DISKUZE K ČLÁNKU Horner o diskvalifikaci Red Bullu: "Asi jsme zašli příliš daleko"

Šéf Red Bullu Christian Horner před závodem promluvil o včerejší diskvalifikaci svého týmu. Uznává, že jeho tým tentokrát zřejmě zašel příliš daleko.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Horner o diskvalifikaci Red Bullu: "Asi jsme zašli příliš daleko"

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 20, poslední 25.11.2014 01:29 Vložte komentář

Nejlepší názory

» odin (Hlasovalo 14 lidí) 23.11.2014 16:20
Oni to přepískávali v posledních letech stále.… »
» uzivatel001447 (Hlasovalo 13 lidí) 23.11.2014 15:58
prilis daleko zasli s flexi uz pred rokmi... ale… »
» erdedy (Hlasovalo 11 lidí) 23.11.2014 13:33
Fraška na toto by mal RB nejak "poriadne… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • mi88ki

    mi88ki

    86.49.14.XXX
    Jinými slovy Zkusili jsme si trochu pomoc, ale trochu jsme to přehnali, takže už jsme to nedokázali ani okecat jako obvykle 18

    + 2 / − 3

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Kapor

    194.160.178.XXX
    Žeby len tento rok,... ...Christian ? 11 18

    + 5 / − 3

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • uzivatel001447

    uzivatel001447

    188.123.100.XXX
    prilis daleko zasli s flexi uz pred rokmi... ale vyviazli len so smiesnym trestom na konci sezony ktora uz nic neriesi. mozu si gratulovat a plieskat sa po pleciach, podvodnici. a horner opat farizej, nemoze nespomenut ostatne timy, najlepsie viac krat. ja by som bol rad, keby dostal rovnake peniaze ako tieto "ostatne timy" a potom by si ich mohol brat do huby.

    + 13 / − 6

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • anonym

    178.72.220.XXX
    úplné vyloučení z šampionátu? :D :D :D (facepalm)

    + 8 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • erdedy

    erdedy

    178.41.62.XXX
    Fraška na toto by mal RB nejak "poriadne odpovedat". Ci uz to asi maju v p...?04

    + 11 / − 6

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • odin

      odin

      77.240.96.XXX
      11 Přesně tak. Taky mě překvapuje, že nepřišli se svým mnohem přesnějším měřením a vše nedali k soudu. Určitě by našli podporu u spousty hlupců.03

      + 9 / − 10

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • erdedy

        erdedy

        178.41.62.XXX
        A sakra odine...12 myslel som to opacne ako to vyznelo (sorry 03)- RedBull by sa mal do toho poriadne obut.
        Vcera som pisal, ze ich niekto bonzol. Newey tvrdi, ze ta cast kridla sa ohyba aj dalsim a dokonca zrejme viac. Dokonca komisari to viac/menej potvrdili, ale nahlaseny bol len RedBull... Nieco tam smrdi.

        Ale asi to uz maju na haku, sampionat je uzavrety.03

        + 6 / − 2

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • odin

          odin

          77.240.96.XXX
          18 18 18 Tak to je dobrý.18 18 18
          Jasně, že to mají na háku. Šampionát je rozhodnutý, tak o co jde. Statistici si zapíší do análů trest pro RBR a budeme se moci ohánět argumenty, jak po nich FIA šla.03
          Ať už je to jakkoliv, souhlasím s tebou, že šlo o frašku. Trestat někoho v rozhodnuté sezóně, za cosi z mého pohledu diskutabilního (když je měli v minulosti možnost potrestat mnohokrát, aniž by se mohli vymlouvat na soupeře) je poněkud trapné, slabošské a vystihující situaci v současné F1...

          + 5 / − 4

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • erdedy

            erdedy

            178.41.62.XXX
            Jj. Inak ja nechcem obhajovat RedBull, ale ked ich uz chcu z take nieco trestat, malo by sa to teda trocha ujasnit aj v tych pravidlach. Pisem to preto, ze napr. Horner spominal, ze tato cast kridla neni v pravidlach nejak "exaktne" definovana atd... Nepamätam sa ci to tam je, ci nie, ale asi si to "new(e)ycucal" z prsta a blbca zo seba hadam nebude robit. Vsak mozno este pride nejaka dohra.
            Ale to je jedno. Ide len o nejaku "rovnost" aj ked sa dnes nenosi. Specialne v F1... 03

            Dnes gratulacia Hamovi, skoda techniky/Rosberga, ze nemohol aspon trochu...

            Specialne sa dnes "lúčim" s Lotusom, mal/i sme to aj s pyrotechnickymi efektami...18 tak uplne to nebude ale uz to nebude tak ako predtym. Samozrejme Romain ma plnu podporu nadalej.01 04
            Zatial som este nedospel k rozhodnutiu, komu dalej... Ale nechavam to na nahodu, vsak mozno Helmut uz tiez (ak Boh da) odide do dochodku (alebo do ferrari...). 12 A snad sa bude cosi trochu...
            Na druhej strane mi "prestava vadit" 06 McLaren, tak uvidime.12

            + 5 / − 3

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • odin

              odin

              77.240.96.XXX
              erdedy, z obhajování RedBullu bych tě nikdy nevinil. Na to jsou zde jiní experti, kteří je obhajují, aniž by si viděli do úst.03 Tvoje názory si tady vždycky rád přečtu. Máš nadhled i jistou dávku ironie, což oceňuji.
              S prvním odstavcem souhlasím do puntíku. A když se nad tím tak zamyslím a vezmu v úvahu onu tebou vzpomenutou "rovnost". Myslíš, že by FIA dle včerejšího výkladu pravidel, nemohla potrestat RedBull i v minulosti? Proč k tomu přistoupili až včera? Minulostí myslím jak letošek, tak i minulé sezóny, kdy se jim ohýbalo úplně všechno.03 18 Když se mrknu na Petrovo video, je jasné, že letos už dokáží "účinně ohýbat", a také "ohýbali" po celou sezónu, i jejich soupeři, ale trest žádný. Až na konci symbolicky, za všechny přechozí ročníky, to RedBullu FIA sečetla.
              Novodobý Lotus pro mne nebyl nikdy "pravý"Lotus. Fandil jsem jim hlavně kvůli Kimimu. Ale chápu, že spojení s Renaultem jistou nostalgii evokovalo. Na příští sezónu se těším už teď. Jsem zvědav, jak dopadne spojení McLaren-Honda-Alonso; zda si Mercedes udrží náskok a zda Williamsy budou pokračovat v nastoleném vzestupu. Jak si povede Vettel s Kimim u Ferrari, stejně jako, jak si povedou RedBulláčtí piloti. A kolik vlastně bude jezdit týmů, potažmo aut.
              Čeká nás okurková sezóna, snad to rychle uteče....

              + 4 / − 4

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • erdedy

                erdedy

                195.91.7.XXX
                Tak pre mna Lotus tiez nebol "pravy" Lotus, takze "len" pozostatok/pokracovatel RenaultuF1. Teraz uz toto pojitko def. zmizlo.

                Este co sa tyka RB a tej ich flexibility - tu vidim veci trochu inak - kazdy videl, ze sa im prehyba cumak ako z gumy. V zaciatkoch to v podstate nedokazal nikto vyrobit "tak" ako RB. Trufam si povedat, ze ostatni v zaciatkoch vobec nepoznali sposob ako to funguje. Potom to nedokazal nikto tak vyladit ako RB... Atdatd... Lenze vtedy neporusovali ziadne pravidlo o predpisanej vyske nad ref. rovinou a kridla presli vsetkymi zatazovymi testami. Potom sa na popud dalsich (zufalcov?) zmenila hmotnost test. zavazi a oni zasa presli. A nic sa +/- nezmenilo. Vselijakymi restrikciami sa ich snazili zastavit a oni znova vyhrali.
                Mimo dva ci tri pripady (tie sa znova netykali kridla ale sasi a zavesenia), presli stale vsetkymi testami.

                Vies, ze z duse nenavidim politiku RB, ale toto co dokazal/i Newey a cely RB (techn/olog/icky) je obdivuhodne. Da sa povedat, ze taky "prielom" v nejakom celkovej filozofii vozu som hadam predtym ani nevidel. Napisal/i proste "standardy" modernej F1. A samozrejme nevynimajuc Renault! RS27 bola jednoducho nadstandardne pruzna jednotka (zjednodusene - v ovladani/mapovani/moznostiach) a to prispelo k tomu celemu ako neoddelitelna sucast.
                Nieco podobne teraz ukazuje Mercedes v spojeni ich PU106 + ich sasi, akurat dnes sa uz "nefuka", ale ladi SW "na inom bojovom poli" (ERS+spalovaci motor).

                Nakoniec - som tiez zvedavy na dalsiu sezonu, presne to co pises.

                Jeden obligatny podpich - Medved vie coho je RBR schopny a tak bude zdrziavat kym to pojde. Oni dobre vedia v com je ich najväcsia sila - zopar mozno lepsich/vyhodnejsich konstr. rieseni (podla mna nie az tak podstatnych ako je podvane do eteru) a potom SW, SW, SW a este potom SW a nakoniec SW.. 04
                A ten (resp. vykonnost pohonu) sa da casom "dorovnat/napodobnit" (nie nutne brutalnym zvysovanim "koní"). Chce to len viac casu.
                Alebo mozno pride Honda a posle vsetkych "domov s plačom"... A bude po dlasej sezone..12
                Aj preto (mimo zvuk 03) sa tesim na dalsiu sezonu .

                + 5 / − 4

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • odin

                  odin

                  77.240.96.XXX
                  Je to na delší debatu, ale tuším, že bez výraznějších rozporů. Ohýbání jsem RBR nikdy v minulosti nevyčítal. Jenom jsem to teď dal do souvislosti s jejich potrestáním za totéž.03 Spíše jsem myslel jejich další "vychytávky" o kterých i zde byly články a dokonce tu byla zmíňka, že za leccos mohli být potrestáni. Ale nebyli. Vždyť bojovali (a úspěšně) o titul.
                  Připomíná mi to rok 1997, kdy Schumacher sejmul tak lajdácky Villeneuva, že sám zůstal s poškozeným autem mimo trať, zatímco Villeneuve si dojel pro potřebný počet bodů a získal titul. S křížkem po funuse pak přispěchali "spravedliví" z FIA včetně Ecclestona a trestali. Schumi byl diskvalifikován z celé sezóny. Opravdu "exemplární trest". Jenom jsem nepochopil, proč tomu tak nebylo i v předchozích případech. Vysvětlení je jednoduché. Protože provinivší si svým proviněním nezajistil titul.
                  Stejně nahlížím na události okolo RedBullu. Jsem přesvědčen, že v F1 vítězí z 50% piloti s týmy a z druhých 50% vítězí špinavá politika.
                  Jinak s tebou souhlasím, že Newey s RBR posunul F1 o další dimenzi dál tak, jak posouval F1 C.Chapman ve svých Lotusech.

                  + 6 / − 4

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
            • Alfred

              78.41.168.XXX
              V pravidlech je něco psáno o tuhosti VŠECH částí odpružené karoserie...a Horner sám přiznal, že zašli ve výkladu pravidel o krok dál a přepískli to. Ostatně na co by se chtěl vymlouvat? Inkriminovanou část již měřili i u jiných týmů, i když možná ne u všech.

              + 7 / − 4

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • erdedy

                erdedy

                178.41.62.XXX
                To je ok. Prave nejake tolerancie existuju a zrejme u RB sa proste uz nevedeli vpratat do koze.
                Ale mam za to, ze ked vidime kridla dlasich teamov, asi by si nemali komisari zahravat s vyhlaseniami tak ako bolo naznacene vyssie (18:36).
                Tak bud to kontrolovali u vsetkych v TOP10 ako sa kontroluje kazde auto, alebo prave tuto cast nekontrolovali u nikoho okrem RedBullu. Alebo opacne - co (okrem "standardu") teda kontrolovali u RB a ostatnich nie? Toto je problem.

                + 4 / − 3

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • Alfred

                  78.41.168.XXX
                  Na ohebnost inkriminovaného prvku předního křídla přišli komisaři při pohledu z palubních kamer. Co říká Horner, poslední dobou značně zMarkovatělý je irelevantní, ovšem kde komisaři byť jen nepřímo potvrdili stejný problém stejného rozsahu u jiných týmů by zajímalo i mě. Jestli se někdo zahrává s vyhlášením a pravidly, tak je to limonádová squadra...a to dlouhodobě. Už nejednou byl jejich vůz označen v rozporu s pravidly a trest dostali až včera...a tedy pozdě.

                  + 3 / − 4

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • erdedy

                    erdedy

                    195.80.165.XXX
                    Ano:"...oznaceny bol v rozpore s pravidlami...". To bol, ale bol tak aj uznany? Ze niekto vyuziva sedu/e zonu/y, este nemusi byt nutne za podvodnika.
                    Ja viem/pamätam si (ako som pisal inde) len o dvoch "dokazanych" poruseniach pravidiel - zadna cast podlahy ("vyrez" v hrane podlahy nesmie byt "uzatvorena" diera; to bolo v nejakom treningu) a potom nastavenie zavesenia (zrejme obchadzali povinnost nastavovania predpisanym nastrojom).

                    Ze niektore dalsie veci boli "proti duchu" pravidiel je vec ina. Ale to sa zas dostavame do nedavnej minulosti, kde "proti duchu pravidiel" bolo toho fúru aj u dalsich teamov a to sme tu uz preberali velakrat.

                    Mne skor na RB neskutocne vadia ich politicke "lobby"... a to ma vytaca (aj vytacalo) vzdy. Naposledy min. rok s tymi gumami... 02 Ale to uz vzala voda....

                    + 3 / − 3

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                    • Alfred

                      78.41.168.XXX
                      Tak jednou taky použíli motorovou mapu, která neodpovídala pravidlům. Nárust otáček nebyl úměrný k poloze sešlápnutého plynového pedálu. Trestu se vyhnuli s tím, že v pravidlech nebylo uvedeno o kolik se nárust otáček muže lišit od toho lineárního...něco jako krást se nemá, ale není uvedeno od kdy to za krádež považováno je i když si třeba vezmeš něco co ti nepatří

                      + 5 / − 5

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
                  • Jens

                    109.81.245.XXX
                    S pravidly si zahrávají všechny týmy, všichni se z nich snaží vyždímat maximum a co nejvíce využít šedých zón. Red Bull neměl nikdy neporušoval pravidla tak, jak byla napsána - až tento víkend to křídlo, a byli po právu potrestáni. Žel to si někteří zaujatí a zakomplexovaní fanoušci, kteří si nevidí do huby, nedokážou připustit, páč by se jim asi zhroutil svět. V minulých letech zkrátka odváděli lepší práci než soupeři a zaslouženě vyhráli, dnes se křídla prohýbají všem.

                    + 6 / − 5

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
      • Pepan

        Pepan

        89.24.157.XXX
        Právě že oni vědí že to přepískli a tak jenom mlží.

        + 8 / − 4

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • odin

          odin

          77.240.96.XXX
          Oni to přepískávali v posledních letech stále. Jenom je nikdo nechtěl potrestat, když "bojovali" o titul.

          + 14 / − 6

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

George Russell sice dostal pokutu, ale výsledku na trati se netýkala

Poslední rest vyřízen - čtveřice provinilců, která porušila startovní proceduru, zná verdikt

Alex Albon a Williams zažili opravdu krutý závodní víkend (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappena uznává i konkurence

Pierre Gasly a Esteban Ocon dokázali téměř nemožné a posunuli Alpine z devátého na šesté místo v Poháru konstruktérů

Ani závod se neobešel bez červené, hrdinský výkon Alpine zastínil Verstappen

  • Pátek

    • 1. Trénink (5:30 - 6:30)
    • 2. Trénink (9:00 - 10:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:00)
  • Neděle

    • Závod (7:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama