DISKUZE K ČLÁNKU Force India podporuje návrh Ecclestonea na dva druhy motorů
Force India se vyjádřila, že podporuje plán Bernieho Ecclestona na představení nízkorozpočtového V8 motoru pro zákaznické týmy ve Formuli 1, které by se měřily s aktuálními hybridními V6.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Force India podporuje návrh Ecclestonea na dva druhy motorů
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
-
-
-
-
-
-
-
Fanda.LH
20:23 26.04.2015 85.93.124.XXXVýrobci těžko dají smlouvu na hybridní motory na 1 rok... V té délce smlouvy rozpočítávají náklady na vývoj... Stejně tak se dá říct, že sotva někdo předpoví, kdo bude silný... Loni se jevil motor Ferrari jako slabý, letos se jeví silný... Sauber by stál před těžkým rozhodnutím... Rovnou to vzdát a vzít V8 nebo věřit slibům Ferrari... Renault i RB toho nakecali dost, teď je to pohroma...
S rozdílnými motory by do toho vstoupila další neznámá... Ty vozy by se na trati chovaly jinak (Rychlost v zatáčkách x rychlost na rovince), spotřebu by měli jinou (škrtili by výkon v jiný moment)... I kdyby na trati bylo více vozů, stejně by to všichni dělili na příslušné kategorie => Bylo by jich méně...
Body by teoreticky možné byly, Kdyby např. 4 týmy měly hybridy => 8 míst v cíly, tak by se o zbytek poprali týmy s V8... Ale je to to, co chceme vidět ?
PS: Umím si představit, že by někdo, kdo v F1 svůj tým nemá (Třeba Dallara), dodával zákaznické vozy... Kterých by na startovním roštu mohlo být až 6 s motorem jednoho z výrobců... Malé týmy by pak nemuseli mít továrnu a s tím spojené náklady...-
Mike17
09:24 27.04.2015 93.99.87.XXX-Nevím, Lotus a Mclaren měli smlouvu na hybridní motory na jeden rok. Nevím jak byla smlouva dělaná, jestli to nebylo pokračování předchozích. Ale je to jedno. Staré motory vyvinuté jsou a nebude problém je prodávat na jednu sezonu. Pokud se neosvědčí, můžou přejít na turba. A i kdyby měli smlouvy na víc let, tak v čem je problém? Tebou zmíněný RB ji má taky a je kvůli tomu v pr... minimálně i na příští sezonu. Tam ti to nevadí?
-Jo, chovaly by se jinak. To je špatně? Proč by vadilo mít část vozů rychlejší v zatáčkách a pomalejší na rovinkách? To samé dělá nastavení křídel. Je to stejná možnost volby, jako jsou třeba rozdílné směsi gum. Taky v tom dělají hokej a schválně se to zavedlo. Tím bude víc předjíždění a soubojů. To přece není špatně ne?
-To vidíme už teď. Každý rok jsou týmy, které soupeří o aspoň jeden bod. Tak proč mají tyto týmy utratit většinu rozpočtu jen za motor a dosáhnout stejného výsledku? V současném poli jsou tak 1-3 týmy (no vlastně možná už i RB a STR vyšlo by jim to nastejno ), které by o tom vůbec uvažovaly. Ale mohly by být další, kdyby náklady nebyly tak brutální. S tím souvisí i tvé PS. I taková Dallara nebo někdo další by F1 zkusila. Zatím na to nemají prachy. A proto si myslím, že to není úplně blbý plán. -
-
mi88ki
14:26 27.04.2015 165.72.200.XXXKdyby si Limonády uchovali stejný náskok na svého menšího bratříčka jako loni, tak by i s tím Rendlíkem mohli jezdit možná i o bednu. A až se Rendlík přiblíží ostatním, což se dá dříve či později očekávat, protože existují určité zákony progresu vývoje, tak budou zase Limonády zpátky ve hře.
Otázka jestli vydrží chvíli nevyhrávat?
A slabší týmy, půjdou z nekonkurenceschopným motorem o to rychleji do haj... , protože kdyby byly konkurenceschopné, tak budou řvát ti co za drahé V6 jen zbytečně utrácejí. Copak je ten Bernie mentál ?-
Mike17
16:23 27.04.2015 93.99.87.XXXKdyby měl RB náskok na STR jako loni dostal by se na bednu jedině v případě výpadku 2 vozů Ferrari nebo Mercedes. A to ještě MOŽNÁ. Velký vývoj u nich nečekám, proti loňsku udělali spíš krok zpět. Budou rádi, jestli ho udělají zpět.
Malé týmy nejsou konkurenceschopné ani teď. Jestli ušetří několik milionů eur na motoru, můžou získat na šasi klidně i víc času, než ztratí motorem. Při nejmenším budou mít aspoň možnost výběru.
Bernie moc dobře ví, že jestli odejdou Manor, FI a Sauber ( nebo RB s STR), bude F1 na hraně atraktivity a klesnou mu příjmy. Na závody 4-5 stájí se miliardy lidí dívat nebudou. Byl by mentál, kdyby s tím nechtěl nic dělat.
-
-
-
-
-
-
Mike17
13:20 26.04.2015 93.99.87.XXXUž si nepamatuju, kolik stály V8 z roku 2013, ale určitě to nebyla ani polovina. Pořád je to několik milionů eur, stačící na to, aby Caterham a Marusia nebyli v konkursu.
Mclarenu chybělo v Austrálii 200k a i přesto málem brali bod. V8 by tolik nechybělo a klidně by se mohl nechat i váhový limit z roku 2013. To by na nějaké body určitě stačilo.
-
-
-
-
Fanda.LH
20:32 26.04.2015 85.93.124.XXXTo si rozhodně nemyslím... S natvrdo předepsaným V10 jsme viděli několik dobrých sezón...
Nicméně je to těžko srovnávat s dobou před 20ti lety... Dnes není cílem z těch motorů dostat maximum na délku 300 - 310 km... Ale musí vydržet určitý počet závodních víkendů a ještě mít u toho předepsanou spotřebu...
Dnes jde zkrátka o jiné parametry...
-
-
-
-
-
Nadcházející závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
-
Sobota
- 3. Trénink (5:30 - 6:30)
- Kvalifikace (9:00)
-
Neděle
- Závod (7:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek