DISKUZE K ČLÁNKU Briatore: Vettel potřebuje od Ferrari výborný vůz, první rok bez něj ho Ricciardo porazil
Ferrari musí postavit výborné auto, jinak se Sebastian Vettel podle Flavia Briatoreho neprosadí.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Briatore: Vettel potřebuje od Ferrari výborný vůz, první rok bez něj ho Ricciardo porazil
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
M3
13:26 11.11.2014 109.107.201.XXXJediný kdo může mluvit o rozdílech ve strategiích je právě Ferrari, které zkusilo jako jediný tým obě dvě. Nebýt chyby v boxech tak by dojeli piloti opačně než startovali. A ty tvrdíš, že Alonso zvolil lepší strategii. Píšeš, ostatní týmy zvolily rychlejší strategii, ale srovnání mají jenom na papíru, ale Ferrari v telemetrii.-
Jens
13:29 11.11.2014 109.81.245.XXXO strategiích může hovořit kdokoliv ze zúčastněných. Ferrari nebylo samo, které chtělo jet na dvě zastávky. Srovnání neměli jenom na "papíru," ale i z dat - časy na kolo a degradace pneumatik. F1 je hnaná exaktními daty, nikoliv dojmy. Telemetrii měli všichni. Ferrari mělo důvod, proč s Kimim jelo na dvě zastávky, ale výhodnost této strategie to rozhodně nebyla. Pokud s tímto nesouhlasíš, budiž - ale ani ty nemůžeše vyloučit, že by Kimi s třízastávkovou strategii nebyl rychlejší.-
M3
13:49 11.11.2014 109.107.201.XXXVyloučit to nemůžu, ale dávám tomu tak 10%. Pro mě byla nejrychlejší strategie MMMS, kterou jel Hulk a dojel tak vteřinu za oběma Ferrari. Kdyby jeli obě Ferka stejnou strategii, chtěl bych vidět, jak by Kimi na Ferrari, které je jízdou za jiným vozem katastrofální, předjel Alonsa, když Alíkovi na o dost novějších gumách to trvalo 3 kola, než dal Kimiho. Nemám žádný důvod si myslet, že by mohl Kimi jet rychleji než Alonso na stejných gumách. Ty máš? Ano, F1 pracuje z exaktními daty, které získali, ale ohledně předpovědi se vždycky liší.-
Jens
14:00 11.11.2014 109.81.245.XXXZáleží, kdy by Kimi na Hulka narazil, ale vůbec nepochybuji, že by si s ním poradil. Když byl Kimi stejně rychlý (možná rychlejší, nebýt té zástavky - říkal, že by dojel před ním) jako Alonso na pomalejších gumách, není důvod se domnívat, že by byl pomalejší na gumách rychlejších - což čerstvá rozhodně je.
Poslední větě moc nerozumím - ano, F1 pracuje s exaktními daty, jenže tentokrát se předpovědi nelišily. Dvě zastávky nevycházely rychleji nikomu - dokonce ani Ferrari. Na dvouzastávkovou strategii přešli až během závodu.-
rock
14:28 11.11.2014 37.188.234.XXXPromiň, ale tomuhle nerozumím.
"...Když byl Kimi stejně rychlý (možná rychlejší...
Ne, nebyl. Byli v cíli ve zhruba stejnou dobu, ale to je něco jiného a ty pojmy se nedají zaměňovat, když je řeč o rxchlosti potřebné k předjetí.
Kimi strávil v boxech o 18s kratší dobu, v cíli byl o 2s později, jelo se na 71 kol, ergo byl na pomalejších pneumatikách o cca 1/4s na kolo pomalejší. Při trojzastávkové strategii by byl rychlejší na kolo (nevím o kolik) a víc by ztratil v boxech a v provozu.
Nechci dál rozvádět naše domněnky o tom, co bylo a co nebylo výhodnější, o tom si každý myslíme svoje - ale ujasněme si alespoň výchozí předpoklady :-)-
Jens
15:05 11.11.2014 109.81.245.XXXDobrá, tak byl zhruba stejně rychlý, jestli ti to v něčem pomůže, ale nic to nemění na tom, že ani tentokrát nemáš pravdu - Kimi byl rychlejší než Alonso - nebereš v potaz tu zpackanou zastávku.
A kdyby strávil více času v boxech kvůli třetí zastávky, byl by na dráze podstatně rychlejší a mohl by na to více tlačit - takže by těch propočtů týmů byl v cíli rychleji, tj. ne pouze v rychlosti na jedno kolo, ale i na vzdálenost závodu. Nic se na výchozích předpokladech nemění.-
rock
15:26 11.11.2014 37.188.234.XXX"nebereš v potaz"
Samozřejmě že beru.
A ne, nebyl stejně rychlý. Byl zhruba ve stejnou dobu v cíli, ale byl pomalejší.
Na stejné strategii jako Alonso by pravděpodobně dokázal zrychlit na kolo, ale jestli do té míry, aby byl rychlejší než Alonso a jestli do té míry, aby by mu to pomohlo v délce závodu, to je bohapustá spekulace.-
-
rock
16:04 11.11.2014 37.188.234.XXXNa stránce, na kterou jsi sám odkazoval výš v diskuzi, v 10:00, to přece vyčteš.
Raikkonen strávil v boxech 51.361s
Alonso strávil v boxech 69.489s
(to je samozřejmě včetně té chyby)
Kimi byl v cíli o 1.824s později
((69.489-51.361)+1.824)/71=19.952/71=0.281s
Kimi na ujetí stejné vzdálenosti potřeboval o 19.952s jízdy víc a každé kolo byl tedy o 0.281s pomalejší.
Kdyby -teoreticky- nebylo té chyby a Kimi strávil v boxech o 4s míň, pořád by na ujetí dané vzdálenosti potřeboval o 16s víc než Fernando, byl by na kolo o 0.225s pomalejší a současně by v cíli byl o 2s dřív. Co je na tom až tak nepochopitelného?
Ale to všechno, co jsem napsal, stejně vůbec nic nevypovídá o tom, jestli by Kimi při stejné strategii jako Fernando dokázal opravdu o 1/4s na kolo zrychlit a už vůbec nic o tom, jestli by ho dokázal předjet. Ale vzhledem k tomu, jak málo dokázal vymyslet v prvním stintu, kdy jel ještě stejnou strategii jako všichni okolo něj... no, holt to vidíš jinak.-
-
Jens
16:29 11.11.2014 78.157.160.XXXPřesně tak - nebýt té chyby v boxech, byl o 2 sekundy rychlejší než Fernando (resp. o tři, protože v boxech ztratil spíše 5 s). Takže ano, měl jsi pravdu: nebyl zhruba stejně rychlý jako Alonso - byl rychlejší.
Degradace se pohybovalo kolem 5 - 6 setin na kolo, takže by dokázal zrychlit o tebou uvedenou 1/4 s s prstem v nose.-
rock
16:56 11.11.2014 37.188.234.XXX5 setin dělá papírově, na čistém vzduch v dané situaci úsporu něco okolo 27s na závod (a to zaokrouhluji nahoru). Po každém pitu by se vrátil do stejného provozu, z jakého vyjel, protože ten rozdíl je na předjetí příliš malý. Jeden (povedený) pitstop u Ferrari byl okolo 23-24s. Výsledek by byl, že by přinejlepším udržel kontakt a strávil by závod koukáním na cizí výfuk (a to jenom za předpokladu, že by mu nezk...azili pitstop, k čemuž by měli o jednu příležitost víc. Až teprve teď jsi mne ujistil v tom, co jsem doteď tušil citem: Kimi na stejné strategii neměl šanci.
A pleteš hrušky s jabkama, byl pomalejší.-
Jens
17:07 11.11.2014 78.157.160.XXXTo, že by s třízastávkovou strategií by přinejlepším udržel kontakt s Alonsem, je jen tvá domněnka. Mohl by na to mnohem více tlačit, navíc na rovinkách dosahoval vyšších rychlostí než Alonso. Protože byla rychlejší, tak by se ho nejen snadno udržel, ale věřím, že i předjel, protože v ten den byl rychlejší - měl jinak nastavené auto a Interlagos mu sedl. A nemuselo by to být jen na trati, ale i přes boxy, jak to zkoušel Hamilton při druhých zastávkách.
Jak pletu hrušky s jablkama? Ty jsi přece sám napsal, že nebýt té chyby v boxech, tak "by v cíli byl o 2s dřív." Pěkně ses do toho zamotal, Rocku. Z tvých příspěvků už jde cítit rezignaci a ztráta půdy pod nohami.-
rock
18:44 11.11.2014 46.33.96.XXXDonutil jsi mne k tomu, abych přestal hádat a ofoukal prach z kalkulačky. Takže místo hrubých odhadů konkrétní čísla:
Jestli byla průměrná degradace opravdu jen 0.05s na kolo, tak je rozdíl mezi Alonsovou a Raikkonenovou strategií nikoliv 27, jak jsem tipoval, ale pouhopouhých 16.55s
Ještě při degradaci 0.06s na kolo je to 19,86s.
No a k tomu pitstop v délce 23-24s.
Půda pod mýma nohama je pevná dost. Já mám jasno a ty si mysli co chceš.-
Jens
19:01 11.11.2014 78.157.160.XXXTak koukám, že ti je ta kalkulačka zbytečná, když nevíš, jak na to počítání. Kimiho dvouzastávková strategie byla minimálně o 9,5 s pomalejší (v čase závodu). A koukám, že nejenže jsi to ani na žádné půdě nestavěl - celou dobu jsi jen vařil z vody, a když si poznal svůj omyl, zoufale ses vřítil do slepé uličky. A dle tvé poslední věty soudím, že teď také ztrácíš i soudnost a klid.-
-
-
-
anonym
20:29 11.11.2014 46.13.241.XXXM3 Asi nevíš. Ale na dvě zastávky nejeli od začátku. Až do druhých zastávek jezdili rovnocené časy, ale ke skupince Vettel, Ricci a Alonso se jen stěží dostával o předjetí nemluvím. A ve Ferrari napadlo Kimiho nechat na dráze a zkusit je podseknout 2 zast. strategii. Za Alonsem by dojel tak jako tak a za pokus to stalo. Nebyt spackane zastavky, mozna by se to povedlo. Btw. Kimi za cely zavod nepredjel zpusobem dojet a predjet jediny auto.-
anonym
20:48 11.11.2014 78.157.160.XXX[odkaz na stránku] co stale vymyslate? Sak to je jasne - bola to dalsia chyba Ferrari. Po odchode domenicaliho to z nimi ide z kopce.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Aktuálně
Nadcházející závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
-
Sobota
-
Neděle
- Závod (7:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek