DISKUZE K ČLÁNKU Stav pohonných jednotek před závodem v Brazílii: Penalizace teď nebo nikdy

Jak jsou na tom piloti se svými pohonnými jednotkami před Velkou cenou Brazílie a kdo případně nasadí šestý motor a odpyká si trest raději zde místo v poslední, dvojnásobně bodované Velké ceně Abú Zabí?

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Stav pohonných jednotek před závodem v Brazílii: Penalizace teď nebo nikdy

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 17, poslední 08.11.2014 10:42 Vložte komentář

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • Jonson

    89.233.175.XXX
    problém s hřídelí... Zaleží taky na způsobu usazování hřídele. Z globálního hlediska je fragment namáhané části kolikrát poškozen při vlastí montáži, a pak ať se nediví že dochází k pozvolné destrukci...

    + 1 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Ivan

    89.233.175.XXX
    11 kdyby se tam použila hřídel z Kirovece K-700 tak jim nic nepraskne amatérům...

    + 3 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Kapor

    194.160.178.XXX
    Sa len čudujem,.. ...že motorári miesto toho, aby pri MGU-H, hneď zväčšili priemer hriadeľa a tak sa vyhli jeho poruche, siahajú najprv po kvalitnejšom matriále, čo je amatérske, lebo to nepomáha, nakoľko prierezového modulu je jasné, že nepatrné zväčšenie priemeru únosnosť zväčšuje so štvrtou mocninou, čo kvalitnejší materiál neumožnuje. 11 Takže tak. A potom sa čudujeme, prečo tie pohonné jednotky nedržia, ak ich vyrábajú amatéri ! 02

    + 8 / − 12

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Face

      88.102.130.XXX
      Kapore, Kapore, nazývat nejlepší motoráře amatérama a pak se divit proč nezvětší průměr hřídele mi přijde poněkud podezřelé...
      Navíc píšeš MGU-H a máš na mysli MGU-K...
      Já ti to teda vysvětlím, proč to tak dělají.
      MGU-K je obyčejný synchronní elektromotor pevným převodem spojený s klikovkou, když ho pohání setrvačnost (při jízdě bez plynu, nebo při brzdění) tak elektřinu vyrábí, když je třeba, tak auto pohání z energie kterou vyrobil a uložil do baterií. Používá se ale také k brzdění zadní nápravy, a to je ten největší problém... působí na něj proto totiž obrovské kroutící síly vlivem velkých změn otáček. A protože každý milimetr průměru navíc způsobuje u cca 10000 ot/min obrovskou setrvačnost a tím zhoršení ovladatelnosti odezvy, tak právě proto je tento elektromotor tak podivně dlouhý s tak malým průměrem...
      Howgh, snad jsi to pochopil 21

      + 15 / − 8

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • Arnoux

      217.66.164.XXX
      Kapře co píšeš je blbost.V motorařině závodních aut se tyhle věci rozhodně neřeší zvětšováním síly materiálu ani použitím jiného typu oceli, ale kováním!
      Tam jsou dány všechny vlastnosti hřídele i ostatních částí motoru a to je ta věda.

      Když si vezmeš co ta součástka vydržela po celou sezonu u všech výrobců-je to neskutečný a asi bych je nenazval amatéry.

      Vsadím se,že do pár let bude ještě hřídel provrtaná a v ní bude nějaká další.03 Je neuvěřitelný,kam došla spolehlivost techniky v dnešní době.Kdo nezažil auta před 30 lety-tak to nikdy nepochopí.03

      + 1 / − 5

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Kapor

        194.160.178.XXX
        Nebude prevŕtaná,... ...ale keď, tak valcovaná, aby sa dosiahlo jemnej štruktúry. Inak tá hriadeľ je teraz kovaná práve preto a tepelne spracovaná zo špeciálnej zliany a tiež stator motorgenerátora, kvôli hysterézii, aby sa nezahrieval. Ale podstata je priemer hriadeľa, lebo tam je znamienko štvrtej mocniny pri priemere a najlepšie hodnoty dostanem jeho nepatrným zväčšenim a to má najväčšiu váhu, pri konečnej únosnosti, lebo ide o cyklické namáhanie, kde špičky napätí dosahujú medze pružnej deformácie. Tu došlo k poruche preto, lebo presiahli hodnoty pružnej deformácie, teda k trvalej straty vrátiť sa do predošlého stavu a hriadeľ sa ukrútila. Ak urobili metalografický rozbor, tak im je to úplne jasné.11 Inak znalý to vidí aj voľným okom, a krátkozraký, ak si zoberie Lupu. 18 Inak nič v zlom.

        + 8 / − 3

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Kapor

          80.87.214.XXX
          Inak tá zliatina má zloženie,... 49%Fe, 49%Co a 1% V. Polotovar je vyvalcovaný. Z toho je vykovaná celá kotva včetne osadených hriadeľov, potom opracovaná a tepelne spracovaná, jemne presne prebrúsená, aby medzi statorom a rotorom bola minimálna medzera a dynamicky vyvážená. Na povrchu kotvy je vytvorená jemná vrstva izolácie. 01 Takže tak. 11

          + 5 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
  • RevolutionX

    109.80.156.XXX
    Hřídel MGU-K Neví někdo něco bližšího o té hřídeli? Z čeho je udělaná, kolik váží, obrázek jak je spojená s motorem. Přijde mi že na tom udělat hřídel nemůže být nic tak těžkého, ale jak je vidět tak to podcenili všichni výrobci.

    + 3 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Face

      88.102.130.XXX
      Z čeho je udělaná a kolik váží nevím, ale s klikovkou je spojena ozubeným kolem v poměru 1:25 a minimálně Mercedes zhruba od září zkouší systém, který MGU-K odpojí od motoru v případě, že se zrovna nepoužívá. Předešlo by se tím především zpomalení odezvy na pokyn od jezdce a mohl by se zvýšit průměr a tím i spolehlivost.
      Jak to odpojují netuším.

      + 6 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • Qay

    212.108.4.XXX
    správnej soutěžní motor má 10 metrů za šachovnicovou vlajkou vybouchnout a shořet, ale to né! my raději koukáme na sekačky a počítáme kolik těch bzučítek komu zbývá a podobný blbinky... ach jo!
    no a mě čekají 2 poslední GP v Tv, bo za tuhle podívanou rozhodně platit nehodlám a aspoň si ušetřim několik letních nedělních odpolední - stejně už na F1 koukám víceméně ze setrvačnosti a posledních pár let přemýšlím jak to utnout, no tak už to vím, hurá, sbohem a šáteček

    + 5 / − 17

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Jens

      109.81.245.XXX
      Fajn, bude o jednoho negativního a neustále si stěžujícího trolla méně. Taky nepřispívám na fórum zahradkářů, jak že je to zahradničení nudné. Když mě něco nebaví nebo se mi to nelíbí, tak na to nekoukám, ne? Pokud tedy nejsi masochista, samozřejmě.. pak bys nás mohl ušetřit alespoň toho brblání.

      + 17 / − 12

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Qay

        212.108.4.XXX
        Příspěvek byl smazán na základě porušení podmínek diskuze.

        + 12 / − 9

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • unonym ze štatlu - fandaF1

          90.178.29.XXX
          Nj. stejně ti to ale nedá a celou zimu se budeš těšit na první závod. 03
          Mne ty výmysly globálních svazarmovců a vydřiduchů také pěkně stvou, stejně to ale sledovat nepřestanu.
          A na RTL F1 nebude?

          + 6 / − 2

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Qay

            212.108.4.XXX
            uvidíme (o: , ale nějakou revoluci by to chtělo....

            + 4 / − 6

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
        • Jens

          109.81.245.XXX
          Příspěvek byl smazán na základě porušení podmínek diskuze.

          + 7 / − 8

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Qay

            212.108.4.XXX
            Příspěvek byl smazán na základě porušení podmínek diskuze.

            + 4 / − 5

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • rock

              37.188.230.XXX
              Ostatní nehodlám komentovat, ale "negativní a stěžující si" ve světle tvého postu z Dnes, 14:26 není invektivum, ale konstatování holého faktu.

              + 4 / − 1

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

George Russell sice dostal pokutu, ale výsledku na trati se netýkala

Poslední rest vyřízen - čtveřice provinilců, která porušila startovní proceduru, zná verdikt

Alex Albon a Williams zažili opravdu krutý závodní víkend (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappena uznává i konkurence

Pierre Gasly a Esteban Ocon dokázali téměř nemožné a posunuli Alpine z devátého na šesté místo v Poháru konstruktérů

Ani závod se neobešel bez červené, hrdinský výkon Alpine zastínil Verstappen

  • Pátek

    • 1. Trénink (5:30 - 6:30)
    • 2. Trénink (9:00 - 10:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:00)
  • Neděle

    • Závod (7:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama