DISKUZE K ČLÁNKU Grosjean: "Renault to v sezóně 2014 podělal, některé věci jsme pochopili až v srpnu"

Výrobce motorů Renault podle jezdce Lotusu Romaina Grosjeana letošní sezónu zpackal. To jim ztížilo poznávání nového vozu - některé věci pochopili až v srpnu. Špatné bylo chlazení a aerodynamický tunel nepomohl včas odhalit problémy vozu E22. Pohonné jednotky Mercedesu, na které přecházejí, podle něj budou mít v roce 2015 stále náskok.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Grosjean: "Renault to v sezóně 2014 podělal, některé věci jsme pochopili až v srpnu"

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 11, poslední 29.12.2014 10:37 Vložte komentář

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • Kapor

    194.160.178.XXX
    Treba povedať,... ..prečo to bolo tak, lebo Lotus nebol pre Renault nosný, ako Red Bull, kde bola sústredená aktivita, tohto výrobcu pohonných jednotiek, preto to dopadlo pre Lotus tak, ako to dopadlo. 02 ***
    Příspěvek byl redakčně upraven.

    + 7 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Fanda.LH

    85.93.124.XXX
    Trochu z historie... Která se neustále opakuje a mnozí si opravdu nevidí na špičku nosu... Hodně se mluví o V10 neomezeném vývoji, konkurenci v oblasti pneu... Vesměs to jsou všechno sny... F1 je o soubojích na trati, ale taky o sobojích ve vývoji... Někdy někdo uletí a pak je to nudnější, jindy se to srovná a pak vidíme zajímavé souboje mezi jezdci i týmy... Mercedesu patří velký dík, že nechal své 2 jezdce mezi sebou bojovat... V minulosti tomu tak nebývalo vždy...

    Na co narážím je jak dominance SV... Ale hlavně dominance MSc... Jeho tituly v roce 2002 a 2004, byly neskutečně suverénní... Přitom byly ty úžasné motory, pneumatiky atd. atd... Sezóna 2002 stojí vážně za zmínku... Ze 17ti závodů vyhrálo Ferrari 15 a získalo 9 dvoj. vítězství. MSc jakožto vítěz MS získal 11 x vítězství 5 x 2.míst a 1 x 1.místo => Byl v každém závodě na stupních vítězů... ¨

    Já od začátku nepochybuji o tom, že Renault i Ferrari budou Mercedesu mnohem vyrovnanější soupeři... Podstatnou část náskoku stáhli už během sezóny... Neděje se nic co už by se nedělo v minulosti...

    Bohužel včetně těch keců... Zajímavé je, jak má většina lidí krátkou paměť... Ještě loni byli největší podvodníci RB, letos je to Mercedes...

    + 3 / − 3

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • 1

      178.255.168.XXX
      Jenže v době, o které mluvíš nebyl omezen vývoj takovým způsobem, že by nebylo možné konkurenci stáhnout. Teď FIA zmrazila stav dřív, než viděla jak na tom kdo je. To je ten problém, kterej Ty nechceš vidět.
      To že si letos mercedes zasložil co vyhrál, o tom se nikdo nepře. Ale to, že se snaží blokovat konkurenci ve snaze je dohnat, to je ten problém. Nakonec to dopadne tak, že budou úplně jiný motory a mercedes z trucu odejde...

      + 1 / − 3

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Fanda.LH

        85.93.124.XXX
        Nedopadne to tak... Chvíli to sleduj... Hlavně se nediv, až to bude příští rok mnohem vyrovnanější než ten letošní... Nikdo totiž nikoho neomezuje...

        + 3 / − 3

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
  • Fanda.LH

    88.146.158.XXX
    Nejhorší je... Že se plive na Mercedes, čistě jen ze závisti... Nechápu proč bysme se měli ohlížet na Renault, který nedokázal připravit funkční motor ani na poslední předsezóní testy... Forma RB na mě působí jako zázrak...

    + 11 / − 6

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • 1

      178.255.168.XXX
      Mercedes nasypal do vývoje pohonné jednotky miliardu euro, ferrari s renaultem sotva polovinu a to dohromady. Teď se snaží chytit rozjetej rychlík a FIA jim to neumožní. Mě osobně to spíš připadá jako nedávné fotbalové kauzy, kdo zaplatí na správné místo, tak jede

      + 7 / − 6

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Fanda.LH

        85.93.124.XXX
        To se pleteš... Mercedes do pohoné jednotky nasypal bilion euro... Zatímco Ferrari a Renaul si museli vystačit pouze se 100 eury...

        FIA jim neumožní žádný vývoj... Tedy mohou pracovat na pouhopouhých 95 %, jenomže ani to nebude stačit... Zlý Mercedes má připraven Quadrilion eur a navzdory všem pravidlů se chystá vyvíjet a vyměnit 10 000 % svého motoru...

        Ostatně jen si počkejme až zase budou jezdit už během 1. testů... Nehorázná drzost...

        + 3 / − 11

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • 1

          178.255.168.XXX
          S demagogem nemá cenu diskutovat. Že mercedes dal do vývoje svého agregátu miliardu je věc, která je potvrzená. Já nikde nepsal, že mi to vadí. Ferrari i renault bohužel předpokládali, že platí finanční omezení a je jejich problém, že nepochopili pravidla a podcenili tuto fázi. Co mi vadí je to, že zmrazení vývoje během sezony je v přímém rozporu s historií F1 a ten kdo proinvestoval největší sumu tvrdí, že vývoj uvolnit nelze, protože by to zvedlo náklady!
          FIA jednoznačně selhala v tvorbě pravidel. Když se přecházelo na V8, tak první sezonu byl vývoj uvolněn a FIA posléze vybrala okamžik, kdy provedla homologaci jednotek tak, aby nebyl žádný výrobce v nevýhodě. Teď má výhodu mercedes, ale jenom proto, že si ji koupil a FIA se tváří že je všechno fair.
          S touto pohonou jednotkou šla celá F1 do kopru a vůbec se nedivím, že se na to lidi nechtěj dívat

          + 8 / − 3

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Fanda.LH

            85.93.124.XXX
            Přesně tak jak Renault, tak zejména Ferrari jsou největší slušňáci... Špatně si vyložili pravidla a předpokládali ten nejnejnevýhodnější scénář pro sebe a své zákazníky... Ta milarda je 100% pravda, stejně jako můj quadrilion...

            Zajímavé je, že nejdražší motory dodává svým zákazníkům Renault... Ale to má taky vysvětlení, jedná se o biomotor... Při jeho vývoji nebylo zabito žádné zvíře... To Mercedes, pro vykrytí alespoň části nesmírných nákladů, vyhubil hned několik živočišných druhů... Některé byly tak vzácné, že je nikdo nikdy, ani neviděl...

            + 4 / − 10

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • 1

              178.255.168.XXX
              Ó jak jsi vtipný, bohužel si nevidíš na špičku nosu....

              + 2 / − 3

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Fanda.LH

                85.93.124.XXX
                Jelikož přehazuji quadriliony eur lopatou a vymýšlím pravidla, tak se není co divit...12 12

                + 4 / − 4

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

George Russell sice dostal pokutu, ale výsledku na trati se netýkala

Poslední rest vyřízen - čtveřice provinilců, která porušila startovní proceduru, zná verdikt

Alex Albon a Williams zažili opravdu krutý závodní víkend (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappena uznává i konkurence

Pierre Gasly a Esteban Ocon dokázali téměř nemožné a posunuli Alpine z devátého na šesté místo v Poháru konstruktérů

Ani závod se neobešel bez červené, hrdinský výkon Alpine zastínil Verstappen

  • Pátek

    • 1. Trénink (5:30 - 6:30)
    • 2. Trénink (9:00 - 10:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:00)
  • Neděle

    • Závod (7:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama