DISKUZE K ČLÁNKU Massa: Nižší rozpočet Williamsu se začíná projevovat

Podle Felipeho Massy se letos začíná projevovat nižší rozpočet Williamsu, který pomalu ztrácí svou konkurenceschopnost.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Massa: Nižší rozpočet Williamsu se začíná projevovat

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 21, poslední 18.04.2015 15:05 Vložte komentář

Nejlepší názory

» achmed-cz (Hlasovalo 7 lidí) 17.04.2015 13:42
no to je trochu rozdíl. Zrychlit auto, které… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • FWMonty

    80.82.145.XXX
    Podle Felipeho Massy se letos začíná projevovat nižší rozpočet Williamsu..........má pravdu,ale nechápu proč ze sebe dělaly hrdiny a teď se krčí v koutě jak zmoklý kohoutí.
    Když se podívám na výsledky Williamsu minulého roku,tak to bylo to samé i s minutovou ztrátou a k tomu měli míň bodů.Nakonec od Rakouska udělaly obrat.
    Další věc Red Bull a Ferrari prohodily výkonnost,to je celé.
    Kdyby WILLIAMS více makal a nekecal,tak by to bylo lepší!!!!!
    Takhle jen ze sebe dělají,tak trochu chudáky05

    + 3 / − 4

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Kapor

    80.87.214.XXX
    No pokiaľ to vidím ja,... ..tak práve Čína to jasne ukázala a autá tu boli zoradené podľa výkonnosti, kde Williams bol tu ako 3. sila a určite to nebude lepšie ani v Bahrajne, lebo ak Lotus zrýchli, bude to ešte o čosi horšie. 11

    + 14 / − 6

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • anonym

      37.48.50.XXX
      Mam dotaz...

      Kdyz jak pisete zrychli (nebo muze zrychlit) Lotus, proc by nemohl Williams?

      Pak muze byt hure pro Ferrari...nemylil li se?

      Osobne ocekavam ze vice napovi Barcelona, tam vetsinou tymy maji vetsi upgrady a taky v evrope nebyvaji uz tak teple podminky.

      + 5 / − 13

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • achmed-cz

        achmed-cz

        212.24.138.XXX
        no to je trochu rozdíl. Zrychlit auto, které bylo na chvostu pole - Lotus loni, McLaren letos - lze relativně snadno a levně. (zdůrazňuji ono "relativně") Oproti tomu udržet vývoj auta, které je druhé nejrychlejší, stojí obrovské prostředky.
        Pro Ferrari hůře nebude, pokud má dobrý koncept, na kterém lze stavět, tak to zvládne dobře - jim prostředky nescházejí.

        + 7 / − 14

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • anonym

          90.180.87.XXX
          Dovuluji si podotknout že jsem reagoval na poznámku že tým Williams je nyní třetím nejrychlejším a že pokud Lotus zrychlí bude muset spíš než koukat po Ferrari bránit před Lotus...tak jsem poznámku kolegy pochopil.

          Ptal jsem se kde bere přesvědčení že ze současného stavu bude zrychlovat spíše Lotus oproti Williamsu než Williams oproti Ferrari.

          Když vezmeme v potaz že tak jako Ferrari má větší rozpočet než Williams a Williams má zase větší rozpočet jak Lotus...Lotus má stejný motor jako Williams...pak mě z toho vychází...a opět budu počítat pouze teoreticky...že bude spíš Williams zrychlovat oproti Ferrari. Protože pokud Mercedes vylepší motor, může to posunout i Williams...a že Mercedes bude chtít vylepšit motor je logické. Oproti tomu Lotus má stejný motor jako Williams a tudíš jeho posun může přijít jen přes šasi...a tady dle mého názoru Lotus spíš na Williams ztratí...právě proto že má menší rozpočet...a taky na rozdíl od Williamsu v minulé době oslabil na postech technického týmu.

          To že Lotus poskočil letos díky pechodu na motor Mercedes rozumím, stejně tak jako to že je reálné rapidní zlepšení McLarenu.

          Jen mi nepřijde logické očekávat zrychlení Lotusu oproti Williamsu...když už predikujeme další vývoj.

          + 4 / − 15

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
  • rock

    37.188.138.XXX
    Rozpočet Kdyby Massa četl zdejší diskuze 13 , tak by tuhle Ameriku objevil podstatně dřív.
    Williams loni dosáhl svého reálného maxima. Letos ho přinejlepším zopakují, ale nezlepší - Mercedes jezdí vlastní ligu, Ferrari se chytlo a Red Bull má ještě spoustu času na to, aby se taky probudili. Zdroje a potenciál na to mají. Williams je na tom skvěle, ale na konci roku bude 3-4. A za rok se jim coby konkurent -možná- vrátí McLaren. Bez větších peněz už to výš nepůjde.
    Howgh.

    + 11 / − 7

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • anonym

      130.226.139.XXX
      Může to jít i s menčím rozpočtem, ale to by museli přijít s něčím jak BrawnGP, jinak jak říkáš, mají smůlu.

      + 6 / − 6

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • anonym

        78.98.36.XXX
        ale auto brawngp bolo vyvijane este ako honda a ta mala v tom case jeden z navyssich rozpoctov ak nie najvyssi. tiez sezonu 2008 odpisali hned na zaciatku a vsetky zdroje boli smerovane na vyvoj pre rok 2009

        brawngp mal maly rozpocet a aj sa to prejavilo vyvojom pocas sezony a hlavne vyvojom auta na rok 2010

        + 8 / − 6

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
      • rock

        37.188.138.XXX
        Rozpočet Brawnu viz anonym v 8:46. Jediný vývoj, do kterého se Brawn během sezóny pustil, byly nálepky dočasných sponzorů. To nebyla dlouhodobě obhajitelná situace.

        Jinak netvrdím, že nemůže krátkodobě zazářit i někdo s nižším rozpočtem. Tvrdím, že to nejde dlouhodobě. Jestliže má Williams zřetelně nižší rozpočet než Mercedes, Ferrari, Red Bull a McLaren a zřetelně vyšší než ostatní, tak to definuje jeho možnosti. Samozřejmě s výkyvy všech zúčastněných k lepšímu i horšímu, ale v dlouhodobým výhledu tvrdím, že pokud Williams velmi výrazně nenavýší rozpočet, vrátí se během možná dvou sezón tam, kam patří a avízovaný útok na titul zůstane v říši snů.

        + 4 / − 4

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • anonym

          37.48.50.XXX
          Tam kam patri?

          To myslim neni spravne vyjadreni...

          Williams se vratil do top 3, letos ma vsechny predpoklady v top 3 zustat a pokud jsme dobre cetl tak tym v pristim roce opet navysi rozpocet...podle sveho dlouhodobeho planu a dle smluv se soucasnymi hlavnimi sponzory.

          Mas pravdu ze letosni rozpocet Williamsu neni na takove vysi jaka by byla potreba k atakovani nejvyssich pricek.

          Nicmene neni to jen o penezich, i Williams mel v minulych letech solidni rozpocty ktere jej predikovaly k umisteni kolem 5 mista...a presto skoncil az 8. a nebo 9.

          A tymy jejichz rozpocty byly spickove rovnez vlastne neziskali vysledky tomu odpovidajici.

          Penize jsou sice dulezite, ale nikoli vsemocne.

          Toyota by mohla vypravet...

          + 3 / − 3

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • rock

            37.188.138.XXX
            "Williams mel v minulych letech solidni rozpocty"

            ...jenže strukturu, postupy a počet zaměstnanců přetrvávající ještě z doby, kdy bývali továrním týmem BMW s dvoj nebo trojnásobnám rozpočtem. Jakkoliv měl Williams papírově solidní rozpočet, byl podfinancovaný.

            + 4 / − 3

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • anonym

              90.180.87.XXX
              Ano, Williams měl stabilně velmi slušný rozpočet bráno z pohledu týmů středu pole. A mměl a má i továrnu v Grove která je na vysoké úrovni. Docela mne překvapilo jak Pat Symonds řekl že byl překvapen vybavením Williamsu...a konstatoval že tam pracují i velmi kvalitní lidé. To co bylo problémem (dle Symondse) bylo to že u Williamsu byl chaos a chyběla tam systematičnost a řád.

              Během podle mne velmi krátké doby od svého nástupu do funkce technického ředitele Williamsu udělal Williams pod jeho vedením podle všeho ohromný pokrok. Myslím že díky Symondsovi přišlo do Williamsu několik známých techniků...a to ještě před tím než Williams udělal ten velký výkonostní skok...doklad toho jak moc jedno jméno může výrazně ovlivnit celou atmosféru okolo sice slavného, ale v posledních letech víc než skomírajícího týmu.

              Podfinancovaný...no to je velmi těžké. Williams potřebuje (pokud chce pomýšlet na nejvyšší mety) rozhodně víc peněz. Ale upřímně řečeno dost možná je dobře že Williams přežil minulé období ve středu pole...nicméně nezadlužený a stále dobře vybavený. Ono to není jednoduché pro soukromý tým jehož jediným posláním je závodit v F1 být konkurenceschopný v době kdy se v F1 angažují automobilky a nebo zbohatlíci typu pana Mateschice...a na druhou stranu sponzorů ochotných utratit v F1 velkej balík peněz výrazně ubylo.

              V případě Williamsu se jim podle mého názoru podařil opravdový restart...díky Wolffovi získali dlouhodobý kontrakt na motory Mercedes, i tato skutečnost měla pravděpodobně vliv na to že se jim podařilo podepsat smlouvu s Martini a konečně tím že získali do svých služeb Pata Symondse tomu dali i správný směr v organizaci. To umožnilo angažovat Massu jako jednoho z momentálně nejzkušenějších pilotů (a jak se ukazuje i stále velmi rychlého) a udržet si talentovaného Bottase.

              V případě Williamsu sleduji opravdu úžasný obrat...a nějak nechápu tu poměrně častou současnou kritiku. Loni měli mít teoreticky v úvodu šampionátu díky velké nadřazenosti motoru Mercedes mnohem lepší výsledky než měli. A celý loňský rok se vypracovávali v tom že dokázali vyvíjet a držet v tomto krok s nejlepšími týmy, postupně dělali méně chyb (jak piloti, tak mechanici a stratégové na boxové zídce)...na konci roku pak vypadali jako tým o 100 % lépe než v prvních závodech roku 2014.
              Letos začali když to shrneme po třech závodech na pozici třetího nejlepšího týmu a mají za sebou 5 z 6 možných bodovaných dojezdů (a ta jedna absence byla dána zdravotními problémy Bottase v Melbourne).

              Takže Williams je třetí nejrychlejší tým momentálně...a podle mne má všechny předpoklady aby se zlepšoval.

              + 9 / − 2

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • rock

                82.117.159.XXX
                Beru na vědomí, že Williams teď má ideální příležitost nahnat dobrou image - sešlo se období, kdy někteří kdysi výrazně lepší mají letos zásadní problémy (Lotus, McLaren a Red Bull), s někdejšími přímými konkurenty se nedá počítat (Force Indii v minulých sezónách auto jezdilo, aniž by konstruktéři přesně věděli proč a letos to holt nezopakovali. Sauber je pro mne velká neznámá letos. Ale po loňským propadáku a s těmi piloty, co mají, to na nějaké ambice nevidím).
                Ale taková situace nebude trvat věčně.
                Už se opakuji, ale nevidím to na líp, než 3. místo a časem (2016, nejpozději 2017) lehký ústup někam na 4.-5. příčku v šampionátu, ale rozhodně ne na postup výš. Pokud nezískají nějakýho opravdu štědrýho sponzora.

                + 3 / − 2

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • anonym

                  90.180.87.XXX
                  Inu znám jedno slovo...vizionář.

                  Já osobně si nedovoluji takhle přesně odhadovat ani letošní vývoj...a myslím že už vůbec ne třeba v roce 2016...natož v dalším roce.

                  Jinak jen ještě jedna maličkost...Lotus je momentálně lepší tým (než Williams a má jen problémy)?
                  V tom případě by mě zajímalo proč?

                  Asi proto že ve dvou letech s Kimi Raikkonenem a Grosjeanem si vedli velmi dobře ( a předtím jako Renault to samé s Kubicou)...ale to pak tak jako níže píšete že nechcete posuzovat Williams ze vzpomínek děláte to samé nyní s Lotusem...který byl loni doslova tragický a letos se sice zlepšil, ale ne dost na to aby se o něm dalo mluvit jako o tom Lotusu z dvou let kdy tam byl Raikkonen...a hlavně spadl právě co se financí týče kus pod zmiňovaný Williams...pokud máte tedy víru (a to souhlasím že je to víra oprávněná) v sílu peněz, jak můžete stavět Lotus nad Williams?

                  PS: Redbull má sice peněz dost...ale Neweyho změny předpisů znechutili, dalšího klíčového technika (Prodromou) přetáhl McLaren a uteklo ještě dalších několik techniků...utekl i Vettel...Renault má možná ještě větší problémy jak loni...lidi z Redbullu už otevřeně začali hovořit o odchodu z F1...plus pomlouvání Renaultu a tím narušené prostředí spolupráce...výkony myslím odpovídají tomu co se tam děje. O McLarenu raději pomlčím...

                  Inu dost si protiřečíte...což je nepochybně dáno asi osobními sympatiemi.

                  + 2 / − 1

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
    • anonym

      37.48.50.XXX
      Jestli si dobre vzpominam...loni panoval take nazor ze Williams v uvodu sampionatu propasl sanci na nejakej dobtej vysledek a ze uz bude jen klesat.

      Pritom rozpocet mel loni mensi nez letos a sezonu koncil jako jasne druhy nejrychlejsi tym.

      + 4 / − 3

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • rock

        37.188.138.XXX
        Loni mne příjemně překvapili a budu rád, když jim to vydrží co nejdýl. Akorát holt nevěřím tomu, že teď zrovna nejsou na tom vrcholku amplitudy.

        + 3 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • anonym

          90.180.87.XXX
          Podle mne jsou vaše názory (a nejen vaše, čtu mnoho totožných) silně ovlivněny tím jakou pověst Williams získal v minulých letech (tedy stínu slavného týmu potácejícího se ve středu pole...

          Ale nechme tomu čas...uvidíme.

          PS: Kdo sledoval vliv Symondse na Marussi (pomineme-li jeho minulost a to co má za sebou v Benettonu a následně Renaultu), musí uznat že je to velká persona a kolem něho se točí momentální stav věcí u Williamsu.

          + 3 / − 2

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Jens

            78.157.160.XXX
            Pořád lepší názory někoho, kdo se pod ně alespoň nestydí podepsat, než nějakého chudáka anonyma, kterých tu je desítky a nikoho moc nezajímají.

            + 4 / − 12

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • anonym

              90.180.87.XXX
              Kdo je chudák?

              Ten kdo sem nakoukne do diskuze a něco napíše (aniž by někoho urážel) a nebo ten co staví nějaký anonymní podpis nad podstatu příspěvku?

              A sám nepřidá žádný argument...

              + 3 / − 2

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
          • rock

            82.117.159.XXX
            Moje názory jsou ovlivněny vírou v sílu peněz. A prostě nevěřím v dlouhodobou úspěšnost s třetinovým rozpočtem (jakkoliv nevylučuji dlouhodobou neúspěšnost s vyšším rozpočtem, ale to je něco úplně jiného).

            Kdybych měl svoje názory vztahovat na to, jakou pověst si Williams vybudoval v mých očích, tak... ještě pořád je mám v paměti spíš jako nejúspěšnější tým 90. let než jako dobrodruhy, co během 10 sezón 5x změnili dodavatele motorů.
            Ale ze vzpomínek se nevyhrává.

            + 3 / − 2

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

George Russell sice dostal pokutu, ale výsledku na trati se netýkala

Poslední rest vyřízen - čtveřice provinilců, která porušila startovní proceduru, zná verdikt

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama