DISKUZE K ČLÁNKU FIA chce od roku 2017 srazit cenu motorů na 12 milionů dolarů

Mezinárodní automobilová federace chce přispět ke snížení nákladů na provoz týmů ve Formuli 1. Proto hodlá omezit cenu motorů na maximálně 12 milionů dolarů (300 mil. Kč) na sezónu.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: FIA chce od roku 2017 srazit cenu motorů na 12 milionů dolarů

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 11, poslední 09.07.2015 12:29 Vložte komentář

Nejlepší názory

» erdedy (Hlasovalo 7 lidí) 08.07.2015 18:04
Tak na toto sa neda nereagovat - to tam vo FIA… »
» Pepan (Hlasovalo 6 lidí) 08.07.2015 18:56
Vidíš, rejpnul sis a už Ti někdo dal záporný… »
» Pepan (Hlasovali 5 lidé) 08.07.2015 16:50
Pokud se nedohodnou, tak to dopadne následovně -… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • airwar1939

    airwar1939

    176.74.128.XXX
    Myslím že ta suma 12 miliard eur za roční dodávku motorů pro tým je více než rozumná, pokud zásobuje výrobce tři týmy, tak to je 36 miliard ročně, za tři roky pak 108 miliar jen od zákazníků. Jak správně říkají malé týmy, tyhle motory si prosadili výrobci motorů, měli by tedy nést náklady. Krom toho 1,5 milionu eur za jeden motor je i tak brutálně přemrštěná suma, ale chápu že vývoj a platy něco stojí.

    + 2 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • rock

      rock

      37.188.232.XXX
      Jenom bych upozornil, že v článku je zmiňováno 12 000 000 $, nikoliv 12 000 000 000 €.

      + 2 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • Zix.

    Zix.

    86.49.16.XXX
    Jak tu píšou jiní - tohle měli jasně říct v době, než se ty motory začaly vyrábět.
    Pak by si výrobce hned lehko spočítal kolik do toho chce nacpat, aby moc neprodělal nebo vydělal.

    Nedivím se ale ani 1 straně - menší týmy to nechtěly a přesto maj vyšší náklady. K tomu tedy logicky nemůžou bojovat o nejvyšší příčky (nebo max. být další za hlavních týmem - Mercedes, Ferrari) a proto ani nemůžou mít více peněz za odměny od Bernieho.
    Přesto všechno se od nich očekává, že ohrozí týmy před nima.

    Výrobci do toho něco investovali, tak logicky nechtěj tratit(nebo případně co nejméně). Navíc k tomu se furt řeší, kdy budou zas motory jiný - tedy by to bylo zas od začátku.

    + 5 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Jake HorseRadisher

    Jake HorseRadisher

    37.48.46.XXX
    Tohle měli říct pred 3 lety, ne nyní, měli prostě týmům říct, kolik maximálně může motor daný rok stát. Teď říct motorářům prodávejte své motory za 13 mega, ale prodělávejte na tom 4 mega... to se na ně ti motoráři vykašlou radši..

    + 5 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • erdedy

    erdedy

    195.91.6.XXX
    Tak na toto sa neda nereagovat - to tam vo FIA fakt asi sedi nejaky "politicky nominant"(?!)...
    O com to melú?! Ze tak zrazu na to prisli aj sami... 02 To nikomu nevadi, ze tieto "namety" odznievali este pred zavedenim sucasnych poho(u)nov(u)?! 03

    Ved Mercedes presne na takom "modele" funguje uz !teraz! (zrejme aj Ferrari) - nasypali do poh. jednotky (daleko najvyssie cislo!) megaprostriedky a predsa z hladiska "komercneho" (reklamy), co ja viem - "stredne-dlhodobeho" horizontu dokazali cenu (za vyvoj) nejak zasmodrchat/stanovit nizsiu ako napr. Renault (ktory tento "model" nepouziva).
    Renault teda zrejme "ma z coho" este zlacnit (ak prejdu na podobny "model" a ak to "velky Karlos" dovoli...) ale obavam sa, ze Medvedi uz by boli na silne na hrane prip. v strate!

    Ked uz chceli byt vo FIA taki mudri, mali "pocuvat" nazory uz "vtedy" (davno)! Teraz su to uz len blaboly!
    Bez +/- dorovnania prostriedkov (vyvojovych/financnych) sa tieto pohony nikdy nevyrovnaju, takze ak nechcu vylozene obmedzit Merecedes, jedina cesta je povolit vyvoj (aj minanie) ostatnim!

    Uz som si viac-menej isty, ze J. Todt je presnym obrazom toho ako sa to robit nema, resp. FIA je obrazom jeho - nic sa proste nedeje, ani nedialo... zato v pretekoch sa budeme zaoberat vselijakymi prkotinami, len aby bolo pravidlam "ucinene za dost" aj ked sa niekto napr. len "zle pozrie" na superove auto... 02 02 02

    Slovom "paráda".. 03 ( 02)

    + 7 / − 6

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Pepan

      Pepan

      89.24.157.XXX
      Vidíš, rejpnul sis a už Ti někdo dal záporný palec. Ale já ho mám taky.

      + 6 / − 3

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • erdedy

        erdedy

        78.98.170.XXX
        To uz je "automaticky", na to s.r... 03
        Ale vlastne - do koho som rypol? Jedine, ze tu chodi "niekto", kto FIA (vedenie?) "miluje", prip. dostava odtial vyplatu... 12
        Cele roky sa o tomto probleme (ceny za PJ) diskutovalo, nikto z kompetentnych nezasiahol! Na vstupovanie do svedomia je trochu neskoro. Ked chcu zjednat aspon aku-taku napravu, nech presadia navrhovane stropy ale zaroven treba uvolnit co-to z vyvoja pohonov. Je to tazke ustrazit? Je! Ale na to tam sedia "oni", aby si lamali hlavu a su za to aj plateny!.

        + 4 / − 2

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
  • Pepan

    Pepan

    89.24.157.XXX
    Pokud se nedohodnou, tak to dopadne následovně - výrobci motorů budou své motory dávat pouze do svých továrních týmů, zákaznické týmy utřou ústa a namontují do svých vozů šlapadla.

    + 5 / − 4

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • rock

      rock

      37.188.232.XXX
      To snad ani ne... myslím, že většina nákladů padne na vývoj. Výrobní náklady jsou ve srovnání s vývojem relativne zanedbatelné. Když se začátkem sezóny prbíralo navýšení počtu motorů o jednu jednotku na auto na letošní sezónu, mluvilo se o navýšení platby od zákaznických týmů o cca 1 mil. €.

      + 1 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Pepan

        Pepan

        89.24.157.XXX
        Je jasné že ten vývoj je drahý ale každý zákazník platí vývoj výrobku, který kupuje. Ať je to auto, mobil nebo třeba oplatek. Jenže pokud je vyrobena velká série a vývoj není nákladný, pak cena vývoje u jednotlivého výrobku jeho konečnou cenu příliš nenavyšuje. Pokud chtěla FIA stanovit cenovou hranici, měla tak udělat hned na začátku. Jinak se dočkáme buď šlapátkové varianty a nebo pro zákaznické týmy budou motory levnější, ale i méně propracované a tudíž i méně výkonné a spolehlivé.

        + 2 / − 2

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • rock

          rock

          37.188.232.XXX
          Méně propracované? Jenom tipuji, ale fakt si neumím představit, že by v daných počtech (8 ks na na tým a sezónu), navíc rozmělněno nejméně jednou výkonovou evolucí a kdo ví kolika spolehlivostními evolucemi) bylo levnější platit paralelní vývoj levnější PJ (a pak ji vyrobit), než jenom vyrobit další PJ podle existujícího vzoru, pomocí už jednou využitých forem, nastavení obráběcích přístroju atp.

          + 1 / − 2

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Newey nastupuje k Aston Martinu

Newey přechází k Aston Martinu. S Alonsem a Hondou očekává opět úspěšné partnerství

Model monpostu McLarenu v aerodynamickém tunelu

Proč McLaren stále nenasadil to největší vylepšení a díky čemu předčí při vývoji své soupeře?

Oscar Piastri slaví vítězství po závodě v Maďarsku

"Norris mistrem světa? Poslední věc, která by Piastriho nadchla." Brundle chválí jeho zabijácký instinkt + VIDEO

Adrian Newey už asi dumá, co mu nové angažmá přinese

Oficiální oznámení nového působiště Adriana Neweye je podle médií otázkou dní

Adrian Newey s trofejí pro vítězný tým

"Newey by nám pomohl se z toho dostat," lituje Marko. Ale už nepomůže, z auta je monstrum

Přes dobrý výsledek nejsou piloti McLarenu spokojeni

PROHLÁŠENÍ po závodě - Radost Leclerca zastínila všechny ostatní

Kevin Magnussen byl po GP Itálie potrestán vlastně dvakrát

Magnussena v Baku neuvidíme, vybodoval se. Sám tvrdí, že svůj trest nechápe

Hrdina dne - Charles Leclerc. Dokázal převézt největší soupeře

GP ITÁLIE: Monza tone v nadšení, Leclerc převezl soupeře dobrou strategií a vítězí

Na podobnou pozici nebývá Max Verstappen zvyklý, proto jeho reakce po závodě byla značně rozladěná (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci - Red Bull nechce podléhat panice, ale situaci musí řešit

McLareny na své spanilé cestě nijak nepolevily (ilustrační snímek)

V kvalifikaci McLaren ovládl v Itálii první řadu, Norris po sedmi dnech zajel další pole-position

  • Pátek

    • 1. Trénink (11:30 - 12:30)
    • 2. Trénink (15:00 - 16:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (10:30 - 11:30)
    • Kvalifikace (14:00)
  • Neděle

    • Závod (13:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama