DISKUZE K ČLÁNKU Lotus: Budoucnost F1 mají v rukou velké týmy, ty malé a střední musí poslouchat

Podle Lotusu situace v F1 není vůbec dobrá, protože menší týmy nemají šanci se podílet na vedení série, což je problém hlavně v oblastí financí, kde si velké týmy mohou rozhazovat miliony dolarů.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Lotus: Budoucnost F1 mají v rukou velké týmy, ty malé a střední musí poslouchat

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 4, poslední 01.05.2015 09:19 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Pepan (Hlasovali 5 lidé) 30.04.2015 22:00
Celý problém je v tom že v F1 se točí velké… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • Pepan

    Pepan

    89.24.157.XXX
    Celý problém je v tom že v F1 se točí velké peníze a a i ty malé týmy mají možnost slušně si vydělat a tak se sebou nechají orat. A taky v tom, že se ty malé nedokáží domluvit na společném postupu. Kdyby totiž pohrozili, že z F1 odejdou a byly schopné tuto hrozbu splnit, určitě by se to dalo změnit. Předpokladem by ovšem bylo, že by měli záložní plán, tj. přechod do jiné série. Skutečně si někdo myslí, že by strejda Bernie a FIA dopustili, že by v seriálu startovalo třeba jenom deset aut? Zkusme si vzpomenout, co bylo za kravál, když v oné pověstné ceně USA startovali 6 vozů proto, že Michelin dodal špatné gumy? A to byl jediný závod. A teď si představte, že by celý rok, nebo i déle, startovalo 10-12 aut. Co by to znamenalo? Drastický pokles sledovanosti, velký pokles příjmů z reklamy. A tohle by ani ty velké týmy nechtěly dopustit, protože by to postihlo i je. Jenže oni se domluvit neumí a tak sebou nechají orat.

    + 5 / − 4

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Fanda.LH

      85.93.124.XXX
      Myslím si, že je to dost naivní představa... Takhle by nefungovalo nikdy nic... V každém sportu by se ti, kterým se nedaří, zvedli a šli někam jinam... Takže by v každé fotbalové lize zůstalo např. 5 týmů apod. nesmyslné scénáře...

      Nemyslím si, že se dá v F1 slušně vydělat... To platí max pro Ferrari a RB. Peníze se odvíjejí od umístění v PK a každá pozice je vykoupena velkým balíkem peněz, přitom výsledek je nejistý... Co se sponzorů týče, tak je situace více než smutná... Problém nemají jen opravdu ti nejlepší a ti, kterí jdou pod cenu... Absolutně nechápu co svou účastí sleduje FI, Sauber, Lotus... Williams se drží zuby nechty snad jen ze zvyku...

      Faktem je, že není kam odejít... Do jaké jiné série ?? Alternativa k F1 neexistuje. Ano svým odchodem by mohli ublížit F1, ale sami by si nijak nepomohli... Mají jen 2 možnosti a tj. zůstat nebo odejít...

      + 5 / − 3

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • Kapor

    194.160.178.XXX
    Áno, problém je pohonná jednotka,... ...nie samotný motor. Ak by totiž Renault nepresadzoval do F1 hlúposti, ako do osobných aut zas pneumatický hybridný pohon, ktorý sa nikdy nezavedie, tiež kvôli cene, lebo je to hlúposť, tak mohol byť do F1 od r. 2014 zavedený len turbomotor 1,6 V6 z KERSom, čo by určite nepredražilo hybridnú pohonnú jednotku tak, ako s ERSom. Nik ani netušil o koľko sa cena nabalí a že bude to stáť dvojnásobok, lebo schválne nik o tom ani nešepol. 02 Cez to všetko to hlúpo FIA schválila a to len dokazuje, že tam sedia úplne vygumovaný ľudia, ktorí nielen o technike, ale aj ekonomike nemajú ani paru a to je tá najväčšia tragédia tohto motoristického športu, aká sa mohla v F1 stať. 02 Teraz keď prihára, nik neprišiel s rozumným návrhom, ktorý by nielen zachoval smer, ktorým má F1 kráčať, ale Bernie-technický antitalent, navrhol návrat k atmosferickým motorom s KERSom, ktoré sú nielen technicky prekonané, ale majú aj vysokú spotrebu a sú neekologické, modernými turbomotormi, lebo tie sú stále vo vývoji a dajú sa technicky aj výkonovo vylepšovať pri stávajúcej spotrebe 100 kg paliva na závod a definovanom prietoku, sú ekologické, lebo spĺňajú aj emisnú normu EURO VI a k tomu, aby to toľko nestálo stačí ERS nahradiť KERSom o poznanie silnejším ktorý bude mať výkon 200 kW, aby monoposty F1, ktoré by mali byť zavedené od r. 2017, sa budú približovali konceptu Ferrari, ktoré bolo tu predstavené a malo nielen výkonnú pohonnú jednotky, ktorá by bola v reláciách tej predošlej 2,4 V8+KERS s prihliadnutím na cenu. 01 Ale čakať na niekoho z FIA, alebo od Bernieho, aby ho niečo takéto napadlo, je asi nad ich intelektuálne možnosti. 11 18

    + 20 / − 9

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

George Russell sice dostal pokutu, ale výsledku na trati se netýkala

Poslední rest vyřízen - čtveřice provinilců, která porušila startovní proceduru, zná verdikt

Alex Albon a Williams zažili opravdu krutý závodní víkend (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappena uznává i konkurence

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama