DISKUZE K ČLÁNKU Räikkönen: 100% bezpečné to není nikdy, podmínky ale nebezpečné nebyly

Kimi Räikkönen se domnívá, že závodění nebude nikdy stoprocentně bezpečné a věří, že závod v Japonsku nebyl odjet za nebezpečných podmínek. FIA se zastal také její bývalý šéf Max Mosley.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Räikkönen: 100% bezpečné to není nikdy, podmínky ale nebezpečné nebyly

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 19, poslední 08.10.2014 10:24 Vložte komentář

Nejlepší názory

» odin (Hlasovalo 17 lidí) 07.10.2014 06:55
11 Kimi vždy když něco řekne, tak to sedí.… »
» odin (Hlasovalo 11 lidí) 07.10.2014 07:11
Tohle je jedna z příčin, proč k tomu došlo. FIA… »
» mi88ki (Hlasovali 5 lidé) 07.10.2014 11:46
Technologie během SC Nechápu proč Massa řval… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • Kapor

    80.87.214.XXX
    Nie je to pravda,... ...bola porušená bezpečnosť tým, že na trať vyšiel žeriav pred vozidlom Safety Car, čo je veľká chyba FIA aj pracovníkov na okruhu v Suzuke ! 02 02 02

    + 8 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • anonym

    77.242.95.XXX
    Massa je totalni idiot a ani si neuvedomuje jak sportu, potazmo lidem, kteri jsou ted pod tlakem kvuli te nehode, ublizuje. Uz byl chytrej v pozavodnim studiu a hral tam divadylko jak na nejk mysli a bla bla bla, pritom byl v klidu. Hamilton ten byl zas vysmatej jak leco a asi nekecam 4x se pri popisu zavodu usmal ale pak si toho vsimnul, ze je to nevhodne a stahl koutky. Fakt 4x se neudrzel. Fakt taky myslitel. Uprimnost jak jim zalezi na Bianchim z toho nebyla opravdu citit. Button byl prirozenej a vecnej. Kimiho nedavali. Massa perlil jak uz vsichni vime. Je to ubozak a jsem prekvapenej, ze po nem v anglicke staji sahli. Vubec se tam nehodi.
    Jezis a to ja mu tenkrat fandil, aby byl MS. Kdo vi co by to s nim udelalo 02

    + 8 / − 6

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • xxx

    77.242.95.XXX
    zivot Si vemte, ze tu nehodu mel tesne po prohlaseni, ze je pripraven na zavodni sedacku ferrari. Ted zavodi o zivot

    + 5 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • mi88ki

    mi88ki

    165.72.200.XXX
    Technologie během SC Nechápu proč Massa řval několik kol, aby se zastavil závod, když většina pole jela na ojetých přechodných gumách ? Na jakých gumách v té době jel sám Massa, nevíte někdo ?
    Zde je problém, že většina jezdců to raději zkusí dojet na ojetých přechodných gumách než udělat zastávku navíc, pokud by to byla předem neplánovaná strategickou zástavku. To je skutečný důvod Bianchiho těžkého zranění !!!

    Je na místě vymyslet pravidla tak, aby nebyli jezdci motivováni tohle riskovat. Protože pokud jezdec přezuje na přechodný a chvíli poté by musel jet znovu pro mokré, tak se propadne polem. Když se blíží konec závodu a ztráty na času nejsou nějak obrovské, tak se může vyplatit riskovat a dojet závod na neadekvátním obutí.

    Možná by stálo za úvahu, že při výrazném zhoršení počasí, kde jsou na místě pouze mokré gumy by byly vyhlášeny "velmi mokré podmínky" a "okamžité" povinné projetí boxovou uličkou s možností přezutí. Aby se takto nedaly ovlivňovat výsledky zvenčí, tak pokud by většina týmů, které mají jezdce na trati by do 30 sec. nahlásila na základě komunikace se svými jezdci, s tímto nesouhlas, tak by se "velmi mokré podmínky" a s tím související průjezd boxy nevyžadoval.
    Bylo by na každém jestli přezuje při průjezdu boxem, ale motivace by bylo přezout než ušetřit pět sekund u samotné zastávky v porovnání s průjezdem. Výjimku by tvořili jezdci, kteří již v předchozích třech kolech před vyhlášením mokrého závodu měli nazuté mokré gumy a nemuseli by tedy do boxů vůbec, protože ti by jinak byli potrestáni.

    Co se týče samotné aktivní ochrany při nárazu s odklizecím strojem, jak bylo zde psáno, je nepřípustné, aby se vozy mohli vklínit pod ně. Nevím zda je lepší na ně přidělat svodidla či je omotat pneumatikami, v každém případě současné "neřešení" je fakt nepřípustné.

    Dále je podle mě nedostatečné vyžadovat pouze nějaký náznak zpomalení při žlutých vlajkách, protože každý nebude chtít prodělat na zpomalení víc než jiný.
    Vím, že řešení není jednoduché, protože vyžadovat nějaké výrazné zpomalení může naopak způsobit ještě větší pohromu.
    Hlídat nějak časy průjezdů v sektoru je dost nejasné a stanovit max. rychlost v místě incidentu je také obtížné. Stejně by jezdci minimalizovali ztráty tak, že by brzdili na stanovnou rychlost na poslední chvíli a pokud by měli za sebou jezdce, který by chtěl tak učinit o několik metrů dále by nedopadlo dobře.
    Jediný co mě napadá, je nějaký povinný výrazně výkonově omezený režim motoru, který by jezdec musel použít ve žlutém sektoru. Žijeme v době GPS, takže by asi nebyl problém nějak zautomatizovat, aby vůz v žluté zóně přišel o nějaký daný výkon na základě stanovené maximální okamžité spotřebě. Kdo by...

    + 5 / − 6

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • anonym

      89.102.3.XXX
      to uz pak muzou ridit opice. Piloti maji prece vlastni hlavu a vlastni mozek. V drtive vetsine pripadu jako je tento jde o selhani lidskeho faktoru.

      Massa mel tusim prechodne. Navic i po nehode pred zastavenim zavodu bylo nekolik pilotu v boxech a nekteri znovu obuli prechodne, takze ty podminky evidentne nebyly tak spatne. Massa je evidentne blazen a nema to v kebuli v poradku, kdyz se podle nej zacalo brzy a skoncilo se pozde.

      + 8 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • anonym

      77.242.95.XXX
      massa je dle meho nazoru z celeho pole nejmene inteligentni. Roky ho sleduju na bbc a sky pri rozhovorech pred a po zavode, kvalde. Ani anglicky se poradne nenaucil a to je vic venku jak doma. No v tom neni sam. Alonzo to samy

      + 8 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • Zahradnik

      109.71.214.XXX
      Jaké měl Massa pneu snadno zjistíte zde [odkaz na stránku]

      + 5 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • anonym

      178.23.219.XXX
      Pokud jsi viděl video, jak ten nakladač odpálil, tak v takovém případě jic nepomůže.
      Snad bude mít kliku, to byla hrozná rána

      + 6 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • m4nitou

    178.248.253.XXX
    Jediným adekvátním bezpečnostním opatřením by bylo, aby se podél tratě nemohlo vyskytovat nic s tak nešťastnou světlou výškou - ve výšce pilotovy hlavy. A ještě snad zvýšit postihy za neuposlechnutí žlutých vlajek a jejich povinné hlášení do rádia. Ostatní navrhované možnosti (automatický výjezd safety caru, omezovače rychlosti a nevím co ještě) jsou jen výsledkem hysterie a F1 uškodí.

    + 14 / − 3

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • anonym

    80.243.105.XXX
    Žluté vlajky S těm žlutými vlajkami to možná nakonec bude jinak. Na *** jsem ted viděl video jak trefuje ten traktor a v záběru je vidět i stanoviště marshalů a mával tam zelenou.
    Příspěvek byl redakčně upraven.

    + 9 / − 6

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • zeto

      89.102.65.XXX
      To víme od začátku, jenže to bylo až ZA místem, kde bylo auto AS.

      + 9 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • anonym

        80.243.105.XXX
        Za mistem to rozhodne nebylo, bylo to primo v miste nehody.

        + 3 / − 8

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • anonym

          80.254.148.XXX
          Na videu je vidět, že maršál mává dvěma žlutýma vlajkama a až v okamžku, kdy s autem vycouvali, začal mávat zeleným.

          + 6 / − 1

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
        • zeto

          89.102.65.XXX
          Bylo to za. A barva platí ne od místa, odkud ji vidíš, ale od místa, kde stojí maršál.

          + 11 / − 2

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • odin

            odin

            77.240.96.XXX
            Tohle je jedna z příčin, proč k tomu došlo. FIA pohlíží na přestupky velmi nekorektně. Dám příklad. V Brazílii 2012 Vettel dokonce pod žlutými vlajkami předjížděl. Vše se smázlo tvrzením, že v dáli před ním byl maršál se zelenou. A SV byl vyhlášen mistrem světa. Teď najednou JB v žluté fázi dostatečně nezpomalí, přivodí si těžké zranění a hádáme se, čí je to vina, co je příčinou? Situace byla stejná. Žlutá fáze a opodál maršál se zelenou vlajkou.
            Jenže před dvěma roky šlo o titul, dnes o život. Tak se na to hledí jinak,co?

            + 11 / − 7

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • anonym

              178.23.219.XXX
              Souhlas, kdo nedodržuje předpisy pro žluté vlajky, ohrožuje ostatní.
              Piloty, maršály a jak píšeš rozhodování je velice nekonzistentní.

              V Suzuce byl Ham předjet zřejmě také pod žlutými vlajkamy, a nic se neděje...

              + 3 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
    • Jens

      109.81.245.XXX
      Jinak to nebude. Není divu, že se neumíš podepsat, když neumíš odezírat ani to, co vidíš před sebou. Před nehodou dvojité žluté, za nehodou zelené. Naprosto v pořádku.

      + 6 / − 4

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • Chasnik

    78.24.10.XXX
    Kimi se rozkecal To bylo teda na Kimiho hooodně dlouhé prohlášení 03
    Ale nebyly to prázdné fráze, popsal to podle mě dobře a bez zbytečných emocí.

    + 30 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • odin

      odin

      77.240.96.XXX
      11 Kimi vždy když něco řekne, tak to sedí. Nevykládá nesmysly, nestěžuje si na maličkosti a nehysterčí. Proto ho mám v oblibě.03

      + 17 / − 3

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

George Russell sice dostal pokutu, ale výsledku na trati se netýkala

Poslední rest vyřízen - čtveřice provinilců, která porušila startovní proceduru, zná verdikt

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama