DISKUZE K ČLÁNKU Honda je kvůli změně pravidel naštvaná, s McLarenem vznáší dotaz na FIA

Hondu rozzlobila dodatečná úprava motorových pravidel, které FIA na poslední chvíli schválila. Umožňuje to její konkurenci vyvíjet pohonné jednotky i během sezóny, jí se to však netýká.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Honda je kvůli změně pravidel naštvaná, s McLarenem vznáší dotaz na FIA

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 66, poslední 07.01.2015 14:00 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Petr (Hlasovalo 21 lidí) 06.01.2015 12:03
To, co uvádíš, že se psalo někde na… »
» Petr (Hlasovalo 13 lidí) 06.01.2015 12:28
Na základě logiky věci - významu slova… »
» uzivatel000190 (Hlasovalo 6 lidí) 06.01.2015 13:58
nový dodavatel Ohledně homologace nevidím… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

      • Karel

        90.180.29.XXX
        Tohle jsou ale povídačky. To že někdo přichází do F1 nově není nic nového a vždy se mohl inspirovat konkurencí, a také to dělali. To není výhoda, to je prostě vstup do sportu. Nemůžeš žádného nováčka v jakémkoliv sportu trestat tím, že se mohl inspirovat u konkurence tak v jeho první sezóně mu to pravidlama osolíme. Pravidla byla psána v tom duchu aby všichni měli stejné podmínky a FIA dávala jasně najevo že bude tolerovat jen jeden motor za sezónu. To že obrátila a podlehla tlakům jiným výrobcům znevýhodňuje Hondu, o tom nemůže být pochyb. Každej kdo nastoupí do sezóny začíná od 0 a měl by mít stejné podmínky, jinak to není sportovní. Aby všichni nastoupili s motorem a mohli ho vyvíjet a jen Honda ne je nesmysl. Proč nepotrestat kekýkoliv nový tým že nemůže první sezónu vyvíjet aerodynamiku, protože měl na rozdíl od ostatních než vstoupil do F1 neomezený vývoj v aerotunelu i na trati? Je to hnus!!!

        + 17 / − 11

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • 1

          178.255.168.XXX
          Hm, jenže vždycky měli soupeři toho nováčka rozvázané ruce a pokud se nejadnalo přímo o špionáž, tak se mohli inspirovat maximálně něčím, co ostatní už měli vyladěno a s vývojem byli o krok před nima. Teď mají výhodu v tom, že se můžou vyvarovat slepých uliček a ferrari s renaultem do jedné zapluli a díky pravidlům budou mít trable se z ní vyhrabat

          + 5 / − 6

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
        • eR

          62.245.107.XXX
          Však je nikdo netrestá. Oni mají nad ostatními výhodu i teď a to že ostatní mohou své úpravy v rámci 32 tokenů odsunout o 4 nebo 8 závodů na tom nic nezmění. A troufám si tvrdit, že pokud Honda ten motor udělala dobře, taky by měl být výkonnější než loňské specifikace Ferrari a Renaultu a to by McL mělo přinášet body navíc v každém závodě, v kterém pojedou ostatní s loňskou specifikací motoru.

          + 5 / − 9

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Karel

            90.180.29.XXX
            "měl by být výkonnější než loňské specifikace Ferrari a Renaultu a to by McL mělo přinášet body navíc v každém závodě, v kterém pojedou ostatní s loňskou specifikací motoru."

            Jenže platí co bylo napsáno v předešlém článku:
            FIA totiž dovolila tuto interpretaci pravidel.
            "Všechny upgrady motoru, kterých může být ale maximálně 32, mohou být nasazeny kdykoliv během sezony, což týmům dovolí představit postupné upgrady před finalizací celé pohonné jednotky na konci roku. Jednoduše řečeno, vývoj motorů pro sezonu 2015 bude zmražen až na konci roku 2015."
            ....Maj prostě 32 žetonů a do konce roku 2015 si s tím můžou dělat co chtěj.

            takže loňská specifikace to bude, ale upravená třeba už o 25 žetonů, to výhodu McLarenu nepřináší .

            + 8 / − 19

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • anonym

              178.40.153.XXX
              karle uz som ti to pisal vela krat, ta tvoja interpretacia je uplne zla
              ziadne postupne nasadzovanie upgradov nieje dovolene
              jedine co je dovolene je ze mozu nastupit s motorom z roku 2014 ale bez upgradov

              + 18 / − 4

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Karel

                90.180.29.XXX
                No, tak to tě můzu ujisit že to co sem napsal uz je známo skoro všude. Říkám, přečti si toho více, ja sem odkaz dát nemohu neb pokaždé když ho sem dám tak smáznou. Redakce prosím mohli by jste tu dát článek kde bude napsáno že postupný vývoj v sezóně dle interpretace FIA bude možný? Děkuji

                + 6 / − 16

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • Petr

                  Petr

                  109.81.245.XXX
                  To, co uvádíš, že se psalo někde na konkurenčních stránkách, je nesmysl. Výrobci mají jen dvě možnosti: startovat se starým nevylepšeným motorem, nebo nasadit nový s upgrady. Nic mezitím - žádný postupný vývoj.
                  Vysvětlovali jsme to například tady: [odkaz na stránku]

                  + 21 / − 8

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • Karel

                    90.180.29.XXX
                    Já to beru a přišlo by mi to logický, ale to jejich vysvětlení je podle mě možnej výklad a četl jsem to i na zahraničních webech. Já bych to rozhodně nevylučoval, s prominutím, na základě čeho jste si jistí že můžou udělat jen jeden skok v sezóně?

                    + 8 / − 17

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                    • anonym

                      178.40.153.XXX
                      lebo do pretekov mozu nasadit len motor ktory zodpoveda platnej homologizacii a to stary s upravami rozhodne nesplna

                      + 15 / − 6

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
                      • Karel

                        90.180.29.XXX
                        Jenže zkus vyvrátit tohle, a to je to o co tu jde:
                        homologovanou jednotkou není samozřejmě jen ta, která byla předložena 28. února 2014. Na pohonných jednotkách se mohou provádět změny, jak už bylo zmíněno, za účelem zvýšení spolehlivosti či ponížení nákladů (Čl. 1c, Příloha 4, Sportovní pravidla 2014, 2015). Jinými slovy: i když se z těchto důvodů pohonná jednotka pro první a poslední závod sezony 2014 výrazně liší, ta poslední je stále homologovanou jednotkou. A homologovanou pohonnou jednotkou je i ta, na kterou jsou aplikovány vývojové změny v duchu pravidel žetonů uvedených výše.
                        ..... Souhlasí tedy že i v minulém roce nebyl jen jeden motor a přitom byl stále homologovaný dle pravidel. Jestliže vylepšení jednotky v rámci žetonů je v pravidlech to samé jako úprava motoru dle spolehlivosti, tak výklad že postupný vývoj je možný je zcela legitimní. Vyvraťte ten odstavec a já budu jen rád, to mi věřte.

                        + 11 / − 14

                        ohodnotit kladně záporně

                        Reagovat Nahlásit
                        • anonym

                          109.81.245.XXX
                          Mícháš jabka s hruškami. To je úplně jiná kategorie úprav, která byla při zmražení povolená vždy (i za dob V8), té se zmražování/rozmražování a současné změny netýkají.

                          + 17 / − 8

                          ohodnotit kladně záporně

                          Reagovat Nahlásit
                          • Karel

                            90.180.29.XXX
                            To jsi to nevyvrátil, nezapomeň že dříve žádné žetony nebyly a že žetony se ve smyslu pravidel, a tak byly psány, měli uplatnit před prvním závodem. To že 'chybou' vypadl termín, to nic neříká o tom že by neměli být žetony uplatněny v sezóně. Ukaž mi v pravidlech kde se píše že uplatnění žetonů vyžaduje novou homologaci, a je to. Tak to ale není. Smyslem bylo použít jednu homologaci a tečka, na zbytek se nemohlo myslet. Prostě pravidla to připouští a napsal jsem která. Ukaž mi pravidlo které to vyvrací.

                            + 7 / − 16

                            ohodnotit kladně záporně

                            Reagovat Nahlásit
                            • anonym

                              109.81.245.XXX
                              To je jednoduché: motor se homologuje pouze jednou za rok, poté jeho další vývoj během sezóny není možný. Kdyby žetony mohli uplatňovat postupně během sezóny, museli by po každém výkonnostním upgradu projít homologací znova.

                              + 15 / − 7

                              ohodnotit kladně záporně

                              Reagovat Nahlásit
                              • Karel

                                90.180.29.XXX
                                Vážně? A jsme u toho - to říká které pravidlo? Takové pravidlo prostě neexistuje! Jestli ano, dej ho sem. Oni žádné žetony v sezóně mít neměli, proto takové pravidlo ani neexistuje, chápeš?

                                + 5 / − 11

                                ohodnotit kladně záporně

                                Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Lando Norris ve Velké ceně Kanady

Red Bull si stěžuje na přední křídlo McLarenu: ohýbá se až příliš

Šampionát 1983 s jedním palivovým škraloupem

Byl Piquetův titul v roce 1983 opravdu spravedlivý, nebo se dočkal nepovolené pomoci?

Max Verstappen ve vedení GP Kanady

Marko o vývoji Red Bullu: "Vylepšení fungují, data jsou slibná. Ferrari i McLaren za sebou udržíme!"

Esteban Ocon s vozem Alpine A524

Ocon si stěžuje na těžké auto a kritizuje tým za neférový přístup. Za koho bude závodit příští rok?

Charles Leclerc v dešti v závodě v Kanadě

FOTO z GP Kanady: Slunce, déšť a pár bouraček

Sergio Pérez bude v Red Bullu pokračovat

Péreze prodloužení smlouvy s Red Bullem nenakoplo: po mizerném závodě bude ve Španělsku potrestán

Max Verstappen po GP Kanady

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappen slaví 60. triumf

Max Verstappen zpět na trůnu, ovšem rozhodně neměl lehký život (ilustrační foto)

GP KANADY: Kulička rulety s počasím se zastavila na čísle 1 - Verstappen opět vítězí

George Russell mohl být z nerozhodné kvalifikace samozřejmě spokojen (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Všichni očekávají nepředvídatelný závod

Verstappen zajel nejlepší čas, a přesto pole-position nemá (ilustrační foto)

Kvalifikace v Kanadě skončila nerozhodně, Ferrari a Pérez zpytují svědomí

  • Pátek

    • 1. Trénink (13:30 - 14:30)
    • 2. Trénink (17:00 - 18:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (12:30 - 13:30)
    • Kvalifikace (16:00)
  • Neděle

    • Závod (15:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama