DISKUZE K ČLÁNKU Dennis: McLaren možná titulárního sponzora už nikdy mít nebude
Předseda McLarenu, Ron Dennis, řekl, že by radši byl bez titulárního sponzora, než aby prodal lukrativní reklamní místo na monopostech pod cenou.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Dennis: McLaren možná titulárního sponzora už nikdy mít nebude
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
» uzivatel000635
(Hlasovalo 13 lidí)
12.02.2015 14:40
počty jsou jasné každý si musí sám odpovědět na… »
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
rock
17:07 12.02.2015 46.33.96.XXXMcLaren vs Williams No, snad Ron ví, co dělá. V podstatě se mi zdá, že je McLaren v hodně podobné pozici jak Williams před deseti lety. Na posledním titulu 6-7letý prach (McL 2008, Wil 1997), spolupráce s motorářem, co by rád měl co největší kontrolu (Honda x BMW), ale úplně nejlepší asi není (BMW podle mne nebylo a Honda... no, uvidí se, čeká ji dlouhá cesta). Williams pak ztratil titulárního sponzora (HP) a až do příchodu Martini jezdil ve svých barvách (Lenovo i Philips mají trochu jiné barevné schéma) - a časem se z něj stal jenom stín někdejší legendy. Noví fanoušci už je znají jenom jako tým z druhé půlky pole. Třeba se zase zvedne, ale moc bych na to nesázel.
Tak snad není McLaren na stejné cestě...-
Fanda McLarenu
22:14 12.02.2015 90.180.87.XXXWilliams zamrznul v devadesátých letech...to jsem nedávno četl v rozhovoru s Patem Symondsem...a myslím si to samé.
Williamsu se nepodařilo najít naprosto shodnou řeč s BMW, a tehdy přišel jejich pád. S tím pak úzce souvisel odchod Patricka Heada do ústraní (ono se to dělo pomalu a postupně, ale nelze si nevšimnout že jakmile opustil Head svůj post (v podstatě technického ředitele) na kterém rázně a v plné míře dohlížel na chod týmu nastal evidentní pokles vysokého technického standardu který léta Williams udržoval.
Já mám po loňském roce naopak u Williamsu úplně jiný pocit...Pat Symonds tomu tam dal řád a vrátil Williams právě do kolejí v kterých ho tolik let úspěšně udržoval Head. Pokud se jim podaří navýšit rozpočet nevidím důvod proč by nemohli být opět tím Williamsem jak jej znají starší fanoušci...tedy jako vyrovnaného soupeře v boji o titul.
Naproti tomu se začínám obávat v případě McLarenu toho že návrat Rona Dennise do čela možná nebude to nejlepší řešení. Nelze žít z minulosti, je třeba žít přítomností a dost možná Ron Dennis teď a tady není tím úplně ideálním člověkem na řízení tohoto týmu.
Nicméně rád bych se mýlil...rád bych byl svědkem toho jak McLaren s Hondou opět budou tím obávaným soupeřem a sponzory si bude vybírat.-
rock
08:36 13.02.2015 37.188.236.XXXPokud se jim podaří navýšit rozpočet.
Ale někde jsem narazil na zmínku, že Martini dokázalo oblíknout Williams do svých barev za peníze, za který by u McLarenu měli tak možná nálepku na spodní straně předního křídla. A protože mají několikaletou smlouvu, Williams v nejbližší době rozpočet nijak zásadně nenavýší. Teď jsou zajištění coby tým středu pole -díkybohu za to- ale na nějaký soustředěný (ne nahodilý) útok na titul potřebují dvojnásobek... no, vidím to tak, že loňský rok (3. v PK) je reálným vrcholem jejich možností. V krátkodobým (2-3 roky) horizontu možná vyhrajou pár ojedinělých závodů, možná (ale spíš ne) zopakují to 3. místo, ale jinak budou rádi, když se nepropadnou zpátky k bojům s Toro Rosso.-
Fanda McLarenu
11:09 14.02.2015 90.180.87.XXXWilliams tak podrobně nesleduji...ale přijde mi že ta sázka na tým v barvách Martini byla trefa do černého. Samozdřejmě ruku v ruce s loňskými výsledky.
Že by Martini platilo tak málo (nálepka na spodní straně předního křídla McLarenu) se mi ale nezdá. Auto barevně laděné do barev Martini (ostatně název sponzora v názvu týmu), nálepka na zadním křídle a krytu motoru...taky jsem četl že ta sponzorská smlouva není na úrovni běžného titulárního sponzora, ale myslím že s tím přirovnáním jsi to hodně přehnal. Kromě toho bych se nedivil pokud by měla smlouva Williamsu s Martini nějaké výkonostní body, pak by to asi taky hodně promluvilo do konečné cifry kterou Martini zaplatí.
Řekl bych (jestli jsem si dobře všiml tak letošní nápis na krytu motoru je evidentně větší než loni) že Martini letos přispěje větší částkou a příchod Unileveru (Rexona) a jeho reklama na bočnicích naznačuje že Williams rozpočet nejspíš opět navýšil. Nevím jestli to je na částku která by se přiblížila těm nejbohatším týmům a je fakt že Symonds řekl že Williams se úplně nahoru neposune dokud nebude mít i odpovídající rozpočet.
Když to mám ale srovnat se současnou situací u nás.
Přišli jsme o Hamiltona (a loňský rok ukázal jak citelná ztráta to je), odešel Pady Low a pár dalších známých techniků (mimochodem po loňské sezóně odešel Dave Robson-osobní inženýr Jensona, právě k Williamsu), máme za sebou dvě sotva průměrné sezóny přestože jsme disponovali motory Mercedes a nemáme hlavního sponzora...no ono když koukám na overaly našich pilotů, množstvím sponzorů vůbec neoplýváme.
A teď plusy...přišel Peter Prodromou, máme skvělé zázemí ve Wokingu...a nějak nevím co dál.
Hondu a Alonsa jsem si totiž nechal na konec. Opětovná spolupráce s Hondou by měla být obrovským plusem. Bude? Honda svoji poslední anabázi podle mě totálně nezvládla (zajímavé je že úplně stejně skončila Toyota). Potenciál má, co si bedeme povídat...ale všechno se vyvíjí, myslet si že jen proto že kdysi bylo spojení McLaren - Honda fantasticky úspěšné, že to bude automaticky i nyní není moc reálná myšlenka. Ano, opět to může být...opět můžeme společně vyhrávat šampionáty. Ale jen to že jsme McLaren a že je tady Honda nám to nezaručí. K absolutnímu vrcholu je potřeba dnes (ale ono to platilo i za někdejší veleúspěšné spolupráce s Hondou) aby tým fungoval jako dobře promazaný stroj, musí klapat všechno, od práce pilotů na trati (což je to poslední co tvoří tu pověstnou špičku trojůhelníku) přes správné lidi na všech ostatních místech a dostatek peněz abychom to všechno zaplatili.
Já z toho zatím nemám dobrý pocit...víc mluvíme a hřejeme se na výsluní pozornosti (ale ta pozornost není stálá, je třeba na ni navázat i na závodní...
-
-
rock
08:39 13.02.2015 37.188.236.XXX...McLaren si zatím drží cenu. Posle mne Dennis zatím ještě pořád dokáže přesvědčit sponzory, že by se mohli střídat nebo dělit o místo (třeba jak Shell a UPC u Ferrari). Ale moc času podle mne nemá. Jestli mu nevyjde to dobrodružství s Hondou, bude ve vážných problémech. -
odin
09:02 13.02.2015 77.240.96.XXXNaprosto s tebou souhlasím.
Pro úspěch týmu je nutné mít na vedoucí technické (konstrukční) pozici nejschopnějšího člověka s téměř neomezenými pravomocemi. Pat Symonds u Williamsů je toho dobrým příkladem. A našli by se i jiní v jiných týmech.
Naproti tomu Ron Dennis je podle mne spíše šmelinář (něco jako Ecclestone), který po svém návratu neměl jinou starost, než jak ovládnout McLaren. Je nabíledni, že to s týmem pod vedením takovéhoto člověka jde z kopce. A půjde to tak dál, pokud se něco nezmění. A tím "něčím" nemyslím zrovna odchod Rona, ale přinejmenším podstoupení pravomocí lidem odpovědných za techniku, případně získání posily na post tech.ředitele.
Sponzoři se budou tím lépe shánět, čím úspěšnější bude tým na dráze. A k tomu je třeba mít výborné auto, které může postavit jen výborný tým konstruktérů a ostatních lidí táhnoucí za jeden provaz včetně Dennise.
Není možné, aby tým pracoval na "lepším autě" a Dennis hledal kličky kterými se mu podaří ovládnout McLaren. To by totiž za krátkou chvíli mohl zjistit, že ten jeho Manchester United, který si koupil, hraje již druhou ligu. Pomalu to k tomu spěje. Tak jen doufám, že se to včas zastaví a obrátí.-
Mobil1
11:28 13.02.2015 46.135.2.XXXPromiň, ale naprosto nesouhlasím.
Denis je velmi schopný podnikatel, nikoliv šmelinář, člověk který má jasnou představu co chce dosáhnout a jak.
S krátkou přestávkou řídí a vlastní McL (různě velkou část firmy podle toho o jaké době se budeme bavit) už od roku 1980! To co udělal z McL hovoří za vše. Už jsem to psal níže. Nejen vybudoval historicky druhý nejúspěšnější tým F1, ale také tým s obrovským zázemím ve Wokingu, kde zaměstnává kolem 1.000 lidí, začal vývoj a výrobu supersportovních vozů, založil divizi elektroniky atd.
Za ním jsou vidět výsledky jeho práce a nazývat někoho takového šmelinářem je velmi hloupé. Chtěl bych mít pár takových "šmelinářů" u nás v ČR...
Věřím, že jsi to myslel nadneseně, protože ať se nám to líbí nebo ne, dneska všechny velké týmy, firmy i jiné projekty neřídí specialisté (konstruktéři/technologové), ale manažeři, ekonomové a finančníci. To je prostě realita doby.
-
odin
11:51 13.02.2015 77.240.96.XXXAno slovo "šmelinář" mělo být v úvozovkách. Srovnávám ho s Ecclestonem, což je také velmi schopný manažer specialista.
Dennisovu kariéru mi nemusíš představovat. O F1 a potažmo McLaren jsem se zajímal ještě když na Dennisově místě byl Ted Mayer.
Chtěl jsem jenom říci, že Dennisovým prvním zájmem po svém návratu k McLarenu byl vlastní prospěch, nikoliv prospěch týmu. A za tím si stojím.-
Mobil1
12:14 13.02.2015 46.135.2.XXXTak to jsem rád, že jsi to nemyslel tak doslova.
Já jsem měl to štěstí a s Denisem mluvil osobně, není to žádný sympa´ták roku, ale je to člověk s obrovským charizma a jeden z těch, že to co si umane i dosáhne.
Možná ho nemáš rád, ale podle mě je to ten správný člověk pro McL. Ano teď se jim moc nedaří, ale za Whitmarshe mi to přišlo ještě mnohem horší, byť Martin je určitě hrozně sympatický člověk.
Spojení s Hondou byl dobrý krok a svoje ovoce přinese. Tomu věřím.
A majetkové přesuny ve vlastnické struktuře? Když jsem se s rodinou chystal na Vánoce tak najednou jsem se dozvěděl, že firma kde pracuju změnila majitele a našim majoritním vlastníkem se stal největší US investiční fond. Nikdo, včetně ředitele pro Evropu o tom vůbec nic netušil...-
odin
16:03 13.02.2015 77.240.96.XXXPodívej, to není o tom, zda jej mám, či nemám rád. Já sice nefandím týmům, ale pilotům. A podle toho, kde je můj oblíbenec, se více zajímám také o dění v tom kterém týmu. A za cca 45 let co F1 sleduji, jsem drtivou většinu "profandil" též McLarenu. Dennisovi neupírám obrovské zásluhy na rozvoji McLarenu i úspěších na poli závodnickém. Ale také vidím druhou stránku jeho osobnosti.
Jestliže neschopnost sehnat titulárního sponzora a horší výsledky byly důvodem pro odvolání Whitmarshe, pak by mne zajímalo, co tento jeho schopný nástupce vlastně dělal ve své funkci pro McLaren? Titulární sponzor nikde, což podle něho najednou nevadí. A výsledky? Když se podívám na statistiky, nevidím ani píď zlepšení, spíše naopak. Ale abych nebyl zase tak přísný, vím, že se výsledky nedostaví změnou ředitele. Vše chce čas a ten je třeba Dennisovi (alespoň v tomto případě) poskytnout.
Jenom mi připadají důvody k odvolání Martina a následné kroky Rona jako podpásovka, důvody zástupné a celé to divadýlko okolo jako lumpárna.
Na druhou stranu Dennise svým způsobem chápu. McLaren v dnešní podobě je vlastně jeho dítě a on chce být stále taťkou ať to stojí, co to stojí.
-
-
-
-
-
-
-
-
uzivatel001447
20:08 12.02.2015 188.123.100.XXXved to...Dennis pozaduje smiesne peniaze..najprv nech ukazu vykony, potom mozno zainvestuju aj japonci (sony)
-
-
-
Mobil1
21:31 12.02.2015 46.135.2.XXXJasně, nandej mu to troubovi neschopnému... Vždyť co on ve F1 vlastně dokázal? Založit s Brucem vlastní tým, vyhrát nějaké tituly, stát se historicky druhým nejúspěšnějším týmem F1 co do počtu titulů...
To opravdu není nic čím by přilákal sponzory.-
Fanda McLarenu
22:02 12.02.2015 90.180.87.XXXJako fanoušek Meku bych asi měl souhlasit a dát palec nahoru...ale.
Ale ono podle mě nelze žít z minulosti, McLaren si musí vybojovat uznání teď, nemůže se ohlížet na tu sice pěknou sbírku titulů, ale již dosti zaprášenou.
Já osobně nepovažuju přístup Rona Dennise za správný, on jakoby uvažoval přesně v tom duchu v jakém jsi napsal svůj příspěvek...tedy že McLaren má skvělou historii a že to musí sponzoři ocenit. Podle mě ale sponzoři investují nyní a očekávají proto špičkové výkony v současnosti, a těmi se McLaren s Hondou zatím nijak chlubit nemohou.
Cesta k vrcholu bude velmi náročná, momentálně se veze na vítězné vlně Mercedes a ani Ferrari a ani Redbull také nechtějí hrát jen druhé housle. No a tři špičkové týmy s nejvyššími ambicemi jsou hodně velké sousto, na to se bude muset McLaren opravdu hodně snažit a bude to stát taky odpovídající peníze.
Ačkoli je návrat legendárního spojení McLaren Honda velká událost a navazuje na onu velmi úspěšnou historickou spolupráci, není tým z Wokingu v úplně jednoduché situaci.
Já osobně třeba nevidím u McLarenu žádnou osobnost která by po stránce technického řízení týmu dala všemu potřebnou kvalitu a organizovanost...obvzlášť vzhledem k tomu že tým bude spolupracovat s japonci...což je podle mě mnohem náročnější nežli třeba jejich dlouholeté partnerství s Mercedesem. -
-
Mobil1
09:04 13.02.2015 46.135.2.XXXPředpokládám, že lidem na tomhle webu nemusím doslova vypisovat historii McL a všichni chápou jak to bylo myšleno...
McL samozřejmě založil Bruce McL, ale svých největších úspěchů McL začal dosahovat po té co sfůzoval s Denisovým projektem a Denis stál v jeho čele. Díky němu se stal po Ferrari druhým nejúspěšnějším týmem v historii F1 a po Ferari druhým nejstarším týmem, který se stále ůčastní F1.
To jaké má tým dneska úžasné zázemí ve Wokingu, včetně vlastního aerodynamického tunelu, jeho další aktivity na poli sportovních vozů, výroba vlastního vozu, jejich divize elektroniky řízení atd., za tím vším stojí Denis...
-
-
-
-
uzivatel000635
14:40 12.02.2015 88.101.0.XXXpočty jsou jasné každý si musí sám odpovědět na otázku, jestli je lepší mít aspoň 20, než nemít 50 a to platí i pro RD
Nadcházející závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
- 1. Trénink (5:30 - 6:30)
- 2. Trénink (9:00 - 10:00)
-
Sobota
- 3. Trénink (5:30 - 6:30)
- Kvalifikace (9:00)
-
Neděle
- Závod (7:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek