DISKUZE K ČLÁNKU Lopéz se zlobí: Malé týmy za krizi v F1 nemohou
Majitel týmu Lotus, Gerard Lopéz, se zlobí na Bernieho Ecclestona. Ten totiž uvedl, že si malé týmy za své finanční problémy mohou samy a nehodlá jim platit žádné další příspěvky.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Lopéz se zlobí: Malé týmy za krizi v F1 nemohou
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
Duncan66
21:24 11.11.2014 89.29.32.XXX20 x 2? Je to skutecne pravda, ze ty ceny uvadene bezne, tedy kolem 20 milionu eur byla cena za motory pouze pro jeden vuz a male tymy tak musely vydat 50% rocniho rozpoctu jenom za motory pro dva vozy na letosni sezonu? Pokud tomu tak je, tak to teda cumim. -
Pikaso
21:14 11.11.2014 178.17.100.XXXSpousta keců a žádná práce. Stejně jako na celém světě a v každé oblasti, jsou i ve formuli 1 lidé, kteří jenom kecají, vymýšlejí spoustu lejster, a tím zdůvodňují svoje nesmyslně přehnané platy. Pokud se týče pana BE, ten by za ty léta, kdy si cpal prachy do strožoku na úkor lidí, kteří tvořili a zajišťovali zlatý důl jménem F1,měl dnes a až dokonce života jenom doplácet a sám by měl financovat malé týmy. On je ten poslední, který může někoho obviňovat. Je ten nej nej na vrcholu kolotoče zvaného F1 a jeho vedení a řízení dovedlo F1 tam kde je.
Já osobně být majitelem malého týmu, tak jsem před touto sezonou skončil. Nesmyslné peníze, které po nich automobilky a tedy velké týmy chtějí jsou normální zlodějinou, která se prolíná celou společností. Každá automobilka se odvolává na vývoj. Já se ptám na který vývoj ???? Vždyť všechno co je letos v oblasti motorů (pardon pohonných jednotek) nového je již dávno vymyšleno. Hybridní motory jsou v oblasti běžného automobiluzmu již skoro překonanou věcí. Dnes už se řeší dojezd elektromotorů. Za co vlastně tedy Mercedes, Ferrari a Renault chtějí ty nehorázné peníze. Ty peníze platí luxus papalášů ve vedení těch firem a nemají s vývojem skoro nic společného. Já jsem pro, ať všechny netovární týmy skončí a ať si to rozdají ve třech stájích. M, F, a zástupce R, třeba RBR. Jsem zvědavej kdo se bude na F1 dívat. 40 mega od malých týmů zajistilo rozpočet pro každý tovární tým na sezonu a ty nemuseli investovat ani Ň do motorů. O to více investovali do aero.... a dalších systémů a proto jsou neporazitelní.
ŘEŠENÍ ??? To je jednoduché. Vývoj ať si platí tovární týmy a zákaznické ať dostanou pohonnou jednotku za výrobní hodnotu. Dovolím si tvrdit, že by se nedostala ani na těch 8 mega co byla loňi. Prostě jenom materiál, energie potřebná k výrobě a plat zaměstnanců (vyrábějících). Pak můžeme hovořit o férové formuli, alespoň z tohoto pohledu. Malé týmy zpravidla nekončí, protože management je neschopný, ale proto, že prostě nelze nic donekonečna dotovat. Řídit malý tým F1 za současných podmínek by nedokázal ani David Coperfield ba ani Harry Potter.
Jediné co mě osobně u vedení malých týmů schází je asi malý progres směrem k jiné automobilce. Osobně, kdybych měl zajištěný nějaký kapitál na F1, asi bych šel tou cestou, kdy bych oslovil úplně jiného výrobce motorů. Pro tu automobliku bych byl něco jako tovární stáj a jejich náklady by odpovídali tomu, jak silnou reklamu by chtěli mít. Na co kupovat 5 let motor od Mercedesu a jezdit stále kolem 8-16 místa. Peníze víc nedovolí. Vyjednal bych raději třeba Nissan. Samozřejmě s tím, že si dáme rok třeba na 20 místě, ale pak bude vývoj směřovat vzhůru a další roku budu stabilně jezdit už třeba 8 místo a další rok pojedu třeba...-
anonym
07:26 15.11.2014 77.242.90.XXXa ktera automobilka by to doto sla? Toyota zmizela ne kvuli vydajum, ale kvuli tomu, ze pochopili, ze jim to dela medvedi sluzbu- negativni reklamu a poznali, ze si uspech nekoupi. Nevedeli jak dal, tak sli investovat jinam. Vsichni za ty prachy chteji dobrou reklamu a ne aby nissan vyrabel pro caterham a ten byl furt posledni a navic sam vis, ze to tak nejde. Ta spoluprace musi byt fyzicka- svoje lidi na zavodech, tovarna, dalsi lidi. Prpste mazec. To nejde.Ale jinak mas pravdu, jen jak rikam, by se takovy vyrobce proste nenasel
-
-
Kapor
17:02 11.11.2014 194.160.178.XXXNo 40 milíńov za pohonnú jednotku,.. ...je riadna pálka oproti ôsmym a to si mal hlavný promotée FOM predtým riadne premyslieť aj s FIA, aby túto somarinu schválili, lebo tá pohonná jednotka je takto dvakrát predražená ! Aj keď je tam jeden subsystém naviac, ktorý je tam úplne zbytočný, lebo výknon sa dá dosiahnuť u 1,6 V6 Turbo aj racionáknejším spôsobom o čom jasne hovoril aj Adrian Newey, no nie je asi vôľa to vo FIA zmeniť, lebo nielenže sú tam samí Nevedkovia, ale nedovoľujú to súčastné predpisy. A ako v rozprávke podľa sloganu, Nevedko pokazí všetko, to pekne pohnojili a F1 je ako vidieť v kríze a vyzerá to tak, že stráca nielen fanúšikov, ale aj vôľu to nejako rozumne riešiť a hlavne vyriešiť, lebo okrem škriepok nevidieť žiaden výsledok. Takže na rok bude nielen menej fanúšikov, ale aj menej divákov, lebo túto úmelú frašku niekoľkých tímov na platených kanáloch nebude nikto sledovať. Ja osobne tohto roku definitívne v Abú Zabí končím. Baj, báj ! -
Nadcházející závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
- 1. Trénink (5:30 - 6:30)
Lewis HAMILTON - 2. Trénink (9:00 - 10:00)
- 1. Trénink (5:30 - 6:30)
-
Sobota
- 3. Trénink (5:30 - 6:30)
- Kvalifikace (9:00)
-
Neděle
- Závod (7:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek