DISKUZE K ČLÁNKU Lauda brání FIA: Neudělali žádnou chybu

Ve světle vážné nehody Julese Bianchiho začali mnozí spekulovat o tom, zda bylo správné pokračovat v závodě. Většina pilotů uvedla, že bylo vše v pořádku, obavy měl však například Felipe Massa či Adrian Sutil.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Lauda brání FIA: Neudělali žádnou chybu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 16, poslední 06.10.2014 12:06 Vložte komentář

Nejlepší názory

» McJiří (Hlasovalo 15 lidí) 05.10.2014 18:56
Myslím si, že by SC toho moc nevyřešil, protože… »
» Ligier (Hlasovalo 8 lidí) 05.10.2014 19:16
Dneska,máte vycházky? »
» kubiix (Hlasovali 3 lidé) 06.10.2014 02:54
koukám, že to nepobralo celý text, tak ještě… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • bigben

    90.181.141.XXX
    technika a co jednoduše používat nakladače s výsuvným ramenem a zůstat za bariérou.ale asi je to blbost-lidé by stejně museli F1 přikurtovat k háku a byli by na odstřel oni...

    + 2 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Kapor

    194.160.178.XXX
    Predpoveď bola jasná,... ...a FIA nedodržala z hľadiska bezpečnosti regulárnosť organizovania závodu, kedy bola veľká pravdepodobnosť nielen havárií, ale aj ujmy na zdraví nielen jazdcov, ale aj mechanikov a to je pre FIA čierny bod, ktorý im dávam. 01 Jasné, že Lauda to chváli ak Mercedesy boli po takomto spackanom závode v čele. 02 Ak by sa ale obaja rozbili a zvíťazili by oba Red Buly, tak by hovoril úplne inak. 02

    + 3 / − 3

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • kubiix

    kubiix

    83.208.82.XXX
    Pokud se má vest debata, jak podobným nehodám v budoucnu předejít, měli by se zaměřit také na práci maršálů. Občas působí jejich práce ne zcela profesionálně. Konkrétně zde absolutně nechápu mávání zelenou vlajkou toho jednice v boudě číslo 12, hned u místa nehody. Mával tam zelenou i ve chvíli, kdy měl přímo pod sebou jedno auto zaháknuté k odtažení, další totálně očesané s bezvládným jezdcem uvnitř a k tomu ještě x maršálů dožadujících se příjezdu lékaře.

    V opakovaném záběru nehody Sutila bylo vidět, jak těsně před ním jede právě Bianchi, takže na odklizení nehody, než Bianchi dojel v dalším kole k nehodě, měli maximum možného času - podle telemetrie cca 1:57. Za tento čas se to vždy stithnout nedá, zvlášt v takto extrémních podmínkách, tak by nejspíš stálo za zvážení tam kde to jen trochu jde, používat jako v Monaku jeřáby, které zůstávají po celou dobu za bariérou a tím se zcela eliminuje možnost kontaktu s formulí. Náklady na najmutí takových jeřábů včetně profi obsluhy by určitě v celkových nákladech na závodní víkend byly zanedbatelné a bylo by to bezpečnější na rozdíl od toho obyčejného bagru, co použili dnes.

    Jelikož jel Bianchi v momentě Sutilovy nehody těsně před ním, byl také posledním jezdcem, který kolem něj měl projet a to s odstupem cca 1:57. Jestli se opravdu měnilo tak dramaticky počasí a přijel tam jako poslední, měl ty nejhorší podmínky. Na druhou stranu měl zase tým Marussie nejvíce času, aby ho o nehodě a dvojitých žlutých varoval. Navíc za ním jednoucí Ericsson měl při dalším nájzdu do tohoto místa ještě horší podmínky a zatáčku projel.

    Celé jsem si to projel na F1 aplikaci a pokud se ty live data dají brát trochu vážně, vychází z toho, že úsek pod dvojitýmy žlutými vlajkami všichni projížděli přibližně stejnou rychlostí jako při zelených vlajkách. Všichni piloti museli mít informaci o dvojitých žlutých, věděli co to znamená a stejně tam za silného deště a k večeru všichni proletěli v rychlosti přes 200 km/h - včetně Massy, který se po závodě nechal slyšet jak 5 kol před tím křičel do rádia, že je to nebezpečné a závod by měl být zastaven. Vím že pod žlutými vlajkami se nesmí předjiždět ale nevím jak se vyhodnocuje to, jestli jezdec přizpůsobil jízdu kvůli žlutým vlajkám, co je nad limit - určitě nesmí zajet osobní maximum, ale v příkladu Hamiltona, Vettela, Massy a Pereze jsem porovnal průměr časů v 1.sektoru v posledních dvou čistých průjezdech zatáčkou před nehodou Sutila (HAM+VET 41,42, MAS+PER 40,41) a také poslední čisté s následným kolem při průjezdu kolem Sutila (HAM+VET 43, MAS+PER 42).

    HAM
    41+42.k 42.219, 42.k 41.843, 43.k 42.775 (vs průměr +0,556 a předchozí +0.932)
    VET
    41+42.k 42.725, 42.k 42.494, 43.k 42.959 (+0.234, +0.465)
    MAS
    40+41.k 42.852, 41.k 42.943, 42.k...

    + 1 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • kubiix

      kubiix

      83.208.82.XXX
      koukám, že to nepobralo celý text, tak ještě zbytek

      HAM
      41+42.k 42.219, 42.k 41.843, 43.k 42.775 (vs průměr +0,556 a předchozí +0.932)
      VET
      41+42.k 42.725, 42.k 42.494, 43.k 42.959 (+0.234, +0.465)
      MAS
      40+41.k 42.852, 41.k 42.943, 42.k 42.874 (+0.022, -0.069)
      PER
      40+41.k 43.139, 41.k 43.005, 42.k 43.554 (+0.415, +0.549)

      Je tam vidět zpomalení, jen u Massy minimální a oproti poslednímu kolu jel dokonce rychleji! Celkově mi to přijde naprosto nepřiměřené a podle těch čísel žluté vlajky neplní dostatečně svůj účel.

      + 3 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • anonym

      109.81.208.XXX
      Té zelené mávající na věži u Sutilova auta jsem si také všiml. Ale po tom, co už tam byl rozstřelený i Bianchi, mávala žlutá. Nevím jestli hned, nebo až později, ale protože mě před tím ta zelená praštila do očí, jsem si 100% jistý, že později už tam skutečně byla žlutá.

      + 2 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • McJiří

    McJiří

    178.72.237.XXX
    Myslím si, že by SC toho moc nevyřešil, protože než by vyjel, tak by se to stejně stalo. Před místem nehody Sutila byly vyvěšeny žluté vlajky a Bianchi na to měl adekvátně reagovat. Ne že bych chtěl říct, že si to způsobil sám, nedej bože, "dobře mu tak", ale chybu udělal hlavně on. V každém případě bych byl rád, kdyby se takové věci nestávaly.

    + 15 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • anonym

      213.181.129.XXX
      tiež bolo dosť nebezpečné vypusiť na odpratanie Sutilovho monopostu nakladač s tak prevysnutou zadnou časťou.

      + 2 / − 9

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • rock

        37.188.137.XXX
        V nakladači není problém. Stejně tak mohl Bianchi minout jeřáb, narazit do měkkého a smést při tom nějakého maršála.
        Problém je v tom, že se v té chvíli Bianchi neměl ocitnout v potížích; měl jet tak, aby neohrožoval maršály, kteří tam měli práci. Neodhadl to, zpackal to, byla to kompletně jeho chyba. Nejdřív se piloti musí naučit nejezdit jak bezmozci, pak se dá debatovat o bezpečnosti.
        Pokud se Bianchi uzdraví (a já mu to z celého srdce přeji), tak bych mu hned na to na jednu sezónu odebral superlicenci. Aby měl čas se trochu zamyslet, když na trati to evidentně nestihl.

        + 2 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
    • Chasnik

      217.117.213.XXX
      Jenom upřesním - podle toho, co jsem už četl, byly u Sutilovy nehody vyvěšeny dvojité žluté vlajky.

      + 3 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • RiLCO

        91.127.93.XXX
        Nie som si istý, ale na VC Nemecka - Nurburgring 2007, spustil sa silný dážď a ak ma pamäť neklame, autá tam vyleteli zo zákruty aj počas SC fázy.

        Keď som dnes videl ako odpratávali Sutilove auto v tej zákrute, v duchu som si povedal, len aby to do nich nenapálil niekto daľší. A to už bolo vlastne v momente, keď ukazovali záber, pri ktorom asi nikto z nás netušil, že Bianchi leží za(pod) odpratávacím traktorom. Čo sa dnes stalo je neštastie, veľmi blbá zhoda náhod.

        Dnes FIA možno zaváhala, inokedy posielajú SC kôli zopár úlomkom na trati...
        Napr. aj keď začalo opäť silno pršať, dobrú chvíľu im trvalo, než zakázali DRS, až keď Ricciardo v priamom prenose v tom silnom daždi ho otvoril, som len kukal, že prečo je DRS ešte povolené? a v zápätí nabehla správa: DRS disabled (no, páni si spomenuli)

        Dobrá správa je, že Jules dýcha bez prístrojov. Držím palce!

        + 5 / − 3

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
  • anonym

    94.112.98.XXX
    Lauda má pravdu.Nemá cenu ted po závodě někoho z něčeho vinit. Je to motorsport a ten byl a je nebezpečnej.To že se vždycky najde pár chytráků co začnou vykřikovat co se mělo udělat a co ne a začnou hned hledat viníka je trošku smutné. Jak se říká po válce je každý generál ! Zavod byl ale ok.Vidím v tom neštastnou shodu náhod, bohužel.17

    + 25 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • anonym

    37.188.226.XXX
    Příspěvek byl smazán na základě porušení podmínek diskuze.

    + 2 / − 33

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Jezdí spolu čtvrtý rok - bude to platit i v tom pátém?

Staronový mistr přiznává: letos jsem přehodnotil své působení v Red Bullu. Na paškál se dostal i nevýrazný Pérez

Max Verstappen se zařadil po bok pětice pilotů se čtyřmi a více mistrovskými tituly

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Spontánní gratulace k Verstappenovu čtvrtému titulu

Ne vždy je vše sluncem zalité jako na stupních vítězů v Austrálii - o osm měsíců později létala éterem zvučná slova

Leclerc se vztekal, Vasseura to vůbec nezajímá. Radiokomunikace se lehce červenala

Lewis Hamilton získal ocenění Pilota dne a nadchl bojovným výkonem (ilustrační foto)

Nadvláda Mercedesů v Las Vegas, Verstappen proměnil hned první matchball

Pierre Gasly pokračuje v dobrých výsledcích (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše

George Russell si vyjel letošní třetí pole-position

Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

Lance Stroll bude očekávat, zda defekt jeho vozu bude do kvalifikace možné opravit

Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

  • Pátek

    • 1. Trénink (15:30 - 16:30)
    • Kvalifikace (19:00)
  • Sobota

    • 2. Trénink (15:30 - 16:30)
    • 1. Závod (19:30)
  • Neděle

    • 2. Závod (18:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama