DISKUZE K ČLÁNKU Rosberg: "Stáhnout náskok nebo nás porazit - to je rozdíl." Je Ferrari na úrovni Mercedesu?

Nico si před dvěma týdny v Melbourne přál, aby Ferrari bylo Mercedesu trochu blíže. Jenže v Malajsii je porazilo. Jsou už rudé vozy na úrovni stříbrných?

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Rosberg: "Stáhnout náskok nebo nás porazit - to je rozdíl." Je Ferrari na úrovni Mercedesu?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 30, poslední 31.03.2015 09:38 Vložte komentář

Zobrazit příspěvky: všechny podle vláken všechny podle času

  • Luke

    78.157.134.XXX
    Shrnutí Takže si to shrňměme.

    Mercedes jel na 3 zastávky. Ferrari na 2. S tím rozdílem, že u mercedesu to nebyly plnohodnotné plánované zastávky, ale absolutní šlendriánství zahodit 5 kol staré nové gumy. Došlo to až tak daleko, že na poslední stint už neměli pro jezdce ani nové gumy (Ham musel vzít tvrdou a Ros ojetou měkkou)

    Zastávka navíc +25s

    Díky tomu se dostali do provozu a Vettel měl čistý vzduch. Než se probili tak dalších + 10s ztráty

    K tomu si můžeme připočítat, že Vettel odjel 2/3 závodu na měkčích gumách, které jsou dle Pirelli o 1s na kolo rychlejší. Mercedesy naopak odjeli 3/4 závodu na tvrdých... Teoreticky by takto měli nabrat další ztrátu cca. +20s

    Ve finále tedy:

    25+10+20= 55s ztráty. Mercedes však dojel do 10s za Ferrari. Jinými slovy Mercedes i přesto všechny předpoklady dokázal stahovat Vettela skoro 1s na kolo...

    Mercedesu Malajsie nikdy moc nešla. Loni rovněž tragédie. Rosberg tak tak skončil druhý před Vettelem. Když se do toho přidá absolutní šlendriánství co se týká strategie tak to dopadlo jak to dopadlo. Nebudu vůbec překvapen když v Číně vyhraje Mercedes opět rozdílem třídy. Jelikož zázraky se nestávají a stáhnout 1,5 s za 14 dní (Prakticky za 10) je jen zbožné přání fanoušků...



    03

    + 18 / − 32

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Lojza

      109.81.245.XXX
      Mercedes za safety carem vydělal, zastávka skoro zadarmo - žádné +25 s navíc. Neboli dle tvé logiky si přičti Ferrari taky +25 s navíc, když už si chceš přidávat nesmysly.

      Další zcestná logika: když měl Vettel o 1 zastávku méně (tj. o hustých 33%, když se přizpůsobím tvému stylu), musel gumy mnohem více šetřit. Nebýt toho, jezdil by mnohem rychleji a Mercedesy by stejně vygumoval.

      Ve finále tedy Hamilton po své poslední zastávce na mnohem čerstvějších gumách stáhl za 18 kol jen 6 sekund (14,5 - 8,5), takže byl v koncovce jen o 0,33sec/kolo rychlejší - a to jen díky čerstvějším gumám.

      Takže žádná tragédie a šlendriánství, Ferrari se zlepšilo a porazilo je "fair and square!" 03

      + 26 / − 18

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • Hr3bec

      Hr3bec

      85.135.106.XXX
      Já si také myslím, že to šílenství co se po včerejšku strhlo a oslavující pomalu už titul mistrů pro Ferrari a Vettela, je poněkud hodně přehnané. Nemá cenu zpochybňovat výkon Ferrari, protože využili zaváhání Mercedesu a jeli celý závod bez chyby, ale na druhou stranu musí být i těm největším optimistům jasné, že stáhnout za 14 dní 1.5 sekundy na kolo je prostě nemožné. Podle mě Mercedesy hodně nezvládli strategii s těmi prvními boxy a vyhozením úplně nových gum po pár kolech. Ono celkově ten víkend v jejich podání byl hodně divně strategicky zvládnutý. Když opomenu, že Lewis stál v podstatě 2 tréninky kvůli motoru a nemohl makat na nastavení, pak ve Q1 jízda na měkkých gumách což jsem vůbec nepochopil...., pak to zajetí do boxů za SC a vyhození nových gum, ....oni vlastně taky jeli v podstatě 2 zastávkovou strategii, protože těch pár kol po startu nestojí ani za řeč...jen s tím rozdílem, že si dali 1 pit jen tak na obdarování Ferrari. Prostě tenhle víkend si za rámeček nedají. A očekávám, že za 14 dní to bude zase v normálu pokud se jim nepovede předvést něco jako tento víkend.
      Ale jinak to byl opravdu zajímavý závod oproti Austrálii 01

      + 15 / − 14

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • ...

      193.165.74.XXX
      Tvoje dedukce a kalkulace má několik zásadních chyb...
      stačí jedna zastávka navíc- pokud navíc tak ta za SC stála Ham max 5s na páté pozici při restartu.
      Pokud jel Ham a Vet v průběhu závodu na stejných pneu časy byli velmi podobné a Vet vydržel vždy o pár kol navíc a nemusel nikam extra chvátat...

      Co se stane v Číně je otázka, ale už tréningi ukazovali o hodně menší rozdíli než v AUS...

      + 12 / − 4

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Hr3bec

        Hr3bec

        85.135.106.XXX
        No a na co jim ta zastávka zadarmo podle tebe byla? :-D Jen k tomu, že zahodili úplně nové gumy a propadli se za pomalejší auta. K ničemu jinému jim nebyla...a proč by se mělo Ferrari přičíst 25s? :-D Navíc z jakého předpokladu vycházíš, že Seb musel gumy šetřit gumy? Vždyť jel 2x na funglovkách, zatímco Mercedes jel 5 kol na funglovkách které úplně nepochopitelně zahodil, pak jel zase na funglovkách a pak jel už na použitých.....takže z logiky je jasné, že gumy museli šetřit více jezdci mercedesu... těch pár kol do SC to nemůžeš myslet ani vážně.

        + 12 / − 17

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Lojza

          109.81.245.XXX
          Byla jim na to, k čemu jsou zastávky na safety carem.
          Gumy nezahodily, ujeli na nich 4 kolo, jestli sis nevšiml.
          Ferrari by se mělo přičíst 25 s ze stejného důvodu, jako Mercedesu v úvodním příspěvku (protože je to stejný nesmysl).
          Pokud pro tebe logika není vážnou věcí, zbytečně vtipkuješ.

          + 12 / − 10

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
      • Luke

        78.157.134.XXX
        Jo tu zastávku jsem špatně započítal. Máš pravdu. Ale neřekl bych, že vydělali. Protože:

        Zbavili se nových pneu. Úplně zbytečně. Jelikož jak ukázal Rosberg na 5 kol starých ojetých měkkých gumám dokázal ujet 15 kol + 5 jejich stáří 20kol. Vettelův nejdelší stint na měkkých měl taky 20kol.

        Díky tomu pak museli zastávky natahovat jako by jeli 2 zastávkovou strategii a ještě jim ani nevyšli gumy.

        Vettel šel pro tvrdou sadu v 37 kole. Hamiton v 38 to bych jako čerstvější gumy nenazval.

        Co se týče poměru měké a tvrdé sady:

        VET: M 37 / T 19
        HAM: M 19 / T 37
        ROS: M 20 / T 36

        Stinty měli tedy +/- 2 kola stejně dlouhé... Teď zas nezapočítáváš SC ty, který dal Vettelovi možnost zůstat na trati déle a naopak mu pozdržel Mercedesy v provozu a na tvrdé sadě gum...
        03

        V zásadě mi ta velká cena přišla trochu jako Loňské Maďarsko. Mercedes si jí prohrál sám svou špatnou strategií...

        + 16 / − 10

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Lojza

          109.81.245.XXX
          Nových pneu se nezbavili - ujeli na nich začátek závodu s nejtěžším vozem, kdy dostávají nejvíce zabrat (nelineárně) a navíc je měli opotřebované už z kvalifikace! Takže to zbytečné rozhodně nebylo - navíc za SC, takže zastávka zdrama.

          OK, ty gumy měli oba podobně čerstvé v závěru, to máš pravdu.

          K délce stintů - podívej se na to, kolik kol musel na jediné čerstvé sadě měkčích pneumatik ujet Vettel a kolik Hamilton: 20 vs 14 kol, tj o 70% více. To byla velká daň za to, že jel jen na dvě zastávky.

          + 12 / − 9

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
        • FoxPw

          213.192.37.XXX
          Ty tvoje "funglovky" jsou gumy z Q2, takže mají najeto ninimálně 3 kola v ostrém tempu z Q2, takže při výměně měly najeto minimálně 8 kol, navíc to byly gumy, které Mercedesu moc neseděly.

          + 10 / − 3

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Luke

            78.157.134.XXX
            Teď to trochu překrucuješ. Opravdu počítáš 4 kola po startu za regulérní stint. Jelikož pak už byl na trati SC a museli pomalým tempem do boxů. To gumám nic neudělá.

            Gumy byli úplně nové, ne použité z kvalifikace. Jelikož kvalifikace byla na mokru a tím odpadá povinnost použít pneumatiky se kterými zajeli nejlepší čas.

            K délce stintů: Pak můžu ukázat na Rosberga který ujel na tvrdé sadě 22kol 2 nejdelší stint. Následně na použité měkké další 15. Což je smutné když dle Tebe jeli regulérní 3 zástavkovou strategii...

            + 7 / − 8

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Lojza

              109.81.245.XXX
              Nic nepřekrucuji: start a první tři kola odjeli naplno - to je úsek, kdy mají o 100 kg těžší vůz a pneu dostávají zabrat.

              Gumy nebyly úplně nové - byly použité. Musí nasadit ty, na kterých se kvalifikovali. Přehled byl i tady [odkaz na stránku] Pokud neustále tvrdíš tutéž hloupost navzdory faktům (pravidla, články), tak nepřekrucuješ, ale lžeš.

              Nikdo netvrdí, že by na těch měkkých ze začátku nevydrželi více - jistě ano. Ale rozhodně šlo o regulérní 3 zastávkovou strategii!

              + 11 / − 3

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
      • ...

        193.165.74.XXX
        To byli použité pneu...

        + 4 / − 2

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Luke

          78.157.134.XXX
          Jo máš pravdu gumy byli z Q2. zapoměl jsem na změnu pravidla, že se na startu používají gumy z Q2 a už né až Q3. Tím jak tam hned začalo pršet tak mi to vypadlo. Nemám problém uznat omyl.

          Vettel měl taky o 100Kg těžší auto a stejně ojeté gumy. A jak jsem psal výše Rosberg zajížděl srovnatelně dlouhé stinty s Vettlem.

          Pokud tvrdíš, že ujet 4 kola na rychlejší pneu a vyměnit za pomalejší a dostat se do provozu byla výhoda a byla to zároveň i regulérní 3 zastávková strategie. Tak tahle diskuze opravdu nikam nepovede. I ve Spa za stejných podmínek se staví až kolem 10 kola... Tady mohli s klidem do 14 vydržet díky SC. To, že Vettle byl schopen zajet stint o cca. 2 kola delší jsem uznal hned na začátku.
          03

          + 5 / − 10

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
        • Luke

          78.157.134.XXX
          Čína ukáže jak to opravdu je...03

          + 3 / − 11

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Lojza

            109.81.245.XXX
            Tak když se snažíš přiznat chybu, tak alespoň nepřekrucuj. Nikdo netvrdil, že Vettel na startu neměl stejně ojeté gumy a že by Mercedesy nedokázaly zajíždět stejně dlouhé stinty nebo že by nemohly vydržet déle. Problém byl jen v tom, že jsi tvrdil, že Mercedesy začínaly na čerstvých gumách a že nejely tří zastávkovou strategii.

            Diskuse evidentně k něčemu vede, posouváš se ke správnému závěru. I v takové Belgii, kterou jsi vytáhl ty, před 4 roky stavěli ve 3. a 4. kole - a to nevyjížděl safety car: jen hezky to dokazuje to, co říkám - první kola jsou pro gumy zabijáci.

            Problém je už teď už jen v tom, že ignoruješ, že pilot, který jede na více zastávek, má mezi nimi rychlejší tempo. Hezky to jde vidět na tom stintu na měkkých pneumatikách, který měl Hamilton mnohem kratší uprostřed závodu a díky němu stáhl 15 sekund.

            + 12 / − 3

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
          • Lojza

            109.81.245.XXX
            Nepochybuji o tom, že Mercedes bude v Číně opět před Ferrari. Čína ale ukáže jen to, jak na tom bude kdo s výkonností v Číně. Rozhodně o rychlosti v Malajsii nic neukáže. Jde o jiný okruh a teploty budou nižší.

            + 14 / − 1

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
      • Karel

        109.81.245.XXX
        Podobná snůška pochybných argumentů jako výše u Luka. Žádné gumy nevyhodili, odjeli na nich pro gumy nejnáročnější úvod závodu. A nové nebyly ani náhodou - museli použít ty z Q2, což ale není žádná novinka v pravidlech, pokud F1 někdo trochu sleduje. Žádná "v podstatě 2 zastávková strategie" atd.

        + 9 / − 4

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • 1

          178.255.168.XXX
          Ach jo, kdyby aspoň občas byl v těhle diskuzích použit mozek. Pokud vím, tak jak ferrari tak mercedes prohlásili, že ferrari bylo rychlejší a mercedes na 3 pity jel od začátku. Pokud si to srovnáme, tak kdyby nebyl SC, tak mercedes vydržel na trati o cca 3-4 kola déle, ale propadl by se opět do provozu a navíc by přišel o 25s za průjezd boxy. Ferrari jelo na 2 pity taky hned od začátku a vydělal na tom pouze vettel v tom, že se dostal na čistou trať a dokázal si poměrně rychle vybudovat nějaký náskok.
          Takže scestné názory některých zde přítomných o chybné strategii mercedesu a štěstí ferrari jsou poměrně mimo. Pokud by mercedes udělal chybu ve strategii, tak to asi i přizná a nebudou čekat až jim to poradí nějakej chytrák

          + 6 / − 3

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Luke

            86.49.147.XXX
            A jsme u toho. Uz v 1 příspěvku jsem napsal, ze Mercedesu prostě Malajsie nesedí. Ale i přesto by vyhráli nebýt absolutní propadáku ve strategii. Ostatně toto potvrdilo i samotné Ferrari

            + 1 / − 4

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Lojza

              78.157.160.XXX
              Žádný absolutní propadák ve strategii to nebyl - Ferrari nic takového nepotvrdilo. Svůj první příspěvek a snůšku nesmyslů raději už nepřipomínej. A není to o Malajsii - zdá se, že vedro Mercedesu ve srovnání s Ferrari nesedí.
              Včera by to zkrátka Mercedes na dvě zastávky kvůli horší degradaci včera nezvládl, stejně by museli na tři. A když jedeš na tři, tak se vždy dostaneš do provozu. Ferrari díky šetrnosti k pneumatikám by vyhrálo tak či tak.

              + 3 / − 1

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Luke

                78.157.134.XXX
                Nebudu tu dávat odkazy jinam. Ale určitě si to četl a článek se zřejmě později objeví i tady. Samotný Allison potvrdil, že pokud by Mercedesy nezajeli pod SC do boxů tak by oba "zřejmě" neporazili. Vyčíslil tam i ztrátu kterou tím Mercedes nabral. Pokud to nechceš slyšet, tak v pohodě.

                03

                + 1 / − 2

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • Lojza

                  109.81.245.XXX
                  Zajímavé, že Mercedes prohlašuje, že by na Ferrari stejně neměli. Ale pokud to i přes veškerá fakta nechceš pořád vidět a tvrdit si stále totéž, tak prosím. Já s tím problém nemám 03

                  + 1 / − 1

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Šampionát 1983 s jedním palivovým škraloupem

Byl Piquetův titul v roce 1983 opravdu spravedlivý, nebo se dočkal nepovolené pomoci?

Max Verstappen ve vedení GP Kanady

Marko o vývoji Red Bullu: "Vylepšení fungují, data jsou slibná. Ferrari i McLaren za sebou udržíme!"

Esteban Ocon s vozem Alpine A524

Ocon si stěžuje na těžké auto a kritizuje tým za neférový přístup. Za koho bude závodit příští rok?

Charles Leclerc v dešti v závodě v Kanadě

FOTO z GP Kanady: Slunce, déšť a pár bouraček

Sergio Pérez bude v Red Bullu pokračovat

Péreze prodloužení smlouvy s Red Bullem nenakoplo: po mizerném závodě bude ve Španělsku potrestán

Max Verstappen po GP Kanady

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappen slaví 60. triumf

Max Verstappen zpět na trůnu, ovšem rozhodně neměl lehký život (ilustrační foto)

GP KANADY: Kulička rulety s počasím se zastavila na čísle 1 - Verstappen opět vítězí

George Russell mohl být z nerozhodné kvalifikace samozřejmě spokojen (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Všichni očekávají nepředvídatelný závod

Verstappen zajel nejlepší čas, a přesto pole-position nemá (ilustrační foto)

Kvalifikace v Kanadě skončila nerozhodně, Ferrari a Pérez zpytují svědomí

Alex Albon si nárazem do Zdi šampionů zkomplikoval situaci (ilustrační foto)

V třetím tréninku Mercedesy jako kdysi, triumf jim "pokazil" Verstappen

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama