DISKUZE K ČLÁNKU Horner: F1 riskuje ztrátu Renaultu, pokud neuvolní vývoj motorů
Šéf Red Bullu Christian Horner varuje, že Formule 1 by mohla přijít o Renault, pokud se nezmění pravidla pro vývoj motorů. Jinak má podle něj Mercedes zajištěný náskok navždy.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Horner: F1 riskuje ztrátu Renaultu, pokud neuvolní vývoj motorů
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
-
Skull55
18:25 09.06.2015 XXXSouhlasim s tim, ze FIA mela byt predvidavejsi a zamrazeni motoru melo byt po delsi dobe. Pokud si ovsem dobre pamatuji tak prave renault byl pro zamrazeni motoru. Osobne si mydlim, ze by motory mely mit delsi dobu na vyvoj (klidne stale dle zetonu s postupnym snizovanim po sezonach). Co se Hornera (a ostatnich) tka tak by mohl prestat s tim, jak mysli na F1. At s tim jdou s prominutim do ... Jsou stejni jako oni a byt v situaci Mercedesu tak budou stejni, ne li horsi.-
airwar1939
20:35 09.06.2015 XXXOtázka je jaká doba je zrovna pro Renault dostatečná? Pravidla nových motorů vznikla na začátku roku 2009 a byly naplánovány na sezonu 2013. Protože Renault byl pozadu podařilo se prosadit odsun až na sezonu 2014, nyní mám polovinu roku 2015, takže Renault měl na vývoj a testování nových motorů už 6,5 roku a kde je všichni výme. Obávám se že i při maximálním uvolnění vývoje je nereálné aby Renault při kvalitě své práce Mercedes někdy dostihnul.
Další věc je ta že Mercedes je ve Formuli 1 už od roku 1997 a celou tu dobu jí byl maximálně oddaný, a pro úspěch dělal opravdu hodně. Takže teď když ho dosáhnul, příjde mě značně nefér, trestat ho za dobrou práci a snažit se zvýhodnit "neschopné lenochy" s kosočtvercem ve znaku.-
Adi
11:59 10.06.2015 XXXJe pravda, že se Renaultu tolik nedaří v éře V6T motorů. Je pravda, že na vývoj měli dost času a nezvládli to úplně podle představ. ALe F1 je hlavně o penězích a Mercedes jich do nového motoru investoval několikanásobně více než Renault, kdyby nepřišel úspěch, taky by to mohlo znamenat konec Mercedesu v F1.
Renault je ve Formuli 1 od roku 1977 a kromě cca 4 - 5 let (druhá polovina 80. let) v ní je nějakým způsobem stále. Pro úspěch udělal opravdu hodně a má jich na svém kontě cca 5x víc než Mercedes, Renault je nejúspěšnější výrobce V8 motorů (6 titulů), V10 motorů (5 titulů). Získal 2 tituly i jako tovární tým Renault a to v F1 působili kromě nynější konkurence ještě BMW, Toyota, Ford... zákaz hmotových tlumičů, omezení aerodynamiky, útok na Michelin kvůli rozměru pneu, to vše bylo taky nefér. Dále pak zákaz foukání, zákaz spec. mapování motoru a přísnější pravidla pro měření ohybu křídel, to bylo taky nefér (dominance RB).
Víš airware, není to tak dlouho, je to cca 2 roky zpátky, kdy se Mercedes díval na přední týmy s opravdu velkého odstupu... byli to taky tehdy "neschopní lenoši" s hvězdou ve znaku? Podle tvých měřítek rozhodně ano. A pak Renault je v nové éře motorů stále druhý nejúspšnější (3 vítězství) před Ferrari (1 vítězství) a Hondou... vím, že to není dobré být "jednookým mezi slepými" ale dominance Mercedesu je zaplacena neskutečnou sumou peněz a věz že nebude do nekonedčna, žádná dominance netrvá věčně a je velmi pravděpodobné, že pravidla pujdou proti Mercedesu...stejně jak dříve šli proti Ferrari, Renaultu, Williamsu, Red Bullu,... to je hold F1 :)
-
-
-
-
airwar1939
20:36 09.06.2015 XXXPřesně tak, sezonu 20015 bych z pohledu Renaultu rozhodně nehodnotil jako stažení náskoku na Mercedes.
-
Nadcházející závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
- 1. Trénink (5:30 - 6:30)
- 2. Trénink (9:00 - 10:00)
-
Sobota
- 3. Trénink (5:30 - 6:30)
- Kvalifikace (9:00)
-
Neděle
- Závod (7:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek