DISKUZE K ČLÁNKU Briatore: Vettel potřebuje od Ferrari výborný vůz, první rok bez něj ho Ricciardo porazil

Ferrari musí postavit výborné auto, jinak se Sebastian Vettel podle Flavia Briatoreho neprosadí.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Briatore: Vettel potřebuje od Ferrari výborný vůz, první rok bez něj ho Ricciardo porazil

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 90, poslední 12.11.2014 18:15 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Pepan (Hlasovalo 14 lidí) 11.11.2014 09:20
Kimi jalový není. Třeba teď v neděli ukázal, že… »
» Pepan (Hlasovalo 10 lidí) 11.11.2014 09:15
Briatore: Vettel potřebuje od Ferrari výborný vůz… »
» Rostislav M. (Hlasovalo 9 lidí) 12.11.2014 08:41
souhlasím Seb bez nadprůměrného auta je jen… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

                          • M3

                            109.107.201.XXX
                            Jediný kdo může mluvit o rozdílech ve strategiích je právě Ferrari, které zkusilo jako jediný tým obě dvě. Nebýt chyby v boxech tak by dojeli piloti opačně než startovali. A ty tvrdíš, že Alonso zvolil lepší strategii. Píšeš, ostatní týmy zvolily rychlejší strategii, ale srovnání mají jenom na papíru, ale Ferrari v telemetrii.

                            + 4 / − 7

                            ohodnotit kladně záporně

                            Reagovat Nahlásit
                            • Jens

                              109.81.245.XXX
                              O strategiích může hovořit kdokoliv ze zúčastněných. Ferrari nebylo samo, které chtělo jet na dvě zastávky. Srovnání neměli jenom na "papíru," ale i z dat - časy na kolo a degradace pneumatik. F1 je hnaná exaktními daty, nikoliv dojmy. Telemetrii měli všichni. Ferrari mělo důvod, proč s Kimim jelo na dvě zastávky, ale výhodnost této strategie to rozhodně nebyla. Pokud s tímto nesouhlasíš, budiž - ale ani ty nemůžeše vyloučit, že by Kimi s třízastávkovou strategii nebyl rychlejší.

                              + 8 / − 6

                              ohodnotit kladně záporně

                              Reagovat Nahlásit
                              • M3

                                109.107.201.XXX
                                Vyloučit to nemůžu, ale dávám tomu tak 10%. Pro mě byla nejrychlejší strategie MMMS, kterou jel Hulk a dojel tak vteřinu za oběma Ferrari. Kdyby jeli obě Ferka stejnou strategii, chtěl bych vidět, jak by Kimi na Ferrari, které je jízdou za jiným vozem katastrofální, předjel Alonsa, když Alíkovi na o dost novějších gumách to trvalo 3 kola, než dal Kimiho. Nemám žádný důvod si myslet, že by mohl Kimi jet rychleji než Alonso na stejných gumách. Ty máš? Ano, F1 pracuje z exaktními daty, které získali, ale ohledně předpovědi se vždycky liší.

                                + 4 / − 11

                                ohodnotit kladně záporně

                                Reagovat Nahlásit
                                • Jens

                                  109.81.245.XXX
                                  Záleží, kdy by Kimi na Hulka narazil, ale vůbec nepochybuji, že by si s ním poradil. Když byl Kimi stejně rychlý (možná rychlejší, nebýt té zástavky - říkal, že by dojel před ním) jako Alonso na pomalejších gumách, není důvod se domnívat, že by byl pomalejší na gumách rychlejších - což čerstvá rozhodně je.
                                  Poslední větě moc nerozumím - ano, F1 pracuje s exaktními daty, jenže tentokrát se předpovědi nelišily. Dvě zastávky nevycházely rychleji nikomu - dokonce ani Ferrari. Na dvouzastávkovou strategii přešli až během závodu.

                                  + 10 / − 7

                                  ohodnotit kladně záporně

                                  Reagovat Nahlásit
                                  • rock

                                    37.188.234.XXX
                                    Promiň, ale tomuhle nerozumím.
                                    "...Když byl Kimi stejně rychlý (možná rychlejší...

                                    Ne, nebyl. Byli v cíli ve zhruba stejnou dobu, ale to je něco jiného a ty pojmy se nedají zaměňovat, když je řeč o rxchlosti potřebné k předjetí.
                                    Kimi strávil v boxech o 18s kratší dobu, v cíli byl o 2s později, jelo se na 71 kol, ergo byl na pomalejších pneumatikách o cca 1/4s na kolo pomalejší. Při trojzastávkové strategii by byl rychlejší na kolo (nevím o kolik) a víc by ztratil v boxech a v provozu.

                                    Nechci dál rozvádět naše domněnky o tom, co bylo a co nebylo výhodnější, o tom si každý myslíme svoje - ale ujasněme si alespoň výchozí předpoklady :-)

                                    + 5 / − 11

                                    ohodnotit kladně záporně

                                    Reagovat Nahlásit
                                    • Jens

                                      109.81.245.XXX
                                      Dobrá, tak byl zhruba stejně rychlý, jestli ti to v něčem pomůže, ale nic to nemění na tom, že ani tentokrát nemáš pravdu - Kimi byl rychlejší než Alonso - nebereš v potaz tu zpackanou zastávku.

                                      A kdyby strávil více času v boxech kvůli třetí zastávky, byl by na dráze podstatně rychlejší a mohl by na to více tlačit - takže by těch propočtů týmů byl v cíli rychleji, tj. ne pouze v rychlosti na jedno kolo, ale i na vzdálenost závodu. Nic se na výchozích předpokladech nemění. 03

                                      + 10 / − 8

                                      ohodnotit kladně záporně

                                      Reagovat Nahlásit
                                      • rock

                                        37.188.234.XXX
                                        "nebereš v potaz"

                                        Samozřejmě že beru.

                                        A ne, nebyl stejně rychlý. Byl zhruba ve stejnou dobu v cíli, ale byl pomalejší.
                                        Na stejné strategii jako Alonso by pravděpodobně dokázal zrychlit na kolo, ale jestli do té míry, aby byl rychlejší než Alonso a jestli do té míry, aby by mu to pomohlo v délce závodu, to je bohapustá spekulace.

                                        + 3 / − 7

                                        ohodnotit kladně záporně

                                        Reagovat Nahlásit
                                        • Jens

                                          109.81.245.XXX
                                          Když bereš, tak proč tvrdíš, že nebyl stejně rychlý? V boxech zbytčně ztratil ne vlastní chybou 5 sekund a cílem projel 1,8 sekundy po Fernandovi.

                                          + 6 / − 4

                                          ohodnotit kladně záporně

                                          Reagovat Nahlásit
                                          • rock

                                            37.188.234.XXX
                                            Na stránce, na kterou jsi sám odkazoval výš v diskuzi, v 10:00, to přece vyčteš.

                                            Raikkonen strávil v boxech 51.361s
                                            Alonso strávil v boxech 69.489s

                                            (to je samozřejmě včetně té chyby)

                                            Kimi byl v cíli o 1.824s později

                                            ((69.489-51.361)+1.824)/71=19.952/71=0.281s

                                            Kimi na ujetí stejné vzdálenosti potřeboval o 19.952s jízdy víc a každé kolo byl tedy o 0.281s pomalejší.

                                            Kdyby -teoreticky- nebylo té chyby a Kimi strávil v boxech o 4s míň, pořád by na ujetí dané vzdálenosti potřeboval o 16s víc než Fernando, byl by na kolo o 0.225s pomalejší a současně by v cíli byl o 2s dřív. Co je na tom až tak nepochopitelného?

                                            Ale to všechno, co jsem napsal, stejně vůbec nic nevypovídá o tom, jestli by Kimi při stejné strategii jako Fernando dokázal opravdu o 1/4s na kolo zrychlit a už vůbec nic o tom, jestli by ho dokázal předjet. Ale vzhledem k tomu, jak málo dokázal vymyslet v prvním stintu, kdy jel ještě stejnou strategii jako všichni okolo něj... no, holt to vidíš jinak.

                                            + 3 / − 7

                                            ohodnotit kladně záporně

                                            Reagovat Nahlásit
                                            • rock

                                              37.188.234.XXX
                                              Teď jsem se sám přepsal, takže edit:

                                              "...pořád by na ujetí dané vzdálenosti potřeboval o 20s víc než Fernando, byl by na kolo o 0.281s pomalejší a současně by v cíli byl o 2s dřív."

                                              + 2 / − 7

                                              ohodnotit kladně záporně

                                              Reagovat Nahlásit
                                              • Jens

                                                78.157.160.XXX
                                                Přesně tak - nebýt té chyby v boxech, byl o 2 sekundy rychlejší než Fernando (resp. o tři, protože v boxech ztratil spíše 5 s). Takže ano, měl jsi pravdu: nebyl zhruba stejně rychlý jako Alonso - byl rychlejší.

                                                Degradace se pohybovalo kolem 5 - 6 setin na kolo, takže by dokázal zrychlit o tebou uvedenou 1/4 s s prstem v nose.

                                                + 6 / − 6

                                                ohodnotit kladně záporně

                                                Reagovat Nahlásit
                                                • rock

                                                  37.188.234.XXX
                                                  5 setin dělá papírově, na čistém vzduch v dané situaci úsporu něco okolo 27s na závod (a to zaokrouhluji nahoru). Po každém pitu by se vrátil do stejného provozu, z jakého vyjel, protože ten rozdíl je na předjetí příliš malý. Jeden (povedený) pitstop u Ferrari byl okolo 23-24s. Výsledek by byl, že by přinejlepším udržel kontakt a strávil by závod koukáním na cizí výfuk (a to jenom za předpokladu, že by mu nezk...azili pitstop, k čemuž by měli o jednu příležitost víc. Až teprve teď jsi mne ujistil v tom, co jsem doteď tušil citem: Kimi na stejné strategii neměl šanci.

                                                  A pleteš hrušky s jabkama, byl pomalejší.

                                                  + 5 / − 7

                                                  ohodnotit kladně záporně

                                                  Reagovat Nahlásit
                                                  • Jens

                                                    78.157.160.XXX
                                                    To, že by s třízastávkovou strategií by přinejlepším udržel kontakt s Alonsem, je jen tvá domněnka. Mohl by na to mnohem více tlačit, navíc na rovinkách dosahoval vyšších rychlostí než Alonso. Protože byla rychlejší, tak by se ho nejen snadno udržel, ale věřím, že i předjel, protože v ten den byl rychlejší - měl jinak nastavené auto a Interlagos mu sedl. A nemuselo by to být jen na trati, ale i přes boxy, jak to zkoušel Hamilton při druhých zastávkách.

                                                    Jak pletu hrušky s jablkama? Ty jsi přece sám napsal, že nebýt té chyby v boxech, tak "by v cíli byl o 2s dřív." Pěkně ses do toho zamotal, Rocku. Z tvých příspěvků už jde cítit rezignaci a ztráta půdy pod nohami. 03

                                                    + 5 / − 7

                                                    ohodnotit kladně záporně

                                                    Reagovat Nahlásit
                                                    • rock

                                                      46.33.96.XXX
                                                      Donutil jsi mne k tomu, abych přestal hádat a ofoukal prach z kalkulačky. Takže místo hrubých odhadů konkrétní čísla:

                                                      Jestli byla průměrná degradace opravdu jen 0.05s na kolo, tak je rozdíl mezi Alonsovou a Raikkonenovou strategií nikoliv 27, jak jsem tipoval, ale pouhopouhých 16.55s
                                                      Ještě při degradaci 0.06s na kolo je to 19,86s.

                                                      No a k tomu pitstop v délce 23-24s.

                                                      Půda pod mýma nohama je pevná dost. Já mám jasno a ty si mysli co chceš.

                                                      + 7 / − 10

                                                      ohodnotit kladně záporně

                                                      Reagovat Nahlásit
                                                      • Jens

                                                        78.157.160.XXX
                                                        Tak koukám, že ti je ta kalkulačka zbytečná, když nevíš, jak na to počítání. Kimiho dvouzastávková strategie byla minimálně o 9,5 s pomalejší (v čase závodu). A koukám, že nejenže jsi to ani na žádné půdě nestavěl - celou dobu jsi jen vařil z vody, a když si poznal svůj omyl, zoufale ses vřítil do slepé uličky. A dle tvé poslední věty soudím, že teď také ztrácíš i soudnost a klid. 04

                                                        + 10 / − 7

                                                        ohodnotit kladně záporně

                                                        Reagovat Nahlásit
                                                        • M3

                                                          46.13.241.XXX
                                                          Ve 12 kole kdy byly dávno ještě na stejné strategii už Kimi ztrácel na Alonsa 6 vteřin. Jak by jako na stejné strategii do konce závodu Alonsa předjel?

                                                          + 5 / − 7

                                                          ohodnotit kladně záporně

                                                          Reagovat Nahlásit
                                                          • Jens

                                                            78.157.160.XXX
                                                            Úplně normálně. Všiml sis, jaká byla situace kolem? A ty víš, kolik energie do té doby z pneumatiky Kimi vyčerpal? Nevíš. Ostatně je to jedno. Předjel by jej stejně, jako jej s pomalejší strategií dojel.

                                                            + 6 / − 6

                                                            ohodnotit kladně záporně

                                                            Reagovat Nahlásit
                                                            • M3

                                                              46.13.241.XXX
                                                              Jaká byla situace kolem?

                                                              + 0 / − 4

                                                              ohodnotit kladně záporně

                                                              Reagovat Nahlásit
                                                              • anonym

                                                                46.13.241.XXX
                                                                M3 Asi nevíš. Ale na dvě zastávky nejeli od začátku. Až do druhých zastávek jezdili rovnocené časy, ale ke skupince Vettel, Ricci a Alonso se jen stěží dostával o předjetí nemluvím. A ve Ferrari napadlo Kimiho nechat na dráze a zkusit je podseknout 2 zast. strategii. Za Alonsem by dojel tak jako tak a za pokus to stalo. Nebyt spackane zastavky, mozna by se to povedlo. Btw. Kimi za cely zavod nepredjel zpusobem dojet a predjet jediny auto.

                                                                + 3 / − 3

                                                                ohodnotit kladně záporně

                                                                Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Pierre Gasly pokračuje v dobrých výsledcích (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše

George Russell si vyjel letošní třetí pole-position

Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

Lance Stroll bude očekávat, zda defekt jeho vozu bude do kvalifikace možné opravit

Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama