DISKUZE K ČLÁNKU Strategická skupina schválila návrat tankování od roku 2017 a agresivnější vozy
Strategická skupina F1 se včera při jednání v Anglii dohodla na větší podpoře zákaznických vozů, návratu tankování a o pět až šest sekund rychlejších vozech s agresivnějším vzhledem od roku 2017.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Strategická skupina schválila návrat tankování od roku 2017 a agresivnější vozy
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
-
-
David
20:42 15.05.2015 109.105.48.XXXNesouhlasím, motorky jezdí s plnou nádrží a gumy mají na celý závod, jediný co tak si vyberou jakou pneu použijí. A věř mi že nijak tím motorky netrpí, myšleno diváci nejsou ochuzení o souboje je to dost napínavý. Ve formuly chybí stálost pravidel, pořád vymýšlí kravyny (DRS, ERS atd.). Pokud by nechaly pravidla bez změn, pole by se vyrovnalo a viděli bychom souboje na trati. A důvodem by bylo to že všichni (tými) by došli na limit pravidel a pole by se lišilo pouze kvalitou jezdců. Strategie je pouze fligna jak se vyhnout přímému souboji na trati. Nebo tebe baví když někdo někoho předjede díky novým gumám??? Nebo díky DRS??? Mě rozhodně ne. Vždyť je to směšné. Např to jak pomocí DRS je jednoduchý předjed je fraška.-
Mike17
10:19 16.05.2015 93.99.87.XXXPromiň, ale 2 zásadní věci jsi nepochopil:
1. Motorky se nedají srovnat s auty. Aź se vejde 5 aut do zatáčky a budou schopné se navzájem v té zatáčce předjíždět, pojďme to pak srovnávat. Dnes se 2 auta vedle sebe v zatáčce objeví pouze za podmínky, že do té zatáčky vedle sebe vjedou. Což se zpravidla stává buď za pomocí různých gum, nebo za pomoci DRS. Aerodynamický pytel (jako do 80-tých let) je dnes tak minimální, že naprosto nestačí pokrýt neschopnost udržet se v zatáčce za jiným vozem. Motorky mají jeden zásadní, neaerodynamický prvek. Jezdce. Díky kterému bude vždycky fungovat pytel na urychlení předjíždějícího, který vozům chybí.
2. Bez těch "nesmyslů" jak jim říkáš, bysme už dnes těžko viděli nějaké předjíždění. Vždyť už mají jezdci problém s předjetím i v Malajsii a to i s DRS. Pokud je předjíždění s DRS tak stupidně jednoduché, tak mi zdůvodni, proč Rosberg, Vettel i Hamilton nebyli schopni půl závodu předjet až o sekundu pomalejší jezdce před sebou? U všech neschopnost pilota? Ty jsi fanoušek tuším Alonsa ne? Je Alonso neschopný pilot? Pamatuju si závod, kdy přes jeho půlku nebyl schopný předjet o víc jak sekundu pomalejšího Petrova. Tohle chceš vrátit? Dnes je aero ještě dokonalejší, zadní křídla užší, tudíž možnost předjetí ještě menší než tenkrát. Máme se dívat, jak po startu pojedou všichni za sebou do cíle, bez jediné změny v pořadí? Kdo se na to bude dívat??? Ty??? Budeš asi jediný! Bez DRS a rozdílných gum by to v Monaku byla jistota, na ostatních tratí velká pravděpodobnost, pokud by nezapršelo.
Tento tvůj názor je při nejmenším naivní, když si myslíš že nějaký mistr by v Monaku byl schopný předjíždět. Neuměl to Senna, neuměl to Alonso nebo kdoví, koho považuješ za nejlepšího.-
-
Mike17
13:32 17.05.2015 93.99.87.XXXPřečetl jsem si to znovu a pořád čtu to samé. V motorkách se také předjíždí hodně na rovinkách. Jezdec se zavěsí za druhého a zbytek udělá fyzika. F1 tuto možnost nemá. Musely by se šasi vrátit 30 let zpátky, jak to mají v americe. U motorek jezdec vjede do zatáčky za někým, zvolí trochu jinou stopu a vyjede před ním. Není to nic vyjímečného. Můžeš mi připomenout, kdy jsi něco podobného viděl v F1? Já si pamatuju na Eddieho Irvina v roce tuším 1999 v esíčkách v Suzuce. Ale bylo to za mokra. Asi by se našel novější příklad, ale bude nejspíš opět na vodě. Za sucha by to hrozilo pouze v případě někoho na nové měkké směsi, který by předjížděl někoho na mrtvých gumách. A to je něco co se ti nelíbí. Ne? Pokud se mýlím, tak mi uveď příklad, kdy někdo na rovnocenných gumách předjel někoho v zatáčce.
V motorkách se jezdí často v těsném závěsu v zatáčkách. Viděl jsi něco podobného v rychlé zatáčce v F1? Ne, to nejde (pouze opět v hodně rozdílných gumách). Tak jak se mají předjet, když se za sebou ani neudrží?
Na začátku století byly pravidla poměrně konstantní a co se změnilo? Přestali se předjíždět. Pokud se vozy vyrovnají, nepovede to k více předjíždění, ale k vláčkům jako tehdy. Fyziku neokecáš. U motorek prostě aero tak dokonalé nebude, protože by jezdce museli zalisovat do stroje.
Promiň, ale pro mne je směšná představa myslet si, že zrušením DRS a rozdílných gum by bylo více předjíždění. Ono se stačí podívat do statistik a zjistíš, že zavedením DRS se nejen podstatně zvýšil počet předjetí, ale také se zvýšil počet předjetí mimo DRS zóny. A je to logické. Osobně jsem rád, když piloti dostanou možnost prokázat své předjížděcí schopnosti díky rozdílným strategiím, než se zase dívat na Monzu do roku 2010, kde jede 20 aut v rozestupech kolem 1s celý závod od startu až do konce ve stejném pořadí. -
-
-
-
-
Fanda.LH
07:15 16.05.2015 85.93.124.XXXSamozřejmě, že s tankováním počet předjetí klesne... Škoda, že ti nedochází co píšeš nebo spíše co hejtuješ... Jestliže dnes, podle tebe, nedokáže rychlejší pilot předjet pomalejšího... Tak na tom se nezmění nic... Jen v dnešní době se o to musí pokusit na trati, v době tankování bude větší prostor udělat to přes boxy...-
Mike17
10:26 16.05.2015 93.99.87.XXXHlavně že ti nevadí hejtovat někoho kdo hejtuje.
Ano, dnes je problém při stejných podmínkách předjet pomalejšího pilota a nic na to kvality pilotů nemění. Naposledy to předvedl tvůj Lewis. Nebo je špatný pilot?
Taky jsi zastánce závodů do roku 2010? Nic proti, vláčky mám rád, jen na železnici. Na trati bych raději viděl nějaké předjíždění. Ikdyž chápu, že při současné situaci by ti naprosto vyhovovalo, kdyby Hamíka neměl nikdo šanci předjet.-
Fanda.LH
12:48 16.05.2015 85.93.124.XXXVidím to jinak...
Lewis nedokázal předjet ve Španělsku Vettela na Ferrari (Tj. 2. nejrychlejší vůz v poli)... Ve Španělsku / Barceloně se předjíždí blbě snad od doby co se tam jezdí (Tedy za dob všech možných pravidel)... Ale za současné F1 vidím pravdu (Předjíždí se blbě)... A může z toho vzniknout nějaký podnět k řešení ( Nicméně si myslím, že současná situace je dobrá... Ne vždy, ne všude se předjíždí dobře... Ale kdo nakonec může za to, že LH jede za SV ? No může za to jen a pouze LH ) .
Zatímco kdybychom do toho měli strategie s palivem... Tak nejspíše LH svoji snahu brzo vzdá a zajede do boxů... A těžko soudit, zda ho předjet nemohl nebo bylo nevýhodné se o to jen pokoušet... Co je horší, tak něco takového se v podstatě stalo už posledně => LH jel o zastávku více a těžil z čerstvých gum... Hrát tam roli palivo, tak ještě k tomu má výhodu kratších pitstopů + logicky další výhodu v čase na kolo... Rázem to závodění dostává rozměr, který nechci aby tam byl...-
Mike17
13:47 16.05.2015 93.99.87.XXXProblém je v tom, že poslední dobou těch tratí, kde se rovnocenné vozy nedají předjet nějak přibývá. Podívej se na letošní závody a pověz mi, kdy někdo předjel někoho na stejných gumách a bez DRS. Pokud budeš srovnávat výkonostně podobné vozy, tak ti na jejich spočítání za 5 závodů budou možná stačit prsty.
Mohlo by se stát, že najednou bude většina závodů nudných, protože jezdci nebudou schopni předjet ani o sekundu pomalejší soupeře. Dnes máme DRS, které je stejně tak umělé (ne-li "umělejší"), jako rozdílné směsi nebo rozdílný stav nádrže. Troufám si říct, že nebýt DRS a rozdílných gum, dost těžko by Hamilton o vteřinu pomalejšího Vettela (jen příklad, nebo třeba Vettel Bottase) předjel na kterémkoliv okruhu. Takže by jsme se dostali do stavu, kdy by rozhodla kvalifikace a start. Pak bysme mohli jít na kafe a za hodinu a půl se kouknout na radujícího se pilota, který do první zatáčky vjel jako první.
Samozřejmě "předjetí" v boxech není to, co chceme vidět. Ale díky rozdílným strategiím a gumám mají aspoň tito talentovaní piloti možnost někoho předjet na trati. A to vidět chci a je to jediná možnost, jak můžou dobří piloti projevit svůj talent. Kroužením za někým celý závod ho neprojeví. Jestli ho budou projevovat pouze v kvalifikaci, pak nemá cenu závody vůbec jezdit.
Tak to vidím já.-
-
Mike17
15:02 16.05.2015 93.99.87.XXXDovolím si nesouhlasit (tedy s poslední větou). Většina předjíždění NA TRATI v poslední době je díky rozdílným strategiím (různým tvrdostem a opotřebování gum). Na stejných gumách většinou nestačí ani to DRS (Rosberg v Číně, Vettel v Austrálii i Bahrajnu, Hamilton v Barceloně).
Zamyslet se nad tím můžeme, ale při dnešním aeru se obávám, že nic nevymyslíš.
-
-
-
-
-
-
-
-
skejpa
15:34 15.05.2015 88.146.158.XXXChybí mi tam jedna základní věc To co řešili určitě nejsou špatné věci ale nezazněla jedna podstatná věc - jak vyřeší proudící výry za autem. Tedy aby auta mohla jezdit nalepená na sobě a neztrácela tolik přítlaku. To jako vyřeší ty pneumatiky ? To podle mě rozhodně nebude stačit. -
-
Kapor
15:22 15.05.2015 80.87.214.XXXSú v tom rozpory,... ...preto nechápem, ako to mohli všetci schváliť, lebo :
1, 100 kg paliva nie je tak veľa, aby sa muselo dotankovávať. Úplná hlúposť !
2, Nie je možné dostať zvuk tam, kde bol, na 120 dB a viac bez vyhodenia MGU-H z pohonnej jednotky, lebo v turbíne jeje spaliny odovzdávajú kinetickú-pohybovú energiu, ktorá je predsa ydrojom hluku. Úplná hlúposť !
3, Zákaznícke vozy narušujú duch tradície F1, že každý tím má byť konštruktér.
4, Zvýšenie otáčok je automaticky podmienené zvýšením prietoku aj množstva paliva na závod, preto je to totálna somarina !
5, Nie je potreba úmelo znižovať ani hmotnosť a nechať to na konštruktérov, ako im to optimálne vyjde, lebo širšie nízkoprofilové pneumatiky pneumatiky majú jednak väčšiu únostnosť a menšie bočné vybočenie, lebo sa nebudú tak deformovať pri bočnom preťažení.
Zase je tam veľa chýb, takže asi to bolo o ničom a ako vidieť mlátili len slamu.
Aktuálně
Nadcházející závod 1.12.2024
GP Kataru57 kol (308.611 km)
Losail International Circuit
-
Pátek
- 1. Trénink (15:30 - 16:30)
- Kvalifikace (19:00)
-
Sobota
- 2. Trénink (15:30 - 16:30)
- 1. Závod (19:30)
-
Neděle
- 2. Závod (18:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek