DISKUZE K ČLÁNKU Situace u Red Bullu kritická, Ferrari mu nabízí jen rok staré motory

Red Bull vážně hrozí odchodem z Formule 1 poté, co nemůže pro příští sezónu sehnat konkurenceschopné pohonné jednotky.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Situace u Red Bullu kritická, Ferrari mu nabízí jen rok staré motory

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 106, poslední 30.09.2015 09:19 Vložte komentář

Nejlepší názory

» erdedy (Hlasovalo 18 lidí) 28.09.2015 18:02
Nevidim dovod, preco by im mal niekto… »
» Adi (Hlasovalo 15 lidí) 29.09.2015 14:48
Stav partnerství RB-Renault v r. 2014 (první rok… »
» Adi (Hlasovalo 15 lidí) 29.09.2015 15:29
Mají 3 vítězství? Mají. Mechanickou přilnavost… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

    • skejpa

      skejpa

      88.146.158.XXX
      ... Souhlasíte ? ... NE :)
      Je to jejich vina, stejně jako vina Renaultu. Prostě mají slabý motor ale jako měli časy dobré, tak mají časy zlé. Red Bull není stejný tým jako Sauber nebo Torro Rosso. Není to klasický zákaznický tým. Má svůj velký vývoj a velké zázemí. Sám si dělal softwarové úpravy na motoru apod. To žádný jiný zákaznický tým neměl šanci (nebo ne v takové míře). Takže se teď nemůžou stavět do role malinkého týmu, kterému chudáčkovi nikdo nechce dát motor. Chtěj hrát nejvyšší ligu, tak si musí poradit sami, stejně jako to udělal McLaren a jako to dělá Ferrari s Mercedesem a vlastně jako to dřív dělal Red Bull s Renaultem... Byl to vlastně tovární tým Renaultu. A když se na ně vyprdli, tak teď nemůžou čekat, že jim někdo dá jejich nejlepší motory.
      Vsadil bych se, že kdyby šlo o Torro Rosso, dostali by jak motor Ferrari, tak i Mercedes. Ale to je tým středu pole a ne špička, která jede svůj level.

      + 6 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • erdedy

      erdedy

      195.80.165.XXX
      Ty sa zamysli nad tym "co" velebime. Nikto tu nepisal, ze V6T je nejaky zazrak, tak nemiesaj jabka s hruskami. A vobec, zabudas, ze Caterham nezdrhol ale skrachoval takze 50/50.

      K veci - RedBull nedostnane uz ziadny vazny upgrade (mohli ale nechcu a je jedno z akych dovodov). Stejne tak ako sa nedivime ich nespokojnosti, nedivime sa ani postoju Renaultu - zacala doba "sporenia" vychytavok/vylepseni len pre seba.

      Ale stale ide v tejto diskusii uplne o nieco ine:
      A co mysleli? Ze dostanu od MB ci Fer nieco lepsie ako ostatni zakaznici?
      Ten "slabsi/starsi" motor od MB ci Fer je podla ich slov stejne silnejsi ako Renault tak kde je problem? Ved maju ako vravis silne aero, ci zrazu uz nie az tak silne? Ved s dogmou "nase aero a sasi su naj" by pre nich deficit 20-30 koni nemal byt ziany problem - ved udajne aj v dobach V8 (aj podla nich) bol rozdiel "taky nejaky" a predsa drtili. Ci si myslis, ze medzigeneracny rozdiel vo vykone je 50-100koni? Mozno prvu/druhu sezonu, ale urcite nie 2/3/4 atd.

      Nikto ich do tejto situacie nenatlacil, len oni sami sa do nej dostali! Bud s tym budu zit a cakat kym sa vyvoj niekde zastavi a "zrovna sa to" (tak ako vzdy) alebo odidu. Nikto ich nevyhana, oni sami chcu.

      + 5 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Duncan66

        Duncan66

        89.103.167.XXX
        Takze jako maji si proste naplanovat, ze holt utrati miliardu eur za cekani, ze se to mozna jednou zmeni a to bez garance a potom se bernie a spol rozhodnout, ze udelaji nove motory a RB bude zase cekat 5 let? Navic se zetony krati kazdy rok, takze dotahovani bude slozitejsi a slozitejsi. Nebo se jim an tu miliardu eur slozi Bernie a dalsi?

        + 2 / − 2

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • erdedy

          erdedy

          195.80.165.XXX
          Kolko maju cakat, kolko utratia alebo kto im to zaplati mna nezaujima. 04 To je ich vec.

          Nikde/nikto/nikomu negarantuje ani nikdy negarantoval, ze vyhra. Alebo ano? Zvysit sance je jedna vec, garantovat druha.
          Tak nech zvysia svoje sance s inym pohonom.
          Ze nedostanu to najlepsie/najnovsie je (momentalne) dnes prirodzene. Este je velmi skoro aby bolo vsetko vychytane, najprv musi testovat novinky tovarny team. Nikto si nevezme na triko, ze im ten agregat (u zakaznika) bude vybuchovat a potom bude pravidelne oznacovany za somraka.
          Ber alebo nechaj tak, ale potom neplac a neobvinuj cely svet (len seba nie, ze?). 03

          + 4 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
    • uzivatel000635

      uzivatel000635

      88.101.0.XXX
      Ano jurgenbe, v zásadě máš pravdu, ale v tvém příspěvku postrádám morální rovinu. Je to krásně vidět na rozdílném přístupu RB k Renaultu a McL k Hondě. Nehledě na to, že RB prohrává i s TR a přitom mají navlas stejný motor. Takže ty problémy nebudou jen motorem. Zkrátka velkohubý heLmut si nevidí ani na špičku nosu, je to hulvát a tak sklízí, co zasel. Do této situace se RB dostal jen sám (resp. hlavně díky heLmutovi) a to je ta morální rovina problému, kterou přehlížíš. Od začátku jejich problémů vloni říkám jediné: "Kdo chce kam..." a ejhle - došlo na má slova.

      + 7 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • Adi

      Adi

      176.74.128.XXX
      Tvé zaujetí vůči Renaultu je evidentní, bohužel nejsi schopen příjmout fakt, že letošní šasi RB bylo do Maďarska (polovina sezóny), maximálně průměrné. Lepší šasi mělo Mercedes, Ferrari, Williams a Torro Rosso a možná dokonce Mclaren. Přiznali to i u Red Bullu, proč to nechceš pochopit ty?! Momentální 4. místo v PK je vina 50 na 50 obou partnerů.

      Ohledně ztráty zákazníků - reálně jim odešel jeden - Lotus. Caterham zkrachoval, to není odchod. A že u nich končí RB a TR? No tak já to vidím z jinýho, pro tebe bohužel, z toho reálnýho důvodu.

      Proč? Je to stále dokola a dokud tato fakta neuznáš, nehodlám pokračovat v diskuzi se zaslepencem - Spojení RB a Renault přineslo 4 letou dominanci a 8 titulů, za tu dobu NIKDY RB svého partnera pořádně nevyzdvihl, stále dokola jsem slyšeli o nadpozemském šasi, ale co mapování RS27ky? Její možnosti foukání, kouzla pomocí pneu ventilů, nejlepší ovladatelnost, nejmenší spotřeba, nejlepší pružnost, nejnižší nároky na chlazení?! Na výkonu trochu ztráceli, avšak to bohatě nahradili foukáním. I Vettel přiznal, že v tomto byl Renault nejlepší! Ale dost atmo eŕy, i přes nepopiratelné kvality motoru RS27 jsme slyšeli jen o skvělé aero RB a o tom, že nemají nejvýkonější motor v poli. Bývalý trafikant u Mclarenu - samozvaný expert Turek to nezapomněl zmínit v každém závodě a měl pravdu, jen zapomněl jaksi zmínit, že výkon je pouze jeden z atributů, takže k čemu by byl RB nejvýkonější Mercedes, když by kvůli tomu nemohli mít tak agresivní aero (Mercedes měl větší nároky na chlazení), nemohli by tolik foukat, NIKDY by neměli tovární podporu. Roky se Renault snažil, ale smetanu slízával někdo jiný.. oba víme kdo 03

      A teď k turbo éře. Renault podcenil financování a neodvedl nejlepší práci. Tu odvedl Mercedes. Od testů před sezónu 2014 jsme viděli neskutečné kvičení RB!!! Odhalila se špatná komunikace. A po testech to vypadalo, že to bude průšvih jako sviňa... nebyl, byly z toho 3 vítězství a 2. místo v PK a fakt, že Renault byl v první sezóně lepším motorem než Ferrari. Letos po defakto bezproblémových testech přijel Renault s nově homologovaným motorem, který namontovali do průměrného šasi a najednou byl problém na světě a letošní sezóna byla jen o zakrývání vlastních (nemalých) problémů a hnusného plivání na Renault. Což vyustilo v logický rozchod a tedy je RB tam kde je a myslím, že Renault do konce roku už ani žetony pro RB nepoužije, možná pro Torro Rosso, aby si novou specifikaci otestovali do svého závodního týmu a je to tak v pořádku. Tady platí na 100% - Kdo chce kam, pomožme mu tam! Jsem si jistý, že kdyby se RB choval jako Mclaren vůči Hodně, tak už má v útrobách vylepšený motor Renault a platnou, exkluzivní smlouvu na dodávky motorů na příští sezónu. Paradoxně jsem za tuto situaci rád, kdyby RB nekvičel jako střelený prase, nebyly by snahy Renaultu o vlastní tým tak velké a pevně doufám, že to s Lotusem dotáhou a že v příští sezóně uvidíme v poli Renault F1 team! :) A teď hypotéza - co když Renault v Americe představí motor, který po utracení všech žetonů bude podstatně blíž Mercedesu a Ferrari (on v závodním módu relativně blízko je už teď, jen se o tom nemluví)? CO když najednou začne RB vyhrávat? Co bys dělal jako majitel RB?

      + 10 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • rock

    rock

    37.188.236.XXX
    Furt tvrdím, že vyštípat z F1 nezávislý motoráře (předepsáním pohonné jednotky, kterou reálně nikdo nezávislej nezaplatí a tudíž ani nepostaví) a spoléhat se jenom na automobilky byla blbost.

    + 4 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • skejpa

      skejpa

      88.146.158.XXX
      A co je Honda ? Nezávislej motorář... Ale soustředit se může primárně jen na jeden tým...

      + 2 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • rock

        rock

        37.188.236.XXX
        Pravda, Honda je aktuálně světlá výjimka. Pokud vím, tak už na příští rok nabízejí pohonnou jednotku i jiným, ale zatím holt není zájem.
        Ale u nich se trochu bojím, že pokud se výsledky výrazně nezlepší, tak vycouvají hned jak to bude možné - stejně jako v r. 2008. Přeci jenom propagují značku a nemohou si dovolit být dlouhodobě pro smích.

        Měl jsem na mysli motoráře, kteří by to mohli pojmout opravdu jen na komerční bázi a to se současnými náklady na vývoj pohonných jednotek není reálné.

        + 2 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
  • skejpa

    skejpa

    89.102.220.XXX
    Na jednu stranu nechci, aby měli v RBR motor Ferrari (nebo Merc) ale nadruhou stranu, pokud jim ho nabízejí, proč jim nedají stejný motor jako Sauberu nebo Haasu ? Přijde mi to směšný, aby když už jim ho teda nabídli, jim nedali ten samej jako ostatním... Případně, může to být proto, že by Red Bull už tajně sám nebo ve spolupráci třeba s VW stavěl motor a chtěl trochu toho know how, přičemž se Ferrari (a Merc) bojí a nechce jim poskytnout to nejnovější ?

    Začíná to být zajímavé :-) Vypadá to, že pokud Helmut neustoupí, RBR z F1 odejde. Je škoda, že nebyli ticho a nepokračovali dál s Renaultem. Zase tak hrozně špatnej motor to není. Torro Rosso pravidelně poráží například Sauber a je to střed pole Renault vs Ferrari, takže asi tak špatnej ten motor zase být nemůže. A kdo ví, třeba bude příští rok ještě lepší, vždyť ještě nevyužili žádné tokeny. Ale to už se Red Bull asi nedozví :-) Moc bych si přál, aby se týmu Renault nakonec dařilo (ikdyž si myslím, že to nějakou sezónu potrvá...) a vypálili tak Red Bullu rybník.

    Ale zpět k tomu odchodu - jak již bylo řečeno, Red Bull má doložku o tom, že bude působit v F1 do roku 2020, jinak obří penále... Pokud to má být byznys, pak se jim nevyplatí odejít a nakonec přeci jen kývnou na staré motory/hondu/renault nebo cokoliv jiného a jen omezí výdaje. A když odejdou ? Hmm, to by mě zajímalo, kdo by je nahradil :-) Nicméně zase tak líto mi jich nebude. Zvedne se McL a na čele budou zase 3, pak s Renaultem možná i 4...

    + 7 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • jon

      jon

      194.228.11.XXX
      Nechci být hnidopich, ale jednu věc bych k tomu rád dodal. Vloni dostal McLaren špičkový motor se základním softwarem. Během celé sezóny jako jediní nedostali aktualizaci. Přesto všechno si jen jedinkrát potichu ufňukli, protože věděli, že lepší motor v tu chvíli neseženou a myslím, že i tuto sezónu by s ním klidně pokračovali ...

      + 3 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Pepan

        Pepan

        89.24.157.XXX
        Ono je to všude stejné. Já tak trochu sleduji rallye a tam taky netovární jezdec nedostane stejný materiál jako "továrna". Prostě to špičkové se dá jenom továrním jezdcům a ti ostatní to pak zkouší dohnat tím, že jedou riskantněji. Ostatně, ani ve formuli jedna to není jiné. Mercedes má pro tovární tým nový výkonnější motor a netovární týmy si k němu zatím ani nečichly. A myslím si, že i Ferrari pro svůj tým má lepší pohonnou jednotku než pro své zákazníky.

        + 3 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • uzivatel001836

          uzivatel001836

          212.158.133.XXX
          Uživateli bylo zakázáno přispívání do diskuzí. Opakovaně porušoval podmínky diskuze.

          + 1 / − 1

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • rock

            rock

            37.188.236.XXX
            Myslel jsem si totéž. S tím, že i ten Manor má letos výjimku na svoje přání - protože na nový motory neměli a protože se starými mohli využít staré šasi.

            + 1 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
          • skejpa

            skejpa

            88.146.158.XXX
            Jo tohle by mohl vysvětlit Petr :)) Taky jsem měl za to, že by týmy měli mít všichni stejnou specifikaci motoru. Ale průběh sezóny mě vyvedl z omylu :D

            + 2 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Petr

              Petr

              109.81.245.XXX
              Hardware musí být samozřejmě dle pravidel stejný. I když i tady se můžou objevit rozdíly při nasazování upgradů (viz Mercedes a zákazníci po využití všech 7 žetonů - novou výkonnější verzi má stále jen tovární tým).
              Hodně se dá ovlivnit také softwarem/mapami a palivem (u stejné HW specifikace). Loni McLaren jen kvůli jinému benzínu ztrácel až 40 koní. Veřejně si zákazníci stěžovat moc nemůžou 03

              + 4 / − 1

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • skejpa

                skejpa

                88.146.158.XXX
                Díky za objasnění. Nicméně pokud je to takto, tak Ferrari prakticky nesmí nabízet rok starou specifikaci nebo se pletu ? To by musel mít RBR výjimku stejně jako Manor ne ?
                A nejen Mercedes, i Ferrari mělo upgradovanou pohonnou jednotku jako první a pokud vím, tak jí stále má jen Ferrari. Tohle mi právě nesedělo s těmi pravidly, že všichni by měli mít stejný HW. Příští rok, pokud bude uzamčený vývoj v sezóně, tohle trochu odpadne protože co bude na začátku, bude i na konci (až na úpravy kvůli spolehlivosti...). Nicméně stále by RBR neměl stejný HW ale o rok starší. Ne, že bych chtěl aby měl RBR ten 2016 motor ale ty pravidla podle mě hovoří celkem jasně :-)

                + 3 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • Petr

                  Petr

                  109.81.245.XXX
                  K výjimce stačil koncesionářský souhlas, byla to tak trochu díra v pravidlech. Tu tento měsíc znemožnili využívat, ale v rámci Strategické skupiny se strany předběžně dohodly na tom, že rok staré motory budou v pravidlech pro rok 2016 povoleny.

                  + 5 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • Pepan

                    Pepan

                    89.24.157.XXX
                    Takže Red Bullu nic nebrání v účasti v sezóně 2016. Pořád to pro ně bude levnější než skončit. To by totiž kromě v článku zmiňované sumy a poplatků za odstoupení od smlouvy s Renaultem museli vyplatit další smluvní partnery, všechny své zaměstnance včetně pilotů, což by se Mateschitzovi hodně prodražilo.

                    + 1 / − 0

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
        • tom11

          tom11

          77.48.94.XXX
          přesně tak. je zajímavé, že v rally jsem si nějak nevšimnul, že by někdo takto výrazně křičel, že chce stejnou techniku jako má tovární tým. jak správně píšeš. dohání to jezdeckým uměním a doplnil bych to ještě o nastavení a nějaké drobné úpravy, které jsou v rámci homologace dovolené. je ale pravdou, že netovární tým se do popředí výsledkové listiny moc nepodívá...........

          + 1 / − 1

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Pierre Gasly pokračuje v dobrých výsledcích (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše

George Russell si vyjel letošní třetí pole-position

Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

Lance Stroll bude očekávat, zda defekt jeho vozu bude do kvalifikace možné opravit

Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama