DISKUZE K ČLÁNKU Pirelli se brání Vettelovu nařčení
Známe případy, kdy se výrobce pneumatik ocitl v nepříjemném postavení, zvláště když docházelo k častým defektům pneumatik takříkajíc "bez zjevných příčin". Stačí vzpomenout na Grand Prix Velké Británie 2013. Nyní se však Pirelli brání, že vina rozhodně není na jejich straně.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Pirelli se brání Vettelovu nařčení
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
uzivatel001822
16:30 24.08.2015 88.103.149.XXXVážení zákazníci, nyní vězte, že pneumatiky Pirelli vydrží tak polovinu toho co říkají-
Rostislav M.
07:54 25.08.2015 31.192.64.XXXTakto by se třeba mohlo psát o Michelinu - tedy dle jednoho závodu před pár lety by se psalo: "Vážení zákazníci, pneu Michelinu nevydrží vůbec nic, ani nevyjíždějte."
A přitom jindy měl Michelin velmi dobré výsledky.
-
-
Rostislav M.
14:19 24.08.2015 31.192.64.XXXDle mého názoru se kolem toho zbytečně polemizuje a zbytečně se emotivně řeší jeden defekt. Ano, je to nepříjemné, ale stává se to. Defekt může zničit závod i vedoucímu jezdci přece. I když si koupím novou myčku, tak i když bude sebelepší, sebedražší, tak se prostě může objevit výrobní vada, malá porucha a musím hold volat servis. Seb hold po defektu volat servis nemohl, bohužel zde v F1 je "porucha" pneumatiky pro samotnou pneumatiku fatální.
Zároveň se tu neustále řeší počet kol - já osobně bych raději operoval se vzdáleností kterou má pneu ujet. Přece jen kolo v Monacu je něco jiného jako ve Spa.
Každopádně Seb a Ferrari jelo s pneumatikami na hraně a nevyplatilo se to. Tečka. Budou další závody kde bude Ferrari silné a třeba bude mít defekt Mercedes, Lotus či třeba RedBull.-
-
Rostislav M.
07:51 25.08.2015 31.192.64.XXXJá třeba tímto neobhajuji Pirelli. Prostě se tohle může stát. Naposled se takto emotivně řešily pneumatiky když bylo nutno předělat ocelové běhouny na kevlarové, protože RedBull a v té době i McLaren s nimi měli problémy. (už si to moc nepamatuji)
Nyní se řeší, že zrovna ve Spa měl někdo defekt. Dle mého názoru se to stává. Kdyby se mohlo řádně testovat, tak nikoho pneu jen tak nepřekvapí, protože na nich budou mít naježďeno mnohem více kilometrů. Taky ty krouťáky dnešní formule + agresivní jízda + obrubníky atd. - tebe fakt udivuje že měl někdo defekt? A hlavně někdo kdo odjel na těch gumách těměř 30 kol - ve Spa, ne v Monacu.
Zároveň - taková výrobní vada je běžná věc stejně jako třeba statistická chyba. Nedělám si například iluze že pneu na mém autě jsou dokonalé. Bezpochyb jsou plné výrobních vad - malých trhlin, "nedolepů" apod. ale já ty pneu tak nezatížím a přiznám se, že se nebudu divit, když budu mít defekt. Ale pneu v F1 je tak specifická a hlavně tak zatížená, že i mikrochybka může být důležitá a může za určitých okolností způsobit defekt.
-
-
-
Mike17
12:37 24.08.2015 93.99.87.XXXKdyž vydržely gumy na konci závodu s lehkým vozem jen 27 kol, z kterých byla ještě 2 kola za SC, zajímalo by mne, kolik kol by vydržely na začátku závodu. Zvládly by aspoň polovinu z těch 40-ti, na kterou mají mít životnost?
Nevím, nevím. Obviňovat Ferrari z riskování, když gumy skoro ani nevydrží polovinu toho co by měly....-
-
Mike17
12:39 25.08.2015 93.99.87.XXXcitace: "Životnost byla stanovena kolem 40 kol, ale je to doporučení a podmínky na trati to mohou změnit, což znamená, že to není přesné."
Zdroj: [odkaz na stránku]
Není tam nic různých tratích, logicky tedy předpokládám, že se to týkalo přímo Spa. Jinak by se určitě Pirelli bránilo tím, že okruh ve Spa je 2x delší než jiné.
-
-
-
Sunkael
11:52 24.08.2015 78.45.153.XXXPokud Vettel věděl, že na těch pneu jede 28 kol, mohl si uvědomit, že agresivní jízda přes obrubníky není to pravé ořechové. Na druhou stranu jim do karet hrálo to, že počasí bylo chladnější a podle dat nic nenasvědčovalo tomu, že by pneu mělo explodovat, takže chápu, že je Vettel s Ferrari naštvaný. -
Easy
10:38 24.08.2015 46.135.10.XXXPirelli na jednu stranu tvrdí, jak by nastavili omezení na přesný počet kol, na druhou stranu poukazují na to, že různé podmínky na trati to neumožňují. Dle mého názoru by měl být jezdec za nadměrné využití pneumatiky měl být penalizován jejím výkonem, ne destrukcí.
Nadcházející závod 1.12.2024
GP Kataru57 kol (308.611 km)
Losail International Circuit
-
Pátek
- 1. Trénink (15:30 - 16:30)
- Kvalifikace (19:00)
-
Sobota
- 2. Trénink (15:30 - 16:30)
- 1. Závod (19:30)
-
Neděle
- 2. Závod (18:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek