DISKUZE K ČLÁNKU FIA chce od roku 2017 srazit cenu motorů na 12 milionů dolarů
Mezinárodní automobilová federace chce přispět ke snížení nákladů na provoz týmů ve Formuli 1. Proto hodlá omezit cenu motorů na maximálně 12 milionů dolarů (300 mil. Kč) na sezónu.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: FIA chce od roku 2017 srazit cenu motorů na 12 milionů dolarů
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
airwar1939
06:10 09.07.2015 176.74.128.XXXMyslím že ta suma 12 miliard eur za roční dodávku motorů pro tým je více než rozumná, pokud zásobuje výrobce tři týmy, tak to je 36 miliard ročně, za tři roky pak 108 miliar jen od zákazníků. Jak správně říkají malé týmy, tyhle motory si prosadili výrobci motorů, měli by tedy nést náklady. Krom toho 1,5 milionu eur za jeden motor je i tak brutálně přemrštěná suma, ale chápu že vývoj a platy něco stojí. -
Zix.
20:23 08.07.2015 86.49.16.XXXJak tu píšou jiní - tohle měli jasně říct v době, než se ty motory začaly vyrábět.
Pak by si výrobce hned lehko spočítal kolik do toho chce nacpat, aby moc neprodělal nebo vydělal.
Nedivím se ale ani 1 straně - menší týmy to nechtěly a přesto maj vyšší náklady. K tomu tedy logicky nemůžou bojovat o nejvyšší příčky (nebo max. být další za hlavních týmem - Mercedes, Ferrari) a proto ani nemůžou mít více peněz za odměny od Bernieho.
Přesto všechno se od nich očekává, že ohrozí týmy před nima.
Výrobci do toho něco investovali, tak logicky nechtěj tratit(nebo případně co nejméně). Navíc k tomu se furt řeší, kdy budou zas motory jiný - tedy by to bylo zas od začátku. -
Jake HorseRadisher
19:50 08.07.2015 37.48.46.XXXTohle měli říct pred 3 lety, ne nyní, měli prostě týmům říct, kolik maximálně může motor daný rok stát. Teď říct motorářům prodávejte své motory za 13 mega, ale prodělávejte na tom 4 mega... to se na ně ti motoráři vykašlou radši.. -
erdedy
18:04 08.07.2015 195.91.6.XXXTak na toto sa neda nereagovat - to tam vo FIA fakt asi sedi nejaky "politicky nominant"(?!)...
O com to melú?! Ze tak zrazu na to prisli aj sami... To nikomu nevadi, ze tieto "namety" odznievali este pred zavedenim sucasnych poho(u)nov(u)?!
Ved Mercedes presne na takom "modele" funguje uz !teraz! (zrejme aj Ferrari) - nasypali do poh. jednotky (daleko najvyssie cislo!) megaprostriedky a predsa z hladiska "komercneho" (reklamy), co ja viem - "stredne-dlhodobeho" horizontu dokazali cenu (za vyvoj) nejak zasmodrchat/stanovit nizsiu ako napr. Renault (ktory tento "model" nepouziva).
Renault teda zrejme "ma z coho" este zlacnit (ak prejdu na podobny "model" a ak to "velky Karlos" dovoli...) ale obavam sa, ze Medvedi uz by boli na silne na hrane prip. v strate!
Ked uz chceli byt vo FIA taki mudri, mali "pocuvat" nazory uz "vtedy" (davno)! Teraz su to uz len blaboly!
Bez +/- dorovnania prostriedkov (vyvojovych/financnych) sa tieto pohony nikdy nevyrovnaju, takze ak nechcu vylozene obmedzit Merecedes, jedina cesta je povolit vyvoj (aj minanie) ostatnim!
Uz som si viac-menej isty, ze J. Todt je presnym obrazom toho ako sa to robit nema, resp. FIA je obrazom jeho - nic sa proste nedeje, ani nedialo... zato v pretekoch sa budeme zaoberat vselijakymi prkotinami, len aby bolo pravidlam "ucinene za dost" aj ked sa niekto napr. len "zle pozrie" na superove auto...
Slovom "paráda".. ( )-
-
erdedy
20:30 08.07.2015 78.98.170.XXXTo uz je "automaticky", na to s.r...
Ale vlastne - do koho som rypol? Jedine, ze tu chodi "niekto", kto FIA (vedenie?) "miluje", prip. dostava odtial vyplatu...
Cele roky sa o tomto probleme (ceny za PJ) diskutovalo, nikto z kompetentnych nezasiahol! Na vstupovanie do svedomia je trochu neskoro. Ked chcu zjednat aspon aku-taku napravu, nech presadia navrhovane stropy ale zaroven treba uvolnit co-to z vyvoja pohonov. Je to tazke ustrazit? Je! Ale na to tam sedia "oni", aby si lamali hlavu a su za to aj plateny!.
-
-
-
-
rock
10:03 09.07.2015 37.188.232.XXXTo snad ani ne... myslím, že většina nákladů padne na vývoj. Výrobní náklady jsou ve srovnání s vývojem relativne zanedbatelné. Když se začátkem sezóny prbíralo navýšení počtu motorů o jednu jednotku na auto na letošní sezónu, mluvilo se o navýšení platby od zákaznických týmů o cca 1 mil. €.-
Pepan
10:40 09.07.2015 89.24.157.XXXJe jasné že ten vývoj je drahý ale každý zákazník platí vývoj výrobku, který kupuje. Ať je to auto, mobil nebo třeba oplatek. Jenže pokud je vyrobena velká série a vývoj není nákladný, pak cena vývoje u jednotlivého výrobku jeho konečnou cenu příliš nenavyšuje. Pokud chtěla FIA stanovit cenovou hranici, měla tak udělat hned na začátku. Jinak se dočkáme buď šlapátkové varianty a nebo pro zákaznické týmy budou motory levnější, ale i méně propracované a tudíž i méně výkonné a spolehlivé.-
rock
12:29 09.07.2015 37.188.232.XXXMéně propracované? Jenom tipuji, ale fakt si neumím představit, že by v daných počtech (8 ks na na tým a sezónu), navíc rozmělněno nejméně jednou výkonovou evolucí a kdo ví kolika spolehlivostními evolucemi) bylo levnější platit paralelní vývoj levnější PJ (a pak ji vyrobit), než jenom vyrobit další PJ podle existujícího vzoru, pomocí už jednou využitých forem, nastavení obráběcích přístroju atp.
-
-
-
Nadcházející závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
- 1. Trénink (5:30 - 6:30)
- 2. Trénink (9:00 - 10:00)
-
Sobota
- 3. Trénink (5:30 - 6:30)
- Kvalifikace (9:00)
-
Neděle
- Závod (7:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek