DISKUZE K ČLÁNKU Mosley apeluje na Ecclestona: Peníze musejí být děleny rovnoměrně
Bývalý prezident FIA, Max Mosley, není z problémů týmů Caterham a Marussia nikterak překvapen. Proto požaduje rovnoměrnější rozdělení příjmů v F1.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Mosley apeluje na Ecclestona: Peníze musejí být děleny rovnoměrně
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
» uzivatel000792
(Hlasovalo 9 lidí)
28.10.2014 01:40
Male timy to nezvladaju, teda tieto peniaze nie… »
» uzivatel000792
(Hlasovali 4 lidé)
28.10.2014 21:08
Neviem comu sa smejes. Uz neraz sa pisalo, nie… »
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
mi88ki
13:04 29.10.2014 165.72.200.XXXRovnice Pokud je nějakých 40 mega (pokud splní podmínky) dostávají a jsou nutností pro nejslabší týmy (10. v pořadí), aby přežili a vítěz bere 90 mega, tak to vychází 65 mega průměr na tým. Přijde mi to docela hodně rovnostářské na to, že poslední bere skoro polovinu to co první při úplně jiných nákladech. Pokud budeme brát jako 65 mega průměr tak jedenáct týmu schlamstne na odměnách přes 700 mega $. Pokud týmy dostávají dohromady od "Berniho" 840 mega, tak bych neměl problém, aby těch necelých 150 mega rozdali jako věrnostní příplatek. Když Bernie chce ty "nejžádanější" týmy, tak si prostě musí připlatit, aby mu neutekli, to je prostě realita. Jenže pokud dá jenom Ferrari a Redbullu okolo 160 mega, tak na ostatní historické top stáje logicky skoro nic nezůstane. Nemluvě o tom, že pár desítek mega poberou i těm slabším stájím, aby se zachovala rovnice o průměrných 65 mega, tedy aby příjmy a součet souhlasily.
Dokážu si představit, aby si těch 150 mega mezi sebou šábli aktivní historičtí vítězové pohárů konstruktérů. Přece jen riskovat odchod Ferrari či McLarenu je něco jiného než odchod Marussie.
Pokud bych uznal Lotusu nástupnictví a nepočítal do toho Rendlíky a Benetton, tak rozdělení 150 mega dle titulů vychází cca. následovně. Férko 53.3, Willíci 30, McLaren 26.7, Lotus 23.3, Redbull 13 a Mercedes 3.3 , tedy pokud to počítáme pro příští rok. Jenže to by znamenalo velkou ztrátu oproti skutečnosti pro Férko a ještě více pro Redbull, takže nereálné. Možná by to šlo rozpočítat s proritou dle titulů v posledních letech ale to by zase přišlo z výsledkového hlediska o hodně peněz Férka.
Z druhé strany je to věc nabídky a poptávky a šikovnosti při dohodách. Když si to nechají McLaren a Willíci líbit, resp. to akceptují, tak je to jejich problém. Přece se mohou domluvit s ostatními na spravedlivějším rozdělení balíku a pohrozit vystoupením z Berniho klanu, ale ostatně to už tu párkrát bylo a jediný problém je v tom, že to nejsou prakticky schopni ? Tzn, že současný stav jím vyhovuje více než vystoupit, takže musí držet ústa. -
Huhukoktejl
09:34 28.10.2014 37.48.39.XXXhmm Tak pri soucasnem rozdelovani financi bylo jasne, ze driv nebo pozdeji padnou. Stejne ceka i Sauber. A mne je taky jasne, ze pristi rok na zadnou gp nepojedu. Ono totiz zive se bylo zajimave divat i na ty slabsi a treba mne docela vadilo, ze souboje vzadu kamery casto ignorovaly. Zavody s 18 auty budou, dle mne, o nicem. A pokud by melo byt aut jen 16, je to tragedie ...-
rock
18:56 28.10.2014 46.33.96.XXXBylo by to blbý, ale letošní sezóna oproti závodům 16-18 aut stejně nenabídla nic navíc. Marussia a Caterham se žádným způsobem neangažují v bojích první desítky, potažmo v TV přenosu. Vlastně se jejich nepřítomnost nijak neprojeví. Obvykle to bohužel platilo i pro Saubery, ale ti mají alespoň zázemí na případný progres.
Trochu bitej bude divák na okruhu, protože během 50kolovýho závodu to okolo něj udělá brrrrm jenom 900x a ne 1100x. -
-
-
Kapor
09:29 28.10.2014 194.160.178.XXXBernie určite nebude nadšený,... ...že mu to Max takto vytmavil, ale má úplnú pravdu a J. Todt tiež mlčí, lebo svojimi pravidlami zahnali F1 tam, kde ona nechcela nikdy byť. Okrem úplne zle rozdeľovaného zisku aj veľké rozdiely vo výkone pohonných jednotiek, môžu za to, že F1 je o závodení 2 jazdcov na špici z tímu Mercedes a to Nica R. a Lewisa H. Motory sú zmrazené a je otázne, či sa handicapy pre sezónu 2015 vyrovnajú, alebo bude ďalej pokračovať toto nechutné divadlo. -
Kubyk002
23:22 27.10.2014 85.207.90.XXXNejlepší řešení Nejlepším řešením by bylo povolit tabákovou reklamu... Jinak s Moseleym souhlas, měli by všichni dostat nějaký základ a pak třeba odměnit nejlepší tým, tým s největším progresem oproti minulé sezoně apod. protože dnešní situace není vůbec růžová :)-
-
uzivatel000792
01:40 28.10.2014 88.212.36.XXXMale timy to nezvladaju, teda tieto peniaze nie su nastavene dobre. Tie odmeny za umiestnenie nie su nastavene dobre. Vernostne bonusy na to nemaju ziaden efekt, tie sa aj tak malych timov netykaju.
Ja som tiez za to aby dostavali rovnako. A ak uz nie rovnako, tak nech rozdiel medzi prvym a poslednym je omnoho mensi nez je teraz. V sucasnej dobe je to priepast. Nech rozdiel medzi prvym a poslednym neprekroci 20 milionov. Vtedy by to mohlo priniest zdrave prostredie.-
Fanda.LH
09:18 28.10.2014 109.81.147.XXXTeď nevím jestli trolluješ... Pokusím se věřit, že ne...
Ano věrnostní bonusy nedostávají a v tom je ten problém... Že Ferrari dostane 99mil dolarů každý rok, RB 75 jen tak a ti menší velkou 0... Nevím co je na tomhle nejasného... Tyhle bonusy bych zrušil a zvýšil rozpočet pro odměny za PK => Zdvojnásobily by se...
To že to nezvládají je jejich problém... Vlastnít stáj F1 je celkem prestiž, nemůže tam přijít jen tak někdo a s úsměvem provozovat svůj tým jen z bonusů... Tohle není v žádné soutěži... Prostě buď na to máš nebo ne...
PS: Co jsem ale v žádné soutěži neviděl jsou takhle nerovný podmínky... Kdy přímo majitel komerčních práv některé týmy zvýhodňuje před ostatními... Pro takový Lotus to bylo děsně nespravedlivé a co vidíme teď (fin. problémy) je toho důsledkem... Veškeré finance by měly být rozdělovány dle pravidel.-
Face
10:30 28.10.2014 37.188.130.XXXUživateli bylo zakázáno přispívání do diskuzí. Opakovaně porušoval podmínky diskuze. -
uzivatel000792
17:43 28.10.2014 88.212.36.XXXNeviem ci ty netrolujes. Ten skok medzi prvym a poslednym v rozdelovani penazi sa musi zmensit. Problem je tam.
Ano, vernostny bonus je divna zalezitost, ale jeho zrusenie nie je riesenie tejto situacie. Ked ho zrusia, tak to malym timom vobec nepomoze. To co im pomoze je spravodlivejsie rozdelenie financii.
Aj tie male timy tvoria majstrovstva sveta. Uz len tym, ze bez ich pritomnosti by tento sampionat prisiel o status majstrovstiev sveta a tiez o vyhodne zmluvy na vysielacie prava....-
-
uzivatel000792
21:08 28.10.2014 88.212.36.XXXNeviem comu sa smejes. Uz neraz sa pisalo, nie len tu, o tom co sa bude diat ked pocet aut klesne pod urcity pocet. A tretie auta to tiez nezachrania donekonecna, lebo opat bude niekto koncit posledny, opat bude mimo zaujem sponzorov a opat bude mat problemy prezit alebo sa na to rovno vykasle, pretoze to nebude rentabilne (vid reci Red Bullu par rokov dozadu).-
-
uzivatel000792
23:34 28.10.2014 88.212.36.XXXNie, neignorujem to. Dokonca som k tomu aj zaujal postoj.
Ale v case krizy sa treba zamerat na to co krizovy stav sposobuje a vernostny bonus nie je to co ju sposobuje a jeho zrusenim by sa situacia nevyriesila. Penazi z F1 prudi tolko, ze by bolo kludne mozne mat aj vernostny bonus a aj normalne rozdelenie financii za vysledky, takze bavit sa o jeho zruseni/nezruseni je uplne bezpredmentne.-
Fanda.LH
00:04 29.10.2014 109.81.147.XXXOk tohle beru... Ale pořád je to pokřivování... Díky těmto penězům si může Ferrari dovolit naprosto luxusní rozpočet a tím vytváří tlak na ostatní (Může si dovolit nabízet vyšší mzdy apod)...
Další věc je, že se jedná prakticky o úplatek... Týmy si vyjednávají v průběhu let opakovaně lepší podmínky... Bohužel jim v tom brání nejednota... Ferrari, jak už jsem napsal, několikrát podrazilo ostatní... A proč by taky ne, když k tomu chabýmu bonusu dostanou tak či tak 99 mil dolarů (Za 1.místo v PK je 90) ?? Jim může být jedno jaký podíl se rozděluje...
Přijde mi, že uvažuješ děsně krátkozrace... Jednoznačně trvám na tom, že veškeré peníze, které Bernie rozděluje mezi týmy, musí být rozdělovány dle pravidel... Klidně ať tedy jsou věrnostní bonusy, ale ať je jasně určeno, kdo, jak a na kolik má nárok... Ne že Ferrari bude mít 99, RB 75, Mclaren a Mercedes snad jen 12 a Williams ještě méně...
PS: Celkově mi to přijde celkem rovnostářské... Pokud 1. bere 90 a 10. 20... Tak to mi zkrátka nepřijde vůbec špatné...
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Nadcházející závod 1.12.2024
GP Kataru57 kol (308.611 km)
Losail International Circuit
-
Pátek
- 1. Trénink (15:30 - 16:30)
- Kvalifikace (19:00)
-
Sobota
- 2. Trénink (15:30 - 16:30)
- 1. Závod (19:30)
-
Neděle
- 2. Závod (18:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek