eR
09:53 16.12.2014 62.245.107.XXX
Nemám rád, když se teď všichni navážejí do Marussie a Caterhamu s tím, jak to dělali špatně. S těmi rozpočty co měli by to o moc líp nikdo nedokázal a už vůbec to nevěřím šéfům týmů co disponují skoro osminásobnými rozpočty. Ti by za ty peníze nedokázali postavit ani auto na start.
Co se Haase týká, tak ten základní "americký" problém je vidět už teď. Své působení v F1 bere jako "obchodní model" což může těžko fungovat. V obchodním modelu totiž chcete vydělávat, což se vám v F1 může podařit jen velmi zřídka a jen pokud skončíte v šampionátu na předních pozicích. Toho ovšem těžko dosáhne s přístupem, koupit si každý díl od někoho jiného a sám de facto nic nedělat.
Designováním vlastních dílů na míru, lepším zpracováním a použitím jiných materiálů a řešení než konkurence, lze dosáhnou potřebných desetinek, které vám v součtu dají náskok před ostatními. Tím, že si nakoupím hotové díly od konkurence, která je navrhovala pro svůj koncept formule, a potom je složím dohromady jak Lego, dosáhnu jen toho, že budu mít výkonnostně naprosto neoptimalizovanou formuli a z mých inženýrů budou prostě jen montéři, bez schopnosti navrhnout a vyrobit lepší díly.
Osobně Haasův přístup vůbec nechápu hlavně z toho hlediska, že vlastní firmu na obráběcí stroje, kterým chce pomocí F1 dělat reklamu. Ale tím, že si sám nic nevyrobí a už vůbec ne na těch svých strojích to bude spíš reklama klamavá. Nehledě na to, že s tím plánem co zatím má, bude zřejmě jezdit tam, co jezdila Marussia.
Co se Haase týká, tak ten základní "americký" problém je vidět už teď. Své působení v F1 bere jako "obchodní model" což může těžko fungovat. V obchodním modelu totiž chcete vydělávat, což se vám v F1 může podařit jen velmi zřídka a jen pokud skončíte v šampionátu na předních pozicích. Toho ovšem těžko dosáhne s přístupem, koupit si každý díl od někoho jiného a sám de facto nic nedělat.
Designováním vlastních dílů na míru, lepším zpracováním a použitím jiných materiálů a řešení než konkurence, lze dosáhnou potřebných desetinek, které vám v součtu dají náskok před ostatními. Tím, že si nakoupím hotové díly od konkurence, která je navrhovala pro svůj koncept formule, a potom je složím dohromady jak Lego, dosáhnu jen toho, že budu mít výkonnostně naprosto neoptimalizovanou formuli a z mých inženýrů budou prostě jen montéři, bez schopnosti navrhnout a vyrobit lepší díly.
Osobně Haasův přístup vůbec nechápu hlavně z toho hlediska, že vlastní firmu na obráběcí stroje, kterým chce pomocí F1 dělat reklamu. Ale tím, že si sám nic nevyrobí a už vůbec ne na těch svých strojích to bude spíš reklama klamavá. Nehledě na to, že s tím plánem co zatím má, bude zřejmě jezdit tam, co jezdila Marussia.