DISKUZE K ČLÁNKU Horner: "Kvůli motoru nám schází na Williams sekunda." Mercedes pro rozmrazení?

Christian Horner tvrdí, že Mercedes v Austinu kývnul na částečné uvolnění pravidel týkajících se vývoje pohonných jednotek. Díky tomu se podle něj bude v F1 opět "dát soutěžit."

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Horner: "Kvůli motoru nám schází na Williams sekunda." Mercedes pro rozmrazení?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 21, poslední 05.11.2014 21:21 Vložte komentář

Zobrazit příspěvky: všechny podle vláken všechny podle času

  • Adi

    Adi

    176.74.130.XXX
    Pořád ty koně Horner má pravdu v tom, že kdyby letos u Renaultu odvedli na motoru lepší práci, tak jeho tým mlže nahánět Mercedes a "drtit" Williams a zbytek pole.
    Co je ovšem potřeba zmínit, tak Renault měl prokazatelně nejvýkonější agregát naposled snad v letech 1993 - až 1997 max. Za tituly v letech 2005 a 2006 s továrním týmem a za tituly 2010 - 2013 s Red Bullem mohli hlavně aerodynamická efektivita, umění jezdců a využití jiných potenciálů motoru. V tomto tisícíletí neměl Renault nikdy nejvýkonější agregát (dle dostupných dat na tom byl v éře V10 lépe BMW, Mercedes a pak i Honda), v éře V8 Mercedes (možná i Ferrari). V čem ovšem byl agregát na špici mezi výrobcema byly atributy jako ovladatelnost motoru, nároky na chlazení (možnost agresivnější aerodynamiky), spotřeba paliva a v neposlední řadě také možnosti mapování motoru (zpožděné zápaly, "foukání" přes motor, atd.). Newey je geniální hlavně tím, že dokázal maximalizovat tyto výhody agregátu a minimalizovat jeho menší sílu. Jak by taky ne, když s agregáty Renault pracoval od raných 90. let (1992 - 1997) a velkou část nového tisícíletí (od r. 2007). Doufám, že Mercedes bude schovívavý a umožní Renaultu a Ferrari svoje agregáty dostatečně vylepšit. Formuli 1 to jen prospěje.

    + 9 / − 4

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Lando Norris ve Velké ceně Kanady

Red Bull si stěžuje na přední křídlo McLarenu: ohýbá se až příliš

Šampionát 1983 s jedním palivovým škraloupem

Byl Piquetův titul v roce 1983 opravdu spravedlivý, nebo se dočkal nepovolené pomoci?

Max Verstappen ve vedení GP Kanady

Marko o vývoji Red Bullu: "Vylepšení fungují, data jsou slibná. Ferrari i McLaren za sebou udržíme!"

Esteban Ocon s vozem Alpine A524

Ocon si stěžuje na těžké auto a kritizuje tým za neférový přístup. Za koho bude závodit příští rok?

Charles Leclerc v dešti v závodě v Kanadě

FOTO z GP Kanady: Slunce, déšť a pár bouraček

Sergio Pérez bude v Red Bullu pokračovat

Péreze prodloužení smlouvy s Red Bullem nenakoplo: po mizerném závodě bude ve Španělsku potrestán

Max Verstappen po GP Kanady

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappen slaví 60. triumf

Max Verstappen zpět na trůnu, ovšem rozhodně neměl lehký život (ilustrační foto)

GP KANADY: Kulička rulety s počasím se zastavila na čísle 1 - Verstappen opět vítězí

George Russell mohl být z nerozhodné kvalifikace samozřejmě spokojen (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Všichni očekávají nepředvídatelný závod

Verstappen zajel nejlepší čas, a přesto pole-position nemá (ilustrační foto)

Kvalifikace v Kanadě skončila nerozhodně, Ferrari a Pérez zpytují svědomí

  • Pátek

    • 1. Trénink (13:30 - 14:30)
    • 2. Trénink (17:00 - 18:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (12:30 - 13:30)
    • Kvalifikace (16:00)
  • Neděle

    • Závod (15:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama