DISKUZE K ČLÁNKU Horner: Nechte Hondu a Renault dohnat Mercedes
Honda i Renault bojují tuto sezonu s výkonností a spolehlivostí. Už v Rakousku přišly na řadu velké penalizace, když si piloti McLarenu po kvalifikaci museli pohoršit o 25 míst.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Horner: Nechte Hondu a Renault dohnat Mercedes
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Mike17
07:58 29.06.2015 93.99.87.XXXPokud se bavíme o těch 4s, které najel Vettel během jednoho kola, pak měl Vettel NOVÉ MĚKKÉ a Webber to kolo ještě nebyl v boxech, takže měl TVRDÉ STARÉ!!!
Po výměně měl nové tvrdé. Možná 15-té kolo by mohly být v horším stavu. Ale mezi tím fungují mnohem lépe. A Marka by nejspíš dojel v půlce stintu. Ono se stačí podívat na srovnatelné stinty při jakémkoliv závodě a dojde ti, že 15-ti kolový stint na měkkých bude o dost rychlejší. Viz probírané loňské Maďarsko.-
odin
14:27 30.06.2015 77.240.96.XXX4s. jako vysvětlení chápu, ale nesouhlasím.
A tak ještě jednou vysvětlím svůj názor. Prohlédl jsem si celou GP Malajsie 2013.
A podle mne stačilo, aby MW byl odbaven v posledním pitu před Vet, tak jako tomu bylo téměř po celý závod a nemuseli bychom se o ničem dohadovat. Webber by zvítězil. Bohužel tým si přál něco jiného. Dokonce to Webber po závodě i řekl.
Start byl na přechodných, Vettel zajel po 5 kolech k výměně na bílé, ale ztratil , protože mu to klouzalo. V 7 kole zajeli ostatní vč. Webbera (oranžové) a Tím se dostal MW před SV o 2,27 sec. Dále 20. kolo MW bílé, 23.kolo SV oranžové, náskok MW 3,378 sec. 26 kolo SV stáhl náskok na 0,5-0,7sec. a požadoval odstraněit MW z cesty. Odpověď, "buď trpělivý, jsme teprve uprostřed závodu". Tým po MW požaduje zajíždět kolo za 1,41, čímž se MW opět SV vzdálil na 1,419.
31.kolo Webber oranžové, 33.kolo Vettel oranžové - po pitu padá až za Hamíka a bojuje s Rosbergem. Na Webbera ztrácí přes 3,5 sec. 41 kolo ztráta na MW 4,6 sec. 43. kolo Vettel bílá (pit za 2,7sec.) 44 kolo Webber oranžová (pit za 2,5sec.) po výjezdu jej Seb nakrátko předjel, což mu MW vrátil. Během dalšího kola už Seb Marka předjel definitivně. Zvod se jel na 56 kol a ztráta MW v cíli 4,298sec.
K pneumatikám: Jelo se na 4 pitstopy, což bylo v začátcích sezón běžné. V závěrech sezón, když týmy pochopily jak pneu fungují už jezdily na jeden POVINNÝ pitstop. Schválně jsem si prohlédl i GP Bahrajnu, kde se používala stejná kombinace pneu. V závěru závodu byl Kimi na bílých o 0,2 sec. rychlejší, než Vettel na oranžových. Tak že ten tvůj rozdíl 1 až 4 sec. na kolo není pravda. Alespoň v této sezóně s těmito pneu (před změnou).
Argumenty si cucáš z prstu, paušalizuješ a pleteš si dojmy s pojmy.
Po závodě v Mal. žádný nasraný Newey nebyl. Řešil s Vettelem pneu a jejich výdrž. Po vyhlášení vítězů, všichni (nepochopitelně) odešli, nejspíše pro pokyny, co mají říkat a až po chvíli se vrátili na pódium k rozhovorům s M.Brundelem.-
odin
14:35 30.06.2015 77.240.96.XXXA s Webberem se nikdo nebavil, ten tam byl jak prašivej pes. Kdyby to bylo tak, jak tvrdí podvodníci z RBR, čekal bych projev soucítění týmu právě k Webberovi. A ne, že tam bude vlastně navíc. Překážet. V tomto závodě bylo jasně vidět, že "karty" rozdávají týmy. Jenom něktěří férověji (Mercedes), když na rovinu řekli, jak chtějí, aby vše skončilo a jiní podleji. -
Mike17
16:53 30.06.2015 93.99.87.XXX1. No, popsal jsi závod dobře. A co z toho vyplývá? Jak jsem psal, Webbera zrychlovali. Proč, když ho chtěli vlastně zpomalit netuším. Marka přezuli rychleji jak Seba. Proč, když ho chtěli dostat za něj netuším. Za 3 kola na něj Seb udělal něco přes 4s. Na to, že jednoho z toho bylo na měkčí a nové směsi, to odpovídá. Jediné, v čem máš pravdu je dřívější pitstop Seba. Jestli čekali, že se nebude bojovat, bylo to naprosto logické rozhodnutí. Co ti tedy v tom nesedí?
2. Rozdíl mezi NOVÝMI je kolem 1s. Nepsal jsem nic o 1-4s. Máš to u každého představení okruhu a liší se to řádově o nějakou desetinku. Jestli si to někdo cucá z prstu, obviňuj redakci nebo jejich zdroj, ne mne!!!
3. Srovnávat Kimiho se Sebem je o ničem, když je neustále pomalejší. Srovnej si časy kohokoliv na konci stintu na tvrdých a pak první kola na nových měkkých (pro srovnání toho jednoho kola Vettela), nebo rozdíly v časech během stintů (abys dostal o kolik jsou průmerně měkčí rychlejší). Když už nevěříš zdroji redakce.
4. Mluvil jsem o nasraném Hornerovi. Newey je konstruktér, nemá se strategiemi nic společného. Chápu, že pro tebe jsou všichni z RB stejní lháři, já nikoho neházím do jedné škatulky.-
odin
19:26 30.06.2015 77.240.96.XXXKde jsi zaznamenal podpou MW?
1) Tvé otázky a následné dedukce, jsou stejné, jako moje. Akorát, každý děláme jiný závěr. Mně to vše sedí. Po žádosti Seba, aby mu odstranili Marka z cesty, mu sdělili, že má být trpělivý , neb je teprve půlka závodu. A v závěru závodu mu Marka elegantně odstranili. Je to naprosto jednoduché. Však to také Webber řekl. Tým po mně chtěl, abych jel pomalu a šetřil auto.
2) Ano Petr tu vžy před závodem představuje okruhy a technické specifikace. Nemám problém tomu nevěřit. Jenom jsem ti napsal reálnější srovnání, než to čím mě krmíš ty.
3) Kimi byl v roce 2013 jedním z nejrychlejších pilotů v závodním režimu. Tedy, než mu RedBull změnil pneumatiky. Zrovna v Bahrajnu startoval osmý a skončil druhý. Čili dost rychlé tempo. Poslední stint jel na bílých a Vettel na oranžových. Kimi byl o 0,2 sec/kolo rychlejší. Čili stahoval Vettela, ale nestáhl ho. Stejná situace, o jaké se tě snažím přesvědčit, kdyby RedBullíci nepodtrhli Webbera a on mohl zajet k pitu dříve, než Seb. Ty tu pořád kalkuluješ s tím, že by SV Marka stejně stáhl a předjel. Já tvrdím, že nikoliv. Měkčí směs vydrží méně a ke konci stintu už nemá takový výkon. Proto také Kimi jezdil jen o 0,2 sec. rychleji, nikoliv o tu tvoji teoretickou 1 sec, se kterou manipuluješ. -
odin
19:26 30.06.2015 77.240.96.XXXKde jsi zaznamenal podpou MW?
1) Tvé otázky a následné dedukce, jsou stejné, jako moje. Akorát, každý děláme jiný závěr. Mně to vše sedí. Po žádosti Seba, aby mu odstranili Marka z cesty, mu sdělili, že má být trpělivý , neb je teprve půlka závodu. A v závěru závodu mu Marka elegantně odstranili. Je to naprosto jednoduché. Však to také Webber řekl. Tým po mně chtěl, abych jel pomalu a šetřil auto.
2) Ano Petr tu vžy před závodem představuje okruhy a technické specifikace. Nemám problém tomu nevěřit. Jenom jsem ti napsal reálnější srovnání, než to čím mě krmíš ty.
3) Kimi byl v roce 2013 jedním z nejrychlejších pilotů v závodním režimu. Tedy, než mu RedBull změnil pneumatiky. Zrovna v Bahrajnu startoval osmý a skončil druhý. Čili dost rychlé tempo. Poslední stint jel na bílých a Vettel na oranžových. Kimi byl o 0,2 sec/kolo rychlejší. Čili stahoval Vettela, ale nestáhl ho. Stejná situace, o jaké se tě snažím přesvědčit, kdyby RedBullíci nepodtrhli Webbera a on mohl zajet k pitu dříve, než Seb. Ty tu pořád kalkuluješ s tím, že by SV Marka stejně stáhl a předjel. Já tvrdím, že nikoliv. Měkčí směs vydrží méně a ke konci stintu už nemá takový výkon. Proto také Kimi jezdil jen o 0,2 sec. rychleji, nikoliv o tu tvoji teoretickou 1 sec, se kterou manipuluješ.-
Mike17
18:07 01.07.2015 93.99.87.XXX-Po tom závodě bylo několik prohlášení, kde RB obvinil Vettela z neposlechnutí a vyjádřil lítost nad Markovou situací. Ale celkem předpokládám, že nic z toho ti nebude dostatečné a budeš za tím vidět něco jiného. Prostě když něco chceš vidět po svém, vyložiš si slova jakkoliv.
1. Po Vettelově stížnosti Markovi řekli, ať zrychlí. To se také stalo. Vettlovi bylo vyhověno. V tvé teorii jejich rozhodnutí nedává smysl. Nechápu přoč ho urychlovali, když ho chtěli zpomalit. A zrovna tak pořád nechápu proč si dřeli "prdel" s extrarychlou zastávkou, když ho chtěli podrazit. To se dá těžko vysvětlit jinak, než že ho podrazit nechtěli. Jinak by to totiž nedělali.
2. Já tě celou dobu krmím tímto: nové měkčí jsou rychlejší o zhruba 1s. Najdeš to výše mnohokrát. Když to napíše Petr, nemáš s tím problém. Když to napíšu já, krmím tě nesmysly. Asi tak nějak, jak vidíš celý RB.
3. Kimi za Vettelem zaostává i v závodech. Stačí se podívat na čísla. Lotus sem netahej, nesrovnáváme ho s Grosjeanem. Kdo ví, jestli byl tenkrát nejrychlejší pilot v poli, nebo měl o 1s rychlejší auto než zbytek, ale nebyl schopný s tím víc udělat. Neříkám tak ani tak. Ale srovnávat to nemá smysl. Rosberg stáhl na Hamíka za kratší stint 25s a taky netvrdím, že by stejný náskok udělal i Vettel.-
odin
19:04 01.07.2015 77.240.96.XXXProhlášení po závodě od Hornera jsou kecy, stejné jako jeho tvrzení, že oba piloti měli stejnou podporu týmu. Máš pravdu, že Hornerovi nevěřím. Kdyby méně kecal a více dělal, nemusel být za šaška už ne jenom v mém pohledu, ale i u mnoha dalších fanoušků F1.
1) Proč to udělali tímto způsobem? Třeba se nechtěli shodit, tak jako to udělal Mercedes. Když do té doby tvrdili, že oba jejich piloti mohou mezi sebou bojovat o titul. (Dokonce jsme se o tom kdysi přeli. Já tvrdil, že to není pravda a ty, že věříš Hornerovi víc než mně, když pochází z prostředí F1). Teď už Webber jasně řekl, že Vettela musel nechávat vyhrávat.
U RedBullu byly vždy intriky. Nechápu, proč jsi podobné chování u Ferrari vnímal a odsuzoval, ale u RedBullu ti inponuje?
2) Nové měkčí jsou o 1 sec rychlejší než nové tvrdší. OK beru. Ale proč tohle importuješ na ojeté? Já se tě snažím přesvědčovat, že kdyby tým MW povolal před SV k poslednímu pitstopu, tak jej nikdy SV nepředjel. Protože by k souboji došlo mnohem později na opotřebovaných gumách a předjíždění by bylo velmi složité. Po celý závod zajížděl MW dříve k pitu a SV držel bezproblémů za sebou. Pouze jedinkrát se mu SV přiblížil, paradoxně na oranžových, když MW měl bílé. Ale tam dostal MW od týmu "povolení" zrychlit. V závěru toto povolení dostal SV, zatímco MW byl ujišťován, že si jede pro vítězství a přesvědčován, aby jel v šetřícím módu.
3) Lotus sem musím tahat, protože se nehádaáme o sezóně 2015, ale o sezóně 2013. Tady je přesně vidět, jak ty argumentuješ. Používáš věci, které se ti právě hodí a žongluješ s letopočty, událostmi, vlastně se vším. Já na Kimim uvádím příklad tvé nesmyslné argumentace. A je v tuto chvíli jedno, zda měl rychlejší auto, nebo byl rychlejším pilotem. Prostě i kdyby měl rychlejší auto, pořád stahoval Vettela na srovnatelných pneumatikách v Bahrajnu pouhé 0,2 sec/kolo. Nikoliv 1 sec/kolo, tak jak ty tvrdíš, že by Vettel stáhl Webbera. Ty prostě odmítáš brát v úvahu opotřebení a tím pádem pokles výkonnosti pneumatik. Ty odmítáš brát v úvahu, že tvrdší pneu jsou sice pomalejší, ale zároveň vydrží déle. Ty odmítáš brát v úvahu, že začátek sezóny je doba zkoumání a poznávání pneu. Petr ti sem napíše základní charakteristiky a ty podle toho jedeš. Jenže chlapče, teorie se od praxe dost liší...
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Cooper
18:25 25.06.2015 188.120.212.XXXJoo tahle rošáda s pneu byla taky celkem vtipná konečně to vypadalo že bude mít ferrari na titul ale horner je asi dobrej manipulátor jinak si to neumím vysvětlit ... jo jemu šlo vlastně HLAVŇĚ a především o bezpečnost jezdců :) jestli si to dobře pamatuju ... jinak Webberovi kvality jsem nijak nezpochybňoval položil jsem jen řečnickou otázku protože si myslím že nebyli tak vyrovnaní jako Nico a Hamilton ... já osobně jsem ale Webbera nikdy nemusel asi mám nějakou averzi proti australanům protože ricardo se mi taky vůbec nezamlouvá :-D každopádně si také pamatuju že Mark měl oproti Sebovi dost "smůly" ale myslím že všichni co o Sebovi tvrdili že je jen kroužič s nejrychlejším autem přechodem k ferrari musel přesvědčit že je 4x mistr zaslouženě ... RB nefandím ale Seboj jsem tituly přál... řekl bych že si je vydřel
-
-
Zix.
16:40 25.06.2015 86.49.16.XXXWebber prostě podle neměl na to, aby bojoval o titul. Jakmile o něj bojoval, tak dělal kvůli tlaku, podobně jako Hamilton (dřív určitě, po loňsku těžko říct) chyby.
Prostě typ jezdce jako Massa, Barrichello, Fisi - uměli vítězit a jezdit kvalitně, ale na titul neměli.
To že Red Bull dal Vettelovi 1 křídlo nic neznamená. A i kdyby mu dával přednost, tak to dávalo logiku, když byl mladík, kterýho si vychovali a jezdil pro ně hodně let. Zatímco Webber se blížil víc a víc závodnímu důchodu.
-
-
-
-
-
-
Nadcházející závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
-
Sobota
- 3. Trénink (5:30 - 6:30)
- Kvalifikace (9:00)
-
Neděle
- Závod (7:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek