DISKUZE K ČLÁNKU Šéf Red Bullu: Piloti by neměli šetřit palivem, pneumatiky by se měly opotřebovávat rychleji

Šéf Red Bullu Christian Horner volá po tom, aby se ve Formuli 1 závodilo opět naplno a piloti nemuseli tolik šetřit palivem. Pneumatiky by se ale měly opotřebovávat ještě rychleji, než je tomu v současnosti.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Šéf Red Bullu: Piloti by neměli šetřit palivem, pneumatiky by se měly opotřebovávat rychleji

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 16, poslední 13.06.2015 08:08 Vložte komentář

Nejlepší názory

» uzivatel001723 (Hlasovalo 21 lidí) 10.06.2015 13:29
pokud se nepletu bylo obdobi kdy hornen byl prvni… »
» mi88ki (Hlasovalo 12 lidí) 11.06.2015 17:37
Tak se někdy podívej na závody třeba z roku 2004… »
» odin (Hlasovalo 11 lidí) 11.06.2015 09:05
18 18 18 Tak to já jsem o Hornerovi s dr.… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • Duncan66

    Duncan66

    XXX
    Bohuzel je to pouze a jen politika a hajeni svych zajmu kdyz se to hodi. Jinak by totiz stejne argumenty musel pouzivat Horner a spol i v sezone 2013 apod. A slyseli jsme neco z jeho ust, kdyz Seb vyhral 9 zavodu v rade zcela neohrozen?
    Jen je smutne, ze nejvice breci zrovna RB 17

    + 6 / − 6

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • mi88ki

    mi88ki

    XXX
    Horner z jedné stránky tvrdí, že by se nemělo šetřit palivem, z druhé strany chce, aby jezdci šetřili gumy a nemohli tak jet stejně naplno.
    Osobně souhlasím s Hornerem ohledně paliva, jezdci by v závodě neměli šetřit palivo, brzdy potažmo gumy. Tohle nejsou eko závody ale formule jedna.
    Když to neprojde s palivem co zkusit tři povinné stopy? Jezdci pak nebudou mít důvod šetřit ani ty gumy, ale jet naplno celý závod a to chci vidět, jezdce, kteří jezdí v závodě v kvalifikačním tempu a ten kdo je nejrychlejší vyhrává. A ne poslouchat po závodě jezdce, musel jsem šetřit palivo, gumy, brzdy ... a koukat na jezdce jak se plouží eko tempem po trati.

    + 5 / − 7

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • odin

      odin

      XXX
      Podle mne to není řešení (tři povinné zastávky). Ty tu píšeš, že chceš vidět jezdit piloty v kvalifikačním tempu. Vždyť ani bez časomíry nepoznáš, kdo jede a kdo nejede v kvalifikačním tempu. To, co dělá závody zajímavé je předjíždění, případně strategické souboje. Kroužení aut v kvalifikačním tempu srovnaných do vláčku, je nezáživné. A předjíždění přes boxy? Co je na tom zajímavého?
      Bohužel, technika je dnes na takové úrovni, že ničí závody. Pokud chceme napětí a akci, musíme skousnout "umělotiny" (uměle nekvalitní pneu, příděly paliva, DRS, Kers a další uměle vymyšlené vymoženosti, které vnesou prvek "náhody"). Nebo se "uměle" zříci všech technických věcí, odstrojit auta od aeroprvků. Pilotům dát tři pedály, fofrklacek, volant a ať předvedou, co v nich je. Jenže to bys zase brblal, protože by rychlost monopostů klesla mnohem více, než v dnešní době "šetření". Ale předjíždělo by se, na to dám krk.

      + 5 / − 7

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • mi88ki

        mi88ki

        XXX
        Tak se někdy podívej na závody třeba z roku 2004 s těmi dnešními a porovnej si ty průjezdy zatáček, pak pochopíš co je to rychlost v zatáčkách a o čem tu mluvím. Jasně, na rovince nepoznáš jestli vůz jede 320 nebo 340 km/h, v tom problém nevidím, ale tu agresivní vs šnečí jízdu v zatáčkách by si rozpoznat měl. A ty tři zastávky nenavrhuji kvůli předjíždění v boxech, ale aby jezdci nemuseli příliš šetřit gumy, byť v Montrealu to asi nebylo až tak zásadní jako jinde. Nicméně, jezdit za někým pár kol znamená odepsat gumy a to už problém je, protože já chci vidět jezdce těsně za sebou. V minulosti byl při těsné jízdě za soupeřem hlavním problém v aerodynamické účinnosti vozu a dnes se k tomu ještě uměle přidal problém s mnohonásobně vyšším ničením gum při této situaci než tomu kdy bylo. Takže veškerá nová pravidla jsou v tomto směru naprosto kontraproduktivní. A koho dnes vzrušuje x předjetí pomocí čudlíku na volantu ? Když se podíváš do boxů, když už se povede předjetí pomocí DRS tak to berou spíš jako samozřejmost než jako umění jezdce a podle toho pak přicházejí nebo spíš nepřicházejí emoce, které mi v závodech tolik chybí.

        + 12 / − 2

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • odin

          odin

          XXX
          Sezóna 2004 byla nejrychlejší sezónou vůbec. Ano v zatáčkách lze rozdíl postřehnout. Ale že by se v této sezóně kdovíjak předjíždělo jsem si nevšiml. Výměny pozic byly prakticky z velké většiny "přes boxy". Což byl také jeden z důvodů změn pravidel.
          V současnosti zas tak pomalí nejsou. Srovnej si průměrné rychlosti a časy na kolo se sezónou např. 2010, kdy ještě Pirelli v F1 nebylo. Podle mne se role Pirelli pneu na zpomalení pilotů přehání. Mnohem větším důvodem, proč se dnes jezdí pomaleji, je např. tankování. Dřív se jezdily tři sprinty s pár litry paliva, dnes mají v nádržích benzínu po okraj, tak že v úvodu nelze jezdit kvalifikační časy. Rozdíl během závodu nejlepšího kola je o 2 a více sec.
          Nelze srovnávat nesrovnatelné, i když tě chápu, oč ti jde.
          Chceš vidět jezdce těsně za sebou. Jseš si jistý, že rozdíly ve výkonnosti (motorů, šasí atd.) jednotlivých týmů jsou tak malé, že bys kvalitními pneumatikami a třemi zastávkami bez tankování piloty těsně za sebou viděl? Já tom přesvědčen nejsem.
          DRS jistě těm rychlejším velmi pomáhá v předjíždění, tak že pomalejší auto nemůže za sebou zdržovat rychlejší. Jistě že to nejsou rovnocenné souboje, spíše to vnímám, jako "jakési modré vlajky" i v případech soubojů o pozice.
          O jakých emocích mluvíš? Jaké emoce jsi měl v sezóně 2004? Schumacher osamoceně kroužil na čele celý závod. Když náhodou ne, tak tam byl Barik, který mu v boxech přepustil vedoucí pozici. Prakticky se ta "podívaná" a ty emoce shodují s letoškem. Akorát letos je občas šance, že Rosberg v "regulérním" souboji Hailtona porazí. Což v sezóně 2004 nebylo, tehdá mohl Barik vyhrát jen, když měl Schumi potíže. Tak jaké emoce chceš získat kvalitními pneu a třemi zastávkami?

          + 8 / − 5

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • mi88ki

            mi88ki

            XXX
            Každý máme svůj názor.
            Emoce: myslel jsem tím, že nejen boxy ale diváci každé předjetí brali mnohem více emotivně, když bylo vybojované a ne pomocí čudlíku.
            Špatné pneu, ještě více stěžují možnost se držet déle blízko za soupeřem. Protože soupeři musí jezdit min. 1.5 sec od sebe aby si neodrovnali gumy, tak o to těžší je klasické předjetí bez pomocí DRS.
            Pomalá jízda v závodě. Závodní tempo na začátku závodů je, plácnu, o deset sekund pomalejší než v roce 2004. A také jsou výrazně pomalejší než v kvalifikaci. A nějak zvlášť se to nemění ani na konci závodu, kdy už jsou vozy lehčí a mají třeba přezuto na čertsvé gumy.
            V roce 2004 se jezdilo téměř v kvalifikačním tempu po celou dobu závodu. Většinou byl rozdíl nejrychlejšího závodního a kvalifikačního kola do jedné sekundy a nejednou se stalo, že v závodě překonali čas z kvalifikace a to neporovnám nějaké mokré kvalifikace. A to vše při srovnatelných max. rychlostech, dokonce bych řekl, že turba jsou nyní na rovinkách o něco rychlejší. Dovolil bych si odhadnout, že dnes se jezdí každá důležitější zatáčka tak o sekundu pomaleji a sami jezdci přiznávají, že už to není ani tak náročné na jejich kondici a jezdecké umění. Tak o čem to pak je ?
            Formule jedna byla pro mě vždy o jízdě na hranici možností a dokonalém sladění schopností člověka a stroje. To co vidím dnes je prostě jen B třída, hlavně v závodech ?

            + 8 / − 4

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
  • Rostislav M.

    Rostislav M.

    XXX
    Sice se mi moc nelíbí jak si RB pořád stěžuje. Jednou na dominanci Mercedesu, jednou na pneumatiky, pak na motor a bla bla bla... Prostě už zapomněli, že jejich dominance tu byla také a nestěžovali si. Zapomněli, že si nějaký čas zpět stěžovali na pneu, že se příliš opotřebovávají atd.
    Ale v jednom s Hornerem souhlasím....v Kanadě ty pneu prostě vydržely moc. 30 kol na supersoftech? Žádný problém.... Pak na co tu zastávku? Na softech by mohli klidně odjet celý závod - stačilo by je zavolat do boxů jen kvůli zpomalení....každý tam zajede a postojí a zase pojede. A vybrat si bude moci každý kdy chce. K čemu vozit tolik lidí na výměnu kol. Jistě by se ušetřilo jak při zrušení tankování.

    + 5 / − 6

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • uzivatel001723

    uzivatel001723

    XXX
    pokud se nepletu bylo obdobi kdy hornen byl prvni co kricel ze ty pneu sou shitovky, a ted by je chtel zpatky ? :D

    + 21 / − 10

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • uzivatel001447

      uzivatel001447

      XXX
      pri vyjadreniach redbullu treba brat vsetko s obrovskou rezervou..odkedy totiz nevyhravaju ako na beziacom pase, v f1 nie je NIC tak ako ma..vsetko je uplne zle a nefer a oni chudaci na to nikdy nie vlastnou vinou iba doplacaju.

      + 9 / − 7

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • erdedy

        erdedy

        XXX
        Jj chlapi, cim dalej tym viac zacinam byt "alergicky" na tuto bandu... 02 uz pomaly aj ked vyhlasia nieco "normalne".

        Donedavna by som na Hornera nepovedal nic zle to Helmut je kralom propagandy. 12 Ale vidim, ze Horner uz sa zacal k nemu pomaly priblizovat.

        To s gumami je totalny beton... 18 18 18 neverim vlastnym ociam. Oni si fakt nevidia do huby.

        + 6 / − 8

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • odin

          odin

          XXX
          18 18 18 Tak to já jsem o Hornerovi s dr. Markem neměl nikdy valné mínění. Jejich propagandistické lhaní mi lezlo krkem už v dobách dominance ubulených RedBullíků. Však jsem se tu dost nahádal s různými fanatiky do RedBullíků. Dneska už mi názory Hornera a Marka jen potvrzují, že jsem se tehdá nemýlil v jejich kritice. To, co žvanili a nadále žvaní páni z Redbullu, nestojí ani za zamyšlení, natož za nějakou reakci. Hornerovi mohou věřit už jen Mike17 a Jens spolu s několika anonymy...
          Já do "mrtvol" nekopu, tak se k RedBulláským blábolům ani snad vyjadřova nechci. 03

          + 11 / − 7

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Jens

            Jens

            XXX
            Tak vrchní mystifikátor je zpět. Každý tým hájí vlastní zájmy, tos asi objevil Ameriku. Red Bull měl tehdy v mnohých věcech pravdu, stejně jako dnes. Ne, že bych s Hornerem vždy souhlasil, ale tady do puntíku se vším: ano, nemělo by se tolik šetřit palivem a raději bych viděl spinty. Ale ne jednozastávkové strategie. Je třeba více vzruchu - Kanada toho byla hezkým příkladem. Protože pokud udělají trvanlivé pneumatiky, tak to bude nuda jako za dnů Bridgestone. A každý, kdo má trochu Filipa, si uvědomue, že tím by F1 úplně zabili. Nechápu, jak můžeš mít tak krátkou paměť. Zajímavé, že se k vyjádřením Red Bullu svými bláboly vyjadřovat nechceš, ale vždy to uděláš. 04

            + 11 / − 6

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • odin

              odin

              XXX
              Právě že krátkou paměť nemám. Ty a Mike jste hájili RedBull v kauze změny pneu uprostřed sezóny. Ty jsi se mne snažil stírat, když jsem tvrdil, že lžou, že si vymýšlí argumenty. Cožpak ničení pneumatik nebyla uměle vytvořená kauza? Cožpak ničení průtokoměrů nebyla také uměle vytvořená kauza? Já tyto praktiky nesnáším a omlouvat to tím, že každý tým hájí své zájmy je ubohé. Žádnou mystifikaci nedělám, to spíše ty a tobě podobní. Jak podle šablony, nejprve napíšete, že ne se vším souhlasíte (nebo něco v podobném smyslu) a pak už jen obhajujete ty RedBullácké nesmysly (výmysly).
              Jsou snad nějaká pravidla a do nich by se nemělo (alespoň v průběhu sezóny) vstupovat. Když jim nefungují gumy, ať si předělají auto. Když jim nefungují průtokoměry, ať do nich nevrtají. Ty a tobě podobní toto nechtějí pochopit a obhajují to "vlastními zájmy". Holt každý podvod dobrý, když pomůže vlasním zájmům.
              S tvým názorem na pneu nepolemizuji, vlastně bych se s tebou, potažmo nyní s Hornerem, v mnohém shodl. Vadí mi tvůj, potažmo Hornerův, minulý pohled. Na rozdíl od tebe, jsem se nikdy netočil jako korouhvička. Své názory mám přes padesát let stále stejné. Obhajoval jsem Pirelli v roce 2011 a obhajuji je i dnes. A Hornera považuji za pěkného křiváka a nechápu, jak jsi ho mohl ty, nebo Mike před pár měsíci obhajovat. Vlastně to děláš pořád... 02

              + 10 / − 5

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Jens

                Jens

                XXX
                Právěže máš, když obhajuješ takové nesmysly. Můžeš mi připoemnout, co špatného konkrétně jsem tehdy hájil? A o jakém ničení průtokoměrů to mluvíš - divoké sny nebo se teď uměle snažíš vytvořit kauzu? Ti a tobě podobní anonymové tady pravidelně trollují s podobnými hloupostmi, jako že Red Bull neustále porušoval pravidla, jezdil s nelegálním vozem a ohebnými křídly, čemuž se odborníci jen smějí. A obecně: teď netvrdím, že jsem v této souvislosti na něco změnil názor, ale co je špatného na změně názoru? Ty ses snad nikdy nezmínil, bože? Je to docela normální a jen šlechetné si omyl přiznat. Člověka, kterého neznáš (pouze zprostředkovaně z médií), považuješ za křiváka - dost ubohé.

                + 4 / − 11

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • odin

                  odin

                  XXX
                  Chtěl jsem ti vyhledat tvé postoje v kazách průtokoměrů a změn konstrukce pneumatik, ale je zde umístěno zatím jen 12 stránek, což neobsahuje ani všechny letošní články. Že týmy včetně RedBullů tehdejší pneumatiky podhušťovaly, nasazovaly opačně a překračovaly geometrii, tu bylo jasně dokazováno. Kdyby si Horner hleděl svého týmu, aby nepřekračoval doporučené provozní parametry pneumatik, neměl by problémy s životností gum a nemusel by špinit Pirelli. To samé platí u průtokoměrů. I zde byly články kde bylo poukazováno na fakt, že RedBull s průtokoměry manipuloval. Zajímavé, že do soudního jednání měli u RBR s průtokoměry potíže stále a po soudu už ani jedinkrát. Jednoduše přestali si průtokoměry ničit. Stejně jako gumy.
                  A za křiváka Hornera považuji nikoliv z důvodu novinářských pomluv, ale za to, že on špiní všechny se kterými spolupracuje jen pro vlastní zisk.
                  I já se čas od času také zmýlím, pak ale je třeba svůj omyl přiznat, případně se omluvit. A že by se Horner omlouval, jsem si nějak nevšiml. Naopak. Arogantně tvrdí, že tehdá šlo o jinou situaci. V tom jste si dost podobní. 02

                  + 5 / − 9

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
          • erdedy

            erdedy

            XXX
            Ja sa "zblaznim" 12
            - nenastavil som si "zasilat reakce na e-mail", ked som tu nakukol (predtym) tak pod mojim prispevkom bola reklama a pod nou som uz nepozeral... 04
            Teraz pozeram, ze 16 prispevkov??? 16

            Tak sorry, ze som nereagoval... 19

            + 5 / − 3

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

George Russell sice dostal pokutu, ale výsledku na trati se netýkala

Poslední rest vyřízen - čtveřice provinilců, která porušila startovní proceduru, zná verdikt

Alex Albon a Williams zažili opravdu krutý závodní víkend (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappena uznává i konkurence

Pierre Gasly a Esteban Ocon dokázali téměř nemožné a posunuli Alpine z devátého na šesté místo v Poháru konstruktérů

Ani závod se neobešel bez červené, hrdinský výkon Alpine zastínil Verstappen

  • Pátek

    • 1. Trénink (5:30 - 6:30)
    • 2. Trénink (9:00 - 10:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:00)
  • Neděle

    • Závod (7:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama