DISKUZE K ČLÁNKU FIA schvaluje nový systém pro udělování F1 superlicencí od roku 2016

Mezinárodní automobilová federace dnes potvrdila nový bodový systém pro udělování superlicencí od roku 2016.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: FIA schvaluje nový systém pro udělování F1 superlicencí od roku 2016

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 13, poslední 07.01.2015 15:10 Vložte komentář

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • ZERO

    77.104.216.XXX
    nechápu Jak je to tedy myšleno ???? 40 bodů celkem za 3 roky, nebo 40 bodů 3 roky po sobě v každé ze sezon ????

    + 2 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Kapor

    194.160.178.XXX
    FIA pritvrdila,.. ...aby sa nepovedalo, že sú len darmožrúti a nič nerobia. 11 Či sa osvedčí, ukáže čas. 14

    + 16 / − 3

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • rock

    37.188.139.XXX
    Bez superlicence... ...by byli ve své první sezóně, ergo v F1 by se svezli později nebo vůbec (beru jenom jména ze startovních listin loňského roku)

    Button
    Chilton
    Ericsson
    Kobayashi
    Massa
    Raikkonen
    Ricciardo
    Stevens
    Sutil
    Vergne
    Vettel
    musím teda poznamenat, že Ricciardovi s Vettelem by stačilo nějak rozumně dojezdit FR3.5 a nenaskakovat do F1 v půlce sezóny a ty chybějící body by si vyjeli.

    Naopak nejpřipravenější z hlediska získaných bodů přišli do F1 Hulkenberg a -poněkud překvapivě pro mne- Lotterer

    + 8 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Jens

      109.81.245.XXX
      V tvém seznamu mi chybí Carlos Sainz, jr. - Nasr je tedy jediným vyhovujícím letošním nováčkem. 03

      Totéž plattilo pro Van der Gardeho, Pica.. před 3 lety pro Di Restu, v roce 2011 pro D'Ambrosia atd., ale to už jsou bývalí.

      Jen tak tak (se 40 body) by naopak prošel Magnussen.

      + 4 / − 8

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • rock

        37.188.139.XXX
        Sainz loni nestartoval, tak nebyl v hledáčku. I když ve startovní listině se možná objevil, pravda...

        Ale vypadl mi ještě Grosjean. Na ten první nástup do F1 ještě neměl nárok. Za GP2 z té sezóny sice získal dost bodíků, ale podobně jak Vettel s Ricciardem - nedokončil, neměl 80% závodů.

        A když už jsme u toho, Bottas byl na tom stejně jak Magnussen, 40b.

        + 4 / − 3

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Jens

          78.157.160.XXX
          A z bývalých pilotů by nový systém zabránil debutovat i Hakkinenovi, Michaelovi Schumacherovi či Ayrtonovi Sennovi.

          Mě ale spíše štve to, jakou hodnotu to dává jednotlivým šampionátům. Ty jejich vlastní (F3 a WEC) jsou na tom stejně jako IndyCar. A Formula Renault 3.5 na stejné úrovni jako GP3 a pod úrovní F3? To je šaškárna. Totální vtip je ten jejich budoucí F2 šampionát, který je nade vším vesmírem. Nikdo o jeho existenci zatím nic neví.

          A kde je nějaká zmínka o vlastní vlajkové lodi zelené budoucnosti - Formuli E? A co Nascar? A proč jen LMP1 z WEC? To tam někdo pojedl hodně halucinogenní vtipné kaše z vietnamské tržnice.

          + 10 / − 5

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • CerVus

            93.99.205.XXX
            Auta na baterky si tu být nezaslouží. To už akčnější jsou závody motokár.

            + 4 / − 6

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
          • rock

            37.188.236.XXX
            - "ty jejich vlastní"... to je přece logický a inteligentní způsob, jak do "svých" šampionátů přitáhnout peníze. Když budu pilot s nějakým finančním budgetem řekněme na 2 sezóny, budu mít snahu a talent na to dostat se do F1, tak si zvolím šampionát, který mi v tom nejvíc pomůže. A FIA zajistila, že to budou ty jejich.
            Renault si na svým písečku organizuje svoje značkové poháry různých výkonnostních úrovní, to je jeho věc. Je to celý v podstatě jen reklamní show Renaultu. Může být rád, že ho FIA vůbec bere na vědomí.

            -NASCAR... proč? Co by si pilot z NASCARu počal v F1? Dyť je to jinej svět. To už raději DTM.

            Akorát ta F2 je fakt divná. Ale i to je zajímavej tah od FIA. Kdyby se v tomhle okamžiku rozhoupali a uvedli tu sérii do života se začátkem příští sezóny, měli by slušnou šanci, že se jim tam týmy (a potažmo solventní piloti) budou tlačit samy - když je nastavená takhle vysoká bodová prestiž.

            + 3 / − 4

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Jens

              109.81.245.XXX
              FIA má být dozorčím, nezávislým orgánem, proto se rozhodně o "logický a inteligentní" způsob nejedná. Měla by se zaměřit na řešení skutečných problémů motorsportu, než na takovém ostudném propagování vlastních sérií. Byznys se svými sériemi ať si dělají třeba automobilky.

              Tobě přijde normální, že mistr Eurocupu, který je považován za konkurenceschopný térnink pro F1, dostává polovinu bodů, než národní šampionáty F4, kde se jezdí s o 7 sekund pomalejšími auty? Že vítězství ve Formuli Renault 3.5 nestačí na postup do F1? Kdežto mistr F3, která nemá ani poloviční výkon, je v pohodě? Nějaký argument, proč by F3 měla být hodnocena lépe než FR3.5? Tohle prostě od FIA není fér.

              Japonská Superformule má přes 550 koní, ale F3 jen 225 koní - přesto je dle bodů dvakrát důležitější.

              Na F2 mi nic zajímavého nepřijde, když se o tom vůbec nic neví. A k čemu 60 bodů a 50 bodů udílených v F2 a GP2, když to všechno je o superlicenci, tj. o hranici 40 bodů?

              Od FIA jedna šaškárna za druhou. Bodový systém je dobrý nápad, ale tohle je humus, protože neodrážejí skutečný význam šampionátů. Montagnyho doping neoznámí, to se na vánoce dozví až po 2 měsících přímo z rozhovoru jezdce s nějakým francouzským novinářem. Podkopává svou vlastní důvěryhodnost.

              + 5 / − 4

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • rock

                37.188.236.XXX
                A kde píšu o tom, že by to mělo být fér nebo správný? Takový přívlastky sem vůbec nepleť, to sem nepatří. Píšu, že to považuju za inteligentní nebo logický, když FIA pro vstup do své vrcholné série preferuje dobrý výsledky ve svých nižších sériích.
                Série GP (2 i 3) mají zatím dobré postavení, přestože nejsou pod hlavičkou FIA, ale kdybych měl hádat, bude to jenom otázka času. Až se stáhne Bernie coby jeden ze zakladatelů GP2 a až (jestli) bude zprovozněná F2, půjde GP do kopru.

                Proč by měli podporovat značkovou FR3.5, když ji můžou decentně potopit a místo ní zvýšit význam svých šampionátů?

                Japonská superformule může mít výkon jakej chce, když je tam necelá dvacítka pilotů a to ještě většina z nich se spornou jezdeckou úrovní. V ME F3 jezdil loni dvojnásobek závodníků a pod nima je ještě podhoubí další nevím, šesti? národních šampionátů se stejnou nebo podobnou technikou. Jezdecká úroveň špičky tam bude o řád vyšší než v superformuli.

                60b a 50b je samořejmě přes limit. Zřejmě tak chtějí jemně naznačit, že i 3. (resp. 2.) místo v sérii ještě pořád předpokládá dostatečnou kvalitu pilota. To je až tak těžko pochopitelné?

                Nepíšu, že je zajímavá samotná F2. Píšu, že je zajímavej tah od FIA takhle ji podpořit - i když se o ní nic neví. Zajistili si, že teď každý tým bude hodně dobře poslouchat, až o ní něco řeknou.

                Uvědom si, že ta tabulka nemá jenom reflektovat stávající stav, ale že je to taky věc, která bude pomáhat formovat budoucnost. A pokud všichni nadávají na FIA, že neměla žádný ucelený program - tak tohle je první krok k žebříčku národní F3 -> Euro F3 -> F2 -> F1.

                + 2 / − 3

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • Jens

                  109.81.245.XXX
                  Rocku, neshodneme se, ale to nevadí. Nemám moc čas ti vše vyvracet a myslím, že jsi mě nepochopil v samotném principu - podle mě to není ani logické, ani inteligentní, když FIA nedělá to, co má, místo toho se snaží nefér prosadit vlastní série (přívlastky si do svých příspěvků budu s dovolením volit takové, jaké považuji za vhodné já, ne ty).

                  Nemyslím si, že by měl Bernie stále tolik společného s GP2 nebo že by měla jít do kopru poté, co odejde. Aby do kopru neodešla F2 dříve, než vůbec spatří světlo světa.

                  Proč by FIA místo rozvoje sportu měla potápět kvalitní sérii? Výkon u japonské superformule není věcí, na které vůbec nezáleží - jde o to, aby se kluci do F1 dostávali s patřičnými zkušenostmi - a 550 koní má k F1 mnohem blíže než 225, ať se to budeš snažit zlehčit sebevíc.

                  Ano, tabulka nemá jen reflektovat stávající stav, jak píšeš - jenže v této podobě to žel nedělá - ale i formovat budoucnost. Psal jsem, že mi to přijde jako dobrý nápad. Ale míjí se účelem, kvůli kterému byla zřízena (aby do F1 nelezli děti, které tam nemají co dělat). FIA spíše myslí na peníze než na objektivitu a dobro motorsportu.

                  + 4 / − 2

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
  • Eracer

    62.168.11.XXX
    Budoucí šampionát F2 FIA hezky si to FIA pojistila aby se z toho stala prestižní série, ted do ní bude chtít každý kvůli bodíkům na superlicenci.

    + 9 / − 3

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Model monopostu F1 v aerodynamickém tunelu Mercedesu

Proč se Mercedes nemůže dostat do formy? Wolff přiznává vážné problémy s korelací

Carlos Sainz v Austrálii

Šéf Red Bullu potvrzuje, že uvažují o Sainzovi jako o náhradě za Péreze

Pro pilota není nikdy příjemné, když se místo závodu jenom dívá - to platí i pro Logana Sargeanta

Proč Williams neměl v Melbourne rezervní vůz? Zpověď šéfa stáje

Lando Norris s McLarenem MCL38

"Na stříbrného Leclerca jsme měli, blížíme se Ferrari i Red Bullu," těší Norrise

Sargeant závod vůbec nejel a Albon neskrýval rozčarování

PROHLÁŠENÍ po závodě v Austrálii: Ferrari na vrcholu blaha, ostatní doufají ve zlepšení

Fernando Alonso sice o body nepřišel, ale pohoršil si v pořadí

Alonso vyfasoval trest za podíl na Russellově nehodě, pořadí se mění + VIDEO

George Russell skončil závod na první pohled děsivou havárií

GP AUSTRÁLIE: Spanilá jízda Ferrari s dramatickou havárií v závěru

Start závodu v Austrálii

GRAFIA: Startovní rošt v Melbourne po penalizaci Péreze - těží z toho oba McLareny

Sergio Pérez a Christian Horner museli zkousnout Mexičanovu penalizaci

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen skromný, Ferrari odhodlané

Hamilton prozatím tápe a v Melbourne mu brány Q3 zůstaly zavřené

KVALIFIKACE: Verstappen ve finále zabral, Leclerc zkazil poslední pokus, Pérez potrestán

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama