DISKUZE K ČLÁNKU Horner: Nechte Hondu a Renault dohnat Mercedes

Honda i Renault bojují tuto sezonu s výkonností a spolehlivostí. Už v Rakousku přišly na řadu velké penalizace, když si piloti McLarenu po kvalifikaci museli pohoršit o 25 míst.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Horner: Nechte Hondu a Renault dohnat Mercedes

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 73, poslední 05.07.2015 13:04 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Mike17 (Hlasovalo 18 lidí) 25.06.2015 09:50
No zákaz foukání je podle mne celkem velký zásah… »
» Zix. (Hlasovalo 17 lidí) 24.06.2015 21:11
Jojo pamatuju ale naštěstí to nebyli nějak moc… »
» Mike17 (Hlasovalo 17 lidí) 25.06.2015 09:47
Souhlas, ať to povolí všem. »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

        • Mike17

          Mike17

          93.99.87.XXX
          -Ono to "upřesňování" pravidel mělo celkem velký vliv na konstrukci a na začátku každé sezony byl RB vozem srovnatelným s konkurencí. Během ni se "vždy" dokázal se změnou vyrovnat a vyrobit vůz lepší než konkurence.
          -RB nebyl potrestán tuším jen v případě díry v podlaze. Jestli si dobře vzpomínám, tak tam nesměla být díra, ale mohl být výřez (prostě ta díra musela být spojená s krajem podlahy). Funkce byla u obou verzí stejná a všechny týmy nakonec od těch výřezů upustily (byla to zřejmě slepá ulička ve vývoji vozu). Takže mi přijde trestat výrazněji někoho za něco, co nebylo žádnou výhodou, nemá moc smysl. To, že to museli před závodem předělat mi připadá jako dostatečné. Nebo jsi měl na mysli nějaký jiný případ? Mne žádný jiný nenapadá.
          -S ostatním souhlasím. 03

          + 5 / − 3

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • odin

            odin

            77.240.96.XXX
            Tak tedy nakopíruji část článku:
            Světová rada se snaží veškerá podezření co nejrychleji zamítnout. Na druhou stranu bychom měli vidět fakt, že kdyby měla FIA Red Bull opravdu na mušce, tak ho mohla letos už třikrát diskvalifikovat, což neudělala. Mohla tak udělal například kvůli otvorům v podlaze před zadními koly. Tehdy však FIA vzala Red Bull na milost. O to, že Red Bull tehdy mohl závodit se zasadil osobně Jean Todt a pravidla byla poté upřesněna.
            V Montrealu byl Red Bull komisaři FIA již v prvním pátečním tréninku upozorněn, že vedení vzduchu přes brzdové kanálky na ráfky nebude tolerováno, protože se jedná o pohyblivý aerodynamický element na voze. Ve vyjádření FIA stojí: "Kdybychom něco měli proti Red Bullu, jak je nám předhazováno, tak bychom s vyšetřováním závodu počkali až doteď a pořádně si je tak vychutnali." (prohlášení je ze čtvrtka před Maďarskem, vztahuje se tak k Německu, pozn. red.)
            Další problém na Red Bull čekal v Maďarsku, již v Montreaulu našli komisaři na přední nápravě třetí tlumič, který sloužil pro upravování světlé výšky auta. Světlá výška se nesmí mezi kvalifikací a závodem měnit, nicméně nějaké její přenastavení mezi sobotou a neděli bylo těžko kontrolovatelné, a tak FIA zakázala používat jakékoliv nástroje k nastavování aut.
            V případě Red Bullu toho však mohli mechanici dosáhnout pomocí vlastních rukou. Hodně lidí by si asi řeklo, že je jen velmi těžké přenastavit světlou výšku auta bez toho, aniž by si toho komisaři všimli. Jednalo se však o velmi malé změny. Experti se však shodují: "Red Bull mohl být v Kanadě klidně diskvalifikován."

            Díry jim jistě pomáhaly, jinak by je tam neměli. Tak že slepá ulička těžko. Závod s nimi odjeli a o body nepřišli, přestože proti pravidlům evidentně byly. Co chceš řešit? Co chceš omlouvat?

            + 10 / − 3

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Mike17

              Mike17

              93.99.87.XXX
              1.Díra: Jestli jim pomáhala, tak proč se už v dalších závodech ani díra, ani výřez na žádných vozech neobjevoval? To opustili řešení, kterém jim poskytovalo výhodu? A to nejen u RB, ale i u ostatních týmů jsou v konstrukci takoví tupci? 03
              2.Brzdové kanálky: Po tréninku přišli komisaři na část vozu, které neodpovídá předpisům. A zcela správně jim to zatrhli. To je něco divného? To se nikomu jinému nestalo? Proč by je měli diskvalifikovat? To, že hypoteticky si to FIA mohla nechat po závodě a pak je diskvalifikovat je teoreticky jistě možné. Ale nebyla by to od FIA tak trochu prasárna? Od toho je přece technická přejímka vozů, aby se takové věci řešili před kvalifikací. Ne? 03
              3.Tlumiče: Možná teoreticky mohli něco nelegálního dělat. A za tu teoretickou možnost je měli diskvalifikovat? To snad ne. 03

              Takže pořád zůstává jen ta blbá díra, která jim k ničemu nebyla. Disknout je za to, by byl tvrdý a hodně nestandartní trest. 03

              + 4 / − 5

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • odin

                odin

                77.240.96.XXX
                1) Díra byla zakázaná a výřez nemusel být výhodou. Stačí, jako odpověď?
                K ostatnímu: skopíroval jsem pouze část článku, který reagoval na ubrečeného Hornera s Markem. Jde o princip a stálé nářky vás RedBullíků, na to, jak vám FIA šla po krku. Mercedes nikde nic neporušil, tak proč ho trestat za dobře odvedenou práci? RedBull porušil a přesto potrestán nebyl.
                Dokážeš tyto dva pohledy rozlišit? A že šlo o blbou díru? Byla v rozporu s pravidly? Byla! Tak na co se chceš vymlouvat?
                Mně jde o to, že kecy o změnách pravidel proti RBR nejsou až tak pravdou. Pravidla se měnila-upřesňovala, protože RedBull se pohyboval na a občas za hranou. A když byl za hranou, tak trest nenásledoval. Proto nechápu stálé nářky.
                Mercedes pouze postavil nejlepší pohonnou jednotku naprosto v souladu s pravidly a pan Horner je největším kririkem poměrů.
                Když pan Horner rozpoutal štvanici na Pirelli, aby je donutil ke změně konstrukce pneu, nešetřil kritikou o velkém opotřebení, o špatném výkonu pneu, o nevyzpytatelnosti... Zkrátka všechny ty kecy, které vy, jeho obhájci rádi používáte dodnes. A najednou se tentýž Horner nechá slyšet, že by pneu měly nutit stáje k více pitstopům. Kotrmelec o 180°. Divím se ti, že toho pána ještě v něčem obhajuješ. 03

                + 5 / − 5

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • Mike17

                  Mike17

                  93.99.87.XXX
                  -Stačí mi to jako odpověď. Jen s tím nesouhlasím. Díra v podlaze měla být výhodou proti žádnému otvoru a ještě větší díra (výřez) nevýhodou? Funkce otvoru přece musela být stejná. Neříkám, že je to nesmysl, ale nevěřím tomu. Není to logické. Zvlášť, když se nakonec neobjevovaly ani díry, ani výřezy. Prostě slepá ulička ve vývoji vozu, jakých byly stovky a žádná výhoda, za kterou by měla následovat diskvalifikace. Podle mne jen nepochopení definice otvoru (výřezu).
                  -Nikde jsem nepsal, že by měl být Mercedes nějak trestán, takže tu část nechápu.
                  -Co bylo za hranou na dvojitých difuzorech? Co bylo za hranou na foukání? Co bylo za hranou na mapování motoru? Co bylo za hranou na foukání ke gumám? Všechno oblasti, ve kterých RB evidentně vynikal a které se nějak "omylem" po konci každé sezony upravovaly tak, aby se tyto výhody RB eliminovaly. A když nestačilo ani to, udělaly se auta od základu nové. Může se to brát jako náhoda nesouvisející s RB, ale na mne je těch náhod nějak moc. 03
                  -Pan Horner sám říká, že Mercedes odvedl nejlepší práci. Co je to za štvavou kampaň? Obviňuje je z něčeho nelegálního??? Jen říká, že je v F1 největší nuda za poslední roky. Fakt! Že dominance Mercedesu F1 škodí. Fakt! A že by bylo dobré, kdyby se pohonné jednotky trochu vyrovnaly. Fakt! Tak proč bych tyto fakty neobhajoval? Mám ho obviňovat ze lži ve věcech kdy má pravdu jen proto, že to říká Horner??? To nechám na jiných. 03
                  -Změny v konstrukci gum nebyly důsledkem kampaně RB, ale v důsledku mnoha explozí v Silverstone a předchozích závodech. Kampaň možná způsobila konzervativnější strategii ve volbě směsí. To je vše.
                  -Jeho názor ohledně současných gum nesdílím. To je rozdíl mezi námi. Já s ním v něčem nesouhlasím, v něčem ano. Ty označíš "každé" jeho slovo za lež jen proto, že jde o RB. 03

                  + 2 / − 9

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • odin

                    odin

                    77.240.96.XXX
                    Napsal jsem ti, že mně jde o princip. Ty řešíš důsledky a podle toho balancuješ. Já zavřu oči a řeknu svůj názor (který je podle mne spravedlivý) ať jde o kohokoliv. Bývaly doby, kdy jsem stejně tvrdě, jako teď narážím u RedBullíků, narážel u Ferraristů. Prostě ty týmy ovlivňovaly dost podstatně a dost unfair dění v F1 ve svůj prospěch.
                    Jestliže použiji součástku, nebo řešení v rozporu s pravidly, chovám se neeticky, nefér a zasloužím trest. FIA by nemělo zajímat zda jsem tím získal výhodu. To si nepamatuješ pentle za předjíždění mimo trať po vnějšku zatáčky? Jakou výhodu tehdá piloti měli? Žádnou a přesto trest následoval. Tak na výhody laskavě přestaň hrát.
                    Netvrdím, že jsi někde psal o potrestání Merglů. Ale změna pravidel uprostřed sezóny o kterou se Horner pokouší, by takový charakter měla.
                    Mezi námi, také jsem pro povolení vývoje pohonných jednotek. Ale podle pravidel. To znamená najít shodu, odsouhlasit všemi týmy (nikoliv pouze Hornerem a jemu věrnými) a od následující sezóny zavést. Pak nemám problém.
                    -Psal jsem na hraně a za hranou.
                    Výhody RBR se neeliminovaly. To je nesmysl. Pouze se omezovaly. Kdyby byla snaha eliminovat výhody RBR, tak se například jezdí s turby už o rok déle. Nebo se nefouká, ani nemapuje už od sezóny 2011.
                    Ne, ne Miku, to byly omezení, aby se vlk nažral a koza zůstala celá. 03
                    Je otázkou zda více škodí F1 dominance Mercedesu, nebo neustálé kritické kecy Hornera a spol. s.r.o. To zase já nechám na jiných. Mně dominance Mercedesu vadí stejně, jako mi vadila dominance RedBullů, Ferrari, McLarenů, Williamsů...
                    Umím s tím žít a vím, že až toho bude "příliš" dva nejspravedlivější Bernie a Jean, dominanci Merglům utnou. Tak jako to udělali s jinými týmy. Vymyslí nová ještě stupidnější pravidla a do nich se zase trefí někdo jinýa bude dominovat on. 03
                    Já Hornerovi vyčítám nekonzistentnost názorů. Pokud by loboval za kvalitnější gumy i teď, neřeknu ani slovo. Měl by nějakou svoji představu a za tou by šel. Ale tohle? Korouhvičky nesnáším. Není to "rovný" chlap. Člověk který je ochoten hospodářsky uškodit partnerům štvavou kampaní a antireklamou (viz Pirelli, Renault, Gill), aby za dva roky změnil názor a požadoval to, co kritizoval? Já si toho člověka nevážím a jaksi přirozeně vidím za každým jeho "nápadem" lumpárnu.
                    Důvody pro změnu v kci gum byly uměle vytvořeny nesprávným, nebo dokonce nebezpečným způsobem v jejich používání. Až budeš reklamovat tu tvoji nabíječku (či co sis koupil a nefunguje ti), tak se připrav na to, že výrobce bude zkoumat, zda jsi výrobek také používal tak, jak bylo uvedeno v návodu. A úmyslné nasazování gum na opačnou stranu aut, úmyslné podhušťování pneu a úmyslné překračování sklonů musí nutně vést k defektům gum. Tak že za exploze mohly týmy nesprávným používáním, nikoliv Pirelli. A změna konstrukce nebyla vůbec třeba, stačilo jen dofouknout, narovnat a prohodit strany. Jenže RBR vadil kovový kord. O ten jim šlo. Kov když jej zahřeješ výfukovými plyny se roztáhne a může oddělit od sebe vrstvy. V dobách zákazu foukání dost faux pas pro RBR, tak museli zapracovat na změně konstrukce gum. 03

                    + 5 / − 3

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                    • Mike17

                      Mike17

                      93.99.87.XXX
                      -Za svoje zájmy lobuje každý tým. Od toho tam jejich šéfové jsou (mimo jiné). Nevidím rozdíl mezi RB a jinými týmy.
                      -Diskvalifikací se trestá porušení pravidel, při kterém získal někdo výhodu. Tvůj příklad kulhá. Při tom předjíždění mimo trať získal předjíždějící pilot výhodu rychlejšího výjezdu, proto přišel trest. Já jim to sice neměřil, ale takové bylo zdůvodnění. Takže až budou diskvalifikací řešit všechny technické nepřesnosti, nechť potrestají i RB. Zatím to nedělali u jiných, nevím proč by měli jen je.
                      -Asi těžko mohly být turba o rok dřív, když výrobci motorů chtěli čas na jejich konstrukci. A i tak to někteří evidentně nestihli. Mercedesu zatím neomezili naprosto nic. To je trochu jiný přístup, ale určitě se časem něco změní.
                      -Nekonzistentnost názorů Hornera neomlouvám, nemám k tomu tudíž co dodat.
                      -Kritiku šmejdů nepovažuju za štvavou kampaň. Mají dělat kvalitní výrobky.
                      -RB žádná guma nepraskla, tak nevím jak špatně ji RB používal. Jestli je špatně používali Ferrari nebo Mclaren, pak by si neměli stěžovat na jejich změnu. Jestli Horner Montezemolla a Whitmarshe přemluvil k tomu, aby se dobrovolně vzdali výhody na RB (a připravili o teoretickou možnost na titul), pak se musím sklonit před jeho schopnostmi. 12

                      + 4 / − 7

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
                      • odin

                        odin

                        77.240.96.XXX
                        Já rozdíly vidím. Uveď mi příklady, kdy šéfové jiných týmů vedou kampaň proti svým partnerům. A když píši "kampaň" pak myslím opravdu kampaň, nikoliv jeden článek, kde si někdo na něco stěžuje.
                        O diskvalifikaci tu mluvíš stále jenom ty. Já mluvím o trestu. Podle mne je to rozdíl.
                        S těmi turby souhlas, byly plánovány o rok dříve, ale odložili jim to. Čímž umožnili Merglu pracovat na svém systému o rok déle. Renault se soustředil na obcházení mapování a další "vítěznou spolupráci" s RBR. (tohle není míněno ironicky. Opravdu si myslím, že vývoji turba dali na úkor vítězení s RedBullem méně prostoru. Což se okamžitě projevilo.)
                        Co by měli zakazovat Merglům, když tam nic na hraně ani za hranou nenašli?
                        RB žádná guma nepraskla protože si to nemohli dovolit, když bojovali o titul. Na praskání tu bylo jejich "B"-čko. Pro mne důkaz, že lze s tehdejší kcí gum pracovat bezpečně a spolehlivě.
                        Když ti jde tak o tu logiku, proč se Horner všemožně snažil o změnu, když jim nic nepraskalo? A proč se snažil o změnu ještě dřív, než některé týmy předvedly demonstraci "nekvalitních gum" na Silverstonu?

                        + 7 / − 3

                        ohodnotit kladně záporně

                        Reagovat Nahlásit
                        • Mike17

                          Mike17

                          93.99.87.XXX
                          -Chceš mi tvrdit, že si žádný tým nikdy nestěžoval na slabší motor, nebo na špatné gumy??? To snad ne, že? 12
                          -Podle mne byli dostatečně potrestáni tím, že museli předělat auto. Nicotné provinění, nicotný trest.
                          -Ok
                          -A co bylo za hranou na foukání či difuzorech? A přesto byly zakázány.
                          -STR bylo tuším jedním z 5-ti týmů, kterým praskla guma. Že mohli donutit STR nevěřím, ale jsem ochotný to připustit. Můžeš mi prosím vysvětlit, jak ke stejnému kroku Horner donutil Ferrari, Mercedes a Mclaren? V té době největší konkurenty? Ti šéfové týmů museli být vážně naprostí tupci, když šli takhle na ruku někomu, kdo je poráží. 11
                          -Proč se snažil už před Silverstone? No protože gumy bouchaly už předtím. A nějakou záhadou opět ne RB ani STR. 12

                          + 4 / − 6

                          ohodnotit kladně záporně

                          Reagovat Nahlásit
                          • odin

                            odin

                            77.240.96.XXX
                            Miku přečti si to ještě jednou. Napsal jsem co je podle mne kampaň. A výslovně jsem uvedl, že za kampaň nepovažuji jednu stížnost. Tak toho nech a raději mi uveď příklady srovnatelných kampaní jiných týmů.
                            Na otázky co bylo a nebylo za hranou se ptej FIA, ne mě. Co bylo za hranou v případě šestikolek, Co byo za hranou v případě těsnících lišt? A to úmyslně zmiňuji dobu, kdy pravidla nebyla ani zdaleka tak stupidní, jako dnes. Přesto i v těchto dobách bylo pravidly leccos zakazováno.
                            Jak donutili konkurenci ke špatnému používání pneu? Jednoduše. V F1 existuje špionáž, mapování konkurence a podobné praktiky. Když jsem dominantní tým, stačí podvrhnout dezinformace a konkurence kopíruje nesmysly. Samozřejmě to musí být podvrženo důvěryhodně (ani konkurence není hloupá).
                            Poslední větou jsi mne pobavil. Nejprve mi tu sáhodlouze vysvětluješ jak Horner lobuje za zvýhodnění svého týmu a pak mi tu napíšeš, že vlastně lobuje za ostatní a nikoliv za sebe. Ach jo. ujednoť si názory, začínáš se očividně podobat Hornerovi s MMarkem dohromady. 18

                            + 5 / − 3

                            ohodnotit kladně záporně

                            Reagovat Nahlásit
                            • Mike17

                              Mike17

                              93.99.87.XXX
                              -Ne Odine, nenapsal jsi co považuješ za kampaň. Jen, že to není jeden článek. Nic hledat nebudu, protože jakékoliv uvedené stížnosti smeteš stejně jako nesrovnatelné. Bylo by to hodně naprosto zbytečně ztraceného času. A je celkem rozdíl, jestli si stěžuje RB a je z toho 50 článků za měsíc, nebo si stěžuje Wilík (v dobách kdy byl na dně) a sotva se o tom zmíní někdo v jednom článku. Není to o množství naštvání, ale o novinářích, nebo nás čtenářích, co chceme číst. Když si stěžuje RB, je všude milion komentářů, když si stěžuje Marusie, sotba se to někde objeví a nikdo to nekomentuje.
                              -Ano, příklad šestikolek apod je vhodný. A najdeš nějaký příklad, kdy 4 roky po sobě zakázali pokaždé něco, co vyhovovalo jedné a té samé stáji, která díky tomu vyhrávala MS? To bude těžký co? 13
                              -To jako Horner nabulíkoval konkurenci, že mají špatně obouvat gumy a nějak si ani nevšimli, že to RB nedělá? 11 11 11 Odine nedělej ze šéfů největších stájí naprosté vypatlance. 12 Jestli to tak je, tak si tu změnu za IQ pod 50 zasloužili. 12 Vždyť si za to mohli pak jedině sami. 01
                              -Nějaká citace, kde říkám, že Horner lobuje za ostatní?????? Jestli jsou gumy nebezpečné, pak jejich změnou hraje za svoje zájmy!!!! Sakra, zase jsi mi chtěl vnutit nejednotnost názorů, a zase jsi si můj odlišný názor nějak vytvořil sám. 13

                              + 4 / − 4

                              ohodnotit kladně záporně

                              Reagovat Nahlásit
                  • odin

                    odin

                    77.240.96.XXX
                    Napsal jsem ti, že mně jde o princip. Ty řešíš důsledky a podle toho balancuješ. Já zavřu oči a řeknu svůj názor (který je podle mne spravedlivý) ať jde o kohokoliv. Bývaly doby, kdy jsem stejně tvrdě, jako teď narážím u RedBullíků, narážel u Ferraristů. Prostě ty týmy ovlivňovaly dost podstatně a dost unfair dění v F1 ve svůj prospěch.
                    Jestliže použiji součástku, nebo řešení v rozporu s pravidly, chovám se neeticky, nefér a zasloužím trest. FIA by nemělo zajímat zda jsem tím získal výhodu. To si nepamatuješ pentle za předjíždění mimo trať po vnějšku zatáčky? Jakou výhodu tehdá piloti měli? Žádnou a přesto trest následoval. Tak na výhody laskavě přestaň hrát.
                    Netvrdím, že jsi někde psal o potrestání Merglů. Ale změna pravidel uprostřed sezóny o kterou se Horner pokouší, by takový charakter měla.
                    Mezi námi, také jsem pro povolení vývoje pohonných jednotek. Ale podle pravidel. To znamená najít shodu, odsouhlasit všemi týmy (nikoliv pouze Hornerem a jemu věrnými) a od následující sezóny zavést. Pak nemám problém.
                    -Psal jsem na hraně a za hranou.
                    Výhody RBR se neeliminovaly. To je nesmysl. Pouze se omezovaly. Kdyby byla snaha eliminovat výhody RBR, tak se například jezdí s turby už o rok déle. Nebo se nefouká, ani nemapuje už od sezóny 2011.
                    Ne, ne Miku, to byly omezení, aby se vlk nažral a koza zůstala celá. 03
                    Je otázkou zda více škodí F1 dominance Mercedesu, nebo neustálé kritické kecy Hornera a spol. s.r.o. To zase já nechám na jiných. Mně dominance Mercedesu vadí stejně, jako mi vadila dominance RedBullů, Ferrari, McLarenů, Williamsů...
                    Umím s tím žít a vím, že až toho bude "příliš" dva nejspravedlivější Bernie a Jean, dominanci Merglům utnou. Tak jako to udělali s jinými týmy. Vymyslí nová ještě stupidnější pravidla a do nich se zase trefí někdo jinýa bude dominovat on. 03
                    Já Hornerovi vyčítám nekonzistentnost názorů. Pokud by loboval za kvalitnější gumy i teď, neřeknu ani slovo. Měl by nějakou svoji představu a za tou by šel. Ale tohle? Korouhvičky nesnáším. Není to "rovný" chlap. Člověk který je ochoten hospodářsky uškodit partnerům štvavou kampaní a antireklamou (viz Pirelli, Renault, Gill), aby za dva roky změnil názor a požadoval to, co kritizoval? Já si toho člověka nevážím a jaksi přirozeně vidím za každým jeho "nápadem" lumpárnu.
                    Důvody pro změnu v kci gum byly uměle vytvořeny nesprávným, nebo dokonce nebezpečným způsobem v jejich používání. Až budeš reklamovat tu tvoji nabíječku (či co sis koupil a nefunguje ti), tak se připrav na to, že výrobce bude zkoumat, zda jsi výrobek také používal tak, jak bylo uvedeno v návodu. A úmyslné nasazování gum na opačnou stranu aut, úmyslné podhušťování pneu a úmyslné překračování sklonů musí nutně vést k defektům gum. Tak že za exploze mohly týmy nesprávným používáním, nikoliv Pirelli. A změna konstrukce nebyla vůbec třeba, stačilo jen dofouknout, narovnat a prohodit strany. Jenže RBR vadil kovový kord. O ten jim šlo. Kov když jej zahřeješ výfukovými plyny se roztáhne a může oddělit od sebe vrstvy. V dobách zákazu foukání dost faux pas pro RBR, tak museli zapracovat na změně konstrukce gum. 03

                    + 4 / − 1

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
  • Pepan

    Pepan

    XXX
    Mi tyhle kecy připomínají komunistické manýry. Akorát nechápu, proč Horner oroduje i za Hondu. Že by ho platili jako tiskového mluvčího?

    + 3 / − 6

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Duncan66

      Duncan66

      XXX
      Protoze jsou ve stejnem srabu. 8. zavod a pouzity 5-6 motor a nemaji ani vykon ani spolehlivost. Osobne si tedy nepamatuju, ze by nekdo v minulosti nebrecel, kdyz zrovna nevede a nechtel napravu situace. Soucasna situace neni optimalni ani z pohledu divaka, ani z pohledu byznysu. Pravidla maji platit pro vsechny, ale bohuzel muze nastat takova zapeklita situace.
      Chapu tymy Mercedesu a ted uz asi i Ferrarri, proc budou neustale proti, ale chapu i logiku argumentu RB a Hornera.
      Si vzpomen, co vsechno se delalo v minulych sezonach kvuli RB a jeho dominanci. Prakticky kazdy rok se upravovaly pravidla tak, aby jim sjizil naskok a nekdy dokonce nekolikrat behem sezony. Takova je bohuzel realita v dnesni F1.
      Akorat na aerodynamiku nemas zadne zetony a behem roku muzes auto totalne prekopat. u soucasnych motoru tu moznost ale nemas a zetony budou kazdy rok navic ubyvat.
      Kdyz zjistis, ze mas spatne predni kridlo, tak na kazdy zavod muzes privezt nove predelane, staci aby proslo crashtesty. Kdyz mas ale spatny motor, tak jsi nahrany treba i na nekolik let.

      + 7 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Cooper

        Cooper

        XXX
        Souhlasím s tebou zrovna nedávno jsme to řešili s přáteli co sledují F1 a tvrdili mě že je to teď s mercedesem stejný jako to bylo s redbullem .... tak jsem hned oponoval že to není pravda protože po celé 4 roky dominace jim házeli klacky pod nohy a přitom aerodinamiku mohli upravovat všichni ... což teď honda , renault ani ferrari nemůžou a taky jsem jen tak z5 koukal na výsledky RB v dobách své největší slávy a zdaleka nebyli tak dominantní jako je teď mercedes... nejsem fanda RB a to jejich brečení Markova a Hornerova mám už plnou p.... ale nelíbí se mi že výrobci nemohou pracovat na motorech jak se jim zachce ...

        + 5 / − 3

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
      • Pepan

        Pepan

        XXX
        Honda je na tom mnohem hůře než RB, ale na rozdíl od hlásné trouby Hornera lidé od McLarenu nebrečí a makají, aby se z toho svrabu dostali. A co se týče minulé dominance RB, tak oni se dost často pohybovali v šedé zóně výkladu pravidel a když se pravidla zpřesnila, nadávali, že je omezují. A tohle Mercedes letos nedělá. Největší problém je v tom, že RB podělal letošní auto a vymlouvá se na slabý motor. Jak jinak by sis vysvětlil, že Torro Rosso je v posledních závodech RB válcuje, přičemž mají stejného dodavatele motorů a nezkušenějšípiloty. Proč nebrečí oni? A co se týče motoru - Renault neinvestuje do fabriky a ostatní výrobci jej předehnali. Prostě investovali do lepších technologií a ono se jim to vyplatilo.

        + 4 / − 3

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Cooper

          Cooper

          XXX
          jasný Newey se stáhnul do pozadí a Redbull s ním 14 já se jich nijak nezastávám jen jsem podotkl že nebyli tak dominantní jako mercedes možná to bylo tím že neměli dva vyrovnané jezdce... ? Spíš jsem ale nadával na motory... nelíbí se mi ty žetony a zákaz úprav atd.

          + 2 / − 2

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Pepan

            Pepan

            XXX
            Plně souhlasím. A ještě bych dodal, že lepší by bylo, aby se používaly méně komplikované pohonné jednotky, které by stály menší peníze a radši v průběhu sezóny povolit více testů. Současný stav je na dvě věci a neprospívá to nikomu. Tak by se mohli projet i testovací jezdci a týmy by si mohly častěji ověřit, zda jejich směr vývoje je skutečně správný.

            + 2 / − 2

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
          • Zix.

            Zix.

            XXX
            Neměli kvalitní oba jezdce, bohužel jen jednoho a k tomu né nejvýkonnější motory.
            K tomu furt ty menší úpravy pravidel proti nim.

            Když to shrnem, tak tedy těžko by mohli ještě víc dominovat, když měli takovýhle překážky. Toho jezdce ale samozřejmě mohli vykopnout, zvlášt´ když furt dělal akorát problémy.

            + 1 / − 2

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Pepan

              Pepan

              XXX
              RB měl dva kvalitní jezdce. Problém byl v tom, že Webber s Vettelem měli odlišné jízdní styly a navíc Webber byl výrazně vyšší a tím i těžší, což jej znevýhodňovalo. RB vůz stavěl na Vettela z jednoduchého důvodu. Blonďák byl ideální tváří pro reklamu jejich limonád, protože ty jsou určeny zejména pro mladé lidi. Proto se vše v týmu točilo kolem Seba a Mark byl na druhé koleji. Svědčí o tom mimo jiné i to, že když tým do Silverstonu přivezl dvě nová přední křídla a Seb svoje rozbil, tým mu dal Markovo křídlo. Paradoxem pak bylo, že Mark se starším křídlem ten závod vyhrál. O tom, co udělal Vettel v Malajsii, kdy navzdory příkazům předjel Marka, protože věděl, že ho vedení nepotrestá. Mimochodem, Mark se za posledních pět let v F1 třikrát umístil třetí a jednou čtvrtý, což rozhodně špatné není. Jo a v letošním Le Mans dojela jeho posádka na druhém místě. Z boje o vítězství je zřejmě vyřadila minutová penalizace, kterou navíc Mark nezavinil. Podle mě je hodně dobrý pilot.

              + 2 / − 3

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

George Russell sice dostal pokutu, ale výsledku na trati se netýkala

Poslední rest vyřízen - čtveřice provinilců, která porušila startovní proceduru, zná verdikt

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama