DISKUZE K ČLÁNKU Honda je kvůli změně pravidel naštvaná, s McLarenem vznáší dotaz na FIA
Hondu rozzlobila dodatečná úprava motorových pravidel, které FIA na poslední chvíli schválila. Umožňuje to její konkurenci vyvíjet pohonné jednotky i během sezóny, jí se to však netýká.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Honda je kvůli změně pravidel naštvaná, s McLarenem vznáší dotaz na FIA
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
-
-
Karel
10:37 06.01.2015 90.180.29.XXXTohle jsou ale povídačky. To že někdo přichází do F1 nově není nic nového a vždy se mohl inspirovat konkurencí, a také to dělali. To není výhoda, to je prostě vstup do sportu. Nemůžeš žádného nováčka v jakémkoliv sportu trestat tím, že se mohl inspirovat u konkurence tak v jeho první sezóně mu to pravidlama osolíme. Pravidla byla psána v tom duchu aby všichni měli stejné podmínky a FIA dávala jasně najevo že bude tolerovat jen jeden motor za sezónu. To že obrátila a podlehla tlakům jiným výrobcům znevýhodňuje Hondu, o tom nemůže být pochyb. Každej kdo nastoupí do sezóny začíná od 0 a měl by mít stejné podmínky, jinak to není sportovní. Aby všichni nastoupili s motorem a mohli ho vyvíjet a jen Honda ne je nesmysl. Proč nepotrestat kekýkoliv nový tým že nemůže první sezónu vyvíjet aerodynamiku, protože měl na rozdíl od ostatních než vstoupil do F1 neomezený vývoj v aerotunelu i na trati? Je to hnus!!!-
1
10:42 06.01.2015 178.255.168.XXXHm, jenže vždycky měli soupeři toho nováčka rozvázané ruce a pokud se nejadnalo přímo o špionáž, tak se mohli inspirovat maximálně něčím, co ostatní už měli vyladěno a s vývojem byli o krok před nima. Teď mají výhodu v tom, že se můžou vyvarovat slepých uliček a ferrari s renaultem do jedné zapluli a díky pravidlům budou mít trable se z ní vyhrabat -
eR
10:46 06.01.2015 62.245.107.XXXVšak je nikdo netrestá. Oni mají nad ostatními výhodu i teď a to že ostatní mohou své úpravy v rámci 32 tokenů odsunout o 4 nebo 8 závodů na tom nic nezmění. A troufám si tvrdit, že pokud Honda ten motor udělala dobře, taky by měl být výkonnější než loňské specifikace Ferrari a Renaultu a to by McL mělo přinášet body navíc v každém závodě, v kterém pojedou ostatní s loňskou specifikací motoru.-
Karel
11:37 06.01.2015 90.180.29.XXX"měl by být výkonnější než loňské specifikace Ferrari a Renaultu a to by McL mělo přinášet body navíc v každém závodě, v kterém pojedou ostatní s loňskou specifikací motoru."
Jenže platí co bylo napsáno v předešlém článku:
FIA totiž dovolila tuto interpretaci pravidel.
"Všechny upgrady motoru, kterých může být ale maximálně 32, mohou být nasazeny kdykoliv během sezony, což týmům dovolí představit postupné upgrady před finalizací celé pohonné jednotky na konci roku. Jednoduše řečeno, vývoj motorů pro sezonu 2015 bude zmražen až na konci roku 2015."
....Maj prostě 32 žetonů a do konce roku 2015 si s tím můžou dělat co chtěj.
takže loňská specifikace to bude, ale upravená třeba už o 25 žetonů, to výhodu McLarenu nepřináší .-
-
Karel
11:55 06.01.2015 90.180.29.XXXNo, tak to tě můzu ujisit že to co sem napsal uz je známo skoro všude. Říkám, přečti si toho více, ja sem odkaz dát nemohu neb pokaždé když ho sem dám tak smáznou. Redakce prosím mohli by jste tu dát článek kde bude napsáno že postupný vývoj v sezóně dle interpretace FIA bude možný? Děkuji-
Petr
12:03 06.01.2015 109.81.245.XXXTo, co uvádíš, že se psalo někde na konkurenčních stránkách, je nesmysl. Výrobci mají jen dvě možnosti: startovat se starým nevylepšeným motorem, nebo nasadit nový s upgrady. Nic mezitím - žádný postupný vývoj.
Vysvětlovali jsme to například tady: [odkaz na stránku]-
Karel
12:14 06.01.2015 90.180.29.XXXJá to beru a přišlo by mi to logický, ale to jejich vysvětlení je podle mě možnej výklad a četl jsem to i na zahraničních webech. Já bych to rozhodně nevylučoval, s prominutím, na základě čeho jste si jistí že můžou udělat jen jeden skok v sezóně?-
-
Karel
12:41 06.01.2015 90.180.29.XXXJenže zkus vyvrátit tohle, a to je to o co tu jde:
homologovanou jednotkou není samozřejmě jen ta, která byla předložena 28. února 2014. Na pohonných jednotkách se mohou provádět změny, jak už bylo zmíněno, za účelem zvýšení spolehlivosti či ponížení nákladů (Čl. 1c, Příloha 4, Sportovní pravidla 2014, 2015). Jinými slovy: i když se z těchto důvodů pohonná jednotka pro první a poslední závod sezony 2014 výrazně liší, ta poslední je stále homologovanou jednotkou. A homologovanou pohonnou jednotkou je i ta, na kterou jsou aplikovány vývojové změny v duchu pravidel žetonů uvedených výše.
..... Souhlasí tedy že i v minulém roce nebyl jen jeden motor a přitom byl stále homologovaný dle pravidel. Jestliže vylepšení jednotky v rámci žetonů je v pravidlech to samé jako úprava motoru dle spolehlivosti, tak výklad že postupný vývoj je možný je zcela legitimní. Vyvraťte ten odstavec a já budu jen rád, to mi věřte.-
-
Karel
13:10 06.01.2015 90.180.29.XXXTo jsi to nevyvrátil, nezapomeň že dříve žádné žetony nebyly a že žetony se ve smyslu pravidel, a tak byly psány, měli uplatnit před prvním závodem. To že 'chybou' vypadl termín, to nic neříká o tom že by neměli být žetony uplatněny v sezóně. Ukaž mi v pravidlech kde se píše že uplatnění žetonů vyžaduje novou homologaci, a je to. Tak to ale není. Smyslem bylo použít jednu homologaci a tečka, na zbytek se nemohlo myslet. Prostě pravidla to připouští a napsal jsem která. Ukaž mi pravidlo které to vyvrací. -
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Aktuálně
Nadcházející závod 23.6.2024
GP Špan?lska66 kol (307.236 km)
Circuit de Catalunya
-
Pátek
- 1. Trénink (13:30 - 14:30)
- 2. Trénink (17:00 - 18:00)
-
Sobota
- 3. Trénink (12:30 - 13:30)
- Kvalifikace (16:00)
-
Neděle
- Závod (15:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí
dní | hod | min | sek