DISKUZE K ČLÁNKU Räikkönen: 100% bezpečné to není nikdy, podmínky ale nebezpečné nebyly
Kimi Räikkönen se domnívá, že závodění nebude nikdy stoprocentně bezpečné a věří, že závod v Japonsku nebyl odjet za nebezpečných podmínek. FIA se zastal také její bývalý šéf Max Mosley.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Räikkönen: 100% bezpečné to není nikdy, podmínky ale nebezpečné nebyly
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
anonym
13:00 07.10.2014 77.242.95.XXXMassa je totalni idiot a ani si neuvedomuje jak sportu, potazmo lidem, kteri jsou ted pod tlakem kvuli te nehode, ublizuje. Uz byl chytrej v pozavodnim studiu a hral tam divadylko jak na nejk mysli a bla bla bla, pritom byl v klidu. Hamilton ten byl zas vysmatej jak leco a asi nekecam 4x se pri popisu zavodu usmal ale pak si toho vsimnul, ze je to nevhodne a stahl koutky. Fakt 4x se neudrzel. Fakt taky myslitel. Uprimnost jak jim zalezi na Bianchim z toho nebyla opravdu citit. Button byl prirozenej a vecnej. Kimiho nedavali. Massa perlil jak uz vsichni vime. Je to ubozak a jsem prekvapenej, ze po nem v anglicke staji sahli. Vubec se tam nehodi.
Jezis a to ja mu tenkrat fandil, aby byl MS. Kdo vi co by to s nim udelalo -
mi88ki
11:46 07.10.2014 165.72.200.XXXTechnologie během SC Nechápu proč Massa řval několik kol, aby se zastavil závod, když většina pole jela na ojetých přechodných gumách ? Na jakých gumách v té době jel sám Massa, nevíte někdo ?
Zde je problém, že většina jezdců to raději zkusí dojet na ojetých přechodných gumách než udělat zastávku navíc, pokud by to byla předem neplánovaná strategickou zástavku. To je skutečný důvod Bianchiho těžkého zranění !!!
Je na místě vymyslet pravidla tak, aby nebyli jezdci motivováni tohle riskovat. Protože pokud jezdec přezuje na přechodný a chvíli poté by musel jet znovu pro mokré, tak se propadne polem. Když se blíží konec závodu a ztráty na času nejsou nějak obrovské, tak se může vyplatit riskovat a dojet závod na neadekvátním obutí.
Možná by stálo za úvahu, že při výrazném zhoršení počasí, kde jsou na místě pouze mokré gumy by byly vyhlášeny "velmi mokré podmínky" a "okamžité" povinné projetí boxovou uličkou s možností přezutí. Aby se takto nedaly ovlivňovat výsledky zvenčí, tak pokud by většina týmů, které mají jezdce na trati by do 30 sec. nahlásila na základě komunikace se svými jezdci, s tímto nesouhlas, tak by se "velmi mokré podmínky" a s tím související průjezd boxy nevyžadoval.
Bylo by na každém jestli přezuje při průjezdu boxem, ale motivace by bylo přezout než ušetřit pět sekund u samotné zastávky v porovnání s průjezdem. Výjimku by tvořili jezdci, kteří již v předchozích třech kolech před vyhlášením mokrého závodu měli nazuté mokré gumy a nemuseli by tedy do boxů vůbec, protože ti by jinak byli potrestáni.
Co se týče samotné aktivní ochrany při nárazu s odklizecím strojem, jak bylo zde psáno, je nepřípustné, aby se vozy mohli vklínit pod ně. Nevím zda je lepší na ně přidělat svodidla či je omotat pneumatikami, v každém případě současné "neřešení" je fakt nepřípustné.
Dále je podle mě nedostatečné vyžadovat pouze nějaký náznak zpomalení při žlutých vlajkách, protože každý nebude chtít prodělat na zpomalení víc než jiný.
Vím, že řešení není jednoduché, protože vyžadovat nějaké výrazné zpomalení může naopak způsobit ještě větší pohromu.
Hlídat nějak časy průjezdů v sektoru je dost nejasné a stanovit max. rychlost v místě incidentu je také obtížné. Stejně by jezdci minimalizovali ztráty tak, že by brzdili na stanovnou rychlost na poslední chvíli a pokud by měli za sebou jezdce, který by chtěl tak učinit o několik metrů dále by nedopadlo dobře.
Jediný co mě napadá, je nějaký povinný výrazně výkonově omezený režim motoru, který by jezdec musel použít ve žlutém sektoru. Žijeme v době GPS, takže by asi nebyl problém nějak zautomatizovat, aby vůz v žluté zóně přišel o nějaký daný výkon na základě stanovené maximální okamžité spotřebě. Kdo by...-
anonym
12:35 07.10.2014 89.102.3.XXXto uz pak muzou ridit opice. Piloti maji prece vlastni hlavu a vlastni mozek. V drtive vetsine pripadu jako je tento jde o selhani lidskeho faktoru.
Massa mel tusim prechodne. Navic i po nehode pred zastavenim zavodu bylo nekolik pilotu v boxech a nekteri znovu obuli prechodne, takze ty podminky evidentne nebyly tak spatne. Massa je evidentne blazen a nema to v kebuli v poradku, kdyz se podle nej zacalo brzy a skoncilo se pozde. -
Zahradnik
17:05 07.10.2014 109.71.214.XXXJaké měl Massa pneu snadno zjistíte zde [odkaz na stránku]
-
-
m4nitou
23:53 06.10.2014 178.248.253.XXXJediným adekvátním bezpečnostním opatřením by bylo, aby se podél tratě nemohlo vyskytovat nic s tak nešťastnou světlou výškou - ve výšce pilotovy hlavy. A ještě snad zvýšit postihy za neuposlechnutí žlutých vlajek a jejich povinné hlášení do rádia. Ostatní navrhované možnosti (automatický výjezd safety caru, omezovače rychlosti a nevím co ještě) jsou jen výsledkem hysterie a F1 uškodí. -
-
-
-
-
odin
07:11 07.10.2014 77.240.96.XXXTohle je jedna z příčin, proč k tomu došlo. FIA pohlíží na přestupky velmi nekorektně. Dám příklad. V Brazílii 2012 Vettel dokonce pod žlutými vlajkami předjížděl. Vše se smázlo tvrzením, že v dáli před ním byl maršál se zelenou. A SV byl vyhlášen mistrem světa. Teď najednou JB v žluté fázi dostatečně nezpomalí, přivodí si těžké zranění a hádáme se, čí je to vina, co je příčinou? Situace byla stejná. Žlutá fáze a opodál maršál se zelenou vlajkou.
Jenže před dvěma roky šlo o titul, dnes o život. Tak se na to hledí jinak,co?
-
-
-
-
Nadcházející závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
-
Sobota
- 3. Trénink (5:30 - 6:30)
- Kvalifikace (9:00)
-
Neděle
- Závod (7:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek