DISKUZE K ČLÁNKU Lauda brání FIA: Neudělali žádnou chybu
Ve světle vážné nehody Julese Bianchiho začali mnozí spekulovat o tom, zda bylo správné pokračovat v závodě. Většina pilotů uvedla, že bylo vše v pořádku, obavy měl však například Felipe Massa či Adrian Sutil.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Lauda brání FIA: Neudělali žádnou chybu
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
Kapor
08:47 06.10.2014 194.160.178.XXXPredpoveď bola jasná,... ...a FIA nedodržala z hľadiska bezpečnosti regulárnosť organizovania závodu, kedy bola veľká pravdepodobnosť nielen havárií, ale aj ujmy na zdraví nielen jazdcov, ale aj mechanikov a to je pre FIA čierny bod, ktorý im dávam. Jasné, že Lauda to chváli ak Mercedesy boli po takomto spackanom závode v čele. Ak by sa ale obaja rozbili a zvíťazili by oba Red Buly, tak by hovoril úplne inak. -
kubiix
02:51 06.10.2014 83.208.82.XXXPokud se má vest debata, jak podobným nehodám v budoucnu předejít, měli by se zaměřit také na práci maršálů. Občas působí jejich práce ne zcela profesionálně. Konkrétně zde absolutně nechápu mávání zelenou vlajkou toho jednice v boudě číslo 12, hned u místa nehody. Mával tam zelenou i ve chvíli, kdy měl přímo pod sebou jedno auto zaháknuté k odtažení, další totálně očesané s bezvládným jezdcem uvnitř a k tomu ještě x maršálů dožadujících se příjezdu lékaře.
V opakovaném záběru nehody Sutila bylo vidět, jak těsně před ním jede právě Bianchi, takže na odklizení nehody, než Bianchi dojel v dalším kole k nehodě, měli maximum možného času - podle telemetrie cca 1:57. Za tento čas se to vždy stithnout nedá, zvlášt v takto extrémních podmínkách, tak by nejspíš stálo za zvážení tam kde to jen trochu jde, používat jako v Monaku jeřáby, které zůstávají po celou dobu za bariérou a tím se zcela eliminuje možnost kontaktu s formulí. Náklady na najmutí takových jeřábů včetně profi obsluhy by určitě v celkových nákladech na závodní víkend byly zanedbatelné a bylo by to bezpečnější na rozdíl od toho obyčejného bagru, co použili dnes.
Jelikož jel Bianchi v momentě Sutilovy nehody těsně před ním, byl také posledním jezdcem, který kolem něj měl projet a to s odstupem cca 1:57. Jestli se opravdu měnilo tak dramaticky počasí a přijel tam jako poslední, měl ty nejhorší podmínky. Na druhou stranu měl zase tým Marussie nejvíce času, aby ho o nehodě a dvojitých žlutých varoval. Navíc za ním jednoucí Ericsson měl při dalším nájzdu do tohoto místa ještě horší podmínky a zatáčku projel.
Celé jsem si to projel na F1 aplikaci a pokud se ty live data dají brát trochu vážně, vychází z toho, že úsek pod dvojitýmy žlutými vlajkami všichni projížděli přibližně stejnou rychlostí jako při zelených vlajkách. Všichni piloti museli mít informaci o dvojitých žlutých, věděli co to znamená a stejně tam za silného deště a k večeru všichni proletěli v rychlosti přes 200 km/h - včetně Massy, který se po závodě nechal slyšet jak 5 kol před tím křičel do rádia, že je to nebezpečné a závod by měl být zastaven. Vím že pod žlutými vlajkami se nesmí předjiždět ale nevím jak se vyhodnocuje to, jestli jezdec přizpůsobil jízdu kvůli žlutým vlajkám, co je nad limit - určitě nesmí zajet osobní maximum, ale v příkladu Hamiltona, Vettela, Massy a Pereze jsem porovnal průměr časů v 1.sektoru v posledních dvou čistých průjezdech zatáčkou před nehodou Sutila (HAM+VET 41,42, MAS+PER 40,41) a také poslední čisté s následným kolem při průjezdu kolem Sutila (HAM+VET 43, MAS+PER 42).
HAM
41+42.k 42.219, 42.k 41.843, 43.k 42.775 (vs průměr +0,556 a předchozí +0.932)
VET
41+42.k 42.725, 42.k 42.494, 43.k 42.959 (+0.234, +0.465)
MAS
40+41.k 42.852, 41.k 42.943, 42.k...-
kubiix
02:54 06.10.2014 83.208.82.XXXkoukám, že to nepobralo celý text, tak ještě zbytek
HAM
41+42.k 42.219, 42.k 41.843, 43.k 42.775 (vs průměr +0,556 a předchozí +0.932)
VET
41+42.k 42.725, 42.k 42.494, 43.k 42.959 (+0.234, +0.465)
MAS
40+41.k 42.852, 41.k 42.943, 42.k 42.874 (+0.022, -0.069)
PER
40+41.k 43.139, 41.k 43.005, 42.k 43.554 (+0.415, +0.549)
Je tam vidět zpomalení, jen u Massy minimální a oproti poslednímu kolu jel dokonce rychleji! Celkově mi to přijde naprosto nepřiměřené a podle těch čísel žluté vlajky neplní dostatečně svůj účel. -
anonym
06:35 06.10.2014 109.81.208.XXXTé zelené mávající na věži u Sutilova auta jsem si také všiml. Ale po tom, co už tam byl rozstřelený i Bianchi, mávala žlutá. Nevím jestli hned, nebo až později, ale protože mě před tím ta zelená praštila do očí, jsem si 100% jistý, že později už tam skutečně byla žlutá.
-
-
McJiří
18:56 05.10.2014 178.72.237.XXXMyslím si, že by SC toho moc nevyřešil, protože než by vyjel, tak by se to stejně stalo. Před místem nehody Sutila byly vyvěšeny žluté vlajky a Bianchi na to měl adekvátně reagovat. Ne že bych chtěl říct, že si to způsobil sám, nedej bože, "dobře mu tak", ale chybu udělal hlavně on. V každém případě bych byl rád, kdyby se takové věci nestávaly.-
-
rock
09:03 06.10.2014 37.188.137.XXXV nakladači není problém. Stejně tak mohl Bianchi minout jeřáb, narazit do měkkého a smést při tom nějakého maršála.
Problém je v tom, že se v té chvíli Bianchi neměl ocitnout v potížích; měl jet tak, aby neohrožoval maršály, kteří tam měli práci. Neodhadl to, zpackal to, byla to kompletně jeho chyba. Nejdřív se piloti musí naučit nejezdit jak bezmozci, pak se dá debatovat o bezpečnosti.
Pokud se Bianchi uzdraví (a já mu to z celého srdce přeji), tak bych mu hned na to na jednu sezónu odebral superlicenci. Aby měl čas se trochu zamyslet, když na trati to evidentně nestihl.
-
-
-
RiLCO
20:51 05.10.2014 91.127.93.XXXNie som si istý, ale na VC Nemecka - Nurburgring 2007, spustil sa silný dážď a ak ma pamäť neklame, autá tam vyleteli zo zákruty aj počas SC fázy.
Keď som dnes videl ako odpratávali Sutilove auto v tej zákrute, v duchu som si povedal, len aby to do nich nenapálil niekto daľší. A to už bolo vlastne v momente, keď ukazovali záber, pri ktorom asi nikto z nás netušil, že Bianchi leží za(pod) odpratávacím traktorom. Čo sa dnes stalo je neštastie, veľmi blbá zhoda náhod.
Dnes FIA možno zaváhala, inokedy posielajú SC kôli zopár úlomkom na trati...
Napr. aj keď začalo opäť silno pršať, dobrú chvíľu im trvalo, než zakázali DRS, až keď Ricciardo v priamom prenose v tom silnom daždi ho otvoril, som len kukal, že prečo je DRS ešte povolené? a v zápätí nabehla správa: DRS disabled (no, páni si spomenuli)
Dobrá správa je, že Jules dýcha bez prístrojov. Držím palce!
-
-
-
anonym
18:40 05.10.2014 94.112.98.XXXLauda má pravdu.Nemá cenu ted po závodě někoho z něčeho vinit. Je to motorsport a ten byl a je nebezpečnej.To že se vždycky najde pár chytráků co začnou vykřikovat co se mělo udělat a co ne a začnou hned hledat viníka je trošku smutné. Jak se říká po válce je každý generál ! Zavod byl ale ok.Vidím v tom neštastnou shodu náhod, bohužel. -
Aktuálně
Nadcházející závod 1.12.2024
GP Kataru57 kol (308.611 km)
Losail International Circuit
-
Pátek
- 1. Trénink (15:30 - 16:30)
- Kvalifikace (19:00)
-
Sobota
- 2. Trénink (15:30 - 16:30)
- 1. Závod (19:30)
-
Neděle
- 2. Závod (18:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek