DISKUZE K ČLÁNKU Obrat: FIA povoluje vývoj motorů v průběhu sezóny, Honda má ale problém

FIA uznala mezeru v pravidlech, a tak umožňuje výrobcům vyvíjet v průběhu sezóny 2015 své pohonné jednotky.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Obrat: FIA povoluje vývoj motorů v průběhu sezóny, Honda má ale problém

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 120, poslední 06.01.2015 13:28 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Mike17 (Hlasovalo 8 lidí) 02.01.2015 22:59
Dovolím si připomenout, že RB dominoval pouze v… »
» Jake HorseRadisher (Hlasovalo 7 lidí) 02.01.2015 17:18
Je to hloupé, ale zase Honda má výhody, které… »
» Mr.B (Hlasovalo 7 lidí) 02.01.2015 18:51
No to nebude. Ostatní motoráři pojedou s… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

                      • B2SoS

                        B2SoS

                        193.165.69.XXX
                        A letos bude Honda moct upravovat motory stejně, jako mohli ostatní motoráři loni.

                        Mně tento poslední výklad pravidel nepřijde ani nesrozumitelný, ani neférový, spíš mě mírně potěšil. Beru to jako že je to alespoň malý krok k opravdovému uvolnění pravidel o vývoji. Koukám se na tuto situaci spíše z pohledu plusů - stejných pro všechny - a kdybych si měl všímat nějakých mínusů, jsou také stejné pro všechny.
                        Paradoxně z nich může vytěžit nejvíc Mercedes - resp. bych to přinejmenším nebral jako klepnutí Mercedesu přes prsty.

                        + 1 / − 1

                        ohodnotit kladně záporně

                        Reagovat Nahlásit
                        • 1

                          178.255.168.XXX
                          jak řikáš, podle mě je to jen přiznání existence díry v pravidlech a pro jistotu to FIA přiznala hned, než aby z toho vznikly nějaký třenice.
                          Spíš bych to nazval přihrávkou pro mercedes, protože pokud by mercedes homogoval motor pro tuto sezonu do konce února a renault s ferrari vesele ne, tak by bylo asi zle..

                          + 1 / − 1

                          ohodnotit kladně záporně

                          Reagovat Nahlásit
                          • Duncan66

                            Duncan66

                            89.29.32.XXX
                            zle v cem?

                            + 1 / − 0

                            ohodnotit kladně záporně

                            Reagovat Nahlásit
                            • 1

                              178.255.168.XXX
                              Tak umíš si představit co za čoro by udělal mercedes, pokud by vesele 28.2. homologoval motor, ferrari ani renault ne a FIA by jim řekla, že je to OK? Že si ti dva můžou pokračovat ve vývoji do homologace, ale jelikož mercedes homologoval, tak už má smolíka?

                              + 0 / − 2

                              ohodnotit kladně záporně

                              Reagovat Nahlásit
  • David

    90.180.29.XXX
    motory Pro mě je toto úplně špatné a nesportovní. Ferrari a Renault takhle můžou udělat obrovskej skok dopředu, jen obětujou tolik závodů co bude třeba. Mercedes dostal přes prsty a bylo mu řečeno, že takhle dobrou práci nemá cenu odvádět, neb ostatním to nějak dovolíme. No a Honda, na tu se nejspíše vyprdli uplně. Nejlepší je že kdyby Honda měla neco fakt chytrého, tak se může stát že za pár závodů to budou mít všichni 11 . Hnus velebnosti 02

    + 16 / − 8

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • 1

      178.255.168.XXX
      Uvědom si, že 1 motor musí vydržet 1/4 sezony, pokud obětujou 2, tak půlka sezony je v háji...

      + 5 / − 3

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • David

        90.180.29.XXX
        FIA tomuto mohla zabránit, mluví se o tom pře 2 měsíce. Očividně snaha ušetřit peníze za vývoj motorů šel zcela stranou kvůli tomu aby Ferrari a Renault mohli stihnout co chtějí. Je zvláštní že před měsícem jsem četl jak Ferrari nastíhá a úpravy motoru nasazej až během sezóny - říkal jsem si co je to za nesmysl, vždyť to FIA zakázala. Ejhle, najednou to jde. Je to nefér.

        + 10 / − 7

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • 1

          178.255.168.XXX
          Jaká úspora? Mercedes nasype miliardu a teď chce šetřit? Prober se!!!!! Celý pravidla o motorech jsou jako psaný retardovaným děckem a úspory nákladů v nich nikdy nehrály žádnou roli. Je to kompletně mimo ducha F1. Pokud chtěli někam posunout hybridní technologie, měli nechat ERS bez zmražení a zmrazit jenom spalovací motory! Proč ale hned první sezonu zakážou vývoj? To je ujetý! Tým, který do toho motoru nasype úplně nejvíc, teď brečí nad úsporama a všichni na to slyší, mi přijde totálně mimo!

          + 13 / − 10

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • zeto

            89.102.65.XXX
            Nasypat mohli všichni kolik chtěli nebo měli, ne?

            + 8 / − 6

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • 1

              178.255.168.XXX
              To ti neberu, ale zároveň neberu to, že mercedes blokuje vyrovnání podmínek účelovejma žvástama. Byli za svoji dobrou práci odměněni titulem a příští rok ho mají předplacenej, jestli něco šíleně nepodělaj. Takže je normální, že zbytek se bude snažit stáhnout jejich náskok, ale není normální od zeleného stolu blokovat konkurenci.

              + 7 / − 9

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • zeto

                89.102.65.XXX
                To je sice hezké, ale můžeš mi tedy vysvětlit, jaký smysl má mít více výrobců motorů, když je evidentně účelem mít nakonec všechny motory stejně výkonné a spolehlivé? To je trochu škoda peněz, ne?

                + 6 / − 4

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • 1

                  178.255.168.XXX
                  a můžeš mi vysvětlit, proč by se měli výrobci motorů vůbec F1 účastnit, když je jim pravidly znemožněno soutěžit?

                  + 10 / − 6

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • zeto

                    89.102.65.XXX
                    Ale soutěžení přece není o tom, že udělám pravidla tak, aby nakonec všichni došli do stejného stavu. Nebo když se povede třeba Ferku upravit motor tak, že bude mít vyšší výkon, než Mer, tak zase budeme Mercedesu během sezony povolovat srovnat výkon? K čemu je to dobré?
                    Pravidla jsou pro všechny stejná, vyvíjet může každý v rámci nich, ne? Nechci dojít do stavu, kdy bude jezdit X formulí naprosto stejných.

                    + 6 / − 2

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                    • 1

                      178.255.168.XXX
                      Právě že ten vývoj umožněn v podstatě není. Pokud by měli ostatní mercedes dohánět 5 sezon, tak spíš z F1 odejdou a upřímně řečeno, už letos stála celá F1 za pěkný kulový, pokud to bude další sezonu stejný, tak F1 přijde o 50% diváků a budou v kýblu jak baťa s dřevákama

                      + 8 / − 7

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
                      • zeto

                        89.102.65.XXX
                        No, pokud přijde F1 o 50% diváků, tak to rozhodně nebude zdaleka kvůli motorům. To, že by Mer dva roky dominoval by znamenalo, že to je pořád jen poloviční doba proti tomu, jak dlouho dominoval RBR. Každá dominance škodí, to je jasné, ale vymlouvat se na to, když někdo nestíhá, je hloupé.

                        + 8 / − 4

                        ohodnotit kladně záporně

                        Reagovat Nahlásit
                        • 1

                          178.255.168.XXX
                          Jenže ten RB neměl hned na začátku jasnou výhodu a ostatní je mohli stíhat. Teď můžou max brečet nebo čumět...

                          + 8 / − 4

                          ohodnotit kladně záporně

                          Reagovat Nahlásit
                          • Duncan66

                            Duncan66

                            89.29.32.XXX
                            A co tedy dominance Schumiho? Prezila to F1 tech 5 titulu v rade, kdy byly sezony, ze Schumi mel vic bodu nez mimostajovi souperi dohromady? Prezila.

                            + 1 / − 1

                            ohodnotit kladně záporně

                            Reagovat Nahlásit
                            • Mike17

                              Mike17

                              93.99.87.XXX
                              No ne všech 5 let mělo Ferrari dominanci. A snad jen rok 2002 se dá srovnat s loňskou sezonou. Klidně ať má Mercedes 10 titulů v řadě, ale bylo by fajn, kdyby měl aspoň v nějakém závodě šanci na vítězství někdo jiný. 04

                              + 0 / − 0

                              ohodnotit kladně záporně

                              Reagovat Nahlásit
                            • 1

                              178.255.168.XXX
                              S dominancí ferrari se to nedá vůbec srovnat! Pořád v tý době nemělo ferrari nic, co by nemohly mít ostatní týmy a bylo v podstatě jen na nich, že víc řečnily než konaly. V případě mercedesu je ale jejich výhoda zmražená pravidly a pokud to takhle zůstane, tak asi těžko bude někdo chtít zůstávat v takovém panoptiku

                              + 2 / − 1

                              ohodnotit kladně záporně

                              Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

George Russell sice dostal pokutu, ale výsledku na trati se netýkala

Poslední rest vyřízen - čtveřice provinilců, která porušila startovní proceduru, zná verdikt

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama