DISKUZE K ČLÁNKU Horner o diskvalifikaci Red Bullu: "Asi jsme zašli příliš daleko"
Šéf Red Bullu Christian Horner před závodem promluvil o včerejší diskvalifikaci svého týmu. Uznává, že jeho tým tentokrát zřejmě zašel příliš daleko.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Horner o diskvalifikaci Red Bullu: "Asi jsme zašli příliš daleko"
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
» uzivatel001447
(Hlasovalo 13 lidí)
23.11.2014 15:58
prilis daleko zasli s flexi uz pred rokmi... ale… »
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
uzivatel001447
15:58 23.11.2014 188.123.100.XXXprilis daleko zasli s flexi uz pred rokmi... ale vyviazli len so smiesnym trestom na konci sezony ktora uz nic neriesi. mozu si gratulovat a plieskat sa po pleciach, podvodnici. a horner opat farizej, nemoze nespomenut ostatne timy, najlepsie viac krat. ja by som bol rad, keby dostal rovnake peniaze ako tieto "ostatne timy" a potom by si ich mohol brat do huby. -
-
-
erdedy
18:36 23.11.2014 178.41.62.XXXA sakra odine... myslel som to opacne ako to vyznelo (sorry )- RedBull by sa mal do toho poriadne obut.
Vcera som pisal, ze ich niekto bonzol. Newey tvrdi, ze ta cast kridla sa ohyba aj dalsim a dokonca zrejme viac. Dokonca komisari to viac/menej potvrdili, ale nahlaseny bol len RedBull... Nieco tam smrdi.
Ale asi to uz maju na haku, sampionat je uzavrety.-
odin
19:18 23.11.2014 77.240.96.XXXTak to je dobrý.
Jasně, že to mají na háku. Šampionát je rozhodnutý, tak o co jde. Statistici si zapíší do análů trest pro RBR a budeme se moci ohánět argumenty, jak po nich FIA šla.
Ať už je to jakkoliv, souhlasím s tebou, že šlo o frašku. Trestat někoho v rozhodnuté sezóně, za cosi z mého pohledu diskutabilního (když je měli v minulosti možnost potrestat mnohokrát, aniž by se mohli vymlouvat na soupeře) je poněkud trapné, slabošské a vystihující situaci v současné F1...-
erdedy
19:52 23.11.2014 178.41.62.XXXJj. Inak ja nechcem obhajovat RedBull, ale ked ich uz chcu z take nieco trestat, malo by sa to teda trocha ujasnit aj v tych pravidlach. Pisem to preto, ze napr. Horner spominal, ze tato cast kridla neni v pravidlach nejak "exaktne" definovana atd... Nepamätam sa ci to tam je, ci nie, ale asi si to "new(e)ycucal" z prsta a blbca zo seba hadam nebude robit. Vsak mozno este pride nejaka dohra.
Ale to je jedno. Ide len o nejaku "rovnost" aj ked sa dnes nenosi. Specialne v F1...
Dnes gratulacia Hamovi, skoda techniky/Rosberga, ze nemohol aspon trochu...
Specialne sa dnes "lúčim" s Lotusom, mal/i sme to aj s pyrotechnickymi efektami... tak uplne to nebude ale uz to nebude tak ako predtym. Samozrejme Romain ma plnu podporu nadalej.
Zatial som este nedospel k rozhodnutiu, komu dalej... Ale nechavam to na nahodu, vsak mozno Helmut uz tiez (ak Boh da) odide do dochodku (alebo do ferrari...). A snad sa bude cosi trochu...
Na druhej strane mi "prestava vadit" McLaren, tak uvidime.-
odin
20:39 23.11.2014 77.240.96.XXXerdedy, z obhajování RedBullu bych tě nikdy nevinil. Na to jsou zde jiní experti, kteří je obhajují, aniž by si viděli do úst. Tvoje názory si tady vždycky rád přečtu. Máš nadhled i jistou dávku ironie, což oceňuji.
S prvním odstavcem souhlasím do puntíku. A když se nad tím tak zamyslím a vezmu v úvahu onu tebou vzpomenutou "rovnost". Myslíš, že by FIA dle včerejšího výkladu pravidel, nemohla potrestat RedBull i v minulosti? Proč k tomu přistoupili až včera? Minulostí myslím jak letošek, tak i minulé sezóny, kdy se jim ohýbalo úplně všechno. Když se mrknu na Petrovo video, je jasné, že letos už dokáží "účinně ohýbat", a také "ohýbali" po celou sezónu, i jejich soupeři, ale trest žádný. Až na konci symbolicky, za všechny přechozí ročníky, to RedBullu FIA sečetla.
Novodobý Lotus pro mne nebyl nikdy "pravý"Lotus. Fandil jsem jim hlavně kvůli Kimimu. Ale chápu, že spojení s Renaultem jistou nostalgii evokovalo. Na příští sezónu se těším už teď. Jsem zvědav, jak dopadne spojení McLaren-Honda-Alonso; zda si Mercedes udrží náskok a zda Williamsy budou pokračovat v nastoleném vzestupu. Jak si povede Vettel s Kimim u Ferrari, stejně jako, jak si povedou RedBulláčtí piloti. A kolik vlastně bude jezdit týmů, potažmo aut.
Čeká nás okurková sezóna, snad to rychle uteče....-
erdedy
23:26 23.11.2014 195.91.7.XXXTak pre mna Lotus tiez nebol "pravy" Lotus, takze "len" pozostatok/pokracovatel RenaultuF1. Teraz uz toto pojitko def. zmizlo.
Este co sa tyka RB a tej ich flexibility - tu vidim veci trochu inak - kazdy videl, ze sa im prehyba cumak ako z gumy. V zaciatkoch to v podstate nedokazal nikto vyrobit "tak" ako RB. Trufam si povedat, ze ostatni v zaciatkoch vobec nepoznali sposob ako to funguje. Potom to nedokazal nikto tak vyladit ako RB... Atdatd... Lenze vtedy neporusovali ziadne pravidlo o predpisanej vyske nad ref. rovinou a kridla presli vsetkymi zatazovymi testami. Potom sa na popud dalsich (zufalcov?) zmenila hmotnost test. zavazi a oni zasa presli. A nic sa +/- nezmenilo. Vselijakymi restrikciami sa ich snazili zastavit a oni znova vyhrali.
Mimo dva ci tri pripady (tie sa znova netykali kridla ale sasi a zavesenia), presli stale vsetkymi testami.
Vies, ze z duse nenavidim politiku RB, ale toto co dokazal/i Newey a cely RB (techn/olog/icky) je obdivuhodne. Da sa povedat, ze taky "prielom" v nejakom celkovej filozofii vozu som hadam predtym ani nevidel. Napisal/i proste "standardy" modernej F1. A samozrejme nevynimajuc Renault! RS27 bola jednoducho nadstandardne pruzna jednotka (zjednodusene - v ovladani/mapovani/moznostiach) a to prispelo k tomu celemu ako neoddelitelna sucast.
Nieco podobne teraz ukazuje Mercedes v spojeni ich PU106 + ich sasi, akurat dnes sa uz "nefuka", ale ladi SW "na inom bojovom poli" (ERS+spalovaci motor).
Nakoniec - som tiez zvedavy na dalsiu sezonu, presne to co pises.
Jeden obligatny podpich - Medved vie coho je RBR schopny a tak bude zdrziavat kym to pojde. Oni dobre vedia v com je ich najväcsia sila - zopar mozno lepsich/vyhodnejsich konstr. rieseni (podla mna nie az tak podstatnych ako je podvane do eteru) a potom SW, SW, SW a este potom SW a nakoniec SW..
A ten (resp. vykonnost pohonu) sa da casom "dorovnat/napodobnit" (nie nutne brutalnym zvysovanim "koní"). Chce to len viac casu.
Alebo mozno pride Honda a posle vsetkych "domov s plačom"... A bude po dlasej sezone..
Aj preto (mimo zvuk ) sa tesim na dalsiu sezonu .-
odin
07:44 24.11.2014 77.240.96.XXXJe to na delší debatu, ale tuším, že bez výraznějších rozporů. Ohýbání jsem RBR nikdy v minulosti nevyčítal. Jenom jsem to teď dal do souvislosti s jejich potrestáním za totéž. Spíše jsem myslel jejich další "vychytávky" o kterých i zde byly články a dokonce tu byla zmíňka, že za leccos mohli být potrestáni. Ale nebyli. Vždyť bojovali (a úspěšně) o titul.
Připomíná mi to rok 1997, kdy Schumacher sejmul tak lajdácky Villeneuva, že sám zůstal s poškozeným autem mimo trať, zatímco Villeneuve si dojel pro potřebný počet bodů a získal titul. S křížkem po funuse pak přispěchali "spravedliví" z FIA včetně Ecclestona a trestali. Schumi byl diskvalifikován z celé sezóny. Opravdu "exemplární trest". Jenom jsem nepochopil, proč tomu tak nebylo i v předchozích případech. Vysvětlení je jednoduché. Protože provinivší si svým proviněním nezajistil titul.
Stejně nahlížím na události okolo RedBullu. Jsem přesvědčen, že v F1 vítězí z 50% piloti s týmy a z druhých 50% vítězí špinavá politika.
Jinak s tebou souhlasím, že Newey s RBR posunul F1 o další dimenzi dál tak, jak posouval F1 C.Chapman ve svých Lotusech.
-
-
-
Alfred
20:49 23.11.2014 78.41.168.XXXV pravidlech je něco psáno o tuhosti VŠECH částí odpružené karoserie...a Horner sám přiznal, že zašli ve výkladu pravidel o krok dál a přepískli to. Ostatně na co by se chtěl vymlouvat? Inkriminovanou část již měřili i u jiných týmů, i když možná ne u všech.-
erdedy
22:40 23.11.2014 178.41.62.XXXTo je ok. Prave nejake tolerancie existuju a zrejme u RB sa proste uz nevedeli vpratat do koze.
Ale mam za to, ze ked vidime kridla dlasich teamov, asi by si nemali komisari zahravat s vyhlaseniami tak ako bolo naznacene vyssie (18:36).
Tak bud to kontrolovali u vsetkych v TOP10 ako sa kontroluje kazde auto, alebo prave tuto cast nekontrolovali u nikoho okrem RedBullu. Alebo opacne - co (okrem "standardu") teda kontrolovali u RB a ostatnich nie? Toto je problem.-
Alfred
23:36 23.11.2014 78.41.168.XXXNa ohebnost inkriminovaného prvku předního křídla přišli komisaři při pohledu z palubních kamer. Co říká Horner, poslední dobou značně zMarkovatělý je irelevantní, ovšem kde komisaři byť jen nepřímo potvrdili stejný problém stejného rozsahu u jiných týmů by zajímalo i mě. Jestli se někdo zahrává s vyhlášením a pravidly, tak je to limonádová squadra...a to dlouhodobě. Už nejednou byl jejich vůz označen v rozporu s pravidly a trest dostali až včera...a tedy pozdě.-
erdedy
10:06 24.11.2014 195.80.165.XXXAno:"...oznaceny bol v rozpore s pravidlami...". To bol, ale bol tak aj uznany? Ze niekto vyuziva sedu/e zonu/y, este nemusi byt nutne za podvodnika.
Ja viem/pamätam si (ako som pisal inde) len o dvoch "dokazanych" poruseniach pravidiel - zadna cast podlahy ("vyrez" v hrane podlahy nesmie byt "uzatvorena" diera; to bolo v nejakom treningu) a potom nastavenie zavesenia (zrejme obchadzali povinnost nastavovania predpisanym nastrojom).
Ze niektore dalsie veci boli "proti duchu" pravidiel je vec ina. Ale to sa zas dostavame do nedavnej minulosti, kde "proti duchu pravidiel" bolo toho fúru aj u dalsich teamov a to sme tu uz preberali velakrat.
Mne skor na RB neskutocne vadia ich politicke "lobby"... a to ma vytaca (aj vytacalo) vzdy. Naposledy min. rok s tymi gumami... Ale to uz vzala voda....-
Alfred
10:44 24.11.2014 78.41.168.XXXTak jednou taky použíli motorovou mapu, která neodpovídala pravidlům. Nárust otáček nebyl úměrný k poloze sešlápnutého plynového pedálu. Trestu se vyhnuli s tím, že v pravidlech nebylo uvedeno o kolik se nárust otáček muže lišit od toho lineárního...něco jako krást se nemá, ale není uvedeno od kdy to za krádež považováno je i když si třeba vezmeš něco co ti nepatří
-
-
Jens
10:14 24.11.2014 109.81.245.XXXS pravidly si zahrávají všechny týmy, všichni se z nich snaží vyždímat maximum a co nejvíce využít šedých zón. Red Bull neměl nikdy neporušoval pravidla tak, jak byla napsána - až tento víkend to křídlo, a byli po právu potrestáni. Žel to si někteří zaujatí a zakomplexovaní fanoušci, kteří si nevidí do huby, nedokážou připustit, páč by se jim asi zhroutil svět. V minulých letech zkrátka odváděli lepší práci než soupeři a zaslouženě vyhráli, dnes se křídla prohýbají všem.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Nadcházející závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
- 1. Trénink (5:30 - 6:30)
- 2. Trénink (9:00 - 10:00)
-
Sobota
- 3. Trénink (5:30 - 6:30)
- Kvalifikace (9:00)
-
Neděle
- Závod (7:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek