DISKUZE K ČLÁNKU Bývalý šéf Cosworthu o partnerstvích Red Bullu s Renaultem a Mclarenu s Hondou

Mark Gallagher, bývalý šéf Cosworthu, hovoří o dvou ožehavých tématech současné F1. Dvou vztazích mezi týmem a dodavatelem motorů, z nichž jeden se již rozpadl a druhý se řítí do problémů.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Bývalý šéf Cosworthu o partnerstvích Red Bullu s Renaultem a Mclarenu s Hondou

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 10, poslední 16.09.2015 16:37 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Adi (Hlasovalo 19 lidí) 16.09.2015 12:48
Pojďme to vzít z druhé stránky, opravdové… »
» uzivatel000635 (Hlasovalo 15 lidí) 16.09.2015 15:06
Už před loňskou sezónou jsem byl zvědavý na to,… »
» Adi (Hlasovalo 14 lidí) 16.09.2015 14:19
Od prodeje týmu v r. 2009 se Renault soustředil… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • rock

    rock

    37.188.143.XXX
    Výsledky neRedbullovských týmů s motorem Renault od Alonsova titulu:
    sezóna - nejlíp postavenej pilot v PJ / nejlíp postavenej tým v PK (pokud jich bylo víc)

    2007 - 7. Kovalainen / 3. Renault (až po DQ McLarenu)
    2008 - 5. Alonso / 4. Renault (+ crashgate)
    2009 - 9. Alonso / 8. Renault (+ vyhození Piqueta v půlce sezóny, následkem toho provalení crashgate, následkem toho distancování sponzorů od týmu)
    2010 - 8. Kubica / 5. Renault
    2011 - 10. Petrov / 5. Renault (aféra s dost trapným přetahováním se o jméno Lotus + vyhození lépe postaveného pilota v polovině sezóny)
    2012 - 3. Raikkonen / 4. Lotus (poprvé snad od dob Ideho dostal někdo distanc za to, že je nebezpečnej ostatním. Grosjean)
    2013 - 5. Raikkonen / 4. Lotus (v okamžiku, kdy jednička týmu ztratí šanci na titul, přijde o motivaci a musí to za něj dojezdit náhradník)
    2014 - 14. Grosjean / 8. Lotus

    Kdyby měli u Renaultu alespoň trochu soudnosti, tak líbají Red Bullům nohy za to že jim
    1. přivezli nějaký úspěchy, protože sami na to neměli
    2. že odlákávali pozornost od trapasů a afér Renaultu / Lotusu

    + 6 / − 12

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Adi

      Adi

      176.74.128.XXX
      Od prodeje týmu v r. 2009 se Renault soustředil výhradně na Red Bull a bral ho jako svůj tovární tým. Od té doby až do r. 2014 měli v TOP 5 dva týmy, 2012 a 2013 dokonce v TOP 4, co by za to ostatní výrobci motorů dali ;)... Red Bull by měl líbat Renaultu nohy, protože díky svým aférám přestal být tovární tým a veškerou snahu mířil na RB, se kterým vymyslel foukání přes motor, pozdní zapalování, foukání při brždění, atd. atd. Jediná aféra Renaultu je crashgate v r. 2008. Kdyby měli v Red Bullu aspoň trochu soudnosti, nemuseli by žebrat v Maranelu o zákaznický motor Ferrari... Si stejnej jako Red Bull, když seš tak naivní a myslíš si, že by dokázali totéž, kdyby neměli tovární status...

      Výsledky v PK Renaultu vs. Red Bull Renault do r. 2008:

      2005: Renault 1. / RB Renault - 7.
      2006: Renault 1. / RB Renault - 7.
      2007: Renault 3. / RB Renault - 5.
      2008: Renault 4. / RB Renault - 7.

      Od r. 2009 nepatří tým Renaultu, ale Genii cap. a samotný Renault se začíná starat o svůj nový tovární tým - Red Bull

      Tolik k tomu tvému líbání nohou 03

      + 14 / − 6

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • rock

        rock

        37.188.143.XXX
        Renault prodal 75% týmu po sezóně 2009 a zbývajících 25% po sezóně 2010. Až o další rok později (na konci sezóny 2011) vyhlásil Horner, že vystřídají Lotus v pozici továrního týmu a až loni to oficálně konstatoval i Renault (každé z těch čtyř tvrzení jsem schopnej doložit).
        Přinejmenším v letech 2009-2011 byl Red Bull jenom zákazník a porážel tovární nebo preferovaný tým. Renault přesunul svoji pozornost až potom, když zjistil, že jiní to zvládnou líp.

        + 7 / − 11

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Adi

          Adi

          176.74.128.XXX
          Kdybys nebyl RB zaslepenec, asi by sis byl schopen domyslet, že jediná snaha Renaultu v roce 2009 byla prodat tým a né snažit se porážet Red Bull, či kohokoliv jiného, rozpočet toho týmu byl oproti předchozím letům jen vyloženě provozní ,aby dostáli Bernieho závazkům... jejich orientace na RB od r. 2009 je zřejmá a nepopíratelná nehledě na to, kdo co prohlásil. Na to proboha absolutně neber zřetel... kor u Red Bullu!! Protože kdybych se tím řídil, tak jen letos jsme slyšeli o tom ,že budou továrním týmem Audi, že s Renaultem určitě budou spolupracovat i příští sezónu, nyní už né, najednou i šasi nebylo dokonalé a je až teď (prý), to tady ještě před pár měsícama nikdo od RB nepřiznal... sorry, ale vyjádření této sebranky mě již nechávají klidným.

          + 14 / − 3

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • rock

            rock

            37.188.143.XXX
            No, Red Bull jsem měl rád možná v době, kdy za ně jezdil šedivějící Coulthard. Fandím úplně jinejm (a navíc pilotům, ne týmům, ty mne víceméně nezajímají).

            Byl bych -možná- ochotnej nebrat zřetel na různá prohlášení (i když pak už si vycucáváš z malíčku úplně všechno). Ale
            - z pohledu marketingu je postavený na hlavu nechat porazit tým s mým jménem týmem jiným. To se při reklamě zákazníkům blbě vysvětluje
            - z finančního hlediska nedává moc smysl preferovat jiný tým než ten, ve kterém mám peníze (a který chci navíc prodat, takže by bylo víc než žádoucí, aby se navýšila jeho hodnota)

            + 4 / − 5

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
  • Adi

    Adi

    176.74.128.XXX
    Pojďme to vzít z druhé stránky, opravdové partnerství a hlavně jeho pevnost se projeví právě když se nedaří. Red Bull je nejhorší partner, jaký si může výrobce motorů přát. Loni byl Renault peskován za to, že mohl za pád z prvního na 2. místo a vyhráli s Renaultem jen 3 závody, takže vlastně byli (zatím) úspěšnější než letos Ferrari... a za to kritizovali?! Proč není pod palbou kritiky letošní Ferrari?! Co by asi dělali v Red Bullu, kdyby jim Renault v první sezóně naservíroval to, co Honda Mclarenu?! Helmut by musel dostat po pár závodech infarkt a udělali by vše pro to, aby maximálně Renault pohanili (což dělaj i tak)! Mclaren je ještě velice tolerantní a týmový hráč, to je jediné štěstí Hondy. Mít Honda za partnera Red Bull, v životě by spolu nevydrželi déle než jednu sezónu a dnes by to byla u Hondy první a poslední sezóna v F1 s motorem V6T hybrid jakožto dodavatele motoru... Jsem velmi rád, že Renault nechal na holičkách Red Bull, nic jinýho si totiž ani nezasloužili!! Za 4 roky, kdy všechnu smetanu slízl Red Bull, za loňskou sezóny, kdy měli 2. nejlepší motor v poli a 3 vítězství, ale stejně nikdo práci Renaultu neocenil, teď se první sezónu vyloženě nedaří a rozhodně za to nemůže jen motor, protože minimálně do Maďarska bylo i šasi RB k ničemu, přes to všechno mohou být reálně na 3. místě v PK, ale to nestačí a je konec partnerství... Red Bull si nezaslouží nic jinýho než zákaznický motor Ferrari. Už se strašně těším na kvikot Helmuta, proč jim Ferrari nedává poslední specifikaci a sami ji maj :D Mám velké přání - vidět jak Renault F1 tým poráží Red Bull již v příští sezóně! :)

    + 19 / − 6

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • uzivatel000635

      uzivatel000635

      88.101.0.XXX
      Už před loňskou sezónou jsem byl zvědavý na to, jak se jednotlivý výrobci popasují s ohromným množstvím tepla, které nové hybridní systémy budou produkovat. Když se v loňských předsezónních testech (opakuji - v "loňských") objevily u RB první potíže s motorem Renault, tak se do karoserie na rychlo vyřezávali chladící otvory, protože auto bylo postaveno tak, že ten motor se nestíhal chladit. RB stavěl rychle nové šasi, které by umožnilo odvádět to ohromné teplo, které pohonná jednotka při provozu produkuje a Renault se od začátku nemohl soustředit na další vývoj, ale čekali na RB, až postaví lepší šasi, aby konečně byli schopni sbírat potřebná data. Tu samou chybu udělal letos McL, také postavil šasi velmi natěsno, takže se Hondí motor nestíhá chladit. Je to jako přes kopírák, jen McL je trpělivý a místo kýblů špíny se snaží pomoci. A to je právě ten rozdíl mezi RB a McL, když dva dělají totéž...

      + 15 / − 3

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • uzivatel001836

      uzivatel001836

      212.158.133.XXX
      Uživateli bylo zakázáno přispívání do diskuzí. Opakovaně porušoval podmínky diskuze.

      + 7 / − 13

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Adi

        Adi

        176.74.128.XXX
        Tak za prvé letošní Renault samozřejmě je vykonější než ten loňský. Vyhrát 3 závody a skončit 2. v PK je v éře, kdy motor znamená víc než šasi, je propadák? Proč by proboha dávali motory RB zdarma? Co sponzoring Infinity (Aliance Renault-Nissan)? 120 mil USD!!!? Nikdo tady netvrdí, že Renault odvedl skvělou práci, jen mě dojímají slinty o tom, že za všechny problémy RB loni a letos může motor a to je sprostá lež, nic jinýho! RB mělo letos min do Maďarska podprůměrné šasi, které dostávalo na zadek i od vlastního B týmu, takže ať si ty kecy na Renault nechaj. Jestli je Rencek takovej šrot, jak je tedy možné, že v éře, kdy jde hlavně o motor (prý) získalo loni 3 vítězství a RB skončil 2. v PK?! To je jako neúspěch? Každopádně pro opravdový úspěch je nutné stavět šasi a motor pod jením vedením a konečně to Renault pochopil. RB ať si de do Maranella pro ten jejch skvost... ono totiž nikde není dané, že v r. 2016 nebude (stejně jako v r. 2014) Renault lepším motorem než Ferrari.

        + 13 / − 3

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
      • uzivatel000635

        uzivatel000635

        88.101.0.XXX
        Zbytečně to hrotíš a omlouváš RB. TR mělo letos v první půlce mistrovství lepší šasi než RB, prostě odvedli lepší práci a se stejným motorem je poráželi, takže chyba nebude jen v motoru.
        RB neumí prohrávat, veškeré neúspěchy hází na jiné a svůj podíl na nezdaru nepřizná. Svým chováním to dotáhli tak daleko, že všichni soudní si teď z nich dělají srandu.

        + 14 / − 3

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

George Russell sice dostal pokutu, ale výsledku na trati se netýkala

Poslední rest vyřízen - čtveřice provinilců, která porušila startovní proceduru, zná verdikt

Alex Albon a Williams zažili opravdu krutý závodní víkend (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappena uznává i konkurence

Pierre Gasly a Esteban Ocon dokázali téměř nemožné a posunuli Alpine z devátého na šesté místo v Poháru konstruktérů

Ani závod se neobešel bez červené, hrdinský výkon Alpine zastínil Verstappen

  • Pátek

    • 1. Trénink (5:30 - 6:30)
    • 2. Trénink (9:00 - 10:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:00)
  • Neděle

    • Závod (7:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama