DISKUZE K ČLÁNKU Mercedes do sezóny vstoupí s novým motorem, McLaren se jej pokusí porazit
Soupeři Mercedesu si uvědomují, že jej bude letos nesmírně těžké porazit. McLaren se o to ve svém prvním roce po návratu Hondou jako svého motorového partnera pokusí.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Mercedes do sezóny vstoupí s novým motorem, McLaren se jej pokusí porazit
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
» uzivatel000615
(Hlasovalo 12 lidí)
21.01.2015 09:21
Spíš bych to viděl tak, že co nejvíce eliminují… »
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
-
-
-
-
-
-
-
Jens
14:20 21.01.2015 109.81.245.XXXVýklad FIA. To je běžné, že něco vysvětluje k pravidlům a vydává své pohledy - viz např. loňský zákaz FRICu uprostřed sezóny (změnila se snad pravidla?) nebo různé technické směrnice, které posílá týmům.
Takže ne, FIA pravidla nemění - ta jsou stále stejná. Ale změnila výklad, to, jak bude podle nich posuzovat. A to si jen tak vymýšlet může.-
anonym
17:57 21.01.2015 178.40.252.XXXtoto nema s vykladom nic spolocne, toto je vymyslanie sprostosti ktore nemaju ziadnu oporu v pravidlach
aj vyklad pravidiel ma svoje hranice, nemozes bielu "vykladom" zmenit na ciernu.
to ake nasledky ma vynechanie datumu homologacie do 28.2. pre vyvoj pre vyrobcov co maju homologovany pohon z 2014, to je o vyklade
ale to ze pre hondu vymysleli ze dostane priemerny pocet zetovov ktore ostatni vyrobcovia nestihnu minut pred zaciatkom sezony to uz nieje o vyklade pravidiel ale o vymyslani novych pravidiel ak toto nedokazes pochopit tak dalsia diskusia je asi zbytocna-
buggybob
20:25 21.01.2015 89.177.126.XXXdiskuse je zbytečná, protože Ty jsi žekl, že je to vymýšlení nových pravidel a nechceš slyšet nic jiného. Nicméně - nemáš pravdu.
Logika výkladu je opřená o to, že se umožnilo motorářům postavit na start i loňský motor a dále vyvíjet letošní - přičemž i po homologaci letošního mohou ještě využít zbylé tokeny na úpravu motoru během letošní sezony ... (i když mám zato, že pravidla umožňují jen jednu homologaci v roce - tudíž je to jako připočtení těchto tokenů k těm na příští rok --- v tomto se mohu mýlit)
Honda by letos nemohla dělat nic až do konce sezony - leda s tokeny na příští rok u motoru pro příští rok.
Zohledňuje to tedy vývoj ve stejném období - dle logiky, že ve stejné době mohou všichni dělat stejné věci (úpravy).
Nevidím na tom žádné "nové" pravidlo ani nefér pravidlo. Naopak.-
anonym
21:26 21.01.2015 178.40.252.XXXje to nove pravidlo
pokial sa v pravidlach o tom nic nepise tak to je nove pravidlo
ver tomu ze keby tento novy navrh niekto napadol tak ho na sude roztrhaju na franforce
ten navrh pre hondu nieje hranie sa so slovickami, to je vymyslanie novych pravidiel
ked sa prevalilo ze v pravidlach chyba zmienka o povinnej homologacii do 28.2. tak sa hned prislo s viacerymi vykladmi ze co to asi znamena pre starych vyrobcov a co pre hondu. pisalo sa o tom ze mozu nastupit so starym a casom homologovat novy ale zetony musia minut naraz, potom ze mozu nastupit aj s ciastocne upravenym a ked minu 32 zetonov tak potom sa to bude brat ako nova homologacia ale vzdy sa pritom pisalo ze toto vsetko plati pre starych a ze hondy sa to netyka lebo ona musi homologovat pred sezonou a potom uz pravidla vyslovne zakazuju dalsi vyvoj
nikto neprisiel s takou interpretaciou aku teraz po rokovaniach s hondou navrhla fia
a vies preco nikto s takouto moznostou neprisiel? lebo jednoducho z platnych pravidiel sa taka teoria nedala vymysliet
aj fia dlho trvala na tom ze honda nema inu moznost len ze musi homologovat motor a potom ho moze zmenit az v dalsom roku
pravdepodobne honda na fiu tlacila ze to nenecha len tak a fia sa ju snazila nejak ukludnit a tak vymysleli takuto blaznivu moznost-
anonymouse
22:18 21.01.2015 95.103.157.XXXHlavný dôvod je neschopnosť niektorých týmov (ktoré majú vplyv na vyššie miesta vo FIA) využiť všetky žetóny do 1. závodu v sezóne, a preto začali hľadať medzery v pravidlách (neuvedený rok pri dátume homologizácie). a potom sa to už len viezlo. a keďže McLarene to nevoňalo, museli aj im nájsť nejaký kompromis ...
Akože, mne osobne sa mi to vôbec nepáči, ale ai urobili najlepšie, čo sa dalo. tými sa musia snažiť minúť čo najviac žetónov, aby čo najviac znemožnili súperom mať výhodu...-
ferdinand
23:43 21.01.2015 178.40.252.XXXja chapem co fiu viedlo k tomu ze vymyslela ten nezmysel o pocte zetonov pre hondu ale neviem pochopit ze ako si fia moze takto vymyslat pravidla
lebo to o zetonoch pre hondu nieje o ziadnej interpretacii napisanych pravidiel, lebo to by museli by riadne zhuleny aby v tych pravidlach taku interpretaciu nasli.
oni si to jednoducho vymysleli aby nahodou honda/mclaren nenapadli tu verziu co presadzuje ferrari
tam zo strany ferrari a redbullu musel byt riadny tlak na fia lebo najprv fia presadzovala ze aj ked datum chyba tak bude pozadovat homologaciu do 28.2. pripadne sa za homologaciu bude povazovat verzia nasadena na prve preteky
potom pripustila ze je mozne homologovat aj neskor ale ziadny postupny vyvoj
potom az prisli s tym ze uznavaju tu verziu od ferrari ze je mozny postupne nasadzovanie noviniek ale ze honda musi tak ci tak homologovat do 28.2. a ziadny dalsi vyvoj jej umozneny nebude a tu prislo nasledne k rokovaniu medzi fia a hondou kde honda vysvetlila ze to len tak nenecha a zrazu bol na svete navrh o ktorom dovtedy nikto ani len neuvazoval ze by take nieco bolo mozne
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
ferko
12:40 21.01.2015 178.40.252.XXXako je to vlastne s tou upravou motoru pocas sezony?
povedzme ze nasadia motor ktory upravili o 26 zetonov, medzi upravami bude aj turbo ktore zhltlo X zetonov
mozu potom pocas sezony upravit znovu to turbo alebo na turbo uz siahnut nemozu? a ak ho mozu upravit odrata sa im to z tych zostavajucich 6 zetonov alebo sa im dalsie zetony za to znovu upravene turbo neodpocitaju lebo vsak zmeny sa posudzuju ku motoru z 2014 a je jedno kolko krat sa da vec upravi ale dolezite je len aby neprekrocili viac ako 32 zetnov vzhladok k homologacii z 2014 ?
alebo este dalsia moznost mozu sa pocas sezony vratit s nejakou upravenou castou motora spat ku verzii z 2014 a vratilo by im to spat zetony ktore by mohli vyuzit na inu upravu?
-
Petr
13:19 21.01.2015 109.81.245.XXXStejný díl mohou znovu vylepšit, ale opět se jím odečtou žetony. Pokud se vrátí k nějaké částí zpět (poté, co nasadili novou), žetony se jim už nevrátí. Podle mě ale nikdo nebude plýtvat zdroji dvakrát na stejný díl během sezóny, stejně jako se nikdo nebude vracet k loňským dílům. Času není nazbyt.
Každá změna se bude registrovat. A zas tolik jich dělat nebudou - vzhledem k omezenému počtu motorů na sezónu mají teoreticky jen 3 možnosti (pokud už by někdo nelogicky chtěl něco nechávat až na poslední čtvrtinu sezóny).-
ferko
13:52 21.01.2015 178.40.252.XXXdik za vysvetlenie
ono to sice je malo pravdepodobne ale neda sa vylucit ze sa v niecom pomylia a budu potrebovat opravit uz opravene alebo sa vratit k staremu. ved keby boli neomylni tak naprvy sup postavia dokonaly motor
a este jedna vec ako vieme pohon sa sklada z 5-tich casti a na sezonu ma kazdy k dispozicii 4 pohony, za normalnych(homologacia pred sezonou bez dalsieho vyvoja) okolnosti moze lobovolne kombinovat a nasadzovat jednotlive casti a kludne by mohli nasadit v prvych 4 pretekoch vzdy komplet novy pohon a potom postupne do dalsich pretekov nasadit lubovolnu kombinaciu tych casti
ale ako to bude pri postupnom vyvoji? este nedavno fia tvrdila ze po nasadeni novej specifikacie uz tu staru viac pouzivat nemozu a teraz priklad
ak by lujzo musel do 5teho preteku nasadit napr. novu MGU-H a mercedes potom na 6te preteky prisiel s novou specifikaciou znamenalo by to ze lujzovi by do konca sezony ostavali uz len 2 sady pohonu?
-
-
-
-
-
eR
10:14 21.01.2015 62.245.107.XXXPořád platí pravidlo o možnosti nasazení pouhých čtyř (možná pěti) motorů na sezónu. A u použitého motoru už žádné změny tým nebude moci udělat (alespoň podle pravidel nesmí). Takže postupný vývoj je možný maximálně tak při výměně ojetého motoru za nový.
-
-
Nadcházející závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
- 1. Trénink (5:30 - 6:30)
- 2. Trénink (9:00 - 10:00)
-
Sobota
- 3. Trénink (5:30 - 6:30)
- Kvalifikace (9:00)
-
Neděle
- Závod (7:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek