DISKUZE K ČLÁNKU Mark Webber kritizuje Pirelli a zmínil i FIA

O vzájemných vztazích Marka Webbera a Sebastiana Vettela by se s úspěchem dala napsat slušná publikace. Ještě máme v dobré paměti, co se dělo v dobách jejich společného působení v týmu Red Bull.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Mark Webber kritizuje Pirelli a zmínil i FIA

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 16, poslední 01.09.2015 18:45 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Pepan (Hlasovalo 10 lidí) 31.08.2015 12:57
Já bych si dovolil Webberovi trochu oponovat. V… »
» RoBertino (Hlasovalo 10 lidí) 31.08.2015 13:43
A navíc bylo velkým štěstím, že to nebyly defekty… »
» RoBertino (Hlasovalo 8 lidí) 31.08.2015 13:05
Je pochopitelně otázkou, jak moc střihal Vettel… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • Rostislav M.

    Rostislav M.

    31.192.64.XXX
    Už opravdu nechápu ten povyk kolem jednoho defektu....

    + 7 / − 8

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Pepan

    Pepan

    89.24.157.XXX
    Já bych si dovolil Webberovi trochu oponovat. V jiném článku na tomto fóru se píše, že když Maldonado přejel přes obrubníky, došlo u jeho vozu k přetížení 17G, což si myslím, že je hodně velká síla, která působila na jeho vůz i na pilota. Dokáži si klidně představit, že při výjezdu Vettela z Eau Rouge došlo při najetí na pravý obrubník k podobnému působení síly na pravou zadní pneumatiku, která byla hodně sjetá a ta asi dvě vteřiny po vyjetí z tohoto obrubníku praskla. Je to pouze spekulace, ale stejná, jaké se dopustil Webber. Jedinou cestou je, aby se pilotům zabránilo jezdit přes obrubníky a podobných nehod bude ubývat.

    + 10 / − 11

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • RoBertino

      RoBertino

      83.208.82.XXX
      Je pochopitelně otázkou, jak moc střihal Vettel pravé obrubníky, v Le Raidillonu to podle obrázků takové rány nebyly. Ale pokud nebudou k dispozici detailní data, nebudeme nijak dál. Jen poznámka: jak by se mělo zabránit přejíždění obrubníků? Postavit tam zeď? Udělat je vyšší? Penalizovat? Apelovat na jejich závodnický kredit? V prvním případě je to nesmysl, druhý zdemoluje prakticky v třetině závodu všechna auta, která přes ně pojedou (než si na to dejme tomu piloti zvyknou), v třetím bude zase spousta kraválu, jak je F1 znehodnocena tresty. A poslední? Už Andretti řekl, že při závodění ho zajímá nejkratší vzdálenost mezi dvěma zatáčkami. A dost pochybuju, že v brzké době uvidíme slušné piloty vykružující ladné obloučky podle nalinkované trati. 03

      + 8 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Pepan

        Pepan

        89.24.157.XXX
        Koukni se na video. Pak si o tom popovídáme
        https://www.youtube.com/watch?v=vnocgoCto9o

        + 4 / − 2

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
      • uzivatel000635

        uzivatel000635

        88.101.0.XXX
        Roberte, máš samozřejmě pravdu, ale ... závodní trať je jasně definována svými okraji (bílé čáry). Od nepaměti si závodní jezdci "napřimují" zatáčky tak, aby zakřivený úsek trati projeli maximální možnou rychlostí, kterou jim dovolí fyzika - a k tomu využívají celou šířku trati - jasně definovanou bílými čarami. Obrubníky se (z důvodů bezpečnosti) používají v těch místech oblouků, kde se vnější (začátek a konec oblouku) nebo vnitřní (apex) kola dostávají na (a v drtivé většině případů až za) okraj trati, protože vůz nesmí opustit vymezenou dráhu "všemi" koly. Toho se začalo zneužívat, protože vnější nebo vnitřní kola vozu (podle toho, v kterém místě oblouku zatáčky) tím pádem byla mimo asfalt, ale vůz se v takovém případě dle definice pravidel pohybuje stále po trati. Proto se v takových místech začaly používat obrubníky. Ale žádného jezdce přece nikdo nenutí, aby jezdil v zatáčkách přes obrubníky, to je jeho svobodná volba. On se rozhoduje sám a pokud zvolí toto řešení, tak tím vědomě přijímá riziko poškození vozu tedy i pneumatiky, protože ta je jeho nedílnou součástí. Z přejíždění obrubníků se stala norma a je potřeba se vrátit k podstatě, proč tam ty obrubníky jsou. Když se pojedeš podívat na rallye, tak první auto projede na polní cestě nějaký oblouk a 20 auto už v tom místě v podstatě jede rovně, protože tam ten oblouk už není.
        Dokázat, že poškození pneumatiky vzniklo na základě přejíždění obrubníků je velmi těžké a mnohdy i nemožné a jezdci na to hřeší.

        + 3 / − 2

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Pepan

          Pepan

          89.24.157.XXX
          Když jsem dal výš to video, tak je z něj jasné, že Vettel byl v Eau Rouge všemi koly za bílou čárou, tedy mimo trať A FIA a traťoví komisaři k tomu mlčí, místo aby on, i všichni ostatní, kteří tak jezdili, dostali pentli.

          + 2 / − 2

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
    • mi88ki

      mi88ki

      165.72.200.XXX
      Je vidět, že vaříš z vody. Pravá zadní pneumatika je ve Spa nejméně opotřebovanou gumou na voze. A Ferrari také ukázali zbylé tři pneumatiky, které žádné výrazné opotřebení neprojevovali. Takže to nejsou žádné spekulace ale s prominutím bláboly

      + 4 / − 5

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • jumpman

      jumpman

      178.255.168.XXX
      mě přidou tvoje vývody také poměrně dost demagogické. Je evidentní, že problém je na straně pirelli, nikoli ferrari. To že k defektu dojde, to je motorsport, ale pirelli mělo říct, ok, podíváme se na to a zajistíme aby se to neopakovalo. To, že se okamžitě obulo do strategie ferrari, která byla založena na datech dodaných pirelli, aniž by znali data, to bylo silně neprofesionální a kdo není úplně vy...nej tak si dá dvě a dvě dohromady a je mu jasné, že pirelli chce něco zamést pod koberec...

      + 5 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Pepan

        Pepan

        89.24.157.XXX
        A jak se na to má Pirelli podívat, když Vettel na té prasklé gumě objel celé kolo a jakékoliv stopy tím zničil?

        + 4 / − 4

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • jumpman

          jumpman

          178.255.168.XXX
          12 aha, takže měl zastavit, vytáhnout hever a kolo si vyměnit! BRAVO!!!! 18

          + 4 / − 4

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Pepan

            Pepan

            89.24.157.XXX
            A co docílil tím, že pokračoval?.Bodovat stejně nemohl, akorát rozsekal tu gumu, kromě toho i podvozek a kryty kolem toho kola, takže ještě ohrozil další auta, která si na potlučených karbonech mohla prorazit kola. Ale to vlastně nevadí, zase by se to svedlo na Pirelli.

            + 4 / − 5

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

George Russell sice dostal pokutu, ale výsledku na trati se netýkala

Poslední rest vyřízen - čtveřice provinilců, která porušila startovní proceduru, zná verdikt

Alex Albon a Williams zažili opravdu krutý závodní víkend (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappena uznává i konkurence

Pierre Gasly a Esteban Ocon dokázali téměř nemožné a posunuli Alpine z devátého na šesté místo v Poháru konstruktérů

Ani závod se neobešel bez červené, hrdinský výkon Alpine zastínil Verstappen

  • Pátek

    • 1. Trénink (5:30 - 6:30)
    • 2. Trénink (9:00 - 10:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:00)
  • Neděle

    • Závod (7:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama