DISKUZE K ČLÁNKU Mezera v pravidlech týkajících se vývoje motorů představuje pro F1 šanci

Po měsících hádání se a různých "politických" manévrů dosáhli rivalové Mercedesu toho, co chtěli. FIA jim dala zelenou pro vývoj motoru v průběhu sezony. FIA uznala, že v pravidlech bylo až příliš mnoho nejednoznačností na to, aby donutila značky homologovat nové motory již před startem sezony.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Mezera v pravidlech týkajících se vývoje motorů představuje pro F1 šanci

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 13, poslední 16.01.2015 14:32 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Ferda (Hlasovalo 13 lidí) 15.01.2015 18:19
Mergl. Má takový výkonnostní náskok, že mu stačí… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • wrt

    88.80.244.XXX
    . Neprekvapilo by ma, keby Mercedes nastúpil so starou pohonnou jednotkou s vylepšenou spoľahlivosťou a novou aerodynamikou. Motor môžu vyvíjať v pokoji až dokiaľ im nezačne zatekať do topánok.

    + 1 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • anonym

      84.242.78.XXX
      Však taky nastoupí se starým motorem. Už to i říkali před novináři, že téhle příležitosti využijí...

      + 1 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • anonymouse

        82.119.113.XXX
        A môžu testovať na tréningoch, kým prídu s niečim naozaj vylepšeným.
        Celé je to naprd, homologizácia motora na sezónu počas sezóny ... 02

        + 1 / − 2

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • 1

          178.255.168.XXX
          Spíš je naprd ten zmraženej vývoj. Kdyby se alespoň první sezonu mohlo vyvíjet volně a zmraženo by bylo následně, tak by tento problém nejspíš nikdy nenastal...

          + 2 / − 8

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
        • anonym

          178.40.153.XXX
          nemozu na treningoch testovat novy motor
          aj v treningoch mozu pouzivat len homologovany motor

          nehomologovany motor mozu pouzit len pri predsezonnych testoch a pri filmovacich jazdach

          + 2 / − 4

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
  • Ferda

    Ferda

    46.47.176.XXX
    Mergl. Má takový výkonnostní náskok, že mu stačí máknout na spolehlivosti motorové jednotky a jestli znovu udělá stejně kvalitní práci jako s loňskou jednotkou, tak budou moci motor méně šetřit a ždímat z něj více.
    Ferrari sice spolehlivé bylo, ale díky obezitě a malému výkonu musí projít dietou a to se na spolehlivosti může projevit.
    Renault měl výkon poměrně slušný, ale ten musel být díky nespolehlivosti hodně přiškrcený. Když na výkonu něco přidají a zvýší spolehlivost, tak by se měl za Merglem udržet.
    Honda je jedna velká neznámá, tak nemá smysl ji zatím do tohoto hodnocení zařazovat, ale moc bych si přál, aby nebyla pouze do počtu.

    + 13 / − 4

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Kapor

    194.160.178.XXX
    Úplný súhlas,... ...Renault a Ferrari majú možnosť z časti vyrovnať výkon motoru Mercedes, ktorý má možnosť vo vývoji pokračovať a priblížiť sa výkonom k stropu 1600 koní. Nebude to však ihneď v roku 2015 z dôvodu, že použijú len maximum takého výkonu a krútiaceho momentu, ako dokážu pneumatiky Pirelli preniesť na trať, bez toho, aby sa rýchlo opotrebovali a na to treba pamätať v rokoch nasledovných a zväčšiť rozmer nízkoprofilových pneumatík, vzadu o potrebnú šírku, aby auto ak jeho agregát dosiahlo skutočne tých 1 600 koní, vedeli preniesť dokonale na cestu bez toho, aby to malo zlý efekt na opotrebenie pri správnom režime, aký mu výrobca stanovil, pre jednotlivé tvrdosti. 01 Nakoniec by nebolo od veci, ak by sa dodávateľom ERS aj pre ostatné tímy stal Mercedes, lebo by to podstatne stlačilo cenu a Renaul a Ferrari by nemuseli v tomto smere do vývoja už investovať a mohli by sa sústrediť na iné veci. 01

    + 18 / − 19

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • anonym

      178.143.81.XXX
      ,,a zväčšiť rozmer nízkoprofilových pneumatík, vzadu o potrebnú šírku,´´ mas pocit ze v F1 mame nizkoprofilove pneumatiky Kapor? 14 A 1600 HP by bolo pri sucastnom prietoku rovne ucinnosti 100% cize UNREAL pre spalovaci motor.

      + 14 / − 17

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Kapor

        80.87.214.XXX
        Si zle čítal ***,... ...ja som napísal, že nepôjde preniesť väčší moment a výkon po r. 2015 terajšími pneumatikami, ale nízkoprofilovými, teda si to vôbec nepochopil. 11 Tak isto 1 600 koní nie je 100% účinnosti, čo je ďalší tvoj omyl, lebo *** ako ty nepozná zákonitosti a asi nikdy nevidel porovnávací diagram spaľovacieho motora. 02 Ak chceš dostať z motora F1 vyšší výkon, zapíš si za uši, že musíš ísť cestou zväčšovania plochy porovnávacieho obehu a to zväčšením gradientu medzi teplotami, lebo inej cesty niet, použitím aj netradičných materiálov, aby si odstránil tepelné straty, teda keramiky a piestných krúžkov s nízkym trením, čo má veľký význam pre budúcnosť, lebo sa ušetrí hodne nielen kovového materiálu, ale aj energie na tepelné a chemicko tepelné spracovanie . Potom môžeš ísť hore s kompresným pomerom a vstrekovacím tlakom paliva a to prináša nielen úsporu paliva, lebo do menšieho objemu vstrekuješ menej paliva pri vyššom tlaku, ktoré horí rýchlejšie a intenyívnejšie a tak z nejšieho množstva paliva pri uvedenom tepelnom spáde, dostaneš väčší výkon aj krútiaci moment a môžeš ísť hore aj s otáčkami k hranici 15 000min-1, čo dnes nemôžeš, lebo ti to neumožňuje prietočné množstvo a ani terajšia spotreba a o tom čo píšem, je jediná cesta, ako sa to do budúcnosti dá. Len taký hovnivál ako si ty to nevie ! 06 Preto aj motory ostali nezmrayené, aby to konštruktéry raz dosiahly, lebo je to úplne reálne a bude to mať veľký výynam pre prax. 01 A ak si nepoznal zákonitosti, ako sa to dá, tak si ***, aby si si na to spomenul, keď to tí chlapci raz uskutočnia. 01

        Příspěvek byl redakčně upraven.

        + 17 / − 7

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • anonym

          178.40.153.XXX
          lojzko taketo blbosti ti zozerie mozno male decko co neovlada este malu nasobilku

          pri prietoku benzinu 100kg/h je maximalny teoreticky vykon pri 100% ucinnosti 1200kw +- nejake drobne podla konkretneho zlozenia benzinu
          na 100% ucinnost benzinoveho motora mozes zabudnut, ak by sa im podarilo ist na 50% tak uz to by bol maly zazrak

          + 2 / − 14

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
        • Jens

          109.81.245.XXX
          1 kW benzínu obsahuje 43 MJ chemické energie. Když ho smísíš s určitým množstvím vzduchu a zapalíš, tak ji uvolníš ve formě tepla. Motory v F1 spotřebovávají kolem cca 29 g benzínu za sekundu, jeho spalováním teda získávají těch cca 1250 kJ za sekundu. Odtud tedy ten limit 1250 kW. Něco se zrekuperuje, ale ŽÁDNÝ stroj není 100% efektivní! I s ERS se jejich efektivita podle mě pohybuje někde kolem 35 %.

          + 4 / − 14

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
  • anonym

    178.143.81.XXX
    Co sa zmenilo? Co sa vlastne zemnilo, kedze z clanku mi to nepride jednoznacne. Je mozny vyvoj pocas celej sezony, alebo len stare zname ze timy mozu v priebehu rocnika hocikedy homologizovat novy motor.?

    + 5 / − 12

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • anonym

      178.40.153.XXX
      mozu nastupit so starym a potom kedykolvek pocas sezony homologovat novy, nic medzi tym, ziadne postupne nasadzovanie vylepseni

      po homologovani noveho motora uz ten stary pouzit nemozu

      + 1 / − 9

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

George Russell sice dostal pokutu, ale výsledku na trati se netýkala

Poslední rest vyřízen - čtveřice provinilců, která porušila startovní proceduru, zná verdikt

Alex Albon a Williams zažili opravdu krutý závodní víkend (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappena uznává i konkurence

Pierre Gasly a Esteban Ocon dokázali téměř nemožné a posunuli Alpine z devátého na šesté místo v Poháru konstruktérů

Ani závod se neobešel bez červené, hrdinský výkon Alpine zastínil Verstappen

  • Pátek

    • 1. Trénink (5:30 - 6:30)
    • 2. Trénink (9:00 - 10:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:00)
  • Neděle

    • Závod (7:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama