DISKUZE K ČLÁNKU Stav pohonných jednotek před závodem v Brazílii: Penalizace teď nebo nikdy

Jak jsou na tom piloti se svými pohonnými jednotkami před Velkou cenou Brazílie a kdo případně nasadí šestý motor a odpyká si trest raději zde místo v poslední, dvojnásobně bodované Velké ceně Abú Zabí?

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Stav pohonných jednotek před závodem v Brazílii: Penalizace teď nebo nikdy

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 17, poslední 08.11.2014 10:42 Vložte komentář

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • Jonson

    89.233.175.XXX
    problém s hřídelí... Zaleží taky na způsobu usazování hřídele. Z globálního hlediska je fragment namáhané části kolikrát poškozen při vlastí montáži, a pak ať se nediví že dochází k pozvolné destrukci...

    + 1 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Ivan

    89.233.175.XXX
    11 kdyby se tam použila hřídel z Kirovece K-700 tak jim nic nepraskne amatérům...

    + 3 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Kapor

    194.160.178.XXX
    Sa len čudujem,.. ...že motorári miesto toho, aby pri MGU-H, hneď zväčšili priemer hriadeľa a tak sa vyhli jeho poruche, siahajú najprv po kvalitnejšom matriále, čo je amatérske, lebo to nepomáha, nakoľko prierezového modulu je jasné, že nepatrné zväčšenie priemeru únosnosť zväčšuje so štvrtou mocninou, čo kvalitnejší materiál neumožnuje. 11 Takže tak. A potom sa čudujeme, prečo tie pohonné jednotky nedržia, ak ich vyrábajú amatéri ! 02

    + 8 / − 12

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Face

      88.102.130.XXX
      Kapore, Kapore, nazývat nejlepší motoráře amatérama a pak se divit proč nezvětší průměr hřídele mi přijde poněkud podezřelé...
      Navíc píšeš MGU-H a máš na mysli MGU-K...
      Já ti to teda vysvětlím, proč to tak dělají.
      MGU-K je obyčejný synchronní elektromotor pevným převodem spojený s klikovkou, když ho pohání setrvačnost (při jízdě bez plynu, nebo při brzdění) tak elektřinu vyrábí, když je třeba, tak auto pohání z energie kterou vyrobil a uložil do baterií. Používá se ale také k brzdění zadní nápravy, a to je ten největší problém... působí na něj proto totiž obrovské kroutící síly vlivem velkých změn otáček. A protože každý milimetr průměru navíc způsobuje u cca 10000 ot/min obrovskou setrvačnost a tím zhoršení ovladatelnosti odezvy, tak právě proto je tento elektromotor tak podivně dlouhý s tak malým průměrem...
      Howgh, snad jsi to pochopil 21

      + 15 / − 8

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • Arnoux

      217.66.164.XXX
      Kapře co píšeš je blbost.V motorařině závodních aut se tyhle věci rozhodně neřeší zvětšováním síly materiálu ani použitím jiného typu oceli, ale kováním!
      Tam jsou dány všechny vlastnosti hřídele i ostatních částí motoru a to je ta věda.

      Když si vezmeš co ta součástka vydržela po celou sezonu u všech výrobců-je to neskutečný a asi bych je nenazval amatéry.

      Vsadím se,že do pár let bude ještě hřídel provrtaná a v ní bude nějaká další.03 Je neuvěřitelný,kam došla spolehlivost techniky v dnešní době.Kdo nezažil auta před 30 lety-tak to nikdy nepochopí.03

      + 1 / − 5

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Kapor

        194.160.178.XXX
        Nebude prevŕtaná,... ...ale keď, tak valcovaná, aby sa dosiahlo jemnej štruktúry. Inak tá hriadeľ je teraz kovaná práve preto a tepelne spracovaná zo špeciálnej zliany a tiež stator motorgenerátora, kvôli hysterézii, aby sa nezahrieval. Ale podstata je priemer hriadeľa, lebo tam je znamienko štvrtej mocniny pri priemere a najlepšie hodnoty dostanem jeho nepatrným zväčšenim a to má najväčšiu váhu, pri konečnej únosnosti, lebo ide o cyklické namáhanie, kde špičky napätí dosahujú medze pružnej deformácie. Tu došlo k poruche preto, lebo presiahli hodnoty pružnej deformácie, teda k trvalej straty vrátiť sa do predošlého stavu a hriadeľ sa ukrútila. Ak urobili metalografický rozbor, tak im je to úplne jasné.11 Inak znalý to vidí aj voľným okom, a krátkozraký, ak si zoberie Lupu. 18 Inak nič v zlom.

        + 8 / − 3

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Kapor

          80.87.214.XXX
          Inak tá zliatina má zloženie,... 49%Fe, 49%Co a 1% V. Polotovar je vyvalcovaný. Z toho je vykovaná celá kotva včetne osadených hriadeľov, potom opracovaná a tepelne spracovaná, jemne presne prebrúsená, aby medzi statorom a rotorom bola minimálna medzera a dynamicky vyvážená. Na povrchu kotvy je vytvorená jemná vrstva izolácie. 01 Takže tak. 11

          + 5 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
  • RevolutionX

    109.80.156.XXX
    Hřídel MGU-K Neví někdo něco bližšího o té hřídeli? Z čeho je udělaná, kolik váží, obrázek jak je spojená s motorem. Přijde mi že na tom udělat hřídel nemůže být nic tak těžkého, ale jak je vidět tak to podcenili všichni výrobci.

    + 3 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Face

      88.102.130.XXX
      Z čeho je udělaná a kolik váží nevím, ale s klikovkou je spojena ozubeným kolem v poměru 1:25 a minimálně Mercedes zhruba od září zkouší systém, který MGU-K odpojí od motoru v případě, že se zrovna nepoužívá. Předešlo by se tím především zpomalení odezvy na pokyn od jezdce a mohl by se zvýšit průměr a tím i spolehlivost.
      Jak to odpojují netuším.

      + 6 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • Qay

    212.108.4.XXX
    správnej soutěžní motor má 10 metrů za šachovnicovou vlajkou vybouchnout a shořet, ale to né! my raději koukáme na sekačky a počítáme kolik těch bzučítek komu zbývá a podobný blbinky... ach jo!
    no a mě čekají 2 poslední GP v Tv, bo za tuhle podívanou rozhodně platit nehodlám a aspoň si ušetřim několik letních nedělních odpolední - stejně už na F1 koukám víceméně ze setrvačnosti a posledních pár let přemýšlím jak to utnout, no tak už to vím, hurá, sbohem a šáteček

    + 5 / − 17

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Jens

      109.81.245.XXX
      Fajn, bude o jednoho negativního a neustále si stěžujícího trolla méně. Taky nepřispívám na fórum zahradkářů, jak že je to zahradničení nudné. Když mě něco nebaví nebo se mi to nelíbí, tak na to nekoukám, ne? Pokud tedy nejsi masochista, samozřejmě.. pak bys nás mohl ušetřit alespoň toho brblání.

      + 17 / − 12

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Qay

        212.108.4.XXX
        Příspěvek byl smazán na základě porušení podmínek diskuze.

        + 12 / − 9

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • unonym ze štatlu - fandaF1

          90.178.29.XXX
          Nj. stejně ti to ale nedá a celou zimu se budeš těšit na první závod. 03
          Mne ty výmysly globálních svazarmovců a vydřiduchů také pěkně stvou, stejně to ale sledovat nepřestanu.
          A na RTL F1 nebude?

          + 6 / − 2

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Qay

            212.108.4.XXX
            uvidíme (o: , ale nějakou revoluci by to chtělo....

            + 4 / − 6

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
        • Jens

          109.81.245.XXX
          Příspěvek byl smazán na základě porušení podmínek diskuze.

          + 7 / − 8

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Qay

            212.108.4.XXX
            Příspěvek byl smazán na základě porušení podmínek diskuze.

            + 4 / − 5

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • rock

              37.188.230.XXX
              Ostatní nehodlám komentovat, ale "negativní a stěžující si" ve světle tvého postu z Dnes, 14:26 není invektivum, ale konstatování holého faktu.

              + 4 / − 1

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Carlos Sainz se v druhém tréninku dostal do TOP5 (ilustrační foto)

GP BELGIE: V druhém tréninku McLareny vrací úder

Alpine opouští po roce další šéf

Bruno Famin končí v Alpine, Ocon už má nové angažmá

Esteban Ocon se v prvním tréninku svezl pouze v jediném instalačním kole

GP BELGIE - v prvním tréninku s převahou vítězí Verstappen, překvapil Albon

Lewis Hamilton po úspěšné Velké ceně Maďarska

Hamilton Verstappenovi řekl, jak se má mistr světa chovat. Zápis komisařů o kolizi ho šokoval

Mattia Binotto do roku 2022 šéfoval Ferrari

Binotto znovu na scéně, stává se šéfem F1 projektu Audi. Seidl končí

Oscar Piastri a Lando Norris slaví po závodě v Maďarsku

FOTO: Double McLarenu v Maďarsku, bronzový Hamilton a tápající Red Bull

Max Verstappen

"Nemám se za co omlouvat! Tohle byla poslední kapka," varuje naštvaný Verstappen. Komisaře by nechal vyšetřit + VIDEO

Tým Mclaren působí navenek jako pohodový tým. Ale bude si muset poněkud uspořádat poměry

Přepis radiokomunikace týmu McLaren v závěru GP Maďarska

Nakolik myslel Lando Norris své prohlášení upřímně? (Ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po GP Maďarska: Vítězové se plácají po zádech, týmy ze suterénu loví optimismus

Oscar Piastri je dalším jménem ve Zlaté knize vítězů F1, ovšem spíš než vybojované získal darované vítězství

GP MAĎARSKA: Vítězná komedie McLarenu, rozzuřený Verstappen, jubilující Hamilton

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama