jejich problémů vloni říkám jediné: "Kdo chce kam..." a ejhle - došlo na má slova. -
Adi
10:46 29.09.2015 176.74.128.XXXTvé zaujetí vůči Renaultu je evidentní, bohužel nejsi schopen příjmout fakt, že letošní šasi RB bylo do Maďarska (polovina sezóny), maximálně průměrné. Lepší šasi mělo Mercedes, Ferrari, Williams a Torro Rosso a možná dokonce Mclaren. Přiznali to i u Red Bullu, proč to nechceš pochopit ty?! Momentální 4. místo v PK je vina 50 na 50 obou partnerů.
Ohledně ztráty zákazníků - reálně jim odešel jeden - Lotus. Caterham zkrachoval, to není odchod. A že u nich končí RB a TR? No tak já to vidím z jinýho, pro tebe bohužel, z toho reálnýho důvodu.
Proč? Je to stále dokola a dokud tato fakta neuznáš, nehodlám pokračovat v diskuzi se zaslepencem - Spojení RB a Renault přineslo 4 letou dominanci a 8 titulů, za tu dobu NIKDY RB svého partnera pořádně nevyzdvihl, stále dokola jsem slyšeli o nadpozemském šasi, ale co mapování RS27ky? Její možnosti foukání, kouzla pomocí pneu ventilů, nejlepší ovladatelnost, nejmenší spotřeba, nejlepší pružnost, nejnižší nároky na chlazení?! Na výkonu trochu ztráceli, avšak to bohatě nahradili foukáním. I Vettel přiznal, že v tomto byl Renault nejlepší! Ale dost atmo eŕy, i přes nepopiratelné kvality motoru RS27 jsme slyšeli jen o skvělé aero RB a o tom, že nemají nejvýkonější motor v poli. Bývalý trafikant u Mclarenu - samozvaný expert Turek to nezapomněl zmínit v každém závodě a měl pravdu, jen zapomněl jaksi zmínit, že výkon je pouze jeden z atributů, takže k čemu by byl RB nejvýkonější Mercedes, když by kvůli tomu nemohli mít tak agresivní aero (Mercedes měl větší nároky na chlazení), nemohli by tolik foukat, NIKDY by neměli tovární podporu. Roky se Renault snažil, ale smetanu slízával někdo jiný.. oba víme kdo
A teď k turbo éře. Renault podcenil financování a neodvedl nejlepší práci. Tu odvedl Mercedes. Od testů před sezónu 2014 jsme viděli neskutečné kvičení RB!!! Odhalila se špatná komunikace. A po testech to vypadalo, že to bude průšvih jako sviňa... nebyl, byly z toho 3 vítězství a 2. místo v PK a fakt, že Renault byl v první sezóně lepším motorem než Ferrari. Letos po defakto bezproblémových testech přijel Renault s nově homologovaným motorem, který namontovali do průměrného šasi a najednou byl problém na světě a letošní sezóna byla jen o zakrývání vlastních (nemalých) problémů a hnusného plivání na Renault. Což vyustilo v logický rozchod a tedy je RB tam kde je a myslím, že Renault do konce roku už ani žetony pro RB nepoužije, možná pro Torro Rosso, aby si novou specifikaci otestovali do svého závodního týmu a je to tak v pořádku. Tady platí na 100% - Kdo chce kam, pomožme mu tam! Jsem si jistý, že kdyby se RB choval jako Mclaren vůči Hodně, tak už má v útrobách vylepšený motor Renault a platnou, exkluzivní smlouvu na dodávky motorů na příští sezónu. Paradoxně jsem za tuto situaci rád, kdyby RB nekvičel jako střelený prase, nebyly by snahy Renaultu o vlastní tým tak velké a pevně doufám, že to s Lotusem dotáhou a že v příští sezóně uvidíme v poli Renault F1 team! :) A teď hypotéza - co když Renault v Americe představí motor, který po utracení všech žetonů bude podstatně blíž Mercedesu a Ferrari (on v závodním módu relativně blízko je už teď, jen se o tom nemluví)? CO když najednou začne RB vyhrávat? Co bys dělal jako majitel RB?
-
-
-
-
rock
09:28 29.09.2015 37.188.236.XXXPravda, Honda je aktuálně světlá výjimka. Pokud vím, tak už na příští rok nabízejí pohonnou jednotku i jiným, ale zatím holt není zájem.
Ale u nich se trochu bojím, že pokud se výsledky výrazně nezlepší, tak vycouvají hned jak to bude možné - stejně jako v r. 2008. Přeci jenom propagují značku a nemohou si dovolit být dlouhodobě pro smích.
Měl jsem na mysli motoráře, kteří by to mohli pojmout opravdu jen na komerční bázi a to se současnými náklady na vývoj pohonných jednotek není reálné.
-
-
-
skejpa
23:52 28.09.2015 89.102.220.XXXNa jednu stranu nechci, aby měli v RBR motor Ferrari (nebo Merc) ale nadruhou stranu, pokud jim ho nabízejí, proč jim nedají stejný motor jako Sauberu nebo Haasu ? Přijde mi to směšný, aby když už jim ho teda nabídli, jim nedali ten samej jako ostatním... Případně, může to být proto, že by Red Bull už tajně sám nebo ve spolupráci třeba s VW stavěl motor a chtěl trochu toho know how, přičemž se Ferrari (a Merc) bojí a nechce jim poskytnout to nejnovější ?
Začíná to být zajímavé :-) Vypadá to, že pokud Helmut neustoupí, RBR z F1 odejde. Je škoda, že nebyli ticho a nepokračovali dál s Renaultem. Zase tak hrozně špatnej motor to není. Torro Rosso pravidelně poráží například Sauber a je to střed pole Renault vs Ferrari, takže asi tak špatnej ten motor zase být nemůže. A kdo ví, třeba bude příští rok ještě lepší, vždyť ještě nevyužili žádné tokeny. Ale to už se Red Bull asi nedozví :-) Moc bych si přál, aby se týmu Renault nakonec dařilo (ikdyž si myslím, že to nějakou sezónu potrvá...) a vypálili tak Red Bullu rybník.
Ale zpět k tomu odchodu - jak již bylo řečeno, Red Bull má doložku o tom, že bude působit v F1 do roku 2020, jinak obří penále... Pokud to má být byznys, pak se jim nevyplatí odejít a nakonec přeci jen kývnou na staré motory/hondu/renault nebo cokoliv jiného a jen omezí výdaje. A když odejdou ? Hmm, to by mě zajímalo, kdo by je nahradil :-) Nicméně zase tak líto mi jich nebude. Zvedne se McL a na čele budou zase 3, pak s Renaultem možná i 4...-
jon
01:56 29.09.2015 194.228.11.XXXNechci být hnidopich, ale jednu věc bych k tomu rád dodal. Vloni dostal McLaren špičkový motor se základním softwarem. Během celé sezóny jako jediní nedostali aktualizaci. Přesto všechno si jen jedinkrát potichu ufňukli, protože věděli, že lepší motor v tu chvíli neseženou a myslím, že i tuto sezónu by s ním klidně pokračovali ...-
Pepan
06:56 29.09.2015 89.24.157.XXXOno je to všude stejné. Já tak trochu sleduji rallye a tam taky netovární jezdec nedostane stejný materiál jako "továrna". Prostě to špičkové se dá jenom továrním jezdcům a ti ostatní to pak zkouší dohnat tím, že jedou riskantněji. Ostatně, ani ve formuli jedna to není jiné. Mercedes má pro tovární tým nový výkonnější motor a netovární týmy si k němu zatím ani nečichly. A myslím si, že i Ferrari pro svůj tým má lepší pohonnou jednotku než pro své zákazníky.-
uzivatel001836
07:25 29.09.2015 212.158.133.XXXUživateli bylo zakázáno přispívání do diskuzí. Opakovaně porušoval podmínky diskuze.-
-
Petr
09:00 29.09.2015 109.81.245.XXXHardware musí být samozřejmě dle pravidel stejný. I když i tady se můžou objevit rozdíly při nasazování upgradů (viz Mercedes a zákazníci po využití všech 7 žetonů - novou výkonnější verzi má stále jen tovární tým).
Hodně se dá ovlivnit také softwarem/mapami a palivem (u stejné HW specifikace). Loni McLaren jen kvůli jinému benzínu ztrácel až 40 koní. Veřejně si zákazníci stěžovat moc nemůžou-
skejpa
09:18 29.09.2015 88.146.158.XXXDíky za objasnění. Nicméně pokud je to takto, tak Ferrari prakticky nesmí nabízet rok starou specifikaci nebo se pletu ? To by musel mít RBR výjimku stejně jako Manor ne ?
A nejen Mercedes, i Ferrari mělo upgradovanou pohonnou jednotku jako první a pokud vím, tak jí stále má jen Ferrari. Tohle mi právě nesedělo s těmi pravidly, že všichni by měli mít stejný HW. Příští rok, pokud bude uzamčený vývoj v sezóně, tohle trochu odpadne protože co bude na začátku, bude i na konci (až na úpravy kvůli spolehlivosti...). Nicméně stále by RBR neměl stejný HW ale o rok starší. Ne, že bych chtěl aby měl RBR ten 2016 motor ale ty pravidla podle mě hovoří celkem jasně :-)-
-
Pepan
11:34 29.09.2015 89.24.157.XXXTakže Red Bullu nic nebrání v účasti v sezóně 2016. Pořád to pro ně bude levnější než skončit. To by totiž kromě v článku zmiňované sumy a poplatků za odstoupení od smlouvy s Renaultem museli vyplatit další smluvní partnery, všechny své zaměstnance včetně pilotů, což by se Mateschitzovi hodně prodražilo.
-
-
-
-
-
tom11
07:25 29.09.2015 77.48.94.XXXpřesně tak. je zajímavé, že v rally jsem si nějak nevšimnul, že by někdo takto výrazně křičel, že chce stejnou techniku jako má tovární tým. jak správně píšeš. dohání to jezdeckým uměním a doplnil bych to ještě o nastavení a nějaké drobné úpravy, které jsou v rámci homologace dovolené. je ale pravdou, že netovární tým se do popředí výsledkové listiny moc nepodívá...........
-
-
-
Aktuálně
Poslední závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
-
Sobota
-
Neděle
- Závod (7:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek