DISKUZE K ČLÁNKU Button: informace ze senzorů formuli 1 ničí

Dohady, jak moc je formule 1 přetechnizovaná, se neustále probírají ze všech stran. Podle některých je to nutná daň vývoji, jiní tvrdí, že počet technických pomůcek degraduje piloty do role pouhých ovladačů tlačítek.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Button: informace ze senzorů formuli 1 ničí

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 6, poslední 04.08.2015 22:09 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Ferda (Hlasovalo 14 lidí) 03.08.2015 21:32
O čem to ten Alonso mluví? Buď neví o čem byla… »
» Alfred (Hlasovalo 13 lidí) 03.08.2015 23:04
Dost době nerozumím tomu s těma senzorama..… »
» Ferda (Hlasovalo 13 lidí) 04.08.2015 00:09
Senzory byla F1 prošpikována už v době pomyslné… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • Alfred

    Alfred

    78.41.168.XXX
    Dost době nerozumím tomu s těma senzorama...nepřeberné množství jich bylo bezpečně už min. od 90.-let kdy byla telemetrie dokonce aktivní, tedy fungovala oběma směry - byla to zídka, která na dálku měnila různá nastavení a i když později byla omezena jen jedním směrem, tak si neumím dost dobře představit že ji zídka v radiokomunikaci s jezdci nevyužívala...ostatně u Ferrari Smedleyho pokyny pro Massu jak má projíždět zatáčkou jsou snad už i legendární a to je už nějaký ten pátek zpátky.

    + 13 / − 3

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Ferda

      Ferda

      46.47.176.XXX
      Senzory byla F1 prošpikována už v době pomyslné odmlky Ayrtona.
      Když si člověk přečte článek Tamburello od pana Zivčáka, tak žasne nad tím co už tehdy elektronika uměla a přitom to bylo v době zákazu aktívního podvozku o kterém se dnes už moc nepíše.
      Jenže.
      V té době se pouze sbíraly data do nějaké černé schránky, ale tým i pilot ji měl možnost rozšifrovat až po závodě. Alespoň většinu dat.
      Dnes je to poněkud jiné. Tým má data téměř okamžitě a taky může dávat zpětnou vazbu pilotům velice rychle.
      Pak se nemůžeme divit, že se z pilotů stávají loutky podobné pokladním v Kauflandu, které si téměř nemůžou ani usjat, aby o tom nemělo ponětí vedení, které určí v jaké tónině to musí znít.

      + 13 / − 7

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • rock

        rock

        37.188.229.XXX
        Ještě bych doplnil, že i od té doby, co začaa být běžný přenos telemetrie v reálném čase do boxů se o řád(y) zvětšilo množství dat, které se přenáší. Navíc se dneska data nezastaví v boxech, ale imho pokračují až do továrny.

        + 11 / − 3

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
      • Alfred

        Alfred

        78.41.168.XXX
        První přímá telemetrie do boxů byla použita již v r.1985 (snad to byl Renault)...a již na začátku 90 let byla telemetrie obojsměrná - tým na dálku upravoval bez zásahu jezdce třeba nastavení diferenciálu, nebo motorovou mapu atd, co dnes už možné není. Právě proto nerozumím tomu co Button říká a s čím vlastně s Montoyou souhlasí...Dvojcestná telemtrie byla původně v šedé zóně pravidel, protože jednak se FIA těžko s pár lidmi hlídal software dělaný v různych týmech různymi desítkami lidí - a pardoxně nejšpičkovější řešení byl Plextek, který světe div se byl prvně využit Williamsem s Montoyou v jednom z jeho kokpitů... Od sezony 2003 byla sice dvojcestná telemetrie zakázána, ale přes rádio bylo povoleno sdělovat jezdci pokyny na základě dat které zídka získala - ostatně zhruba od té doby přibývali každou sezonu na volantu nová a nová tlačítka (proč asi, že).
        Sennův volant 1994 [odkaz na stránku]
        Montoyův 2002 (FW 24( a 2006 (MP4/21)
        [odkaz na stránku]
        [odkaz na stránku]

        Ať už to oba mysleli jakoliv, tak tvrzení že Montoya žádné senzory na voze neměl je vyloženě hloupost a co se týče komunikace s pilotem, dle mne byla tehdy taktéž velmi intenzivní jen se nepouštěla do přenosů - mimo jiné proto, že byla šifrována.

        + 9 / − 3

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
  • Ferda

    Ferda

    46.47.176.XXX
    O čem to ten Alonso mluví?
    Buď neví o čem byla řeč, nebo je po úrazu v testech zcela mimo mísu.
    Nebo je to snad úlet redaktora, který ze dvou různých rozhovorů vytvořil poněkud divný paskvil?

    + 14 / − 11

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • rock

      rock

      37.188.229.XXX
      Tak. Tu část o testování, o minci a o Mercedesu a Manoru jsem už určitě četl. Ta část o množství senzorů je tam nová.
      Takže buď kompilát z různých rozhovorů (a teď nechci vrtat do toho, jestli je to práce místního redaktora, nebo zahraničního a tohle už je jen překlad), nebo má Alonso základní osnovu vyjádření pro nudné rozhovory a tu čas od času doplní něčím novým (senzory).

      + 10 / − 7

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

McLarenům se kvalifikace mimořádně vydařila

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Red Bull na koni, u McLarenu vládne bojovná nálada

Max Verstappen bez konkurence opanoval kvalifikaci na okruhu Suzuka

KVALIFIKACE GP JAPONSKA: Red Bull zpět na vítězné vlně, úspěšný McLaren, potrestaný Mercedes

Aston Martin přivezl do Suzuky několik drobných aerodynamických změn

Poslední trénink opanovaly Red Bully s Mercedesy v zádech, Ferrari ztrácí

  • Pátek

    • Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:30 - 10:14)
  • Sobota

    • Závod (5:00 - 6:00)
    • Kvalifikace (9:00 - 10:00)
  • Neděle

    • Závod (9:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama