DISKUZE K ČLÁNKU Button: informace ze senzorů formuli 1 ničí
Dohady, jak moc je formule 1 přetechnizovaná, se neustále probírají ze všech stran. Podle některých je to nutná daň vývoji, jiní tvrdí, že počet technických pomůcek degraduje piloty do role pouhých ovladačů tlačítek.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Button: informace ze senzorů formuli 1 ničí
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
Alfred
23:04 03.08.2015 78.41.168.XXXDost době nerozumím tomu s těma senzorama...nepřeberné množství jich bylo bezpečně už min. od 90.-let kdy byla telemetrie dokonce aktivní, tedy fungovala oběma směry - byla to zídka, která na dálku měnila různá nastavení a i když později byla omezena jen jedním směrem, tak si neumím dost dobře představit že ji zídka v radiokomunikaci s jezdci nevyužívala...ostatně u Ferrari Smedleyho pokyny pro Massu jak má projíždět zatáčkou jsou snad už i legendární a to je už nějaký ten pátek zpátky.-
Ferda
00:09 04.08.2015 46.47.176.XXXSenzory byla F1 prošpikována už v době pomyslné odmlky Ayrtona.
Když si člověk přečte článek Tamburello od pana Zivčáka, tak žasne nad tím co už tehdy elektronika uměla a přitom to bylo v době zákazu aktívního podvozku o kterém se dnes už moc nepíše.
Jenže.
V té době se pouze sbíraly data do nějaké černé schránky, ale tým i pilot ji měl možnost rozšifrovat až po závodě. Alespoň většinu dat.
Dnes je to poněkud jiné. Tým má data téměř okamžitě a taky může dávat zpětnou vazbu pilotům velice rychle.
Pak se nemůžeme divit, že se z pilotů stávají loutky podobné pokladním v Kauflandu, které si téměř nemůžou ani usjat, aby o tom nemělo ponětí vedení, které určí v jaké tónině to musí znít.-
Alfred
22:09 04.08.2015 78.41.168.XXXPrvní přímá telemetrie do boxů byla použita již v r.1985 (snad to byl Renault)...a již na začátku 90 let byla telemetrie obojsměrná - tým na dálku upravoval bez zásahu jezdce třeba nastavení diferenciálu, nebo motorovou mapu atd, co dnes už možné není. Právě proto nerozumím tomu co Button říká a s čím vlastně s Montoyou souhlasí...Dvojcestná telemtrie byla původně v šedé zóně pravidel, protože jednak se FIA těžko s pár lidmi hlídal software dělaný v různych týmech různymi desítkami lidí - a pardoxně nejšpičkovější řešení byl Plextek, který světe div se byl prvně využit Williamsem s Montoyou v jednom z jeho kokpitů... Od sezony 2003 byla sice dvojcestná telemetrie zakázána, ale přes rádio bylo povoleno sdělovat jezdci pokyny na základě dat které zídka získala - ostatně zhruba od té doby přibývali každou sezonu na volantu nová a nová tlačítka (proč asi, že).
Sennův volant 1994 [odkaz na stránku]
Montoyův 2002 (FW 24( a 2006 (MP4/21)
[odkaz na stránku]
[odkaz na stránku]
Ať už to oba mysleli jakoliv, tak tvrzení že Montoya žádné senzory na voze neměl je vyloženě hloupost a co se týče komunikace s pilotem, dle mne byla tehdy taktéž velmi intenzivní jen se nepouštěla do přenosů - mimo jiné proto, že byla šifrována.
-
-
-
rock
07:59 04.08.2015 37.188.229.XXXTak. Tu část o testování, o minci a o Mercedesu a Manoru jsem už určitě četl. Ta část o množství senzorů je tam nová.
Takže buď kompilát z různých rozhovorů (a teď nechci vrtat do toho, jestli je to práce místního redaktora, nebo zahraničního a tohle už je jen překlad), nebo má Alonso základní osnovu vyjádření pro nudné rozhovory a tu čas od času doplní něčím novým (senzory).
-
Nadcházející závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
- 1. Trénink (5:30 - 6:30)
- 2. Trénink (9:00 - 10:00)
-
Sobota
- 3. Trénink (5:30 - 6:30)
- Kvalifikace (9:00)
-
Neděle
- Závod (7:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek