DISKUZE K ČLÁNKU Obrat: FIA povoluje vývoj motorů v průběhu sezóny, Honda má ale problém

FIA uznala mezeru v pravidlech, a tak umožňuje výrobcům vyvíjet v průběhu sezóny 2015 své pohonné jednotky.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Obrat: FIA povoluje vývoj motorů v průběhu sezóny, Honda má ale problém

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 120, poslední 06.01.2015 13:28 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Mike17 (Hlasovalo 8 lidí) 02.01.2015 22:59
Dovolím si připomenout, že RB dominoval pouze v… »
» Jake HorseRadisher (Hlasovalo 7 lidí) 02.01.2015 17:18
Je to hloupé, ale zase Honda má výhody, které… »
» Mr.B (Hlasovalo 7 lidí) 02.01.2015 18:51
No to nebude. Ostatní motoráři pojedou s… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

      • 1

        178.255.168.XXX
        Nemyslím si, že by jim FIA vyšla až takhle vstříc. Pokud budou homologovat nový motor, tak jistě budou muset nasadit novej komplet.
        Uvědom si, že Ferrari našlo díru v pravidlech, které se snažila FIA zabránit nějakým prohlášením, ale evidentně právní výklad hovoří pro stanovisko Ferrari a FIA nemůže tuhle část pravidel svévolně měnit, musely by souhlasit všechny týmy. Takže FIA byla v podstatě opět usvědčena s diletantismu při tvorbě pravidel a těžko bude ulehčovat život někomu, kdo jí ukázal chybu

        + 2 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
  • zeto

    89.102.65.XXX
    Hm... S tou Hondou to nějak nevychytali, ne?12 Však ať má klidně tu základní homologaci do konce února, ale právo na vývoj během sezony snad musí mít stejné, jako ostatní. 20

    + 7 / − 6

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • M3

      46.13.241.XXX
      Jde o to, že týmy budou první závody absolvovat s loňskými motory a mezi tím ještě pracovat na pohonné jednotce pro tento rok. Až bude jednotka 2015 homologovaná, změn, které lze na ní udělat je podle pravidel daleko méňě

      + 7 / − 3

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • zeto

        89.102.65.XXX
        Jasně, ale Honda zase na tom motoru začala pracovat mnohem později, než ostatní, takže mluvit o nějaké výhodě sezony vývoje navíc je trochu nefér. A proto říkám, že by bylo logické, aby měla homologaci v únoru a stejné možnosti úprav, jako ostatní v průběhu sezony. Navíc ostatní už dávno díky "testování" v sezoně dobře vědí, na co se zaměřit, s tím bude mít Honda velký problém.

        + 6 / − 6

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • M3

          46.13.241.XXX
          Honda bude mít stejné možnosti jako ostatní týmy k upravování pohoné jednotky 2015 v průběhu sezony.

          + 2 / − 13

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • zeto

            89.102.65.XXX
            Podle článku to tak ale nevypadá.

            + 7 / − 2

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • M3

              46.13.241.XXX
              Rozdíl je jen v tom, že Honda nemá ŽÁDNÝ homologovaný motor, se kterým by mohla v Melbourne startovat.

              + 9 / − 3

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • zeto

                89.102.65.XXX
                Proto říkám, aby měli povinnou základní homologaci do konce února (třeba, nebo do prvních testů... to už je jedno) a na sezonu stejnou možnost úprav, jako ostatní. Ale v článku to vypadá tak, že musí mít homologaci do konce února bez možnosti vývoje během sezony. Alespoň já jsem to tak pochopil a myslím, že nejsem sám.

                + 10 / − 2

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • M3

                  46.13.241.XXX
                  Na motoru 2015 bude moci Honda pracovat stejně jako ostatní týmy. Rozdíl je ten, že Honda ho musí homologovat před prvním závodem a ostatní týmy už mají motor z loňska, který můžou používat. Posbírají nějaká data během prvních závodů a potom až homologují motor pro 2015. Potom už budou všichni na stejné lodi a jednotky homol. pro 2015 budou moci všichni (ne)upravovat stejně.

                  + 4 / − 7

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • zeto

                    89.102.65.XXX
                    Tak já nevím, ale cituji z článku:
                    "To ale znamená, že své motory budou moci v sezóně 2015 volně vyvíjet pouze Ferrari, Mercedes a Renault - nikoliv Honda, protože je novým výrobcem."

                    + 9 / − 3

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                    • anonym

                      46.13.241.XXX
                      Viz doplněk v závorce.

                      To ale znamená, že své motory (homologované pro rok 2014) budou moci v sezóně 2015 volně vyvíjet pouze Ferrari, Mercedes a Renault - nikoliv Honda, protože je novým výrobcem."

                      + 3 / − 3

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
                      • zeto

                        89.102.65.XXX
                        Ne, tam je napsané "budou moci v sezóně 2015 volně vyvíjet...", zbytek se obávám, že jste si domyslel.

                        + 3 / − 3

                        ohodnotit kladně záporně

                        Reagovat Nahlásit
                        • jaja

                          93.99.7.XXX
                          bože, tak jak to říká anonym, to je, akorát autor článku to bral za samozřejmé. pokud bys měl aspon bazální přehled o pravidlech, došlo by ti to tak, jak to je popsané výše. honda si klidně motor může (teoreticky) homologovat až v červnu,ale do té doby prostě bude muset jezdit jako flinstoneovi.

                          + 6 / − 3

                          ohodnotit kladně záporně

                          Reagovat Nahlásit
                          • zeto

                            89.102.65.XXX
                            Ano, a proto je už v titulku napsáno, že Honda má problém.

                            + 4 / − 3

                            ohodnotit kladně záporně

                            Reagovat Nahlásit
                            • M3

                              46.13.241.XXX
                              Ano, má problém, stejně jako všichni ostatní. Na to nevidím nic nového :-)

                              + 1 / − 6

                              ohodnotit kladně záporně

                              Reagovat Nahlásit
                          • zeto

                            89.102.65.XXX
                            Mimochodem - podle plusů a mínusů nejsem sám, kdo chápe jinak. Nevím, proč by pak pro Hondu měl být problém s homologací motoru do konce února, když by pak mohla dále v klidu vyvíjet.

                            + 5 / − 2

                            ohodnotit kladně záporně

                            Reagovat Nahlásit
                            • M3

                              46.13.241.XXX
                              Pokud si dobře pamatuju, tak už tady byl článek o tom, že u Ferrari objevili možnost, že mohou startovat se starým motorem. Tento článek na to nepřímo navazuje. Spousta věcí již nebyla řečena podruhé a jako vytržené z kontextu to nemusí být srozumitelné pro všechny.

                              + 1 / − 7

                              ohodnotit kladně záporně

                              Reagovat Nahlásit
                              • M3

                                46.13.241.XXX
                                [odkaz na stránku]

                                + 0 / − 0

                                ohodnotit kladně záporně

                                Reagovat Nahlásit
                              • anonym

                                89.29.32.XXX
                                proc by nemohli startovat s novym motorem? co to jako ma spolecneho s tim co se tady resi? sry, ale vubec nic.

                                + 1 / − 0

                                ohodnotit kladně záporně

                                Reagovat Nahlásit
                                • M3

                                  46.13.241.XXX
                                  Můžou startovat s novým motorem, to by ho ale před Melbourne museli homologovat a tzn. s tím také jezdit. Místo toho budou jezdit ze starým motorem, nasbírají ještě nějaká data a pak teprv homologují motor pro rok 2015. Problém není v tom, že by nemohli upravovat motor ale v tom, že to nestíhají.

                                  + 0 / − 2

                                  ohodnotit kladně záporně

                                  Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

George Russell sice dostal pokutu, ale výsledku na trati se netýkala

Poslední rest vyřízen - čtveřice provinilců, která porušila startovní proceduru, zná verdikt

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama