DISKUZE K ČLÁNKU Horner: F1 riskuje ztrátu Renaultu, pokud neuvolní vývoj motorů

Šéf Red Bullu Christian Horner varuje, že Formule 1 by mohla přijít o Renault, pokud se nezmění pravidla pro vývoj motorů. Jinak má podle něj Mercedes zajištěný náskok navždy.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Horner: F1 riskuje ztrátu Renaultu, pokud neuvolní vývoj motorů

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 6, poslední 10.06.2015 11:59 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Skull55 (Hlasovalo 9 lidí) 09.06.2015 18:25
Souhlasim s tim, ze FIA mela byt predvidavejsi a… »
» Prokop S. (Hlasovalo 8 lidí) 09.06.2015 15:04
no já nevím.. ale i s povoleným vývojem se… »
» airwar1939 (Hlasovalo 8 lidí) 09.06.2015 20:35
Otázka je jaká doba je zrovna pro Renault… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • uzivatel001447

    uzivatel001447

    XXX
    typicke...

    + 4 / − 5

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Skull55

    Skull55

    XXX
    Souhlasim s tim, ze FIA mela byt predvidavejsi a zamrazeni motoru melo byt po delsi dobe. Pokud si ovsem dobre pamatuji tak prave renault byl pro zamrazeni motoru. Osobne si mydlim, ze by motory mely mit delsi dobu na vyvoj (klidne stale dle zetonu s postupnym snizovanim po sezonach). Co se Hornera (a ostatnich) tka tak by mohl prestat s tim, jak mysli na F1. At s tim jdou s prominutim do ... Jsou stejni jako oni a byt v situaci Mercedesu tak budou stejni, ne li horsi.

    + 9 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • airwar1939

      airwar1939

      XXX
      Otázka je jaká doba je zrovna pro Renault dostatečná? Pravidla nových motorů vznikla na začátku roku 2009 a byly naplánovány na sezonu 2013. Protože Renault byl pozadu podařilo se prosadit odsun až na sezonu 2014, nyní mám polovinu roku 2015, takže Renault měl na vývoj a testování nových motorů už 6,5 roku a kde je všichni výme. Obávám se že i při maximálním uvolnění vývoje je nereálné aby Renault při kvalitě své práce Mercedes někdy dostihnul.

      Další věc je ta že Mercedes je ve Formuli 1 už od roku 1997 a celou tu dobu jí byl maximálně oddaný, a pro úspěch dělal opravdu hodně. Takže teď když ho dosáhnul, příjde mě značně nefér, trestat ho za dobrou práci a snažit se zvýhodnit "neschopné lenochy" s kosočtvercem ve znaku.

      + 8 / − 8

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Adi

        Adi

        XXX
        Je pravda, že se Renaultu tolik nedaří v éře V6T motorů. Je pravda, že na vývoj měli dost času a nezvládli to úplně podle představ. ALe F1 je hlavně o penězích a Mercedes jich do nového motoru investoval několikanásobně více než Renault, kdyby nepřišel úspěch, taky by to mohlo znamenat konec Mercedesu v F1.

        Renault je ve Formuli 1 od roku 1977 a kromě cca 4 - 5 let (druhá polovina 80. let) v ní je nějakým způsobem stále. Pro úspěch udělal opravdu hodně a má jich na svém kontě cca 5x víc než Mercedes, Renault je nejúspěšnější výrobce V8 motorů (6 titulů), V10 motorů (5 titulů). Získal 2 tituly i jako tovární tým Renault a to v F1 působili kromě nynější konkurence ještě BMW, Toyota, Ford... zákaz hmotových tlumičů, omezení aerodynamiky, útok na Michelin kvůli rozměru pneu, to vše bylo taky nefér. Dále pak zákaz foukání, zákaz spec. mapování motoru a přísnější pravidla pro měření ohybu křídel, to bylo taky nefér (dominance RB).
        Víš airware, není to tak dlouho, je to cca 2 roky zpátky, kdy se Mercedes díval na přední týmy s opravdu velkého odstupu... byli to taky tehdy "neschopní lenoši" s hvězdou ve znaku? Podle tvých měřítek rozhodně ano. A pak Renault je v nové éře motorů stále druhý nejúspšnější (3 vítězství) před Ferrari (1 vítězství) a Hondou... vím, že to není dobré být "jednookým mezi slepými" ale dominance Mercedesu je zaplacena neskutečnou sumou peněz a věz že nebude do nekonedčna, žádná dominance netrvá věčně a je velmi pravděpodobné, že pravidla pujdou proti Mercedesu...stejně jak dříve šli proti Ferrari, Renaultu, Williamsu, Red Bullu,... to je hold F1 :)

        + 5 / − 6

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
  • Prokop S.

    Prokop S.

    XXX
    no já nevím.. ale i s povoleným vývojem se Renault za Mercedes propadl ještě více 11

    + 8 / − 6

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

George Russell sice dostal pokutu, ale výsledku na trati se netýkala

Poslední rest vyřízen - čtveřice provinilců, která porušila startovní proceduru, zná verdikt

Alex Albon a Williams zažili opravdu krutý závodní víkend (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappena uznává i konkurence

Pierre Gasly a Esteban Ocon dokázali téměř nemožné a posunuli Alpine z devátého na šesté místo v Poháru konstruktérů

Ani závod se neobešel bez červené, hrdinský výkon Alpine zastínil Verstappen

  • Pátek

    • 1. Trénink (5:30 - 6:30)
    • 2. Trénink (9:00 - 10:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:00)
  • Neděle

    • Závod (7:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama