Adi
16:52 04.11.2014 176.74.130.XXX
Pořád ty koně Horner má pravdu v tom, že kdyby letos u Renaultu odvedli na motoru lepší práci, tak jeho tým mlže nahánět Mercedes a "drtit" Williams a zbytek pole.
Co je ovšem potřeba zmínit, tak Renault měl prokazatelně nejvýkonější agregát naposled snad v letech 1993 - až 1997 max. Za tituly v letech 2005 a 2006 s továrním týmem a za tituly 2010 - 2013 s Red Bullem mohli hlavně aerodynamická efektivita, umění jezdců a využití jiných potenciálů motoru. V tomto tisícíletí neměl Renault nikdy nejvýkonější agregát (dle dostupných dat na tom byl v éře V10 lépe BMW, Mercedes a pak i Honda), v éře V8 Mercedes (možná i Ferrari). V čem ovšem byl agregát na špici mezi výrobcema byly atributy jako ovladatelnost motoru, nároky na chlazení (možnost agresivnější aerodynamiky), spotřeba paliva a v neposlední řadě také možnosti mapování motoru (zpožděné zápaly, "foukání" přes motor, atd.). Newey je geniální hlavně tím, že dokázal maximalizovat tyto výhody agregátu a minimalizovat jeho menší sílu. Jak by taky ne, když s agregáty Renault pracoval od raných 90. let (1992 - 1997) a velkou část nového tisícíletí (od r. 2007). Doufám, že Mercedes bude schovívavý a umožní Renaultu a Ferrari svoje agregáty dostatečně vylepšit. Formuli 1 to jen prospěje.
Co je ovšem potřeba zmínit, tak Renault měl prokazatelně nejvýkonější agregát naposled snad v letech 1993 - až 1997 max. Za tituly v letech 2005 a 2006 s továrním týmem a za tituly 2010 - 2013 s Red Bullem mohli hlavně aerodynamická efektivita, umění jezdců a využití jiných potenciálů motoru. V tomto tisícíletí neměl Renault nikdy nejvýkonější agregát (dle dostupných dat na tom byl v éře V10 lépe BMW, Mercedes a pak i Honda), v éře V8 Mercedes (možná i Ferrari). V čem ovšem byl agregát na špici mezi výrobcema byly atributy jako ovladatelnost motoru, nároky na chlazení (možnost agresivnější aerodynamiky), spotřeba paliva a v neposlední řadě také možnosti mapování motoru (zpožděné zápaly, "foukání" přes motor, atd.). Newey je geniální hlavně tím, že dokázal maximalizovat tyto výhody agregátu a minimalizovat jeho menší sílu. Jak by taky ne, když s agregáty Renault pracoval od raných 90. let (1992 - 1997) a velkou část nového tisícíletí (od r. 2007). Doufám, že Mercedes bude schovívavý a umožní Renaultu a Ferrari svoje agregáty dostatečně vylepšit. Formuli 1 to jen prospěje.