DISKUZE K ČLÁNKU Mark Webber kritizuje Pirelli a zmínil i FIA
O vzájemných vztazích Marka Webbera a Sebastiana Vettela by se s úspěchem dala napsat slušná publikace. Ještě máme v dobré paměti, co se dělo v dobách jejich společného působení v týmu Red Bull.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Mark Webber kritizuje Pirelli a zmínil i FIA
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
» RoBertino
(Hlasovalo 10 lidí)
31.08.2015 13:43
A navíc bylo velkým štěstím, že to nebyly defekty… »
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
-
-
-
uzivatel000046
14:52 31.08.2015 194.228.216.XXXSíce nerozumiem, čo máte na mysli pod pojmom "rovnaké", ale záleží na tom vôbec?
Buchli dve pneumatiky v rýchlosti nad 300 km/h a Pirelli nevie prečo.
-
-
-
-
Pepan
12:57 31.08.2015 89.24.157.XXXJá bych si dovolil Webberovi trochu oponovat. V jiném článku na tomto fóru se píše, že když Maldonado přejel přes obrubníky, došlo u jeho vozu k přetížení 17G, což si myslím, že je hodně velká síla, která působila na jeho vůz i na pilota. Dokáži si klidně představit, že při výjezdu Vettela z Eau Rouge došlo při najetí na pravý obrubník k podobnému působení síly na pravou zadní pneumatiku, která byla hodně sjetá a ta asi dvě vteřiny po vyjetí z tohoto obrubníku praskla. Je to pouze spekulace, ale stejná, jaké se dopustil Webber. Jedinou cestou je, aby se pilotům zabránilo jezdit přes obrubníky a podobných nehod bude ubývat.-
RoBertino
13:05 31.08.2015 83.208.82.XXXJe pochopitelně otázkou, jak moc střihal Vettel pravé obrubníky, v Le Raidillonu to podle obrázků takové rány nebyly. Ale pokud nebudou k dispozici detailní data, nebudeme nijak dál. Jen poznámka: jak by se mělo zabránit přejíždění obrubníků? Postavit tam zeď? Udělat je vyšší? Penalizovat? Apelovat na jejich závodnický kredit? V prvním případě je to nesmysl, druhý zdemoluje prakticky v třetině závodu všechna auta, která přes ně pojedou (než si na to dejme tomu piloti zvyknou), v třetím bude zase spousta kraválu, jak je F1 znehodnocena tresty. A poslední? Už Andretti řekl, že při závodění ho zajímá nejkratší vzdálenost mezi dvěma zatáčkami. A dost pochybuju, že v brzké době uvidíme slušné piloty vykružující ladné obloučky podle nalinkované trati.-
uzivatel000635
09:22 01.09.2015 88.101.0.XXXRoberte, máš samozřejmě pravdu, ale ... závodní trať je jasně definována svými okraji (bílé čáry). Od nepaměti si závodní jezdci "napřimují" zatáčky tak, aby zakřivený úsek trati projeli maximální možnou rychlostí, kterou jim dovolí fyzika - a k tomu využívají celou šířku trati - jasně definovanou bílými čarami. Obrubníky se (z důvodů bezpečnosti) používají v těch místech oblouků, kde se vnější (začátek a konec oblouku) nebo vnitřní (apex) kola dostávají na (a v drtivé většině případů až za) okraj trati, protože vůz nesmí opustit vymezenou dráhu "všemi" koly. Toho se začalo zneužívat, protože vnější nebo vnitřní kola vozu (podle toho, v kterém místě oblouku zatáčky) tím pádem byla mimo asfalt, ale vůz se v takovém případě dle definice pravidel pohybuje stále po trati. Proto se v takových místech začaly používat obrubníky. Ale žádného jezdce přece nikdo nenutí, aby jezdil v zatáčkách přes obrubníky, to je jeho svobodná volba. On se rozhoduje sám a pokud zvolí toto řešení, tak tím vědomě přijímá riziko poškození vozu tedy i pneumatiky, protože ta je jeho nedílnou součástí. Z přejíždění obrubníků se stala norma a je potřeba se vrátit k podstatě, proč tam ty obrubníky jsou. Když se pojedeš podívat na rallye, tak první auto projede na polní cestě nějaký oblouk a 20 auto už v tom místě v podstatě jede rovně, protože tam ten oblouk už není.
Dokázat, že poškození pneumatiky vzniklo na základě přejíždění obrubníků je velmi těžké a mnohdy i nemožné a jezdci na to hřeší.
-
mi88ki
14:46 31.08.2015 165.72.200.XXXJe vidět, že vaříš z vody. Pravá zadní pneumatika je ve Spa nejméně opotřebovanou gumou na voze. A Ferrari také ukázali zbylé tři pneumatiky, které žádné výrazné opotřebení neprojevovali. Takže to nejsou žádné spekulace ale s prominutím bláboly -
jumpman
15:44 31.08.2015 178.255.168.XXXmě přidou tvoje vývody také poměrně dost demagogické. Je evidentní, že problém je na straně pirelli, nikoli ferrari. To že k defektu dojde, to je motorsport, ale pirelli mělo říct, ok, podíváme se na to a zajistíme aby se to neopakovalo. To, že se okamžitě obulo do strategie ferrari, která byla založena na datech dodaných pirelli, aniž by znali data, to bylo silně neprofesionální a kdo není úplně vy...nej tak si dá dvě a dvě dohromady a je mu jasné, že pirelli chce něco zamést pod koberec...-
-
-
Pepan
21:41 31.08.2015 89.24.157.XXXA co docílil tím, že pokračoval?.Bodovat stejně nemohl, akorát rozsekal tu gumu, kromě toho i podvozek a kryty kolem toho kola, takže ještě ohrozil další auta, která si na potlučených karbonech mohla prorazit kola. Ale to vlastně nevadí, zase by se to svedlo na Pirelli.
-
-
-
-
Nadcházející závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
- 1. Trénink (5:30 - 6:30)
- 2. Trénink (9:00 - 10:00)
-
Sobota
- 3. Trénink (5:30 - 6:30)
- Kvalifikace (9:00)
-
Neděle
- Závod (7:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek