eR
09:53 16.12.2014 62.245.107.XXXCo se Haase týká, tak ten základní "americký" problém je vidět už teď. Své působení v F1 bere jako "obchodní model" což může těžko fungovat. V obchodním modelu totiž chcete vydělávat, což se vám v F1 může podařit jen velmi zřídka a jen pokud skončíte v šampionátu na předních pozicích. Toho ovšem těžko dosáhne s přístupem, koupit si každý díl od někoho jiného a sám de facto nic nedělat.
Designováním vlastních dílů na míru, lepším zpracováním a použitím jiných materiálů a řešení než konkurence, lze dosáhnou potřebných desetinek, které vám v součtu dají náskok před ostatními. Tím, že si nakoupím hotové díly od konkurence, která je navrhovala pro svůj koncept formule, a potom je složím dohromady jak Lego, dosáhnu jen toho, že budu mít výkonnostně naprosto neoptimalizovanou formuli a z mých inženýrů budou prostě jen montéři, bez schopnosti navrhnout a vyrobit lepší díly.
Osobně Haasův přístup vůbec nechápu hlavně z toho hlediska, že vlastní firmu na obráběcí stroje, kterým chce pomocí F1 dělat reklamu. Ale tím, že si sám nic nevyrobí a už vůbec ne na těch svých strojích to bude spíš reklama klamavá. Nehledě na to, že s tím plánem co zatím má, bude zřejmě jezdit tam, co jezdila Marussia.