DISKUZE K ČLÁNKU Force India podporuje návrh Ecclestonea na dva druhy motorů

Force India se vyjádřila, že podporuje plán Bernieho Ecclestona na představení nízkorozpočtového V8 motoru pro zákaznické týmy ve Formuli 1, které by se měřily s aktuálními hybridními V6.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Force India podporuje návrh Ecclestonea na dva druhy motorů

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 30, poslední 28.04.2015 10:18 Vložte komentář

Nejlepší názory

» uzivatel000397 (Hlasovalo 7 lidí) 26.04.2015 14:50
Indycar Dnes večer se budu díval na Slovak… »
» Mike17 (Hlasovalo 6 lidí) 26.04.2015 09:33
1. To rozdělení na chudé a bohaté je tu už teď… »
» Pepan (Hlasovali 5 lidé) 24.04.2015 20:43
Pokud to chápu, tak se bude F1 rozdělovat na … »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

                • Fanda.LH

                  85.93.124.XXX
                  Výrobci těžko dají smlouvu na hybridní motory na 1 rok... V té délce smlouvy rozpočítávají náklady na vývoj... Stejně tak se dá říct, že sotva někdo předpoví, kdo bude silný... Loni se jevil motor Ferrari jako slabý, letos se jeví silný... Sauber by stál před těžkým rozhodnutím... Rovnou to vzdát a vzít V8 nebo věřit slibům Ferrari... Renault i RB toho nakecali dost, teď je to pohroma...

                  S rozdílnými motory by do toho vstoupila další neznámá... Ty vozy by se na trati chovaly jinak (Rychlost v zatáčkách x rychlost na rovince), spotřebu by měli jinou (škrtili by výkon v jiný moment)... I kdyby na trati bylo více vozů, stejně by to všichni dělili na příslušné kategorie => Bylo by jich méně...

                  Body by teoreticky možné byly, Kdyby např. 4 týmy měly hybridy => 8 míst v cíly, tak by se o zbytek poprali týmy s V8... Ale je to to, co chceme vidět ?

                  PS: Umím si představit, že by někdo, kdo v F1 svůj tým nemá (Třeba Dallara), dodával zákaznické vozy... Kterých by na startovním roštu mohlo být až 6 s motorem jednoho z výrobců... Malé týmy by pak nemuseli mít továrnu a s tím spojené náklady...

                  + 1 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • Mike17

                    Mike17

                    93.99.87.XXX
                    -Nevím, Lotus a Mclaren měli smlouvu na hybridní motory na jeden rok. Nevím jak byla smlouva dělaná, jestli to nebylo pokračování předchozích. Ale je to jedno. Staré motory vyvinuté jsou a nebude problém je prodávat na jednu sezonu. Pokud se neosvědčí, můžou přejít na turba. A i kdyby měli smlouvy na víc let, tak v čem je problém? Tebou zmíněný RB ji má taky a je kvůli tomu v pr... minimálně i na příští sezonu. Tam ti to nevadí?
                    -Jo, chovaly by se jinak. To je špatně? Proč by vadilo mít část vozů rychlejší v zatáčkách a pomalejší na rovinkách? To samé dělá nastavení křídel. Je to stejná možnost volby, jako jsou třeba rozdílné směsi gum. Taky v tom dělají hokej a schválně se to zavedlo. Tím bude víc předjíždění a soubojů. To přece není špatně ne?
                    -To vidíme už teď. Každý rok jsou týmy, které soupeří o aspoň jeden bod. Tak proč mají tyto týmy utratit většinu rozpočtu jen za motor a dosáhnout stejného výsledku? V současném poli jsou tak 1-3 týmy (no vlastně možná už i RB a STR vyšlo by jim to nastejno 12), které by o tom vůbec uvažovaly. Ale mohly by být další, kdyby náklady nebyly tak brutální. S tím souvisí i tvé PS. I taková Dallara nebo někdo další by F1 zkusila. Zatím na to nemají prachy. A proto si myslím, že to není úplně blbý plán. 03

                    + 1 / − 0

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                    • Fanda.LH

                      85.93.124.XXX
                      Myslím, že spíše navazovali jejich smlouvy na ty pro motry V8... U Mclarenu určitě... Prostě se uprostřed běžící smlouvy, změnily pravidla... RB v prdeli není, Renault se stále může zlepšit..

                      + 0 / − 1

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
                      • Mike17

                        147.229.7.XXX
                        Ano, zlepší se. Ale nečekám žádný radikální skok. Zatím nestáhli na Mercedes nic. Každopádně na nějaký boj o titul můžou letos 100% a nejspíš i příští sezonu zapomenout.

                        + 0 / − 1

                        ohodnotit kladně záporně

                        Reagovat Nahlásit
                  • mi88ki

                    mi88ki

                    165.72.200.XXX
                    Kdyby si Limonády uchovali stejný náskok na svého menšího bratříčka jako loni, tak by i s tím Rendlíkem mohli jezdit možná i o bednu. A až se Rendlík přiblíží ostatním, což se dá dříve či později očekávat, protože existují určité zákony progresu vývoje, tak budou zase Limonády zpátky ve hře.
                    Otázka jestli vydrží chvíli nevyhrávat?
                    A slabší týmy, půjdou z nekonkurenceschopným motorem o to rychleji do haj... , protože kdyby byly konkurenceschopné, tak budou řvát ti co za drahé V6 jen zbytečně utrácejí. Copak je ten Bernie mentál ?

                    + 0 / − 1

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                    • Mike17

                      Mike17

                      93.99.87.XXX
                      Kdyby měl RB náskok na STR jako loni dostal by se na bednu jedině v případě výpadku 2 vozů Ferrari nebo Mercedes. A to ještě MOŽNÁ. Velký vývoj u nich nečekám, proti loňsku udělali spíš krok zpět. Budou rádi, jestli ho udělají zpět.
                      Malé týmy nejsou konkurenceschopné ani teď. Jestli ušetří několik milionů eur na motoru, můžou získat na šasi klidně i víc času, než ztratí motorem. Při nejmenším budou mít aspoň možnost výběru.
                      Bernie moc dobře ví, že jestli odejdou Manor, FI a Sauber ( nebo RB s STR), bude F1 na hraně atraktivity a klesnou mu příjmy. Na závody 4-5 stájí se miliardy lidí dívat nebudou. Byl by mentál, kdyby s tím nechtěl nic dělat. 03

                      + 1 / − 1

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
            • anonym

              78.98.39.XXX
              V8 rozhodne nestali 1/4 V6

              v8 stali okolo 8-9mil., mercedes predava v6 za priblizne 17mil.

              nikto kto by chcel ziskavat body by nesiel do V8

              + 2 / − 1

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Mike17

                Mike17

                93.99.87.XXX
                Už si nepamatuju, kolik stály V8 z roku 2013, ale určitě to nebyla ani polovina. Pořád je to několik milionů eur, stačící na to, aby Caterham a Marusia nebyli v konkursu.
                Mclarenu chybělo v Austrálii 200k a i přesto málem brali bod. V8 by tolik nechybělo a klidně by se mohl nechat i váhový limit z roku 2013. To by na nějaké body určitě stačilo. 03

                + 1 / − 3

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
          • rock

            82.117.159.XXX
            Ne nezbytně. 20 let zpátky stály na startu vedle sebe V8, V10 i V12 a když se zadařilo, každý z nich si během sezóny nějaký to vítězství urval.

            Natvrdo předepsaný V10 byla cesta do pekel.

            + 3 / − 1

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Fanda.LH

              85.93.124.XXX
              To si rozhodně nemyslím... S natvrdo předepsaným V10 jsme viděli několik dobrých sezón...

              Nicméně je to těžko srovnávat s dobou před 20ti lety... Dnes není cílem z těch motorů dostat maximum na délku 300 - 310 km... Ale musí vydržet určitý počet závodních víkendů a ještě mít u toho předepsanou spotřebu...

              Dnes jde zkrátka o jiné parametry...

              + 1 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Nico Hülkenberg v Kanadě

Bearman nastoupí s Haasem v Barceloně, nahradí v roce 2025 Hülkenberga? Zamíří Sainz k Williamsu?

Lando Norris ve Velké ceně Kanady

Red Bull si stěžuje na přední křídlo McLarenu: ohýbá se až příliš

Šampionát 1983 s jedním palivovým škraloupem

Byl Piquetův titul v roce 1983 opravdu spravedlivý, nebo se dočkal nepovolené pomoci?

Max Verstappen ve vedení GP Kanady

Marko o vývoji Red Bullu: "Vylepšení fungují, data jsou slibná. Ferrari i McLaren za sebou udržíme!"

Esteban Ocon s vozem Alpine A524

Ocon si stěžuje na těžké auto a kritizuje tým za neférový přístup. Za koho bude závodit příští rok?

Charles Leclerc v dešti v závodě v Kanadě

FOTO z GP Kanady: Slunce, déšť a pár bouraček

Sergio Pérez bude v Red Bullu pokračovat

Péreze prodloužení smlouvy s Red Bullem nenakoplo: po mizerném závodě bude ve Španělsku potrestán

Max Verstappen po GP Kanady

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappen slaví 60. triumf

Max Verstappen zpět na trůnu, ovšem rozhodně neměl lehký život (ilustrační foto)

GP KANADY: Kulička rulety s počasím se zastavila na čísle 1 - Verstappen opět vítězí

George Russell mohl být z nerozhodné kvalifikace samozřejmě spokojen (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Všichni očekávají nepředvídatelný závod

  • Pátek

    • 1. Trénink (13:30 - 14:30)
    • 2. Trénink (17:00 - 18:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (12:30 - 13:30)
    • Kvalifikace (16:00)
  • Neděle

    • Závod (15:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama