DISKUZE K ČLÁNKU Mercedes: Soupeři se musí více snažit!
Toto Wolff neskrývá nespokojenost s výroky soupeřů Mercedesu ohledně změn pravidel a vyrovnanosti startovního pole. Podle něj je jen otázkou času, než je ostatní týmy dostihnou.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Mercedes: Soupeři se musí více snažit!
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
Kapor
10:32 16.03.2015 194.160.178.XXXÁno, Levis je vo svojom živle,... ...a Nico tiež a plný súhlas s Totom. Ja osobne keby som bol na ich mieste prišiel by som im do boxov poblahoželať a kým by som ich zabával najal by som fotografov, ktorý by Mercedes perfektne zdokumentovali. Samozrejme by nechýbali ani spoločné fotografie s jazdcami a členmi víťazného tímu a tak by celá akcia ostala úplne utajená. Niekedy aj gratulácie, obdiv a dobrá diplomacia môže prispieť k tomu, aby sa sily vyrovnali, lebo zamračená tvár ešte nikoho neposunula dopredu tam, kde je dnes Mercedes.
-
Limbi
00:28 16.03.2015 147.228.209.XXXKudy kam Ať se na to koukám zleva, zprava, tak dokud se nezmění pravidla motorů mercedes bude nadále dominantní. Renault i Ferrari je po motorové stránce nejsou schopni dohnat jak vidno. Co má dělat například RedBull? Může změnit dodavatele na toho nejsilnějšího, na mercedes, ale pochybuju že mercedes bude dodávat týmu, který má možná lepší šasi, stejně dobrý motor se stejným softwarem. Tohle bych řekl, že si u Red Bullu uvědomili už minulou sezonu a proto tak křičí protože vědí, že nemají kam jít i kdyby chtěli. Mercedes vytvořil něco velmi kvalitního ale bohužel tím vystavěl monopol s totální nadvládou. McLaren na to zkusil zareagovat novým motorářem Hondou, ale té to chvíli potrvá, i když do budoucna v ní vidím největšího rivala právě mercedesu. Japonce bych nepodceňoval, na všechno sice mají hodně času, ale výsledky se u nich vždy dostavují.
Co teda s F1? Rozhodně se při každé změně musí nechat období kdy není zmražen vývoj a to období musí trvat alespoň 2 sezony nepřetržitě s povolením aspoň 2 až 3 testů během sezony. Tím co definovala FIA odpískala prakticky celou sezonu. Už teď všichni vědí, že mercedes se nedá dohnat a po prvním závodě je smutné, že si u mercedesu budou házet kostkou o mistra světa. Pokud bude někdo křičet o tom, že by to bylo nákladné tak si musí vybrat. Buď udělat zajímavé závody a přinášet změny pravidel, nebo nechat pravidla a ušetřit peníze, nebo koukat na Mercedes, který všechny ztrapňuje.
Nejhorší není to že mercedes vede, ale to že prakticky není šance ho dohnat. Motoráři na stolici bez testování v autě můžou používat jen teoretické předpoklady a v praxi (v autě)to může vypadat úplně jinak. Osobně fandím McLarenu, ale nedivím se že se ostatní bouří, protože už v prvním závodě se určilo, kdo vyhraje letošní titul a nejsou možnosti jak to změnit. -
-
1
18:28 15.03.2015 178.255.168.XXXUpřímně řečeno, Tvoje informace se mi moc nezdá, pokud by mercedes něco takovýho na motoru měl, tak jednoznačně porušil pravidla a bylo by to na kompletní diskvalifikaci a celkem pochybuju, že by si něčeho podobnýho FIA nedokázala všimnout. Vždyť oni musí odevzdat komletní výrobní dokumentaci, což je součástí homologace a tu prochází experti FIA, kteří jsou z převážné většiny bývalí konstruktéři motoráři. Tak si myslím, že tuhle flignu by jim měli velice rychle odhalit a potrestat...
Já osobně si myslím, že mercedes má nejlepší systém na rekuperaci a od toho se odvíjí jejich výkon. Mám pocit, že loni Nico prohlásil něco v tom smyslu, že mu odešla součástka na rekuperaci z výfuku (ne MGU) což by ukazovalo na to, že požívají MHD generátor a pokud to konkurence nemá, může to být ten rozdíl ve výkonu-
erdedy
19:25 15.03.2015 178.41.36.XXXJe to sice "ujetá" predstava, ze by nejaky*** motorar si toto zobral na triko, ale "bez vetra sa ani listok...", vsak to pozname.
Zaujimave ale je, ze FIA konkretne dnes vydala novu direktivu o merani paliva a v nej zavadza viacbodove meranie viacerymi snimacmi (od zaciatku az po vstrek). Upravili to kvoli "moznemu" obchadzaniu pravidiel sposobom akumulacie paliva niekde v pal. systeme az "za prietokomerom" (ked motor nepotrebuje "tolko papat" a neskorsiemu vyuzitiu na zvysenie prisunu paliva/vykonu "ked treba").
*** - schvalne pisem "nejaky" aby sme nemuseli riesit nejake nezmysly...-
-
RiLCO
20:11 15.03.2015 95.102.225.XXXMinulý rok som presne na toto poukazoval, keď tu bola veľká diskusia ohľadom diskvalifikácie Ricciarka. Analogicky som to prirovnal k splachovaciemu zachodu, kde si načerpajú palivo do medzi-nádrže a potom podľa potreby vstrekujú aj viac ako 100L/hod. Niekto mi to tu ale vyvrátil, že FIA okrem senzoru prietoku, má k dispozícií dáta telemetrie zo samotného vstrekovania (v prípade,že senzor prietoku zlyhá počas pretekov) Takže, ak majú k dispozícií aj tieto dáta, došli by na to. Ale ked vravíš, že FIA dnes upravila direktívu ohľadom merania prietoku, tak niečo na tom bude pravda.-
erdedy
21:27 15.03.2015 178.41.36.XXXJo, pamätam si.
"Problemom" ale je, ze jediny homologovany system je Gill senzor od FIA. Nahradna metoda z dat vstrekovania je pre FIA nerelevantna (ak nezlyha Gill).
Kedze sa ale jedna o zariadenie ktore v podstate nijak nepodlieha pravidlam/kontrole FIA, pravda je, ze "spravnou ucelovou kalibraciou" by sa asi dalo vhodne jemne manipulovat meranie.
Nieco na tom moze byt.
-
-
-
anonym
19:32 15.03.2015 78.41.168.XXXjak jednoznačně by porušil pravidla? Když je v pravidlech jasně napsáno kde a jak se měří průtok, tak si neumím představit jak může jednoznačně porušit pravidla - ty porušil kvičící RBR, když loni měřil průtok zcela jinak....jestli by se mělo n ěco diskvalifikovat, tak by to mělo být hejno odborníků na českých diskuzích...a někteří z nich se dokonce považují za jedničku
-
-
Iscarian
19:38 15.03.2015 89.177.211.XXXTaky jsem něco takového zaregistroval. Ovšem spotřebu to nějak nezvýšilo, Mercedes snad ani nejezdí plně naložený a celkový průtok je asi taky v pohodě, to by FIA zjistila prakticky ihned... Mercedes na něco asi přišel, co je ještě podle stávajicích pravidel v pohodě (zřejmě je v pravidlech mezera) a nyní se budou kvůli tomu měnit pravidla, aby se té výhody zamezilo. No uvidíme.
-
-
anonym
14:18 15.03.2015 93.99.7.XXXjá si teda nepamatuju, že by mercedes takhle nadával, když dominoval ČTYŘI roky redbull (a to vettel jezdil půl minuty před svým týmovým kolegou, dalších 10 sekund před zbytkem startovního pole!), zato býčci brblali už v polovině lonské sezony...
off topic, bože, žeru ten německý humor! -
1
14:04 15.03.2015 178.255.168.XXXFIA Mě osobně se sice pláš redbullu nezamlouvá, ale maj pravdu, že v okamžiku jak jejich tak ferrari dominance se konaly akce dosti pochybného charakteru, jenom aby jejich dominance byla ukončena. Na mercedes se ale nesmí nikdo ani křivě podívat
Je otázkou, jak to bude na dalších okruzích, přeci jenom albert je okruh zvýhodňující motor před aero...-
2
14:19 15.03.2015 78.41.168.XXXU Red Bullu se ale "jen" vyžadovalo dodržení pravidel - flexibilita předních křídel a foukání difusoru jakožto porušení principu zákazu pohyblivých aeroprvků, otvory v podlaze v předepsaných oblastech, loni jasná ignorace nařízení o max. povoleném průtoku atd. Dokonce krom otvorů obešli i pravidlo o úpravě motorových map .... z toho veho je jasné, že RB se cíleně snažil když ne rovnou pravidla prorušit, tak alespoň obcházet.
Kdyby se u Mercedesu objevila byť jen zlomek, nebo náznak něčeho podobného, tak má FIA stížnost obratem na stole. Zatím to je tak, že u RBR jen kvičí jak smyslů zbavení..... -
-
1
14:54 15.03.2015 178.255.168.XXXNo upřímně řečeno, FRIC uškodil spíš soupeřům mercedesu než naopak.
Já neobhajuji, že by se mělo na mercedes sáhnout pomocí pravidel, ale že je "nedotknutelný" je tak nějak fakt. S tím vynucováním pravidel bych až tak nesouhlasil. Ono tam bylo i pár zvláštních zásahů ohledně foukání (a když se ukázalo, že nejhůř dopadl mcl, tak se to rychle zase povolilo) a přikázaná poloha výfuku je výsledkem kampaně proti redbulákům. To že došlo ke změnám v metodikách měření flexibility ani nemluvě. Proti ferrari toho vytáhli taky víc než dost.
Na mercedes se ale nesmí ani křivě podívat, protože ihned vyhrožují odchodem a je pravda, že mercedes nechce eklák ztratit, takže jejich případné prohřešky proti pravidlům se asi na veřejnost vůbec nedostanou...-
Iscarian
18:08 15.03.2015 89.177.211.XXXAť chceš nebo ne, tak zákaz FRICu byl cílen hlavně na Mercedes, protože tento systém měli nejlepší ze všech. Pravda Mercedes si s tím celkem snadno vyrovnal. To, že to paradoxně tuším nejvíc odnesla FI (která FRIC měla taky a asi taky na dobré úrovni) jsou vedlejší ztráty s kterými si FIA hlavu nedělala.
-
-
-
Nadcházející závod 1.12.2024
GP Kataru57 kol (308.611 km)
Losail International Circuit
-
Pátek
- 1. Trénink (15:30 - 16:30)
- Kvalifikace (19:00)
-
Sobota
- 2. Trénink (15:30 - 16:30)
- 1. Závod (19:30)
-
Neděle
- 2. Závod (18:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek