DISKUZE K ČLÁNKU Padne v Monze rychlostní rekord? Podle simulací nikoliv. Proč?

Mnoho fanoušků se před Velkou cenou Itálie těší na překonání rychlostního rekordu v Monze, kde týmy nastupují s nejnižším přítlakem v sezóně. Simulace tomu ale nenasvědčují.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Padne v Monze rychlostní rekord? Podle simulací nikoliv. Proč?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 17, poslední 05.09.2014 10:59 Vložte komentář

Nejlepší názory

» mi88ki (Hlasovali 2 lidé) 02.09.2014 10:41
Maximálka Hodně lidí si tu myslí, že Monza je… »
» Mike17 (Hlasovali 2 lidé) 05.09.2014 10:59
Letos to určitě nebude 100, ale třeba 170-180.… »
» Mike17 (Hlasoval 1 člověk) 03.09.2014 10:05
Asi bych připočítal fakt, že předposlední… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • mi88ki

    mi88ki

    165.72.200.XXX
    Maximálka Hodně lidí si tu myslí, že Monza je jen o snížení přítlaku. Jenže Monza má střední sektor, kde potřebujete relativně hodně přítlaku pro rychlý průjezd. Takže kdo by si nastavil mikro-přítlak na max. rychlost tak bude hodně ztrácet ve středním sektoru. A protože máme osekaný difuzor a přítlak na zadku nebude tak velký jako loni, tak si myslím, že bude potřeba naopak trochu větší zadní křídlo než loni. Možná to někdo zkusí na vyšší top speed ale rozhodně to nebude produktivní. Ta cílová rovinka v Monze není o moc delší než v Montrealu a ten střední sektor je v Montrealu hodně podobný Monze. Jediný rozdíl je, že v Monze jsou ty rychlé rovinky dvě, jinak by se dalo říct, že to potřebné nastavení bude shodné. Nejvyšší nárust rychlosti se dá očekávat na těch pomalejších tratích ale na těch rychlejších to takový rozdíl nebude.
    Asi padne 350, ale v kvalifikaci se bude jezdit tak do 340 aspoň u těch rychlejších. V závodě se pak dá očekávat v pytli možná 360 km/h ale to bude fakt extrém. Žádné 370 nečekejte na to je ta rovinka za parabolikou ještě krátká, byť výjezdová rychlost je podstatně vyšší než po šikaně v Montrealu ale V10-kám se letošní motory rovnat pořád nemohou.
    Ale třeba se mýlím
    03

    + 2 / − 4

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • M3

      46.13.241.XXX
      V Monze jsou prakticky plnohodnotné rovinky hned 4. Na dvě celkem krátké zatáčky se ohled nebere. Zvýšením přítlaku ztrácíte hned na 4 rovinkách a získáte pár desetin na 500 m.

      + 4 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Nardo

        95.103.195.XXX
        Poslednu VC talinska vyhral redbull a ten určite nemal najvyššiu maximalku, ale mal najviac prítlaku.

        + 1 / − 4

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • M3

          109.107.201.XXX
          Nesmí se zapomínat , že Redbull není jen nejlepší co se týče přítlaku ale i co se celkové aerodynamiky týče. S tím tedy i souvisí to, že při vysokých rychlostech kladou nejmenší odpor.

          + 3 / − 2

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
      • mi88ki

        mi88ki

        165.72.200.XXX
        Pokud by si to bral takhle, tak pak jsou v Montrealu také čtyři rovinky 03

        + 1 / − 2

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
  • Kapor

    194.160.178.XXX
    Pri simuláciách predsa musia byť urobené korelácie,... ....podľa skutočných dát, preto takéto simulácie dopredu sú nehodnoverné a ja som presvedčený, že rýchlostné rekordy, urobené predtým, všetky padnú. 01

    + 3 / − 4

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Libor

    89.190.61.XXX
    V10 Nezdá se mně, že by V10 od Mercedesu 2005 měl 965ps, to by musel točit aspoň 20000 rpm a to točily až V8 2006. Spíš bych to viděl max. 900-920 ps.

    + 2 / − 5

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Maniak

      85.115.58.XXX
      Pokud mě paměť neklame, tak V10 točily běžně kolem 20-21000 rpm. Dokonce pro Schumechra na poslední závod dali omezovač až na 22000... měl tuším novej motor...

      + 2 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Libor

        89.190.61.XXX
        To už ale byla V8 v Brazílii 2006, zkus si najít nějaký on board videa s V10 a budeš rád, když najdeš nějaký nad 19000. 19000 udělalo BMW v roce 2002 právě na monze, ale pak už ty otáčky nějak nelezly.

        + 2 / − 2

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
  • M3

    109.107.201.XXX
    Rychlost To se mi nějak nezdá. V Montrealu 347 a v Monze "pouze" 350-355. Myslím, že 360 padne lehce.

    + 12 / − 5

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Fanda.LH

      194.228.208.XXX
      Já bych to nepodceňoval... Ona ta rychlost tak rychle zase neroste... Montreal je hodně rychlý okruh...

      + 6 / − 6

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • M3

        109.107.201.XXX
        Každopádně se Kanada nejezdí na balík pro nejmenší přítlak. Některé s týmů už také změnili kvalty a určitě se používá trochu odlišné mapování motoru. Že by to do kopy dalo jen 8 km/h hodinu ? No nevím, každopádně se nemohu dočkat.

        + 11 / − 4

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Fanda.LH

          194.228.208.XXX
          V článku se ti snaží naznačit, že moc už ten přítlak klesat nemůže... Navíc ty rozdíly mezi okruhy mažou "jednotné" převody + DRS...

          + 8 / − 4

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • M3

            109.107.201.XXX
            Některé týmy však prodloužili převody před rychlejšími tratěmi. Navíc v Montrealu se nejezdilo na "vytočenou" osmičku. I Lotus uvádí že bude jezdit kolem 360, a to patří skoro k nejhorším týmům.

            + 3 / − 2

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Mike17

              Mike17

              93.99.87.XXX
              Asi bych připočítal fakt, že předposlední zatáčku v Montrealu jeli letos skoro stejně rychle jako loni (je to pomalá vracečka). Parabolicu pojedou o dost pomaleji a proto také myslím, že rozdíl nebude proti loňsku o tolik vyšší než tomu bylo v Montrealu. 03

              + 1 / − 3

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • M3

                109.107.201.XXX
                V parabolice se jezdí na 3 nebo 4 okolo 190 km/h, tak letos to určitě nebude kolem 100. Další věc je, že rovinka v Monze je o dost delší než v Montrealu, kde je na ní navíc dost hrbolatý povrch, který snižuje trakci.

                + 1 / − 2

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • Mike17

                  Mike17

                  93.99.87.XXX
                  Letos to určitě nebude 100, ale třeba 170-180. A ten rozdíl bude stačit na to, aby ten rekord nepřekonali.
                  Jen jsem se teď podíval na první trénink a zatím nejrychlejší Massa 346 km/h. Určitě to ještě vylepší, ale do 360 je to daleko. Neříkám, že to v pytli padnout nemůže, ale rekord určitě nepřekonají.

                  + 2 / − 3

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Konečně! Tak většina soupeřů i médií hodnotí první Norrisovo vítězství (ilustrační foto).

GP USA: PROHLÁŠENÍ po závodě - zářící Norris a zástup gratulantů

Lando Norris se po patnácti pódiích konečně dočkal vítězství (ilustrační foto)

GP USA: Norris se zapsal do Zlaté knihy vítězů, penalizace měří pořadí

Valtteri Bottas je jedním z těch, kteří navzdory neúspěšné pozici na startu věří v progres

GP USA - PROHLÁŠENÍ po sprintu a kvalifikaci - prakticky celé pole chce usilovat o body

Lewis Hamilton tentokrát zabránil blamáži, ale optimální formu stále nemá

GP USA: Verstappen poprvé vyhrál v Miami kvalifikaci, Leclerc mu šlapal na paty

Daniel Ricciardo dokázal ubránit velmi cenné umístění

SPRINT USA: Verstappen na pohodu, Ricciardo ubránil druhé Ferrari + ohlasy

Max Verstappen s novým Red Bull RB20 při testech v Bahrajnu

GP USA: Rozstřelu vládl Verstappen. Mercedes selhal, Ricciardo zazářil

Charles Leclerc v tréninku strávil na trati symbolický čas

GP USA: Verstappen si pohrál s konkurencí, chybující Leclerc zcela vyhořel

Ferrari před GP Miami

Ferrari se barví do modra, v Miami představí nového hlavního sponzora + VIDEO

McLareny ve Velké ceně Austrálie

Jak velké vylepšení veze McLaren do Miami?

Adrian Newey přemýšlí o své budoucnosti

Odejde Newey k Ferrari? K překvapivému kroku se vyjadřuje jeho kamarád Patrese

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama