DISKUZE K ČLÁNKU Rosberg: "Stáhnout náskok nebo nás porazit - to je rozdíl." Je Ferrari na úrovni Mercedesu?

Nico si před dvěma týdny v Melbourne přál, aby Ferrari bylo Mercedesu trochu blíže. Jenže v Malajsii je porazilo. Jsou už rudé vozy na úrovni stříbrných?

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Rosberg: "Stáhnout náskok nebo nás porazit - to je rozdíl." Je Ferrari na úrovni Mercedesu?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 30, poslední 31.03.2015 09:38 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Hr3bec (Hlasovalo 15 lidí) 30.03.2015 09:33
Já si také myslím, že to šílenství co se po… »
» Hr3bec (Hlasovalo 12 lidí) 30.03.2015 09:43
No a na co jim ta zastávka zadarmo podle tebe… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

FoxPw

213.192.37.XXX
Ty tvoje "funglovky" jsou gumy z Q2, takže mají najeto ninimálně 3 kola v ostrém tempu z Q2, takže při výměně měly najeto minimálně 8 kol, navíc to byly gumy, které Mercedesu moc neseděly.

+ 10 / − 3

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Lojza

109.81.245.XXX
Nových pneu se nezbavili - ujeli na nich začátek závodu s nejtěžším vozem, kdy dostávají nejvíce zabrat (nelineárně) a navíc je měli opotřebované už z kvalifikace! Takže to zbytečné rozhodně nebylo - navíc za SC, takže zastávka zdrama.

OK, ty gumy měli oba podobně čerstvé v závěru, to máš pravdu.

K délce stintů - podívej se na to, kolik kol musel na jediné čerstvé sadě měkčích pneumatik ujet Vettel a kolik Hamilton: 20 vs 14 kol, tj o 70% více. To byla velká daň za to, že jel jen na dvě zastávky.

+ 12 / − 9

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Luke

78.157.134.XXX
Jo tu zastávku jsem špatně započítal. Máš pravdu. Ale neřekl bych, že vydělali. Protože:

Zbavili se nových pneu. Úplně zbytečně. Jelikož jak ukázal Rosberg na 5 kol starých ojetých měkkých gumám dokázal ujet 15 kol + 5 jejich stáří 20kol. Vettelův nejdelší stint na měkkých měl taky 20kol.

Díky tomu pak museli zastávky natahovat jako by jeli 2 zastávkovou strategii a ještě jim ani nevyšli gumy.

Vettel šel pro tvrdou sadu v 37 kole. Hamiton v 38 to bych jako čerstvější gumy nenazval.

Co se týče poměru měké a tvrdé sady:

VET: M 37 / T 19
HAM: M 19 / T 37
ROS: M 20 / T 36

Stinty měli tedy +/- 2 kola stejně dlouhé... Teď zas nezapočítáváš SC ty, který dal Vettelovi možnost zůstat na trati déle a naopak mu pozdržel Mercedesy v provozu a na tvrdé sadě gum...
03

V zásadě mi ta velká cena přišla trochu jako Loňské Maďarsko. Mercedes si jí prohrál sám svou špatnou strategií...

+ 16 / − 10

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Lojza

109.81.245.XXX
Byla jim na to, k čemu jsou zastávky na safety carem.
Gumy nezahodily, ujeli na nich 4 kolo, jestli sis nevšiml.
Ferrari by se mělo přičíst 25 s ze stejného důvodu, jako Mercedesu v úvodním příspěvku (protože je to stejný nesmysl).
Pokud pro tebe logika není vážnou věcí, zbytečně vtipkuješ.

+ 12 / − 10

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Hr3bec

Hr3bec

85.135.106.XXX
No a na co jim ta zastávka zadarmo podle tebe byla? :-D Jen k tomu, že zahodili úplně nové gumy a propadli se za pomalejší auta. K ničemu jinému jim nebyla...a proč by se mělo Ferrari přičíst 25s? :-D Navíc z jakého předpokladu vycházíš, že Seb musel gumy šetřit gumy? Vždyť jel 2x na funglovkách, zatímco Mercedes jel 5 kol na funglovkách které úplně nepochopitelně zahodil, pak jel zase na funglovkách a pak jel už na použitých.....takže z logiky je jasné, že gumy museli šetřit více jezdci mercedesu... těch pár kol do SC to nemůžeš myslet ani vážně.

+ 12 / − 17

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

...

193.165.74.XXX
Tvoje dedukce a kalkulace má několik zásadních chyb...
stačí jedna zastávka navíc- pokud navíc tak ta za SC stála Ham max 5s na páté pozici při restartu.
Pokud jel Ham a Vet v průběhu závodu na stejných pneu časy byli velmi podobné a Vet vydržel vždy o pár kol navíc a nemusel nikam extra chvátat...

Co se stane v Číně je otázka, ale už tréningi ukazovali o hodně menší rozdíli než v AUS...

+ 12 / − 4

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Hr3bec

Hr3bec

85.135.106.XXX
Já si také myslím, že to šílenství co se po včerejšku strhlo a oslavující pomalu už titul mistrů pro Ferrari a Vettela, je poněkud hodně přehnané. Nemá cenu zpochybňovat výkon Ferrari, protože využili zaváhání Mercedesu a jeli celý závod bez chyby, ale na druhou stranu musí být i těm největším optimistům jasné, že stáhnout za 14 dní 1.5 sekundy na kolo je prostě nemožné. Podle mě Mercedesy hodně nezvládli strategii s těmi prvními boxy a vyhozením úplně nových gum po pár kolech. Ono celkově ten víkend v jejich podání byl hodně divně strategicky zvládnutý. Když opomenu, že Lewis stál v podstatě 2 tréninky kvůli motoru a nemohl makat na nastavení, pak ve Q1 jízda na měkkých gumách což jsem vůbec nepochopil...., pak to zajetí do boxů za SC a vyhození nových gum, ....oni vlastně taky jeli v podstatě 2 zastávkovou strategii, protože těch pár kol po startu nestojí ani za řeč...jen s tím rozdílem, že si dali 1 pit jen tak na obdarování Ferrari. Prostě tenhle víkend si za rámeček nedají. A očekávám, že za 14 dní to bude zase v normálu pokud se jim nepovede předvést něco jako tento víkend.
Ale jinak to byl opravdu zajímavý závod oproti Austrálii 01

+ 15 / − 14

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Lojza

109.81.245.XXX
Mercedes za safety carem vydělal, zastávka skoro zadarmo - žádné +25 s navíc. Neboli dle tvé logiky si přičti Ferrari taky +25 s navíc, když už si chceš přidávat nesmysly.

Další zcestná logika: když měl Vettel o 1 zastávku méně (tj. o hustých 33%, když se přizpůsobím tvému stylu), musel gumy mnohem více šetřit. Nebýt toho, jezdil by mnohem rychleji a Mercedesy by stejně vygumoval.

Ve finále tedy Hamilton po své poslední zastávce na mnohem čerstvějších gumách stáhl za 18 kol jen 6 sekund (14,5 - 8,5), takže byl v koncovce jen o 0,33sec/kolo rychlejší - a to jen díky čerstvějším gumám.

Takže žádná tragédie a šlendriánství, Ferrari se zlepšilo a porazilo je "fair and square!" 03

+ 26 / − 18

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Luke

78.157.134.XXX
Shrnutí Takže si to shrňměme.

Mercedes jel na 3 zastávky. Ferrari na 2. S tím rozdílem, že u mercedesu to nebyly plnohodnotné plánované zastávky, ale absolutní šlendriánství zahodit 5 kol staré nové gumy. Došlo to až tak daleko, že na poslední stint už neměli pro jezdce ani nové gumy (Ham musel vzít tvrdou a Ros ojetou měkkou)

Zastávka navíc +25s

Díky tomu se dostali do provozu a Vettel měl čistý vzduch. Než se probili tak dalších + 10s ztráty

K tomu si můžeme připočítat, že Vettel odjel 2/3 závodu na měkčích gumách, které jsou dle Pirelli o 1s na kolo rychlejší. Mercedesy naopak odjeli 3/4 závodu na tvrdých... Teoreticky by takto měli nabrat další ztrátu cca. +20s

Ve finále tedy:

25+10+20= 55s ztráty. Mercedes však dojel do 10s za Ferrari. Jinými slovy Mercedes i přesto všechny předpoklady dokázal stahovat Vettela skoro 1s na kolo...

Mercedesu Malajsie nikdy moc nešla. Loni rovněž tragédie. Rosberg tak tak skončil druhý před Vettelem. Když se do toho přidá absolutní šlendriánství co se týká strategie tak to dopadlo jak to dopadlo. Nebudu vůbec překvapen když v Číně vyhraje Mercedes opět rozdílem třídy. Jelikož zázraky se nestávají a stáhnout 1,5 s za 14 dní (Prakticky za 10) je jen zbožné přání fanoušků...



03

+ 18 / − 32

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Kapor

194.160.178.XXX
Zo závodu vidieť,... ...že aj taký tím ako je Mecedes pochybí v stratégii, ak si je vedomí, že jeho autá sú najrýchlejšie a zavolajú do boxov oboch pilotov naraz, čo by neurobili ani hlavní inžinieri Marusie 18 11 Ako vidieť tvrdo sa Mercedes poučil, lebo takéto chyby Sebastian neodpúšťa a bolo vidieť, že sa vie rýchlo a dobre rozhodnúť a je majstrom okamžiku. 01 Gratulujem mu k víťaztvu aj Kimimu, lebo po defekte ak predtým štartoval zo stredu poľa, je 4. miesto tiež víťaztvom a ako vidieť Ferrari si spravilo na sezónu 2015 chuť. ! 01

+ 22 / − 6

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Šampionát 1983 s jedním palivovým škraloupem

Byl Piquetův titul v roce 1983 opravdu spravedlivý, nebo se dočkal nepovolené pomoci?

Max Verstappen ve vedení GP Kanady

Marko o vývoji Red Bullu: "Vylepšení fungují, data jsou slibná. Ferrari i McLaren za sebou udržíme!"

Esteban Ocon s vozem Alpine A524

Ocon si stěžuje na těžké auto a kritizuje tým za neférový přístup. Za koho bude závodit příští rok?

Charles Leclerc v dešti v závodě v Kanadě

FOTO z GP Kanady: Slunce, déšť a pár bouraček

Sergio Pérez bude v Red Bullu pokračovat

Péreze prodloužení smlouvy s Red Bullem nenakoplo: po mizerném závodě bude ve Španělsku potrestán

Max Verstappen po GP Kanady

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappen slaví 60. triumf

Max Verstappen zpět na trůnu, ovšem rozhodně neměl lehký život (ilustrační foto)

GP KANADY: Kulička rulety s počasím se zastavila na čísle 1 - Verstappen opět vítězí

George Russell mohl být z nerozhodné kvalifikace samozřejmě spokojen (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Všichni očekávají nepředvídatelný závod

Verstappen zajel nejlepší čas, a přesto pole-position nemá (ilustrační foto)

Kvalifikace v Kanadě skončila nerozhodně, Ferrari a Pérez zpytují svědomí

Alex Albon si nárazem do Zdi šampionů zkomplikoval situaci (ilustrační foto)

V třetím tréninku Mercedesy jako kdysi, triumf jim "pokazil" Verstappen

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama