DISKUZE K ČLÁNKU FIA může vypsat tendr na vstup nových týmů do F1, zavedení nových motorů chválí

Mezinárodní automobilová federace (FIA) může dle jejího prezidenta Jeana Todta v blízké budoucnosti vypsat tendr na vstup dalších týmů do Formule 1.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: FIA může vypsat tendr na vstup nových týmů do F1, zavedení nových motorů chválí

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 13, poslední 11.03.2015 09:50 Vložte komentář

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • Kapor

    80.87.214.XXX
    Sú to táraniny ! Keď niečo schvaľujem, musím najprv overiť nové riešenie a urobiť konfirmáciu navrhovaného systému a vhodnosť riešenia pre F1, ktorých riešenie a zdokonalenie sa dá využiť aj pre produkčné automobily a nechať si predložiť hlavne rozpočet a len potom niečo schvaľovať. 11 Ak prišiel Renault s vtákovinou a oni to schválili bez toho, aby vôbec skúmali koľko bude stáť pohonná jednotka, tak to bolo veľmi zlé schvaľovanie a Mercedesu nadhodili na víťazný lob, lebo ten ako vidieť nemá ani finančné ťažkosti a do pohonnej jednotky nevložil len veľké finančné prostriedky, ale aj kreativitu svojich inžinierov a technikov a ich pohonná jednotka je špička. 01 Teraz keď Renault a Red Bull nevedia kam s konopí, tak budú vyplakávať dovtedy, kým tí pseudoodborníci s FIA schvália zase niečo, čo nebude mať hlavu a ani pätu a bude úplne odtrhnuté od toho, kde smeruje automoobilový produkčný trh. 02

    + 20 / − 7

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • rock

      37.188.227.XXX
      ad poslední řádek:
      Vzhledem k tomu, že alespoň v Evropě směřuje automobilový produkční trh do míst, která nemá smysl označovat pravým jménem (protože by mi to bylo -po právu- vyhvězdičkováno), tak by mi VŮBEC nevadilo, kdyby F1 směřovala někam jinam. Kamkoliv - ale jinam.

      + 9 / − 16

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Kapor

        80.87.214.XXX
        Prečo ? Veď ide predsa o zdokonalenie a overenie jednotlivých prvkov celku za peniaze, ktoré sú k dispozícii u majiteľov tímov a sponzorov, ktoré by do výskumu a vývoja nevložili ani automobilky, lebo do toho ani toľko vložiť nemôžu, alebo nechcú, lebo sa uspokojujú len s kozmetickými vylepšeniami, čím je pokrok veľmi pomalý. Ak sa veci zavedú do F1, všetko ide nielen neuveriteľne rýchlo, ale sa príde aj na najlepšie riešenie, no ak sa zadá ihneď od začiatku zle ako 1,6 V6 Turbo + ERS, tak to stojí obrovské prostriedky, cena je vysoká, tímy krachujú a ostatné sú na dne, lebo aj rozdelovanie zisku je nesprávne a výsledok sa nedá použiť pre produkčné autá, lebo by to nik nekúpil. Pohonná jednotka musí byť celkom iná, ako tie súčastné, čo som naznačil už v predošlom, musí mať primeranú cenu, nenáročnosť na obsluhu a údržbu a primeranú životnosť, ako ostatné diely auta a po ich dožití putovali rovno na šrotovisko. Dnes robiť nejaké SO a GO sa už nevzpláca, lebo to auto po nich už nie je pekné a ani modrné, môže však byť dobrý veterán. 01 To je trend v automobilovom priemysle. Dnes sú autá už len dobré a lepšie, za primeranú cenu. Za veľké peniaze kupujú dnes autá len šejkovia a hlupáci.

        + 15 / − 7

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • rock

          37.188.227.XXX
          To proto, že nevnímám F1 jako nutnou technickou a technologickou špičku, motorismu, a už vůbec ne jako laboratoř výrobců. Vlastně bych si bez automobilek uměl celou F1 představit (teda asi s výjimkou Ferrari). Nevidím jedinej důvod, proč by F1 měla přispívat masové produkci. Mnohem logičtější a z pohledu F1 nesrovnatelně ekonomičtější se mi zdá, když si F1 vezme to, co se na trhu už nachází a upraví to pro svoje potřeby.

          A co se směřování automobilového produkčního trhu týká:
          - nelíbí se mi odůvodňování existence hybridů a elektromobilů ekologií (protože to považuji za vylhaný argument. Alespoň při současném stupni vývoje)
          - nelíbí se mi hype jménem emise CO2 (už jenom proto, že produkce CO2 je u spalovacího motoru víceméně přímo úměrná množství spáleného paliva, jde tedy o zbytečné akcentování informace, která pouze dubluje jinou informaci, běžně používanou - spotřebu)
          - nelíbí se mi emisní limity pro automobilky počítané z normové spotřeby
          - nelíbí se mi způsob stanovení normové spotřeby, který nekoresponduje s běžným provozem
          - nelíbí se mi, že automobilky pod bičem emisních limitů (stanovených z nesmyslného základu) jako nejmenší zlo produkují motory úsporné v podmínkách, za jakých se měří normová spotřeba a ne v podmínkách reálného života
          - nelíbí se mi, že důsledkem výše zmíněného je prosazování oturbených maloobjemových chrastítek, které vykazují nižší spotřebu v podmínkách normového měření - ovšem za cenu vyšších výrobních nákladů, větší složitosti, menší životnosti a bez dopadu na spotřebu v reálném životě
          - nelíbí se mi, že výrobci, aby prodali reálně dražší pohonnou jednotku v autě za stejný peníze, nutně musí ošidit zbytek auta
          - nelíbí se mi, když je takový šetření vydávaný za pokrok (ovládání skoro všeho před dotykovou obrazovku v nových Peugeotech namísto poctivých přepínačů a ovladačů, čím dál častěji se prosazující přístrojová deska z LCD místo poctivých budíků z mechanických součástek atp)

          A takhle bych mohl pokračovat dlouho a dlouho.

          Jsem pevně přesvedčený, že dostatečně výkonnou (řekněme k 1000k) pohonnou jednotku by pro F1 dokázali zkonstruovat nezávislí motoráři za zlomek ceny současných hitec hraček. Prostou cestou dostatečného objemu a v případě potřeby obyčejného (bi)turba nebo kompresoru.

          + 14 / − 15

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • kik

            165.72.200.XXX
            Tak pod tohle se muzu podepsat.
            Jeste bych pridal - nelibi se mi chystany povinny 'bonzacky' system v novych autech narizeny EU.

            Co se tyka F1, tak bych klidne vratil motor omezeny max. objemem, zjednodusil aerodynamiku, znovu povolil vice dodavatelu pneumatik atd. - proste to co bylo pred ne zas az tak dlouhou dobou.

            + 8 / − 13

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Kapor

              194.160.178.XXX
              Ešte povedz,.. ...že ak sa šasi bude podobať plechovke od anglickej šunky, bude to in, lebo to nemusia ani natrieť, stačí prehodiť na to nápravy z rebrináka a bude to to pravé orechové. 18 11 Ako povedia Záhoráci.18 11

              + 13 / − 3

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
          • Kapor

            194.160.178.XXX
            Konštrukcia pohonnej jednotky,.. ...ktorá je do budúcna pre F1 predpísná len hybrid, nemôžeš zostrojiť len tak, že nevylezieš znovu na strom, odkiaľ tvoj prapredok zliezol, ale tak, že budeš používať všetky dostupné prostriedky vedy, techniky a moderné technológie, ktoré sú k dispozícii, lebo inak nemáš šancu, ty mysliteľ vymyslieť ani frézu na pne ! 11 18

            + 14 / − 4

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • rock

              37.188.137.XXX
              Samozřejmě můžeš používat všechny dostupné prostředky vědy, techniky a moderní technologie, ale pak se nesmíš pohoršovat, že pohonná jednotka stojí 30-40 megaUSD.

              + 2 / − 9

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Kapor

                194.160.178.XXX
                Ja som jasne položil návrch,... ...aby sa zaviedla do F1 pohonná jednotka s pseudoadiabatickým motorom Wankel-Turbo + KERS, čo by bola veľmi výkonná a lacná alternátíva na rozdiel od toho čo tu už bolo a je úplne prekonané a preto návrat nie je možný, ako vrátiť sa na strom. 11 Lebo ak chce F1 prežiť, nestačí jej, aby sedeli vo FIa tupci, ktorí schvaľujú hlúposti, čo je posledný výkrik pohonnej jednotky, sice zázrak techniky, aspoň u Mercedesu, ale za astronomickú cenu. 02 To je minulosť, ktorá by sa nemala opakovať. 02

                + 10 / − 2

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • rock

                  37.188.131.XXX
                  Ano, ty jsi jasně položil návrh zkonstruovat motor na principu, se kterým žádná z automobilek nemá absolutně žádné zkušenosti a o kterém nikdo neví, jestli vůbec funguje nebo jestli je to perpetuum mobile a předpokládáš, že by to dokázali levně, kvalitně a rychle.
                  Tak to jo.

                  + 2 / − 6

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • Ale, ale,..

                    80.87.214.XXX
                    Mazda má bohaté skúsenosti,... ...a dokonca keď štartovali 3 autá v 24 hodinovke, jedno vyhralo a dve skončili do 10 miesta. Potom Wankely FIA zakázala. 02 Teraz Mazda pripravuje motor novej generácie pre šporťák RX-7 s motorom Wankel-Turbo, ktorý bude určite excelovať a bude prínosom pre automobilový priemysel, lebo bude nielen výkonný, ale aj lacný a spoľahlivý.01

                    + 9 / − 3

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                    • rock

                      37.188.131.XXX
                      Hmm. To bylo před čtvrt stoletím.
                      Dneska už ani ta Mazda nemá žádný Wankel v nabídce a sice si na něčem kutí, ale nikdo neví, jestli a v jaké podobě se to vůbec dostane do výroby. Holt motor, co je po 70 tisících zralej na výměnu a spotřebuje stejně oleje jak benzínu nikoho za srdce nechytá. No a ostatní výrobci ten motor znají jenom z učebnice dějepisu.

                      + 3 / − 7

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
                      • Kapor

                        194.160.178.XXX
                        Práve že má,.. ...stará RX-7 a teraz RX-8-ka, ktorá je veľmi pekná a z nej použijú motor Wankel, na úpravu na novú RX-7 s motorom Wankel-Turbo, s turbokompresorom Twin-scroll. 01 Predstavená má byť v r. 2016. Takže tak.

                        + 9 / − 3

                        ohodnotit kladně záporně

                        Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

George Russell sice dostal pokutu, ale výsledku na trati se netýkala

Poslední rest vyřízen - čtveřice provinilců, která porušila startovní proceduru, zná verdikt

Alex Albon a Williams zažili opravdu krutý závodní víkend (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappena uznává i konkurence

Pierre Gasly a Esteban Ocon dokázali téměř nemožné a posunuli Alpine z devátého na šesté místo v Poháru konstruktérů

Ani závod se neobešel bez červené, hrdinský výkon Alpine zastínil Verstappen

  • Pátek

    • 1. Trénink (5:30 - 6:30)
    • 2. Trénink (9:00 - 10:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:00)
  • Neděle

    • Závod (7:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama