DISKUZE K ČLÁNKU Jak došlo k rozvodu? Alonso sprostě vynadal Mattiacimu, ten nato v klidu angažoval Vettela

Co stálo za odchodem Fernanda Alonsa z Maranella? Španělský jezdec při jednání s novým šéfem Marcem Mattiacim přepočítal a svou snahu ovládat Ferrari přepískl.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Jak došlo k rozvodu? Alonso sprostě vynadal Mattiacimu, ten nato v klidu angažoval Vettela

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 268, poslední 14.10.2014 17:38 Vložte komentář

Nejlepší názory

» uzivatel000397 (Hlasovalo 29 lidí) 06.10.2014 16:24
Fernado palec nahoru. Pamatuji, jak Fernanda… »
» MeVo (Hlasovalo 29 lidí) 06.10.2014 09:12
Mattiaci si tímto udělal velký respekt a jistě… »
» -Tony- (Hlasovalo 28 lidí) 06.10.2014 09:19
Zámořský dealer nepředvedl nic, než jen to, co… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

          • anonym

            46.135.5.XXX
            Chlapi me nejde o jeho povahu..mam na Alonsa nazor asi hodne podobny jako lide co ho nemusí. Ale fandim mu jako pilotovi. Ono uz jen pri pomysleni ze by tohle vsechno byla pravda a Alonso se s týmem nemusi uz od konce prvni sezóny (coz me prijde prekvapive a nepodloze), tak vzdy se dokazal skoncetrovat na zsvod a jezdit vyborne..i kdyz se rozvadel..nebo i kdyz se (podle tohoto clanku) tymu stranil nebo nevychazel s vedenim a neduverovali si navzajem..Proste samy musite uznat ze je to fakt profík. A jestli si dokazoval vydupat postaveni v tymu jako pise clanek a jestli mel vliv spatny nebo dobry vice nez vedeni tak je dost zarazejici ze se to na nem neprojevovalo..z toho článku vyplývá jako by Alo s Ferrari byl rozhadany celou dobu..A on presto si v pusobeni v jejich tymu vydobil status jednoho z nejlepšíh v historii..Jinak mam rad Alonsa stejne jako Kimiho..jsou to my nejoblíbenější piloti. .Ale Ferrari je vic..fandim jim cely svuj zivot..Ne jen kvuli F1 ale proto ze delaji nejhezci a nejlepší auta..Jejich pristup me ale dost mrzi v posledních letech...

            + 10 / − 12

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • jako

              46.135.5.XXX
              Sory..nepodepsal jsem se vyse.. :/

              + 5 / − 5

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • anonym

                78.157.160.XXX
                hlavně, že sis hned klikl na plus 02

                + 5 / − 9

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • jako

                  89.233.183.XXX
                  Jo nahore jsem si dal sest plusek a deset minusu..a v dalsim dvem příspěvků taky..klukum na ktere jsem argumentoval jsem dal kazdemu tri minusy a jedno plusko..ne vazne to nemam zapotřebí a klikám na plus a minus zridka kdy..ani tobe jsem neklik..tak neboj...ale aspoň si neco napsal, si dobrej...skoda ze to neni tak vychytany, aby clovek mohl shlednout kdo ho plusuje a minusuje teda..aspon by ubylo takovych zbytecnych prispevku..

                  + 6 / − 4

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • Nasir

                    213.216.61.XXX
                    18 Ten zoufalec, co se neumí podepsat, jenom neměl protiargument, takže se zmohl akorát na blábol o klikání. To neřeš.
                    Ještě k tomu předchozímu - Alo s Ferrari celou dobu samozřejmě rozhádaný nebyl. Že by celé roky továrna trpěla pod jedním "pekelníkem" a ještě mu zvyšovala plat, je dost směšná kravina. Když tým šlape, pilot je jak prase v žitě a nemá potřebu kecat do jiných věcí. Rozhádali se kvůli výsledkům, slibům Ferrari, hledání viníků, nápravě nebo spíš nenápravě problémů... a následné nedůvěře.

                    + 7 / − 4

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
  • Pepan

    Pepan

    89.24.157.XXX
    Napadá mě otázka, nakolik udělal Mattiaci správně. Loni mělo Ferrari dva jezdce, kteří týmu poskytovali hodně dobrou zpětnou vazbu. Massa, který testoval nejvíc, díky slabým výkonům na konci roku odešel, a Ferrari v tabulce spadlo na letošní 4. místo. Teď Mattiaci vyhodil Alonsa a místo něj angažoval Vettela. O tom se u RB tvrdilo, že podává méně zpětných informací než Webber, který loni od RB odešel. Když si vezmu, že po odchodu Marka RB už nemá tak dominantní auto a v průběhu roku se i Ferrari zbavilo jezdců s dobrou zpětnou vazbou, vychází mi z toho, že v příštím roce asi žádný comeback Ferrari očekávat nemůžeme, spíše ještě další mírný propad. On totiž Kimi taky moc na testování není a navíc se už pomalu chystá do závodnického důchodu.

    + 22 / − 11

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Chasnik

      78.24.10.XXX
      Zajímavá myšlenka. I když tou poslední větou nakusuješ jiný koláč.
      Pravda je, že Kimiho testování opravdu nebaví a že v RB několkrát zdůrazňovali Markův vyšší cit pro nastavení vozu.
      Ale testování (resp. ochota k němu) a schopnost zpětné vazby jsou jiné věci. Citlivost Kimiho pro auto je hodně vysoká, problém jsou jeho komunikační schopnosti a přetlumočení vlastních poznatků inženýrům.
      Na druhou stranu, i když v RBR přiznávali Webberovi zvýšenou schopnost předávání zpětné vazby týmu, současně také z více stran zaznívalo, že Vettel je poctivý pracant, který s týmem tráví spoustu času. Čili z tohoto pohledu jsou Seb a Kimi výrazně odlišní. Na faktu, že pro inženýry bude složitější zjistit, co je na autě dobré a co je potřeba vylepšit, to ale nic nemění.

      + 1 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Pepan

        Pepan

        89.24.157.XXX
        Já jsem netvrdil že Vettel je flákač. Čtyřnásobný mistr světa nemůže být flink, který si jenom odjezdí závody, sebere poháry a dost. Ale Mark byl asi pro poskytování zpětné vazby mnohem více přínosnější. Stejné to bylo u Massy. Je paradoxní, že ti, kteří na dráze vybojovali méně bodů, pro vůz udělali mnohem více. Alonso je taky dříč a navíc je schopen při závodě z vozu vyždímat i to, co v něm není. Co se týče Kimiho, tak ten to už jednou u Ferrari zabalil a proto jej tým vyměnil za Alonsa. Samozřejmě svoji roli hrál i balík, který do Ferka donesl Santander. Osobně si myslím, že Kimi na konci příštího roku skutečně skončí a tu poslední sezónu odjezdí vlažně. Takže odchod Alonsa, odchod jeho sponzora, to bude znamenat další propad v tabulce, protože bude méně peněz na vývoj. Ferrari se určitě zase dostane do popředí, ale osobně si myslím, že to bude v době, kdy Alonso už bude v závodnickém důchodě.

        + 0 / − 2

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
  • anonym

    93.185.2.XXX
    Není to jedno jak došlo k "rozvodu" ? To že Alonso na konci sezóny s nejvyšší pravděpodobností odejde si už dlouho cvrlikají vrabci na střeše a jestli odchází nebo byl odejit nehraje žádnou roli. Bude zajímavé sledovat jak si bez Alonsa tým povede , protože výsledky dělal především on ( a to ho z duše nemám rád) naopak Kimimu fandím moc a v podstatě zatím neukázal nic . 05

    + 24 / − 8

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Arnošt

      213.151.83.XXX
      Výsledky dělal, to ano. Ale byly to nejlepší možné výsledky? Přesto, že mu Massa sloužil jako otrok, který nemá nárok na nic. A pomlouvání vlastního týmu ještě nikdo nevyhrál.

      + 17 / − 13

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • Pikaso

    Pikaso

    77.104.216.XXX
    Realita doplněk Můj pohled byl trochu zkrácen asi kvůli velké délce. Bylo tam ještě jako malý kluci. Navíc tam byla ještě myšlenka, že je samozřejmě nutno připustit i fakt, že v případě dvou jiných pilotů by byla lepší nálad v týmu. Osobně však nevím jak by to profesionála naučilo postavit lepší auto. Sezona 2010 byl dozvuk práce jiné party lidí a od té doby prostě nebylo fe Fioránu postaveno dobré auto. To je prostě taky fakt.

    + 9 / − 16

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • anonym

      109.202.68.XXX
      už 2009 bylo hodně špatný auto

      + 5 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Pikaso

        Pikaso

        77.104.216.XXX
        2009 nebylo F špatné auto. Jenom nepodvádělo jako někdo jiný jako průkopník společně s dvěma dalšími týmy zajíždělo KERS. Při omezených pravidlech na úpravu auta, se zachovanou hmotností a prvním zákazem dvojitého difusoru, odvedli ještě docela dobrou práci. Když vynechám podvodníky od B, popasovali se s tím docela dobře. Tomu odpovídala sice již klesající, ale ne ještě tak tragická forma v 2010. Jediné co mě mrzí, že FM po své nešťastné nehodě už nikdy nebyl tak dobrý jako před ní. Dnes mohl být klidně ještě u F a vše mohlo vypadat jinak. Samozřejmě i tato nehoda přispěla k nelichotivému výsledku. FM by jistě v té sezoně udělal o pár bodů více. No a JF se trápil, protože přestoupil do zcela jiného auta v rozjeté sezoně. Výsledky 2009 jsou tedy dle mého názoru dost zkreslené a nevypovídají o kvalitě auta až tak moc.

        + 5 / − 2

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
    • anonym

      95.102.120.XXX
      v 2010 to auto ani zdaleka nebolo tak dobre ako ukazuju konecne vysledky sampionatu
      alfonzo sa udrzal v hre len vdaka chybam timov/jazdcov redbullu a mclarenu
      ved este pred(po?) SPA chcelo ferrari odpisat sezonu ale potom prisli chyby lujza a webber a tech.problemy vettela a alfonzo sa dosta naspat do hry
      ale ferrari bolo az 3.najlepsie auto

      tak isto sezona 2012, ferrari nemalo dobre auto ale vdaka spolahlivosti techniky a aj poriadnej kope stastia bol alfonzo v hre o titul

      takze skutocnost je taka ze ferrari za tie roky nedokazalo postavil ani raz najlepsie auto a dokonca vo vacsine tych sezon moli az 3 najlepsie auto a to uz nieje o natlaku jazdca alebo zlej spatnej vazbe, to je vysledok bud komplet neschopnych inzinierov alebo neschopneho vrcholoveho vedenia

      + 6 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • Pikaso

    Pikaso

    77.104.216.XXX
    Realita Omlouvám se za délku, ale myslím, že by to tu mělo zaznít.
    Tak jsem si ještě jednou přečetl výše uvedený článek a většinu názorů zde. Nějak mi při tom napadlo ještě několik bonmotů. Jako fanda F1 sleduji vše, tedy tréninky, kvaldu i vlastní závod. Z řeči těla jak MM tak FA jsem nějak nepoznal nějaký středeční problém. Na mnoha záběrech byli oba jmenovaní společně, většinou se usmívali a nějak spolu "normálně komunikovali. Naproti tomu jsem si nějak nevšimnul, že MM byl tak často k vidění s KR. Nějak jsem si prostě nevšimnul vyhrocené nálady a pokud ten horní článek mluví pravdu, jsou všichni zúčastnění velcí herci a asi i pokrytci. Komedie pro veřejnost jako blázen. Dokonce i na fotkách na těchto stránkách jsem nenašel nic co by ukazovalo na takový hrozný rozkol, dokonce i zde jsou oba aktéři na jedné fotce a vesele komunikují. "Asi si řekli, no co nesnáším tě, ale pro média budeme hrát divadlo."
    Další realitou je to, že člověk bez budoucnosti ať chce nebo ne, bude v takové situaci vypadat nejspíš jinak než FA.
    Dále pokud se nedohodli na penězích jak je v článku naznačeno, neměl by pan MM ta spěchat z vyhazovem a měl by asi polemizovat o tom, že příští rok FA dostane od F skvělé auto a jinak se s ním třeba vyrovnají. To mi tam trochu schází.
    No a za poslední, Proč by to F ústy MM mělo udělat ????
    2010 : FA 252, FM 144, F = 3 místo, 2 FA v týmu F = 1 místo, 2 FM zůstalo by 3 místo
    2011 : FA 257, FM 118, F = 3 místo, 2 FA v týmu F = 2 místo, 2 FM zůstalo by 3 místo
    2012 : FA 278, FM 122, F = 2 místo, 2 FA v týmu F = 1 místo, 2 FM v týmu F = 4 místo
    2013 : FA 242, FM 112, F = 3 místo, 2 FA v týmu F = 2 místo, 2 FM v týmu F = 4 místo
    2014 zatím : FA 133, KR 45, F = 4 místo, 2 FA v týmu F = 3 místo, 2 KR v týmu F = 6 místo.

    Upozorňuji, že v těchto zjednodušených počtech nejsou kalkulovány odečty bodů získaných druhým FA nebo druhým FM(KR) a tudíž výsledky by ve skutečnosti byly ještě markantnější. Například v letech 2010 a 2012 by jeden FA byl mistrem světa a naopak v případě dvou FM(RK) by propad F byl daleko markantnější.
    No nic myslím, že by od autora oněch jasných zpráv nebo alespoň od pisatele článku bylo fér tyto jasná fakta podotknout. Co tedy F odchodem FA ztrácí je jasné. Každý rok je to dost bodů a hlavně dost peněz za umístění v poháru konstruktérů. Osobně si myslím, že mechanik není v práci, aby byl opěvován FA, ale proto, aby postavil dobré auto, to se evidentně nepovedlo a problém pravděpodobně nebude v FA. Jestli mu mechanici schválně stavějí špatné auto, pak jsou to zoufalci, kteří patří na úřad práce a ne do historicky top týmu F1.
    I Nicky Lauda se ve své době bouřil, možná dokonce více než FA, ale výsledek byl takový, že prostě postavili lepší auto a ne že plakali jako...

    + 26 / − 28

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Jens

      109.81.245.XXX
      Odhadovat atmosféru týmu dle oficiálních fotek (vybíraných týmy) prezentovaných tady či jinde, to už je silné kafe. 04 A co sis myslel, jak se budou k sobě chovat před kamerami - že se poperou, jinak to není pravda? A z článku jsi asi moc nepobral - tam není dehonestován Alonso: je tam popisován jako nejlepší pilot (byť já s tím nesouhlasím), jenže tam o body vůbec nejde, když neposlouchá vedení a rozkládá tým. Takový šupák ať si maže!

      + 30 / − 21

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Pikaso

        Pikaso

        77.104.216.XXX
        Ne, opravdu nepředpokládám, že se poperou, ne opravdu si nemyslím, že fotky jsou to hlavní, pokud se budeme bavit o tom kdo jak čte tak se asi nedohodnem. Fotka byla jenom malá poznámka, sledování komunikace během tréninků a kvalifikace byla tím hlavním důvodem, ale to je jedno. Každý čte co vidí a hlavně na plus mínus hodnocení jde vidět jak kdo čte. Nevím oba názory jsou vlastně protichůdné, ale oba vedou v mínus, tak nevím co si z toho vzít. Moc bych se chtěl polepšit, ale nevím na jakou stranu. Stejně tak jako tebou vysvětlovaný a schizofrenní článek. Tam se taky mluví najednou o skvělém jezdci a zároveň o hrozném tyranovi. Změkčování hanění nějaké osoby je čirým pokrytectvím. Navíc dost dobře nechápu proč si tam toho hroznýho tyrana drželi tak dlouho, když to špatné bylo už od konce sezony 2010. Proč s ním podepisovali novou dlouholetou smlouvu. Tak nějak mi to nedává smysl. Vlastně promiň dává. Pan MM je vlastně ten spasitel, který F zachránil a jako jediný měl koule na to vyhodit to v současné době nejcennější. No nic přeji celému F, aby jejich projekt nebyl tak dlouhodobí a aby se jim třeba už příští rok začalo dařit.

        + 14 / − 10

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Jens

          109.81.245.XXX
          Ty jsi také čirý pokrytec. Náznaky schizofrenie vnímám akorát ve svých příspěvcích - takže sledování komunikace během tréninku a kvalifikace je tím hlavním pro tebe. Snažím se tě pochopit, ale tohle je větší zoufalství, než jsem myslel. Co si myslíš, že se z radiokomunikace během tréninku či kvalifikace dozvíš? Nic. Proč? Protože pochopitelně týmy do éteru nepustí takové info, a za druhé: protože FOM vybírá jen část komunikace. Takže když nic takového nezmínili, nemůže to být pravda? Nikde jsem o žádném tyranovi nečetl. To, že ti něco nedává smysl, je tvůj problém. O Mattiacim taky nikdo nehovoří jako o spasiteli. Měl by ses léčit, někdo ti sáhl na bůžka, to je trágo...

          + 10 / − 16

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Pikaso

            Pikaso

            77.104.216.XXX
            No nevím asi píšu jako tatar, a protože sáhl na mého bůžka, budu se muset jít léčit. Opravdu nevím jak čteš a zda si schválně vybíráš jenom věci, které ti hrají do noty. Jsem rád, že jsi sám zmínil oblast psychologie. Tam se totiž učí, že komunikace má mnoho podob nebo možná mnoho způsobů. Komunikace není jenom to co se ŘÍKÁ. Komunikace je ba naopak daleko čitelnější a zřetelnější v jiných svých formách. Zatímco to co říkáš lze jednoduše ovlivnit rozumem, ovládání nonverbálních komunikačních prostředků je daleko obtížnější a rozumem jenom těžko ovladatelné. No a o této komunikaci jsem hovořil, nebo promiň psal ne o tom co říkají. Asi opravdu jenom hlupák si může myslet, že během závodu (celý víkend) na sebe budou do vysílačky řvát. Promiň zapomněl jsem, že vyjádření FA o jasně nejlepším víkendu v této sezoně co se auta týče i po odstoupení z neodstartovaného závodu vlastně bylo jenom prosení a škrabání na dveře pana MM, aby ho vzal zpátky. Promiň to je jasné. Vzácně mi připomínáš učitelku na škole, která opravuje žáka při výkladu obsahu básně. Co člověk to názor. Každý může mít svůj názor na a 10 lidí může stejně tak mít svůj zcela jiný názor na tento článek. Osobně jsem sem nikdy nepsal proto, abych honil pluska nebo se někomu zalíbil. Rád diskutuji a rád předkládám svůj třeba i jiný pohled na věc. No a závěrem, pokud se podíváš na mé příspěvky, určitě tam najdeš i pár těch kdy toho podle tebe mého bůžka kritizuji. Ano není jich moc, ale nebojím se toho. To, že je to podle mě opravdu ten nejlepší pilot v současné F1, neznamená, že jsem zaslepený. Myslím, že na to jsou tu jiní. V současné době musím svůj pohled trochu upravit, protože je dost možné, že ten současně nejlepší se jmenuje jinak. Myslím na DR. To, ale ukáže čas a já se na to těším. Osobně si myslím, že je zcela určitě lepší než SV a dost možná i než FA. Bylo by zajímavé, kdyby nakonec jezdili spolu v RB, i to je možné i přes všechna prohlášení. Stejně jako je možné, že nakonec pojede za F právě SV a FA. Jediné co vlastně teď víme zcela jistě je totiž to, že SV končí v RB.

            + 17 / − 4

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • odin

              odin

              77.240.96.XXX
              Pikaso, pěkně jsi to napsal. Téměř pod vše bych se mohl podepsat. Trochu mám výhrady k tvému statistickému výčtu a krkolomnostem, kterými se tam oháníš. Zde se klaním na stranu rocka.
              A k závěrečné "spekulaci", že by mohli být u Ferrari SV i FA. Pokud má FA všech pět pohromadě a tento článek je pravda, pak nemůže u Ferrari zůstat. Mohlo by se mu snadno stát, že skončí jako Webber u RBR. Nejprve by jezdil "bez kol a benzínu" a až by neměl šanci na titul, žádala by se od něho pomoc kolegovi. Nemyslím si, že Alonso zůstane.

              + 6 / − 3

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Jezdí spolu čtvrtý rok - bude to platit i v tom pátém?

Staronový mistr přiznává: letos jsem přehodnotil své působení v Red Bullu. Na paškál se dostal i nevýrazný Pérez

Max Verstappen se zařadil po bok pětice pilotů se čtyřmi a více mistrovskými tituly

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Spontánní gratulace k Verstappenovu čtvrtému titulu

Ne vždy je vše sluncem zalité jako na stupních vítězů v Austrálii - o osm měsíců později létala éterem zvučná slova

Leclerc se vztekal, Vasseura to vůbec nezajímá. Radiokomunikace se lehce červenala

Lewis Hamilton získal ocenění Pilota dne a nadchl bojovným výkonem (ilustrační foto)

Nadvláda Mercedesů v Las Vegas, Verstappen proměnil hned první matchball

Pierre Gasly pokračuje v dobrých výsledcích (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše

George Russell si vyjel letošní třetí pole-position

Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

Lance Stroll bude očekávat, zda defekt jeho vozu bude do kvalifikace možné opravit

Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

  • Pátek

    • 1. Trénink (15:30 - 16:30)
    • Kvalifikace (19:00)
  • Sobota

    • 2. Trénink (15:30 - 16:30)
    • 1. Závod (19:30)
  • Neděle

    • 2. Závod (18:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama