DISKUZE K ČLÁNKU Mercedes do sezóny vstoupí s novým motorem, McLaren se jej pokusí porazit

Soupeři Mercedesu si uvědomují, že jej bude letos nesmírně těžké porazit. McLaren se o to ve svém prvním roce po návratu Hondou jako svého motorového partnera pokusí.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Mercedes do sezóny vstoupí s novým motorem, McLaren se jej pokusí porazit

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 33, poslední 21.01.2015 23:43 Vložte komentář

Nejlepší názory

» uzivatel000615 (Hlasovalo 12 lidí) 21.01.2015 09:21
Spíš bych to viděl tak, že co nejvíce eliminují… »
» Petr (Hlasovalo 9 lidí) 21.01.2015 08:29
Nezačnou se starým, ale nasadí rovnou motor pro… »
» skejpa (Hlasovalo 8 lidí) 21.01.2015 10:30
Já nechápu logiku zdejších lidí, co udělují… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

                • Jens

                  109.81.245.XXX
                  Výklad FIA. To je běžné, že něco vysvětluje k pravidlům a vydává své pohledy - viz např. loňský zákaz FRICu uprostřed sezóny (změnila se snad pravidla?) nebo různé technické směrnice, které posílá týmům.
                  Takže ne, FIA pravidla nemění - ta jsou stále stejná. Ale změnila výklad, to, jak bude podle nich posuzovat. A to si jen tak vymýšlet může. 03

                  + 3 / − 3

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • anonym

                    178.40.252.XXX
                    toto nema s vykladom nic spolocne, toto je vymyslanie sprostosti ktore nemaju ziadnu oporu v pravidlach
                    aj vyklad pravidiel ma svoje hranice, nemozes bielu "vykladom" zmenit na ciernu.

                    to ake nasledky ma vynechanie datumu homologacie do 28.2. pre vyvoj pre vyrobcov co maju homologovany pohon z 2014, to je o vyklade
                    ale to ze pre hondu vymysleli ze dostane priemerny pocet zetovov ktore ostatni vyrobcovia nestihnu minut pred zaciatkom sezony to uz nieje o vyklade pravidiel ale o vymyslani novych pravidiel ak toto nedokazes pochopit tak dalsia diskusia je asi zbytocna

                    + 1 / − 3

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                    • buggybob

                      89.177.126.XXX
                      diskuse je zbytečná, protože Ty jsi žekl, že je to vymýšlení nových pravidel a nechceš slyšet nic jiného. Nicméně - nemáš pravdu.
                      Logika výkladu je opřená o to, že se umožnilo motorářům postavit na start i loňský motor a dále vyvíjet letošní - přičemž i po homologaci letošního mohou ještě využít zbylé tokeny na úpravu motoru během letošní sezony ... (i když mám zato, že pravidla umožňují jen jednu homologaci v roce - tudíž je to jako připočtení těchto tokenů k těm na příští rok --- v tomto se mohu mýlit)
                      Honda by letos nemohla dělat nic až do konce sezony - leda s tokeny na příští rok u motoru pro příští rok.
                      Zohledňuje to tedy vývoj ve stejném období - dle logiky, že ve stejné době mohou všichni dělat stejné věci (úpravy).
                      Nevidím na tom žádné "nové" pravidlo ani nefér pravidlo. Naopak.

                      + 4 / − 0

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
                      • anonym

                        178.40.252.XXX
                        je to nove pravidlo
                        pokial sa v pravidlach o tom nic nepise tak to je nove pravidlo

                        ver tomu ze keby tento novy navrh niekto napadol tak ho na sude roztrhaju na franforce
                        ten navrh pre hondu nieje hranie sa so slovickami, to je vymyslanie novych pravidiel

                        ked sa prevalilo ze v pravidlach chyba zmienka o povinnej homologacii do 28.2. tak sa hned prislo s viacerymi vykladmi ze co to asi znamena pre starych vyrobcov a co pre hondu. pisalo sa o tom ze mozu nastupit so starym a casom homologovat novy ale zetony musia minut naraz, potom ze mozu nastupit aj s ciastocne upravenym a ked minu 32 zetonov tak potom sa to bude brat ako nova homologacia ale vzdy sa pritom pisalo ze toto vsetko plati pre starych a ze hondy sa to netyka lebo ona musi homologovat pred sezonou a potom uz pravidla vyslovne zakazuju dalsi vyvoj
                        nikto neprisiel s takou interpretaciou aku teraz po rokovaniach s hondou navrhla fia
                        a vies preco nikto s takouto moznostou neprisiel? lebo jednoducho z platnych pravidiel sa taka teoria nedala vymysliet

                        aj fia dlho trvala na tom ze honda nema inu moznost len ze musi homologovat motor a potom ho moze zmenit az v dalsom roku

                        pravdepodobne honda na fiu tlacila ze to nenecha len tak a fia sa ju snazila nejak ukludnit a tak vymysleli takuto blaznivu moznost 12

                        + 1 / − 2

                        ohodnotit kladně záporně

                        Reagovat Nahlásit
                        • anonymouse

                          95.103.157.XXX
                          Hlavný dôvod je neschopnosť niektorých týmov (ktoré majú vplyv na vyššie miesta vo FIA) využiť všetky žetóny do 1. závodu v sezóne, a preto začali hľadať medzery v pravidlách (neuvedený rok pri dátume homologizácie). a potom sa to už len viezlo. a keďže McLarene to nevoňalo, museli aj im nájsť nejaký kompromis ...
                          Akože, mne osobne sa mi to vôbec nepáči, ale ai urobili najlepšie, čo sa dalo. tými sa musia snažiť minúť čo najviac žetónov, aby čo najviac znemožnili súperom mať výhodu... 04

                          + 0 / − 1

                          ohodnotit kladně záporně

                          Reagovat Nahlásit
                          • ferdinand

                            178.40.252.XXX
                            ja chapem co fiu viedlo k tomu ze vymyslela ten nezmysel o pocte zetonov pre hondu ale neviem pochopit ze ako si fia moze takto vymyslat pravidla
                            lebo to o zetonoch pre hondu nieje o ziadnej interpretacii napisanych pravidiel, lebo to by museli by riadne zhuleny aby v tych pravidlach taku interpretaciu nasli.
                            oni si to jednoducho vymysleli aby nahodou honda/mclaren nenapadli tu verziu co presadzuje ferrari

                            tam zo strany ferrari a redbullu musel byt riadny tlak na fia lebo najprv fia presadzovala ze aj ked datum chyba tak bude pozadovat homologaciu do 28.2. pripadne sa za homologaciu bude povazovat verzia nasadena na prve preteky
                            potom pripustila ze je mozne homologovat aj neskor ale ziadny postupny vyvoj
                            potom az prisli s tym ze uznavaju tu verziu od ferrari ze je mozny postupne nasadzovanie noviniek ale ze honda musi tak ci tak homologovat do 28.2. a ziadny dalsi vyvoj jej umozneny nebude a tu prislo nasledne k rokovaniu medzi fia a hondou kde honda vysvetlila ze to len tak nenecha a zrazu bol na svete navrh o ktorom dovtedy nikto ani len neuvazoval ze by take nieco bolo mozne18

                            + 0 / − 1

                            ohodnotit kladně záporně

                            Reagovat Nahlásit
                    • Jens

                      78.157.160.XXX
                      Nepleť si pojmy s dojmy. Toto JE vyklad FIA! A ted si muzes zase tocit ty svy sprostosti. 11

                      + 2 / − 2

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
      • ferko

        178.40.252.XXX
        ako je to vlastne s tou upravou motoru pocas sezony?

        povedzme ze nasadia motor ktory upravili o 26 zetonov, medzi upravami bude aj turbo ktore zhltlo X zetonov
        mozu potom pocas sezony upravit znovu to turbo alebo na turbo uz siahnut nemozu? a ak ho mozu upravit odrata sa im to z tych zostavajucich 6 zetonov alebo sa im dalsie zetony za to znovu upravene turbo neodpocitaju lebo vsak zmeny sa posudzuju ku motoru z 2014 a je jedno kolko krat sa da vec upravi ale dolezite je len aby neprekrocili viac ako 32 zetnov vzhladok k homologacii z 2014 ?

        alebo este dalsia moznost mozu sa pocas sezony vratit s nejakou upravenou castou motora spat ku verzii z 2014 a vratilo by im to spat zetony ktore by mohli vyuzit na inu upravu?

        + 3 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Petr

          Petr

          109.81.245.XXX
          Stejný díl mohou znovu vylepšit, ale opět se jím odečtou žetony. Pokud se vrátí k nějaké částí zpět (poté, co nasadili novou), žetony se jim už nevrátí. Podle mě ale nikdo nebude plýtvat zdroji dvakrát na stejný díl během sezóny, stejně jako se nikdo nebude vracet k loňským dílům. Času není nazbyt.
          Každá změna se bude registrovat. A zas tolik jich dělat nebudou - vzhledem k omezenému počtu motorů na sezónu mají teoreticky jen 3 možnosti (pokud už by někdo nelogicky chtěl něco nechávat až na poslední čtvrtinu sezóny).

          + 4 / − 2

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • ferko

            178.40.252.XXX
            dik za vysvetlenie
            ono to sice je malo pravdepodobne ale neda sa vylucit ze sa v niecom pomylia a budu potrebovat opravit uz opravene alebo sa vratit k staremu. ved keby boli neomylni tak naprvy sup postavia dokonaly motor 12

            a este jedna vec ako vieme pohon sa sklada z 5-tich casti a na sezonu ma kazdy k dispozicii 4 pohony, za normalnych(homologacia pred sezonou bez dalsieho vyvoja) okolnosti moze lobovolne kombinovat a nasadzovat jednotlive casti a kludne by mohli nasadit v prvych 4 pretekoch vzdy komplet novy pohon a potom postupne do dalsich pretekov nasadit lubovolnu kombinaciu tych casti

            ale ako to bude pri postupnom vyvoji? este nedavno fia tvrdila ze po nasadeni novej specifikacie uz tu staru viac pouzivat nemozu a teraz priklad
            ak by lujzo musel do 5teho preteku nasadit napr. novu MGU-H a mercedes potom na 6te preteky prisiel s novou specifikaciou znamenalo by to ze lujzovi by do konca sezony ostavali uz len 2 sady pohonu?

            + 2 / − 1

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
    • Mr.B

      188.92.14.XXX
      Podle posledního výkladu pravidel nemusí žetony utrácet naráz, ale novinky můžou nasazovat postupně.

      + 2 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • eR

        62.245.107.XXX
        Pořád platí pravidlo o možnosti nasazení pouhých čtyř (možná pěti) motorů na sezónu. A u použitého motoru už žádné změny tým nebude moci udělat (alespoň podle pravidel nesmí). Takže postupný vývoj je možný maximálně tak při výměně ojetého motoru za nový.

        + 0 / − 3

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Petr

          Petr

          109.81.245.XXX
          Letos mají všichni (včetně Hondy) pouze čtyři motory na sezónu, to už je schválená věc. Postupný vývoj je možný tak, jak píšeš - při výměně motoru (tj. cca ve 1/4 či v 1/2 sezóny) - ale stejně tak to mohl myslet i Mr.B.

          + 2 / − 2

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Newey nastupuje k Aston Martinu

Newey přechází k Aston Martinu. S Alonsem a Hondou očekává opět úspěšné partnerství

Model monpostu McLarenu v aerodynamickém tunelu

Proč McLaren stále nenasadil to největší vylepšení a díky čemu předčí při vývoji své soupeře?

Oscar Piastri slaví vítězství po závodě v Maďarsku

"Norris mistrem světa? Poslední věc, která by Piastriho nadchla." Brundle chválí jeho zabijácký instinkt + VIDEO

Adrian Newey už asi dumá, co mu nové angažmá přinese

Oficiální oznámení nového působiště Adriana Neweye je podle médií otázkou dní

Adrian Newey s trofejí pro vítězný tým

"Newey by nám pomohl se z toho dostat," lituje Marko. Ale už nepomůže, z auta je monstrum

Přes dobrý výsledek nejsou piloti McLarenu spokojeni

PROHLÁŠENÍ po závodě - Radost Leclerca zastínila všechny ostatní

Kevin Magnussen byl po GP Itálie potrestán vlastně dvakrát

Magnussena v Baku neuvidíme, vybodoval se. Sám tvrdí, že svůj trest nechápe

Hrdina dne - Charles Leclerc. Dokázal převézt největší soupeře

GP ITÁLIE: Monza tone v nadšení, Leclerc převezl soupeře dobrou strategií a vítězí

Na podobnou pozici nebývá Max Verstappen zvyklý, proto jeho reakce po závodě byla značně rozladěná (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci - Red Bull nechce podléhat panice, ale situaci musí řešit

McLareny na své spanilé cestě nijak nepolevily (ilustrační snímek)

V kvalifikaci McLaren ovládl v Itálii první řadu, Norris po sedmi dnech zajel další pole-position

  • Pátek

    • 1. Trénink (11:30 - 12:30)
    • 2. Trénink (15:00 - 16:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (10:30 - 11:30)
    • Kvalifikace (14:00)
  • Neděle

    • Závod (13:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama